Syksyn 2009 yrittelijäät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Manna78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Unelmoija78, kkm 01/09, yk14 (1) 06/09/09
Kauris55 yk1
Pieni-suuri toivomus, yk 7, (1), 24.8.
Katriina_, yk9(?), (2), (km 05/09, km 07/09), 25.8.
Elina77, yk8, (1), 26.8(?)
Rapsu-81, yk3, (1), 26.8.
Catriina, yk3, (2), 2.9.
Nelli79, yk13 3.9.
Kisu_mirri, yk9 (2), 7.9.
Dazeer83, yk1 (1), 7.9
Boogie74, yk 12 (2), kkm 10/06 & 01/07, 9.9.2009
MamaLii, yk3, (2), 14.9.
Manna78, yk9, (1), 18.9.
Annulee yk_monta, (2), 17.9.??
Homegirl80, yk11, (1), (kkm 02/09)
Sari_80, yk5, (1), (kkm 11/08 ja skm 4/09)

+++ Plussanneet:
Inya ('81), +13.9. (yk1)
Elli83, + 10.10. (yk3)
Lotta*80, +11.10. (yk1)
Amalia79 +10.11. (yk3)
Minttu +16.11. (yk3)
Muppelo, +30.11. (yk5)
Aurora81, +6.12. (yk2)
Maruzen, +8.12. (yk5)
Lehmus28, +10.12 (yk3)
Siina76, + 21.12. (yk3)
Elviira 82, +24.12 (yk3)
Suvipilvipäivikki, +1.1.2009 (yk4)
Kata-82, +6.1.2009 (yk4)
Lilli-81, +8.2.2009 (yk8)
Pilvi82, +1.3.2009 (yk7)
Chili28 +9.3.2009 (yk5) (Km 02/09)
Sofia-79 +17.3 (yk2)
Veera81 +9.4.2009 (yk1)
Sida82 +10.4.2009 (1.iui)
Milan +14.5.2009 (yk9)

Kiitos teille ajatuksista ja halauksista ja tsempityksistä, ootte ihania!
Tänään on jo hieman parempi päivä, nopeasti se pettymys unohtuu mutta aika monta kertaa eilen sai purra huulta. Mies on kanssa ensi kierrossa mukana tehoiskuissa ja koetetaan olla stressaamatta tästä vauva-asiasta liikaa (heh, helpommin sanottu kun tehty;)
Sitten sitä seuraavassa kierrossa mulla on gyne kp 11 tai 12 varattuna niin toivotaan että sieltä viimeistään saa selvyyttä minusta ja oviksesta ultraamalla. Ja tietenkin juteltua tästä tilanteesta ja tutkimuksista.

Mulla todellakin oli ihan erilaiset vatsatuntemukset tässä kierrossa ja odotin niiltä paljon (liikaa...) kun en tavallisesti edes intoudu testaamaan. Mä olen kyllä kokenut niin paljon erilaisia mukaraskausoireita; aina öklötyttää, pissattaa, nälättää, vatsaan sattuu jne. ennen menkkoja niin olen lakannut uskomasta oireisiin. Olis varmaan parasta kun kierrossa ei olis mitään oireita ja siitä tärppäisi. Niinkö sulla Catriina viime raskaudessa oli, ettei juurikaan oireita siitä tärppikierrosta?

Catriinalla ja Rapsulla on molemmilla kyllä lupaavia oireita! Pidän teille peukkuja:) ehkä ne tuhrut ei ookaan merkki tädistä... mulla ei tosiaan tuhruja koskaan ole ollut vaan menkat alkaa kunnolla. Tietty eka huomaan vähän ruskeaa tuhrua mutta parin tunnin sisään on jo kunnon meininki päällä.
Hyvin pystyit Catriina vastustamaan testien polttelua. Entä Rapsu, onko sulla testikuumetta;)?

Unelmoija, saitteko te peittoja heiluteltua?
Ja onko ovis ohi, pidetään peukkuja tärpille;)

Nyt pitää mennä mutta palaan taas....

Manna, just niin. OIkeassa tärppikierrossa oireina oli ennen menkkojen poisjääntiä vain rintojen pienoinen arkuus. En miettinyt yhtään raskautumista vaikka mahdollisina ovispäivinä peitot heiluivatkin. Viimeiset kuukautiset mulla oli maalikuun lopulla ja vasta 3.5 tein sen plussatestin iltapäiväpissasta. Muistan kun töissä aloin asiaa miettimään ja kävin kotimatkalla apteekissa. Oli aika mieletön fiilis saada se elämän eka ihan oikea plussa. Jotenkin alusta asti oli sellainen fiilis, että kaikki menee hyvin ja niin menikin.

Catriina kp 22

Mukava kuulla, että olet Manna jo vähän paremmalla fiiliksellä. Se kp1 on aina pahin... Siitä se taas lähtee nousuun ja kun ovisajat taas kohta koittaa, niin saakin sitten nauttia olostaan peiton alla (tai päällä ;) eikä enää jaksa muistella edelliskiertojen pettymyksiä.

Olis kyllä loistavaa olla ihan oireeton ja unohtaakin koko kierto, ja sitten hups vaan tuleekin mieleen, että koskas ne edelliset menkat olikaan... ja testata superplussa ;D En voi kun kuvitella sitä fiilistä kun plussa pärähtää tikkuun, se nega on jo niin nähty!

Mä kans viime "raskausoireiden" jälkeen lupasin itselleni, että en usko mihinkään oireisiin. Ja nyt kyllä onnistuinkin olemaan suht realistinen, vaikka toki toiveet ovat olleet korkealla. Mutta niin kauan kuin tätiä ei näy niin mieli välillä harhautuu ajattelemaan, että josko...

Mulla on tuhrutellut kierukan poisoton jälkeen aina pari päivää ennen tätiä. Sitten kun menkat alkaa kunnolla, niin sen kyllä huomaa: saa juosta lääkekaapille ja äkkiä (ja vessaan). On mun kierto nyt jotenkin muuttunut joka tapauksessa, koska nytkin tuhruttelee ihan semmoista punertavaa vetistä vuotoa eikä sitä perusruskeaa tuhrua. Koko ajan vatsassa pientä menkkamaista särkyä, mutta ei niitä kramppeja, eikä kunnon vuotoa.

