Sikainfluenssan vuoksi isät eivät pääse mukaan synnytykseen koko Suomessa

  • Viestiketjun aloittaja Huolestunut
  • Ensimmäinen viesti
keskolanhoitaja
Ei pidä paikkansa!!! Meille jopa keskolaan saa tulla isät tuoreen vauvansa mukana, tietysti niin ettei ole diagnosoitu possunuhaa. Jos äidillä tai isällä diagnosoitu possunuha ei saa tulla ollenkaan, niin kauan että molempien näytteet negatiiviset.
 
mm
mistäköhän löytää tietoa että miten PHKS? mikä päätös siel on?
mä synnytän kyl kotona jos isä ei pääse mukaan.
mies on odottanut synnytystä kuin kuuta nousevaa, tää on esikoinen. Se on ehkä hienoin kokemus joillekkin elämässä olla paikalla kun oma lapsi syntyy ja perhettä yhdistävä tapahtuma. että älkää viittikö aukoa päätänne että voi synnyttää ilman miestä, tottakai VOI, mutta kun ei voi. ei oo vaihtoehto. mä tääl tippalinssissä luen teijän juttuja ja se todella voi loukata joitain että isä ei pääsisi.
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
mistäköhän löytää tietoa että miten PHKS? mikä päätös siel on?
mä synnytän kyl kotona jos isä ei pääse mukaan.
mies on odottanut synnytystä kuin kuuta nousevaa, tää on esikoinen. Se on ehkä hienoin kokemus joillekkin elämässä olla paikalla kun oma lapsi syntyy ja perhettä yhdistävä tapahtuma. että älkää viittikö aukoa päätänne että voi synnyttää ilman miestä, tottakai VOI, mutta kun ei voi. ei oo vaihtoehto. mä tääl tippalinssissä luen teijän juttuja ja se todella voi loukata joitain että isä ei pääsisi.
No ihan tosissas meinaat kotiin jäädä jos tuollainen kielto tulis?
 
keskolanhoitaja
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
mistäköhän löytää tietoa että miten PHKS? mikä päätös siel on?
mä synnytän kyl kotona jos isä ei pääse mukaan.
mies on odottanut synnytystä kuin kuuta nousevaa, tää on esikoinen. Se on ehkä hienoin kokemus joillekkin elämässä olla paikalla kun oma lapsi syntyy ja perhettä yhdistävä tapahtuma. että älkää viittikö aukoa päätänne että voi synnyttää ilman miestä, tottakai VOI, mutta kun ei voi. ei oo vaihtoehto. mä tääl tippalinssissä luen teijän juttuja ja se todella voi loukata joitain että isä ei pääsisi.
Kyllä isä synnytykseen pääsee, älkää olko huolissanne ellei ole diagnosoitu sikaa!!! Ihme lietsontaa.

 
mm
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
mistäköhän löytää tietoa että miten PHKS? mikä päätös siel on?
mä synnytän kyl kotona jos isä ei pääse mukaan.
mies on odottanut synnytystä kuin kuuta nousevaa, tää on esikoinen. Se on ehkä hienoin kokemus joillekkin elämässä olla paikalla kun oma lapsi syntyy ja perhettä yhdistävä tapahtuma. että älkää viittikö aukoa päätänne että voi synnyttää ilman miestä, tottakai VOI, mutta kun ei voi. ei oo vaihtoehto. mä tääl tippalinssissä luen teijän juttuja ja se todella voi loukata joitain että isä ei pääsisi.
No ihan tosissas meinaat kotiin jäädä jos tuollainen kielto tulis?
joo ihan tosi. ja tää ei mitään vuohkaamista. eihän siinä vaaraa ole jos lapsi oikeinpäin ja kaikki lähtökohtaisesti hyvin. jos ei kotona synnyttäminen olisi turvallista, ni sit menisin sairaalaan.
toivottavasti tämä tilanne ei oo tääl ku la käsillä. joulukuun puolessavälissä..
 