Mutta, viime (superlyhyessä) kierrossahan mulla oli tätä samaa hiivan aikaan: 3-4 päivää tuhrutti punaista, pieni tauko ja sitten hanat auki. Välillä erehdyn unelmoimaan plussasta, mutta realiteetit iskee joka kerta kun käy vessassa. Voi hemmetin täti, tuu si jo!

Että kyllähän ne herkät testit kuumottelee, vaikka olenkin melkein varma, että täti on tulossa... katotaan nyt, jos se vielä piileksii. Mikä sitten olisi parasta: a) testata nega ja varmistua tädistä tai olla edelleen epävarma, b) testata haalea plussa ja sitten täti tuleekin, c) testata haalea plussa ja kaikki meneekin hyvin... Haluaisinko tietää esim. kemiallisesta raskaudesta? Se olisi ihan kauhea pettymys, mutta toisaalta siitäkin oppisi jotain (siittiöissä ei olisi vikaa, hedelmöittyminen onnistuu, oireet olivat sitä mitä toivoikin... jne)

Rapsu ja omanapaiset maanantaipäivän pohdiskelut...

Krhmm, olipas toi mun viimeinen kappale typerä... ehkäpä toi c)-vaihtoehto olisi paras, dah... Mutta jospa nyt kuitenkin tajusitte, mitä tarkoitin. Sekavuus, uusi raskausoire? :D

Piti vielä sanomani, että edelleen lämpöinen olo ja tissit paineluarat, mutta ei kyllä niin kipeät kuin vielä viime viikolla.

Niin Rapsu mulle oli kyllä se negatestikin pettymys, vaikka vähän laannutti toiveita. Noista tietenkin paras on c-vaihtoehto;) mutta melkein haluaisin joskus saada edes sen haalean plussan niin tietäisin että voi tulla raskaaksi! Ne tutkimukset kummittelee mielessä ja se pelko on pahin että vikaa ei löydykään mutta ei vaan tule raskaaksi.

Nooh, nyt taas positiivisimpiin asioihin. Olis kyllä hienoa olla laskematta päiviä ja olla huomaamatta ovista sekä puuttuvia menkkoja. Saada vaan plussa tikkuun! Mutta en tiedä olisko meillä niin aktiivista seksielämä jos tätä vauvaa ei yritettäisi ja sitten miettisin että ollaanko oikeilla päivillä liikkeellä. Tylsää tämä pakkosuunnittelu. Arki on aika raskasta ja iltaisin on väsy muuten. En edes pysty miettimään mitä se yhden lapsen kanssa on.

Miten teidän miehet saa parhaiten innostumaan, kun Unelmoijakin puhuit "järeimmistä aseista" niin onko ne jotain leluja vai kiristämistä/pakottamista sänkyyn;) huh mitä juttuja mutta mulla välillä loppuu keinot kääntää miehen pää. Sitten huomaan pakottavani sen hommiin mikä ei ole hyvä... itsekin stressaan siitä saanko miehen oikeina päivinä sänkyyn.

Niistä vitamiineista piti vielä sanoa että olen paristakin paikasta lukenut että sinkki ja seleeni on tehokkaita sperman laadun parantajia. En tarkemmin ole tutustunut että riittääkö pillerit ja mikä annostelu miehelle on paras. Sitten on varmaan kaikkea normaalia ruokaa joka mahdollisesti lisäisi hedelmällisyyttä/sperman laatua.

Mitä Katriinalle kuuluu, onko oireita?
Peukkuja kaikille jännäilijöille!

Kiva kuulla etta Manna on hieman paremmalla paalla :) Tulee itellekin parempi mieli. Ja sitten tosiaan pian paasetkin ultraukseen, josko siella hieman selviasi etta mikas mattaa, vai mattaako mikaan. Joka tapauksessa askel eteenpain talla niiiiin aivan liian pitkalla taipaleella.
Rapsu siella vissiin taitaa edelleen jannitella. Ja nyt kylla alkaa aivan minuakin jannittamaan sinun puolesta. Tiedan kylla tuon epatoivoisen tunteen kun ne tuhrut alkaa niin heti miettii etta se on siina nyt. Sen verran lohdutusta etta mulla silloin vajaa vuosi sitten plussa kierrossa oli tuhruttelua montakin paivaa ennen kuin tein sen plussa testin. Etta toivoa on viela ja toivotaan etta sielta tulee se C vaihtoehto ;)
Jep omaa napaa sitten lykkaan tahan peraan. Eilen oli se toinen peak fertility day joten sain miehen kellistettya :) jee toivotaan etta tuottaa tulosta. Tanaan ois viela koneen mukaan high fertility ja paa sanoo etta viela vain pokkoa pesaan, mutta jotenkin tama tyo touhu on niin stressi rikasta tanaan jalleen etta nuo pupuilut on viimenen asia tanaan mielessa. No katotaan jos iltapaivan aikana mieli muuttuu. Hmm...jareat aseet, taitanee olla asusteet ja koittaen kait tehda siita tilanteesta hieman muutakin kuin vain sita vauvan yritysta. Eli koittaa hieman enemman pistaa yritysta ja tunnetta mukaan, mika ei todellakaan aina ole helppoa. VAlilla sitten menee kylla mokottamisen puolelle jos/kun mies ei ole matkassa samalla fiiliksella. Tata ei onneksi usein kay. Melko usein mies kyselee etta koska oisi se oikea aika naihin vauvan teko puuhin. Baby dancing meilla taalla suunnalla tuon pupuilun tilalla :) Mutta valilla on semmonen tunne etta en oikeesti muista koska oltais viimeksi oikein kunnolla rakasteltu taikka harrastettu seksia ilman etta oisi mielessa vauvan teko. No lomalla kun oltiin niin silloin kylla kaikki unohtui. Harmi vain etta ei tullut salamatkustajaa mukaan. No mutta eipa sen enempaa omasta navasta. Ovulaatio on toivon mukaan jo ollut!
Unelmoija kp 20