mm
Alkuperäinen kirjoittaja keskolanhoitaja:
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
mistäköhän löytää tietoa että miten PHKS? mikä päätös siel on?
mä synnytän kyl kotona jos isä ei pääse mukaan.
mies on odottanut synnytystä kuin kuuta nousevaa, tää on esikoinen. Se on ehkä hienoin kokemus joillekkin elämässä olla paikalla kun oma lapsi syntyy ja perhettä yhdistävä tapahtuma. että älkää viittikö aukoa päätänne että voi synnyttää ilman miestä, tottakai VOI, mutta kun ei voi. ei oo vaihtoehto. mä tääl tippalinssissä luen teijän juttuja ja se todella voi loukata joitain että isä ei pääsisi.
Kyllä isä synnytykseen pääsee, älkää olko huolissanne ellei ole diagnosoitu sikaa!!! Ihme lietsontaa.
oih ku ihana kuulla. pidetää peukut pystyssä että näin pysyykin tilanne. muuten tosiaa jään kotiin. :)
 
Onhan tuo aika hurjan kuulosta että on laitettu totaali kielto päälle.
Mutta toisaalta täysin ymmärrettävää jos ihmisille ei muuten mene kaaliin ettei sinne synnärille juosta sairaana vauvaa ihastelemaan. Rehellisesti sanoen mä en haluaisi vasta synnyttäneenä ottaa sitä riskiä että naapurin ukko tulee tautisena sinne köhimään, muistelisin kuitenkin että vastasynnyttäneellä on aikamoinen riski sairastua. Puhumattakaan että tuo tehostetun hoidon vauvala on ihan liki synnyttäneiden osastoa ja silti sinne menään pärskimään influenssa päällä :/

Vaikka kyllä vituttaisi kun kuivan kesän oravaa jos itse joutuisi nyt tuonne synnyttämään. Mutta en mä nyt kuitenkaan kotiin jäisi synnyttämään ihan vaan siksi että mies saa olla mukana, tärkeämpää mulle on saada synnytykseen asiantuntevaa henkilökuntaa auttamaan vauva pihalle ja kursimaan mut kasaan urakan jälkeen vaikka mies on synytyksissä aivan valtavan tärkeä tuki ollutkin. Ei hän mua kasaan kursisi vaikka kuinka nätisti pyytäsin.
 
puddighinu
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Mun mielestä olis vaan parempi jos lapsivuodeosastollekaan ei pääsis kuin sisarukset ja isät...
Mun mielestä myös, nimimerkillä huonetoveria kävi viime kerralla tervehtimässä puoli kylää, ja hemmetti lepotuolinkin (puutarha sellaisen) raahasivat sinne että tuoreen äidin oma äiti saattoi jäädä siihen sitten yöksi. Ei siellä koko suvun tarvitse sitä vauvaa käydä katsomassa, ehtii sitä kotonakin ihmetellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja siis se ettei isät synnytykseen:
siis onko tämä kielto koko suomessa, vai vaan siellä jossain... kemissä ???
Ei ole voimassa koko Suomessa.
Miulle ei ole neuvolassa mainittu mitään tuollaisesta kiellosta. :eek: Luulisi että sielläkin oisi jo asiasta tiedotettu. Mietin kanssa ettei voi olla koko Suomessa tuollaista kieltoa.

On ollut sovittu jo raskauden alkumetreiltä että ystäväni tulisi synnytykseen tukihenkilöksi.. Tietenkin siten että on terve ja ylipäätään pääsee! Yksin odottaminen on ollut muutenkin rankka kokemus niin kyllä kruunaisi ankeuden jos joutuisi yksin synnyttämäänkin! :snotty: Kyllä se olisi helpottavampaa jos joku läheinen olisi mukana sillä synnytyksen hetkellä.
 