No niin se vaan menee, että kaksi viikkoa on jo hujahtanut ilman kortsuja ja muita ehkäisyjä.. Kiireitä on ollut niissä määrin, ettei tässä ole mitään oireita joutanut edes ajattelemaan.. Mentiin nimittäin siipan kanssa viime viikonloppuna naimisiin, jonka ansiosta oli mukava ja kiireinen viikko.. :) Sitä ollaan rouva nyt.. :)

Viime viikolla pikkuveljeni ilmoitti, että voisi olla toukovauva tiedossa, mikäli kaikki menee niinkuin toivotaan.. Olivat plussanneet testin, yritystä alla ennen plussaa puolisen vuotta.. Mahtavaa.. Siinä sitten menin sanomaan, että kyllä meilläkin yritellään, mutta mitään en voi mennä lupailemaan.. Olisihan se aika jännä jos syntyisi melkein samaan aikaan oma kuin veljenkin eka muksu.. Ei tuota silti voi alkaa sen kummemmin miettimään. Tsemppiä vain veljelle ja hänen vaimolleen tietty..

Mitään oireita tai oloja ei siis ole ollut tai ole ehtinyt tässä edes mihinkään moiseen huomiota kiinnittääkään.. Kaitpa tuo tässä parin viikon päästä on selvillä, missä mennään.. Ja toisaalta kun ei sitä osaa edes miettiä, että miltä mikäkin oire sitten muka tuntuisi.. Hyvä kai vain, ettei pää ala kehittelemään omia oireita.. :)

Dazeer kp20, jokseenkin epäsäännöllinen kierto, jännäpäivä 7.9 jos ei ala mitään ennen sitä kuulumaan..

Heippa kaunottaret!

Noloa, mutta pakko myöntää, että mun "järeä" keino on tähän mennessä ollut just toi mököttäminen :P Vihjaan sänkyhommista, mies mutisee että väsyttää ja stressaa, mä alan mököttään, menen sänkyyn lukemaan ja kohta mies tulee perässä hoitamaan hommat :D Nojoo, ei kuulosta kauhean romanttiselta. Eikä toi nyt mikään vakiotilanne ole, mutta pari kertaa käynyt näinkin. Voisihan sitä laittaa hepenettä päälle, kun tiedän, että mies niistä innostuu, mutta musta vaan tuntuu että se on niin läpinäkyvää. Vaikka niin on se mököttäminenkin. Mökötys tietysti kumpuaa siitä ajatuksesta, että jos ei seksiä saa, niin ei tule vauvojakaan, ja seuraava mahdollisuus on sitten kuukauden päästä. Mutta onneksi toi mies (yleensä) ymmärtää meiningin ja vaikka ei heti huvittaisi hommailla, niin kun vaan suostuu yrittämään, niin mähän laitan huvittamaan ;)

Katselin tuossa tuon sinkin viitearvoja, ja jossain luki, että mies tarvitsisi sitä 11mg/päivässä. Multivitamiinit sisältävät sinkkiä 15mg, joten en usko, että ainakaan sitä tarvitsee syödä vielä erikseen.

Meillä tulee harrastettua seksiä ilman vauvapaineita silloin, kun ei ole vauva-ajat. Sitä tapahtuu harvemmin kuin tärppiaikaan, mutta onhan siinä vähän erilainen fiilis. Tai no sekin tietysti riippuu, jos sattuu oikein hormonit hyrräämään ovisaikaan, niin kyllä sitä ihan nautinnosta painiskelee, lisämausteena ne vauvamahkut :)

Saiko Unelmoija karkoitettua työasiat mielestä ja houkuteltua miehen vielä varmistusrundille? Sehän se on parasta stressin karkoittajaa ;)

Dazeerille onnea rouviintumisesta! Pidätkö oman sukunimesi, vai pääsetkö ihanaan kortinvaihtorulianssiin? Mä olen tämän kesän aikana vaihtanut kaikki kortit ja opetellut uuden nimikirjoituksen, on se vaan hassua. Plussaonnea sulle, toivottavasti tärppää ja saatte veljen kanssa samanikäiset serkukset :)

Voi siskot, mä kiroan kyllä mun kropan syvimpään kuoppaan. Vieläkin tuhruttaa! Eilen illalla tuli muutama pisara ihan kirkasta verta, ja nyt taas siirryttiin vaaleanpunertavaan. Aamulla sitten halusin nähdä sen negan testissä ja niinpä näinkin. Herkkä testi, ja ei mitään, joten ei tässä nyt raskaanakaan olla. Eiks ne menkat voi ny jumankauta vaan alkaa?! Ovisaikaan on kuitenkin gyne nähnyt kunnon limakalvot, ei kai ne nyt tonne sisällekään voi jäädä! Onks mitään menkkatanssia tai jotain, millä menkkasade alkaisi? :P

-Rapsu kp25, dpo13

Mannalle isot halit pettymyksestä, tiedän just sen epätoivon mikä sulla nyt on… Mutta päivä kerrallaan vaan näistä pahimmista päivistä eteenpäin, eipä siinä kai muuta vaihtoehtoa ole. Ja käy täällä palstalla säännöllisesti niin tiedät että sua ajatellaan :) Tosi hyvä että sulla on gyne varattuna, se jotenkin aina vähentää sitä stressiä.
Catriinan oireet ovat kyllä niin vahvat että mä ainakin uskon plussajunan starttaavan! Rapsu, toi on kyllä totta että olisi asteen verran helpompaa jos olisi edes se yksi lapsi niin tietäisi omasta kropastaan edes jonkin verran enemmän että miltä se raskaus tuntuu. Nyt voi vaan olettaa asioita ja lukea muiden kertomuksia ;)

Noista miehen sperman parannusjutuista niin meillä sillä ekalla lapsettomuuskäynnillä oli suurin paino sillä että pitäisi vähentää/jättää pois tupakka ja alkoholi. Tämä siis tietenkin vaan sellaisilla ”paheellisilla” ihmisillä niin kuin meillä ;) Eli jos ei näitä paheita ole niin sitten varmaan juuri terveellinen ruokavalio on kaiken perusta (tämä taitaa päteä asiaan kuin asiaan...) Mä en jotenkin usko tohon vitamiinipilleri-touhuun, siis muutenkaan kuin tässä vauvahaaveilussa.