nm
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
No ihan tosissas meinaat kotiin jäädä jos tuollainen kielto tulis?
joo ihan tosi. ja tää ei mitään vuohkaamista. eihän siinä vaaraa ole jos lapsi oikeinpäin ja kaikki lähtökohtaisesti hyvin. jos ei kotona synnyttäminen olisi turvallista, ni sit menisin sairaalaan.
toivottavasti tämä tilanne ei oo tääl ku la käsillä. joulukuun puolessavälissä..[/quote]

kahdestaan meinaat miehen kanssa kotona synnytyksen hoitaa? no, saadaan varmaan etlarista lukea. ja ei, ei tietenkään ole vouhkaamista...

 
voi voi
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
mistäköhän löytää tietoa että miten PHKS? mikä päätös siel on?
mä synnytän kyl kotona jos isä ei pääse mukaan.
mies on odottanut synnytystä kuin kuuta nousevaa, tää on esikoinen. Se on ehkä hienoin kokemus joillekkin elämässä olla paikalla kun oma lapsi syntyy ja perhettä yhdistävä tapahtuma. että älkää viittikö aukoa päätänne että voi synnyttää ilman miestä, tottakai VOI, mutta kun ei voi. ei oo vaihtoehto. mä tääl tippalinssissä luen teijän juttuja ja se todella voi loukata joitain että isä ei pääsisi.
No ihan tosissas meinaat kotiin jäädä jos tuollainen kielto tulis?
joo ihan tosi. ja tää ei mitään vuohkaamista. eihän siinä vaaraa ole jos lapsi oikeinpäin ja kaikki lähtökohtaisesti hyvin. jos ei kotona synnyttäminen olisi turvallista, ni sit menisin sairaalaan.
toivottavasti tämä tilanne ei oo tääl ku la käsillä. joulukuun puolessavälissä..
menkää sitten sinne koko suku tartuttaa muita. toivottavasti nukutte yöt hyvin kun pikkuvauvat kuolee teiän takianne.
 
voi voi
Alkuperäinen kirjoittaja puddighinu:
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Mun mielestä olis vaan parempi jos lapsivuodeosastollekaan ei pääsis kuin sisarukset ja isät...
Mun mielestä myös, nimimerkillä huonetoveria kävi viime kerralla tervehtimässä puoli kylää, ja hemmetti lepotuolinkin (puutarha sellaisen) raahasivat sinne että tuoreen äidin oma äiti saattoi jäädä siihen sitten yöksi. Ei siellä koko suvun tarvitse sitä vauvaa käydä katsomassa, ehtii sitä kotonakin ihmetellä.
niin just! ja meilläpäin ollaan yleensä 2 vrk laitoksella että outoo jos ei kahta päivää jaksaa oottaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja akat:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja akat:
Musta se olisi vaan reilua et rokotetut naiset saisi synnyttää ihan tavallisesti miehet mukana ja vierailijoita. Ne jotka ei ole rokotettu, eristetään jonnekin, saavat synnyttää yksin eikä vierailijoita. Näin meidän kaikkien ei tarvisi kärsiä joidenkin kyseenalaisista valinnoista.
Rakas ihminen kun se että rokotteen on ottanut, ei estä taudin tuloa tai sen tartuttamista toisiin. Ilmeisesti joillekin on edelleen epäselvää että rokotteen teho on jossain 30-80% paikkeilla.

rv25 eikä rokotettu.
Vaikka teho olisi vain jotain 70% niin se on parempi suoja kun 0%. Jos kaikki äidit, eli riskiryhmäläiset, olisi rokotettu, niin ei miehiä kiellettäisi menemästä osastolle sen takia et sillä pyrittäisi suojelemaan niitä miehiä. Tuo kielto on voimassa nimenomaan äitien ja vauvojen takia. Todennäköisesti siihen ei nähtäisi tarvetta jos jokainen olisi rokotettu. Valtio joka luottaa ja kannustaa rokotteen ottamiseen ja sen antamaan, ei täydelliseen suojaan, ei voisi toimia niin ristiriitaisesti et siitä huolimatta pelkäisi tartuntoja.

Kerta yksin synnyttäminen on pienempi paha kuin rokotteen ottaminen, synnyttäkää sitten yksin jossain eristyksissä. Antaa rokotetuille, heille jotka luottavat kuitenkin sen antamaan suojaan, synnyttää tukihenkilön kanssa. Se ei ole meidän vika et te ette kykene ajattelemaan asiaa yhtään laajemmin. Vetoatte vaan siihen omaan oikeuteenne miettimättä et joskus on kenties toimittavaa yhteisöllisesti ja kaikkien parhaaksi eikä vaan omaksi.

Suorastaan toivon et rokotteesta huolimatta sairastun ja varmasti menen räkimään kaikki kaupan hyllyt täyteen ja menen kerhoihin yms. Mullahan on oikeus ajatella vaan itseäni eikä välittää muista :kieh:
Sano, että sä provoat etkä oikeasti ole noin yksinkertainen :ashamed:
 
hivenenhullu
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
ja jos mun olis isälle viestinä pitäny pistää että meni vituilleen, tulee verta joudun leikkuriin niin tuskimpa olis edes poliisit saanu pidettyä sitä miestä sieltä poissa...
no jos tilanne on niin paha niin ei se ukko pääse sinnekkään normaalistikaan mukaan. ;) ootte kyllä aikamoisia ku mihinkään ei voi mennä ilman ukkoa. :LOL:

että maailmaa on täynnä tyhmiä ihmisiä.
joo mutta synnytyssalissa sentään näkis emäntänsä viel hengissä.. kaikilla kun se synnytys ei mene silleen kivasti ilman ongelmia, joillain se lapsi kuolee, joillain se äiti kuolee.. joillain se on pitkä ja tuskainen koettelemus jota ei tahdo kestää yksin, toisilal muuten vaan kamalaa...
mä ymmärrän että osastolle ei päästetä jos on kipeä, mä ymmärrän että teholle ei päästetä jos on kipeä, mutta sitä mä en ymmärrä miksi ei saisi synnytys salissa olla mukana, kun siellä valtaosa ajasta ollaan kahdestaan.. lisäksi kun aika moni on ihan terve, mitään riskiä ei silloin ole...
mä voin mennä kuule moneen paikkaan ilman ukkoa, mutta synnyttäminen ei ole yksi niistä asioista minkä teen yksin..
se että sen kestää yksin ei tarkoita sitä että se pitäisi kestää yksin.. se että jotkut haluavat olla siellä yksin ei tarkoita sitä että kaikki haluaisivat/pystyisivät olla siellä yksin
 
Tää on jo ihan älytöntä.
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1765469
Enkä yhtään ihmetele vaikka jotkut jäis tämän vuoksi kotiin synnyttämään.
Vaikka siellä kyllä siellä ilman isääkin pärjää ihan yhtä hyvin, mutta tämä menee muutenkin niin yli...
 
No niinhän minä sanoin, että näin on..!
Enpä vain edelleenkään ymmärrä, että miten on niin idioottia porukkaa kun mennään sinne sairaana vierailemaan, vaikka isä onkin.. :/

Mun mielestä ei nyt niin hysteeriseti suhtauduta tuohon, sairaala on viime viikolla ainakin ollut melkoisen tukossa influenssapotilaista!
Erilliseen rakennukseen on jouduttu tekemään tiloja erityisesti influenssapotilaiden vastaanottoa varten.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamizuukkeli:
No kyllä meidän isäntä ainakin osais ihan itse jäädä pois jos kipeä olisi. Ja tuo on mielestäni hieman yliampuvaa tuolla kemissä nyt.
No, kaikki isät ei ilmeisesti osaa ajatella muuta kun omaa napaansa. Pakkohan henkilökunnan on jotakin tehdä jos ei ihmiset osaa omilla aivoillaanajatella. Paska homma niille jotka omaa aivotoimintaa omaa.
 

Yhteistyössä