Miehen haluista muuten niin meillä ei onneksi ole tarvinnut vielä ottaa mitään järeämpiä aseita käyttöön eli seksi sujuu vielä muutenkin, tosin itsellä muutaman kerran on tullut sellainen olo että ”jos ei olisi ovulaatiota niin en harrastaisi seksiä 2krt päivässä”-tyyliin

Onnea muuten Dazeer naimisiin menosta!
Rapsu, pahoittelut vielä negasta mutta vielä on toivoa kuitenkin!

ON, mulla ei mitään uutta. Eilen kävin verikokeissa lapsettomuustutkimuksien ekan vaiheen takia ja nyt on kp24. Ei mitään raskausoireita, tissit kipeät just menkkamaisella tavalla eli edelleen varma että menkat alkaa kyllä... :(
-Nelli kp24

Dazeerílle ensin onnittelut rouviintumisesta. Me mentiin naimisiin ulkomailla reilut kuusi vuotta sitten, mutta sukunimeni vaihdoin vasta toissa syksynä, just ennen esikoisen syntymää. Oli kyllä korttien kanssa tekemistä. Nyt mulla on siis kaksioisainen nimi, pikkuneidillä miehen sukunimi.

Rapsu, en tiedä oikein mitä sanoisi. Toivon sulle kuitenkin yhä tärppiä ja "myöhäisempää" plussaa.

Niin ja Rapsu, muutaman kerran meilläkin menty tuolla mökötysmeiningillä. OIsko ollut toissa kierrossa kun mies oli tosi väsynyt ja pikkaisen vielä flunssainen. Oli jo myöhäkin, mutta musta tuntui että ovis oli just silloin ja pikkasen mökötin ja menin sänkyyn. Mies tuli perässa ja saatiin touhut touhuttua. Mies on usein kyllä se aktiivisempi osapuoli.

Mä oon syönyt noin kuukauden sitä raskausvitamiinia. Yritetään syödä mahdollisimman paljon kasviksia ja hedelmiä myös. Mies syön niitä varmaan enemmän kuin minä.

Nelli, eihän kaikilla ole raskausoireita edes plussankaan jälkeen. Mulla meni eka raskaus kyllä vähillä oireilla. Plussatuulia sinne!

Nyt juilii taas alavatsaa, mutta ei kovin pahasti. Eilinen oli suht oireeton päivä. Vessassa pitää kyllä ravata tosi usein valkkaria tulee myös paljon. Pakko pitää pikkuhousunsuojaa. Toisaalta kun viime kierrossa oli se km, niin kroppa voi kyllä olla siitä vielä niin sekaisin, että oireilee kummallisesti. Mutta lähipäivinä pitäisi tilateen selvitä.

Catriina kp 23

Juuh, virallisten asioiden hoitoa ja korttien vaihtoruljanssia tässä pyöritellään.. Uusiin passikuviin suuntaan ylihuomenna, kun menen kampaajalle.. Ennen häitä minulla oli yli puoleen selkään ulottuva tukka, jota hienon kampauksen aikaansaamiseksi leikattiin noin 15cm ja pian saa minun mielestäni lähteä toiset mokomat 15cm.. Tukka oli sellainen kasvatusprosessi ja alkoi jo pitkä tukka tympimään.. Kaipaan vaihtelua.. Ja toisekseen lopetettuani hormonaalisen ehkäisyn toukokuun alussa minulta on alkanut lähteä tukkaa ihan tuppoina irti.. Hormoneista johtunee.. En malta odotttaa, että saan hieman korvien alle ulottuvan uuden tukan..

Menkkoihin/testin tekemiseen aikaa olisi vielä noin kaksi viikkoa.. Siihen väliin mahtuisi ainakin kahdet juhlat ja mietinkin tässä, että miten alkoholin kanssa? Käsittääkseni sitä saa nautiskella aivan normaalisti siksi asti kunnes menkat on myöhässä ja on todellista mahdollisuutta epäillä raskautta.. Eli ennen kuin on menkat myöhässä en voi tehdä mitään hallaa mahdolliselle raskaudelle/alkiolle..? Ja kun jos tässä kävisi niin mukavasti, että lähikuukausina raskaaksi tulisin niin todellakin haluaisin käyttää tällaiset tilaisuudet nautiskella alkoholista ja juhlista hyödykseni.. Voi kuulostaa itsekkäältä ja tyhmältä, mutta totta tuo kuitenkin on..

Mites muut yrittäjät suhtaudutte alkoholiin? Käytättekö sitä näin yritysaikanakin ihan normaalisti?

Onnea Dazeerille rouviintumisesta!
Itselläkin on ollut sama tilanne tänä vuonna mutta sukunimi ei sentään ole vaihtunut. Ajattelin asian samalla tavalla kun Catriina eli ehkäpä sitten kun lapsia saadaan niin voin miettiä vaihtamista uudelleen. Tai sitten pidän oman nimen, ei se tunnu nyt mitenkään hankalalta ja mulla on kivempi nimi;)

Dazeerilla on ollut tosi pitkä tukka! Raaskit kuitenkin leikata? Mulla kanssa lähti kesällä hiuksia runsaasti päästä. Johtui varmaan huonosta kunnosta kun en ole kunnolla suojannut niitä auringossa.
Laitetaanpas tästä hiusasiasta gallupia: miten pitkät ja minkä väriset?
Itse olen vaalea ja ne on sellaiset puolipitkät. Olen kyllä henkisesti enemmän lyhythiuksinen. Tykkään siitä kun niissä on kiva leikkaus eikä saa olla ihan tasapaksua.

Rapsulle negahalit. Tiedän tunteen jos testi on nega mutta tätiä ei kuulu. Pieni toivonkipinä elää että testi ei vaan näytä vielä oikein!
Unelmoijalle ja Nellille kovat peukutukset tärpistä. Toivon niin että teilläkin tärppi kävisi ja voihan se käydä milloin tahansa! Nelli tuuhan kertomaan jos niistä verikokeista selviää jotain. En kyllä tiedä mitä sieltä voisi edes selvitä.
Ihana toi Baby dancing termi siellä briteissä:)

Meillä miehen alkoholinkäyttö on pääosin lasi viiniä silloin tällöin, olutta jos on tilaisuus mutta harvemmin ottaa kunnolla. Mulla sama tilanne mutta en olutta juo, ruokaviini maistuu. Nyt on kyllä tulossa näitä rapujuhlia mitkä ei tee hyvää sille spermanlaadulle... mitenkäs sitä saisi miehen juomaan siellä vähemmän. Pitääpä kertoa Nellin gynen terveiset;) meinasko se gyne ihan nollalinjaa?
Niin ja Dazeer itse olen kyllä ottanut alkoholia oviksen jälkeenkin ennen kun olen tietoinen siitä raskaudesta. Ja hulluksi olisin näiden kiertojen aikana tullut jos olisin koko vuoden ihan kuivin suin ollut "jos tästä kierrosta tärppäisi". Korostan vielä etten tosiaan ole suurkäyttäjä! Mutta jokainen omantuntonsa mukaan. Ei kai siitä pitäisi olla haittaa ennen kun tietää olevansa raskaana.

Meillä tosiaan on parasta seksiä ei yritysaikaan, kun se on spontaania. Mies kyselee kyllä että milloin se aika on ja taas suunnitteli niitä täsmäiskuja. Tiedän vaan että sitten kun se aika on niin jos on kovia kiireitä ja työstressiä niin saan taas olla mökö jotta mies suostuu joka ilta. Vähän niinkuin Catriinalla niin jos tiedän että ovis on niin ottaa eniten päähän kun mies ei ole heti valmis. Meillä minä olen kyllä aktiivisempi noin yleisestikin ottaen. Saan kuulla (huumorilla) että käytän häntä lapsentekokoneena. Eikä se totuus kovin kaukana valitettavasti aina tunnu olevan... ;)

Kiitos myötäelämisestä <3 En kyllä usko enää plussaan ollenkaan :/ Kai nää sitten jotku kuukautiset yrittää olla, kuitenkin vuotoa ihan vähän enemmän kuin normituhruissa ja punaista väriltään, pikkuhousunsuojalla pärjää paremmin kuin hyvin. Mahaa särkyilee koko ajan vähän, mutta ei niitä kramppeja. Nyt sitten pelkään, että jos nämä kuukautiset jää tähän, niin seuraava kierto on ihan susi jo syntyessään. Toissakiertohan oli täyspitkä, mutta menkat suht kivuttomat ja vähän niukemmat kuin yleensä, ja sitten seuraava kierto oli sen 17 päivää + neljän päivän tiputtelut sitä ennen :/ Ähh kun on tylsää ja ärsyttävää.

Jaahas, pois omasta navasta ja valittamisesta -->

Nellille plussaonnea ja verikoetulosonnea :) Noista vitamiineista: en mäkään usko, että ne mitään varsinaisesti ratkaisee, mutta ei ne haitaksikaan ole. Mä henkilökohtaisesti olen vähän huono syömään, ja vitamiineilla varmistan, että jos raskaudun, niin kehittyvä sikiö saa varmasti kaikki tarpeelliset vitamiinit ja hivenaineet. Ja kun mies tietenkin vähän miettii omaa osuuttaan tässä kaikessa, niin vitamiinien syönti tuo ehkä vielä vähän lisää semmoista osallistumisentunnetta yrittämiseen.

Alkoholista: itse en ainakaan ota stressiä alkoholin käytöstä ennen plussaa. Ei sitä elämistä voi unohtaa, varsinkin kun tosiaan koskaan ei tiedä kauanko plussassa kestää. Ehkä en nyt kuitenkaan piinaviikoilla ihan pehvoja olalle heittäisi. Toisaalta, olen aika "huono" juomari muutenkin: juon yleensä korkeintaan 2-3 annosta, ja nykyään aika harvoin. Tämä siksi, koska alkoholi laukaisee mulla migreenin, ja toisaalta olen pahoinvointikammoinen, eli en pysty edes vetämään kauheita kännejä. Joskus illalla tai viikonloppuna saatan juoda yhden oluen, enkä kyllä pode siitä mitään omantunnontuskia.

Mies onkin sitten vähän kovempi juomaan (mut ei siis mikään ongelma kuitenkaan!) Bändimiehiä kun on, niin noita kosteita keikkoja riittää. Stressiin mies saattaa illalla juoda pari kolme olutta, vaikka nalkutankin siitä :P Näytin viikonloppuna miehelle yhden artikkelin, jossa sanottiin alkoholin huonontavan siittiöiden laatua ja määrää, ja mies totesikin että "tarttee kyllä vähän vähentää". Nonni, tulipas mun rakkaasta ukosta ihan juoppo kuva :D

Catriina, ai tekin ootte menneet naimisiin ulkomailla! Missäpäin? Onko sun mies kuitenkin suomalainen? Me mentiin tosiaan naimisiin keväällä rapakon toisella puolella (molemmat ollaan siis ihan suomalaisia), rannalla auringonlaskun aikaan ihan kahdestaan :) Sen jälkeen oli kyllä sitten hääjuhlat sukulaisille ja ystäville.

Meillä noi viettelyhommat menee oikeastaan niin, että silloin kun oon ite "sillä" tuulella, niin saatan laittaa jotain kivaa päälle ja tehdä aloitteen. Muuten mies on on melkein se aloitteentekijä, ja muutenkin hieman aktiivisempi osapuoli. Mutta kaukana on ne suhteen alkuajat... mut ei se kyllä edes haittaa, ei mun alapää kestäisi enää ;) Tärkeintähän on, että molemmat on tyytyväisiä ja homma sujuu, eikä nyt ihan pelkäksi vauvojen työstämiseksi menisi!

Hiusgalluppiin: Mulla on ihan tummat (alunperinkin), puoleen selkään ulottuvat hiukset. Välillä ollut sellaista polkkapituista ja malliin leikattua, mutta nyt on ollut tämmöinen kasvatuskausi. Etutukan kasvatin keväällä pois, ja nyt vähän haaveilen, josko leikkaisi takaisin... Joku syyspiristysruiske tukalle olisi kiva, etutukka ja vaikka jotain raitaa :)

Johan nyt juttua riittää, teidän kanssa jutustelu on paljon mukavempaa kuin työnteko... ;)

Heippa taas....yhden saikkaripäivän jälkeen taas töissä. Niin kaamee närästyskohtaus su-ma välisenä yönä että ennen kello neljää en nukkunut hetkeekään...huh. Tutkailin tos netissä ni saattais viitata sappivaivoihinkin. Hmm, pitäsköhän mennä lääkärille mittauttamaan arvot. oli kyllä niin kamala kipu et huh...

Hiusgallup: pitkät (alaselkään) tummat (värjätyt),luonnonkiharat hiukset on...lauantaina on kyllä kampaaja-aika, joten saa nähdä. en mä kyllä kuitenkaan taaskaan anna paljoo leikata...aina mulla on kaikkia suunnitelmia, mutta, sitten menee se pupu pöksyyn. Mul on ollut välillä aika lyhytkin, ja se on ihan jees ja ehkä jopa sopii mulle paremmin, mut jotenkin tää pitkä tukka on se "minä". Joten, tällä nyt mennään... täytyy sit kattoo jos mahdollinen raskaus vaikuttaa hiuksiin.... ;)

Tuskasen hitaasti kuluu tämä kierto, vasta kp8. Clomikuuri menossa ja päätä särkee... Taitaa olla mulla oikee tupla-annos, kun otan aamuin illoin, kaverilleni oli määrätty vaan 1 krt päivä. Että kyllä nyt sitten pitäs tulla raskaaksi...heh.

Vasta ens vkon puolivälissä varmaan vois ovistikut ottaa käyttöön ja kattoa. Ja siitä sitten menee pitkälle viel ennenku tietää. Voi että, siis tämä kierto on nyt superhidas.

Onnittelut uudelle rouvalle :)

Nyt on kahvitunnin aika.

Tannehan on tullut juttua todella mukavasti :) Taalta kans onnittelut Dazeerille rouvaantumisesta. Me menimme kans miehemme kanssa naimisiin reilu vuosi sitten, talvihaat lapissa :) ja sen jalkeen onkin ollut tuota papereiden kanssa vaantoa, ja edelleen on passissa nimi vaihtamatta, mutta sen ehtii myohemminkin. Meilla taitaakin sitten olla suht samaan aikaan jannayspaivat. Alkoholia tulee kans silloin talloin nautittua, melko usein viikolla lasi viinia ruan jalkeen varsinkin nyt hieman enemman kun on toissa jotenkin niin ressia ollut. Mies ottaa muutaman oluen aina silloin talloin taikka lasin pari viinia, mutta emme enaan ole mitaan hirmu juomareita. Niin kauan nautitaan kun se plussa ruutuun porahtaa :)
Rapsu voimia tuhruttelun uhrille. Edelleen toivon etta siella oisi salamatkustaja joka aiheuttaa tuhrua tulemaan. Jep ja kylla meillakin valilla mokotyksen puoleen menee, onneksi harvemmin. Ja Rapsu emme kylla juopoksi ala mieheasi maalaamaan :) Olen kans omalle miehelleni aina valilla nalkuttanut alkoholista, mutta nyt paatimme etta katotaan sitten simppa testin jalkeen kun siihen nyt ei ole kuin muutama kuukausi.
Nelli juu tulehan tosiaan ilmoittelemaan kun saat verikokeen tiedot! Oliko tama ovulaatioon liittyvaa? Vaiko hormoni arvojen testausta? Toivottavasti hommat lahtee nyt pikaseen vauhtiin ja haikara loytaa teidan osoitteeseen. Mitas teilla on muuten nyt sitten seuraavana listalla tutkimusten puolesta?
Catriina hui piinavat ajat todella menossa. Toivotaan etta on napsahtanut, kuulemma keskenmenon jalkeen on helpompi? Saada plussa. No ei toimi kaikilla (kokemusta loytyy), mutta toivotaan etta sinulla oisi onnistanut. Koskas meinaat testailla? Ehka ne vatsan juilimiset oisi hyva merkki. Tosiaan monilla on aivan taysin oireeton alkuraskaus viela kauan plussan jalkeenkin. Ilmeisesti viikon 6 jalkeen alkaa "pahemmat" oireet, muistaakseni. Mutta jalleen yksilollista.
Manna meilla kans pakko myontaa etta miehella tulee hieman lapsentekokone fiilis valilla ja se seksi on parempaa? spontaanisti vaikka kylla valilla sitten innostutaan oikein kunnolla kun sattuu ovulaatiokin olemaan. Mutta yhteista taivalta kun on jo yli 10vuotta niin ei se alkuajan huuma todellakaan oikein ole enaan taalla, vaikkakin valilla se nostaa paatansa mukavasti.
Annulee kiva etta olet parantunut tai ainakin toihin palannut :) Toivottavasti ei tilanne kovin nyt kuitenkaan pahene. Juu se kierto on tuossa loppu ja ovulaation odotus vaiheessa niiiin hidasta touhua (hmm no sanonko etta oikestaan koko kierto siis). Mitenkas muuten nuo clomit auttavat sinulla ja miehella? Ei nyt taaskaan muista vaikka monesti muuallakin kysellyt. Toivottavasti tuottavat tulosta on meinaan sitten se paakipukin sen arvoista :)
Omaa napaa sen verran etta mies oli todellakin eilen vihdoin piristynyt ja ihan itekseen ehdotteli etta eikohan laheta "tanssimaan", joten ei tarvinnut sen kummemin sitten miettia toitten jalkeen ;) Masiinakin viela eilen aamulla naytti high fertility joten nyt on sitten hyodynnetty ainakin jokainen "parhaista" paivista. Meilla kans mies kyselee etta koska oisi se oikea aika ja on nykyaan hieman enemman kiinnostunut laakari hommista sun muista, kun alkaa hanella raukalla myos hermot pikkuhiljaa palamaan tassa touhussa. Ei siina etteiko olis aikaisemminkin tottakai ollut kiinnostunut, mutta jotenkin nyt viela enemman. Tilanne on nyt hieman toissakin rauhoittunut ainakin tanaan joten melkoisen rento fiilis ollut koko paivan. Nyt sitten vain se kaksi viikkoa piinaileen ja aika kuluu......................hitaasti.............
Unelmoija kp21/30-31

Voi ei, luin tuossa juuri tekstiasi, toivottavasti ei ole mitaan vakavaa. Voimia sinulle tulevaan ja jos tilanne muuttuu niin tervetuloa vain takaisin tanne. Halaus ja tsemppia!!

Omaa napaa pikaisesti ennen iltalenkille lähtöä:

Tässä kierrossa bongasin ovislimat todella selkeästi, selkeämmin kuin hetkeen. Ehdimme myös pariinkin otteeseen harrastaa juuri oikeina päivinä. Menkkoja ei vielä näy, eikä kuulu, mutta eipä kyllä ole mitään raskausoireitakaan. Teen testin huomenna aamulla. Pitäkäähän peukkuja pystyssä meille! :)
Plussatuulia tämä ketju todellakin kaipaisi kovasti!

Elinalle supertsempitykset huomisaamulle! Plussaa, plussaa, plussaa++++++++++ sinulle! Tuu sitten meille ilmoittelemaan!

Rapsu, me mentiin naimisiin tuolla Itä-Aasiassa, josta mieheni on kotoisin. En viitti tässä palstalla enempää paljastaa. Pidettiin parit häät siellä ja vielä yhdet täällä Suomessa.

Mulla on peroksidiblondit Pink-lyhyet hiukset. Ja alkoholista: Mä oon ollut reilut 3,5 vuotta suht absolutisti tuon alkoholin suhteen. Joskun naukkaan miehen saunakaljasta pari kulausta ja joskus ruuan kans hyvää valkkaria tai kuoharia puoli lasia.

Nyt nappailee välillä kunnolla tuolta nivusista ja valkkaria holahtelee vieläkin. En oo ostanut testejä. Testaan ehkä lauantaiaamuna, jos silloin menkat ei ala sitä ennen.

Mamaliille myös lämpimät halitukset! Palaile jännäilemään kun siltä tuntuu!

Catriina kp 23

Yrittelijäät:
Pieni-suuri toivomus, yk 7, (1), 24.8.
Katriina_, yk9(?), (2), (km 05/09, km 07/09), 25.8.
Elina77, yk8, (1), 26.8(?)
Catriina, yk3, (2), 2.9.
Nelli79, yk13 3.9.
Unelmoija78, kkm 01/09, yk14 (1) 06/09/09
Kisu_mirri, yk9 (2), 7.9.
Dazeer83, yk1 (1), 7.9
Boogie74, yk 12 (2), kkm 10/06 & 01/07, 9.9.2009
Annulee yk_monta, (2), 17.9.??
Manna78, yk9, (1), 18.9.
Rapsu-81, yk4, (1), 18.9.

Taustalla:
MamaLii, yk3, (2), 14.9.
Homegirl80, yk11, (1), (kkm 02/09)
Sari_80, yk5, (1), (kkm 11/08 ja skm 4/09)
Kauris55 yk1

+++ Plussanneet:
Inya ('81), +13.9. (yk1)
Elli83, + 10.10. (yk3)
Lotta*80, +11.10. (yk1)
Amalia79 +10.11. (yk3)
Minttu +16.11. (yk3)
Muppelo, +30.11. (yk5)
Aurora81, +6.12. (yk2)
Maruzen, +8.12. (yk5)
Lehmus28, +10.12 (yk3)
Siina76, + 21.12. (yk3)
Elviira 82, +24.12 (yk3)
Suvipilvipäivikki, +1.1.2009 (yk4)
Kata-82, +6.1.2009 (yk4)
Lilli-81, +8.2.2009 (yk8)
Pilvi82, +1.3.2009 (yk7)
Chili28 +9.3.2009 (yk5) (Km 02/09)
Sofia-79 +17.3 (yk2)
Veera81 +9.4.2009 (yk1)
Sida82 +10.4.2009 (1.iui)
Milan +14.5.2009 (yk9)

Muokkasin vähän tuota listaa: toivottavasti kukaan ei loukkaannu tästä! Siirsin MamaLiin taustalle ja myös pari muuta nimeä, jotka ei taida täällä enää aktiivisesti käydä.

Itse pääsin taas listan pohjimmaiseksi... eilen alkoi kaupungilla mahaa kramppaamaan ja täti pamahti kylään. Tuhrua riitti jopa 3,5 päivää. Nyt siis mennään kp2 ja uusi yritys (yk4) alkakoon. Luulin, että olisi paskemmat fiilikset, mutta olo on ihan ok. Nyt tuntuu taas niin typerältä, että jaksoi tuhlata energiaansa piinaviikoilla turhaan jännäämiseen, vauvahan tulee sitten kun tulee. Mutta katotaan vaan kun uuden kierron ovisaika on ohi...

MamaLii, voi kun kurja kuulla että vauvahaaveet jää taka-alalle :( Toivottavasti kaikki on kuitenkin ihan hyvin ja palaat takaisin sitten, kun siltä tuntuu.

Nyt sitten huuuuurjasti peukkuja seuraaville piinailijoille, että saataisiin vähän vauhtia tuohon meidän listaan! Ollaan aivan jumahdettu.

Unelmoija tuossa mainitsi, että ovat kulkeneet miehen kanssa yhteistä taivalta yli 10 vuotta. Mitenkäs te muut, kauanko olette jakaneet elämänne miehenne kanssa ja oletteko naimisissa? Me tosiaan mentiin naimisiin keväällä neljän vuoden seurustelun jälkeen, ja nyt siis avioparina viimeiset 3 kuukautta.

Nyt en kyllä jää juoruilemaan tänne, vaan (kerrankin ;) menen kuuliaisena työntekijänä hommiin! Palataan ja tsemppiä KAIKILLE!

-Rapsu kp2

Rapsulle kiitokset listan päivityksestä! Hyvä, että sun tilanteeseen tuli selvyys ja pääset pian uutta ovista bongailemaan. Tottakai oisin niin, niin, niin mielelläni toivonut sulle sitä tärppiä.

Ootko Elina jo testaillut? Toivottavasti se plussajuna on jo puksuttamassa tänne suuntaan Elina kuljettajan paikalla.

Heräsin viime yönä kahden maissa rintojen kipuilukohtaukseen. Unesta herättyäni rinnat tuntuivat taas suht normaaleilta, joten nyt en oikein tiedä oliko tuo kipuilukohtaus unta vai ei. Uni ei tullut enää millään silmään sen jälkeen ja valvoin puoli kuuteen. Ois ollut ihana nukkua, mutta (ihan samoin kuin viime kierrossa tähän aikaan) olo oli tosi pirteä. Lisäksi yöllä pitä kahteen eri otteeseen käydä syömässä leipää. Kova nälkä ja vielä levottomat jalat kiusana.

Alavatsassa on nyt lievää juilintaa. Tuntuu erilaiselta kun ennen menkkoja ja valkkaria tulee paljon. Apteekki ois pikkuneidin päiväkodin lähellä, joten reissu sinne nyt jo kovasti polttelee, mutta ei. Pitää tosiaan jaksaa sinne lauantaihin, jos täti ei yllätä tässä väillä. Silloin ois kp 27.

Catriina kp 24

Keskiviikkoterveiset..
Dazeer mulla on ainakin koko yrityksen ajan ollut ihan “normaali” elämä alkoholin suhteen, voisihan sitä tietenkin vähentää kumpikin osapuoli mutta jotenkin minä ainakin olen halunnut jatkaa elämääni samanlaisena kuin muutenkin ”ilman vauvahaaveita”. Se gyne sanoi meille vaan että on todettu että alkoholilla ja tupakalla on negatiivinen vaikutus siittiöihin mutta ei puhunut mistään nollatoleranssista. Onneksi ei koska ei mun miehestä olisi täyteen absolutismiin ;)

Manna ja Unelmoija kyselitte niistä verikokeista, niistä saa tulokset vasta parin viikon kuluttua ja lähinnä katsotaan jotain tiettyjä hormoneja sekä kilpirauhasarvot plus pissanäytteestä ettei ole klamydiaa. Mies myös on jättänyt sperma-analyysin (mikä oli aika koomista purkkipurkautumisineen ;)) ja itse käy vielä yhdessä verikokeessa kierron 3-5 päivänä. Sitten vaan odottelua että päästään lääkärille kuulemaan näiden testien tulokset. Ja jatko on tietenkin auki että onko mitään tehtävissä ja jos niin mitä.

Rapsu, pahoittelut sulle kun se tuhruttelu nyt näytti tädiksi kuitenkin kääntyvän :( sun galluppiin niin meillä on miehen kanssa vielä aika ”tuore” suhde eli vasta 2 yhteistä vuotta takana emmekä ole kihloissa tai aviossa. Toi Unelmoijan 10 vuoden liitto tuntuu uskomattomalta, sinne asti kun pääsisi vielä joskus.
Mamalii, tule takaisin sitten heti kun siltä alkaa tuntumaan! Halaukset sinne päin :)
Catriina ja Elina, täällä jännäillään teidän puolesta, plussia toiveissa...

Rapsulle kiitos listan paivityksesta :) toivottavasti saadaan pian tuota plussa listaa myos paivitella!! Voi blaah sinun puolesta kun se tati sinne jalleen suuntasi. On se kumma etta se aina loytaa tien perille, ja haikaralla on niin kovasti ongelmia. Kiva kuitenkin etta olet suht positiivisella fiiliksella.
Catriinalla on stten jannat paikat edessa. Voi kun lauantai olis se "lottovoiton" paikka :) pitelen peukkuja ja Elinalle samaa bd bd bd bd bd ++++++++++++
Jep tosiaan miehen kanssa pian 11vuotta taivallettu on menty lapi hyvat ja huonot ajat ja nyt naimisissa oltu 1.5vuotta noin. Kylla valilla tuntuu jotenkin ihmeelliselta etta on niinkin kauan oltu yhdessa kun aika on mennyt niin mielettoman akkia. Juurihan me tavattiin :) Siis ei ihmeelliselta ettako ollaan selvitty nain kauan, mutta miten akkia se aika onkin mennyt ja mita kaikkea siihen valiin on tapahtunut. Tykkaan todella kovaa olla naimisissa :) vaikka sita kosintaa pitikin niin mielettoman kauan odotella ;) Joku taisi hiuksista kysella. Semmoset pitkahkot ruskeat hiukset hieman kihartaa. Oli kans pillereiden lopettamisen jalkeen hieman katoa ja hiuksia lahti vaikka kuinka, mutta nyt on taas paksuuntunut hieman ja on paremmassa kunnossa. Pitaskin menna taas pian kampaajalle. Haihin kasvatin kans hiuksia ja sen jalkeen kyllastyin ja leikkasin polkkatukan, mutta nyt sitten jalleen kasvatetaan.
Taalla on tama ehka tylsin? vaihe menossa kun ei mitaan oikein tapahtu joten ei ole edes mielikuvitus oireita raportoitavana. Ensi viikolla varmasti eri asia kun alkaa piina viikko.
Unelmoija kp 22/30-31

Yhteistyössä