Sikainfluenssan vuoksi isät eivät pääse mukaan synnytykseen koko Suomessa

  • Viestiketjun aloittaja Huolestunut
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tervis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tervolalainen:
Itellä on la viikon päästä ja minun pitäisi synnyttää juuri tuolla Kemissä...

Arvatkaa vaan harmittaako kun jotkut ovat tosiaankin sinne vääntäytyneet kipeinä, koska nyt jos parin päivän sisällä käynnistyy niin oma mies ei pääse mukaan. Päättäisivät niin, että kätilöt saavat tehdä arvion onko mies terveytensä puolesta kykenevä tulemaan synnytykseen! Eli jos on flunssainen niin sitte tietty kiellettäis. Harmi vaan kun ei tuo tauti ole kuin harvalla!
Tule Rovaniemelle synnyttämään, täällä ei tuollaista ole :) Tietenki riippuu kummasta "päästä" olet, onko matkan pituudella isoa eroa.

t. Tervolasta kotoisin myös

Muuten hyvä, mutta varmasti käskevät lähteä ajamaan Kemiin jos yritän sinne Rovaniemelle itseäni tuupata... Paska juttu, että pitää olla just meijän sairaalassa tuo kielto ja JUST NYT!
Meet niin viime hetkellä etteivät käännä pois? :D On siinä kuitenkin parin tunnin matka ajella. Sanotte että olitte täällä kyläilemässä? ;)
 
En lukenu,ku ekan sivun,mutta kävin tutustumassa viime viikolla meijjän synnnytyssalliin ja sinne saa isän/tukihenkilön mukkaan synnytykseen ottaa.Semmonen sääntö oli,että synntykseen ja sitte sinne osastolle,jonne sen jälkeen siirryttään,ei saa tulla muita,ku se isä/tukihenkilö...ONNEKSI saa miehen ottaa mukkaan!!!
Oisko tuommonen sääntö sitte isommissa sairaaloissa?

//MUOKS Joo kahtelin nuita viime sivun juttuja,että ei oo siis ku joissain sairaaloissa tuo sääntö:D Kannattais vähän vilkuilla muitten kommentteja ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä niin:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja akat:
Musta se olisi vaan reilua et rokotetut naiset saisi synnyttää ihan tavallisesti miehet mukana ja vierailijoita. Ne jotka ei ole rokotettu, eristetään jonnekin, saavat synnyttää yksin eikä vierailijoita. Näin meidän kaikkien ei tarvisi kärsiä joidenkin kyseenalaisista valinnoista.
Rakas ihminen kun se että rokotteen on ottanut, ei estä taudin tuloa tai sen tartuttamista toisiin. Ilmeisesti joillekin on edelleen epäselvää että rokotteen teho on jossain 30-80% paikkeilla.

rv25 eikä rokotettu.
Jep, ja ilmeisesti se rokotteen tehoamis aikakin on n. 2 kk.. Repikää siitä! :kieh:


niin että väliäkös sillä vaikka jos vauva kuolee tai vammautuu kotisynnytyksessä on on mies kädestä pitämässä????!!!

Mun valintani olisi hyvin selvä JOS tuollainen kielto että tukihenkilö ei muka synnytykseen pääse olisi olemassa.
Synnyttäisin kotona. Tukihenkilön kanssa!
niin että väliäkös sillä vaikka jos vauva kuolee tai vammautuu kotisynnytyksessä on on mies kädestä pitämässä????!!!

 
odottaja 32+5
Tosiaan idioottimaista toimintaa miehiltä, jotka menneet sairaana mukaan synnytykseen.
En omaa miestäni ottaisi (joku pikku nuha nyt pois luettuna) influenssaisena mukaan vain siitäkin syystä ettei ois kiva jos vastasyntynyt taudin saisi tai minä itse. Mielessä on jo käynyt se pelko, että oma mies on tuolloin sairaana eikä pääse mukaan (minusta se on itsestään selvyys ettei sairasta sinne päästetä.)

Minusta vierailuja pitäisi rajoittaa. Mutta isä ja vauvan sisarukset tulisi päästää, jos ovat terveitä. Kaikki räkätautiset vaan käännytettäis pois... Eikä niitä muita ihmisiä tarttis tällaisena aikana päästää sairaalaan vierailemaan. Jokainen ottakoot kotiinsa vastaan sellaisia vieraita kuin haluaa :)

Onneks en odota esikoista, niin uskon siitä hommasta yksin kätilön kanssa selviytyväni. Esikoisen kohdalla ois kyllä ollut ihan hirveetä olla yksin... Nyt sentään tietää, mitä odottaa.
Laitoin itse omaan synnytyssairaalaan kyselyä, ovatko rajoittaneet. Katsotaan sitten mitä vastaavat... Toisaalta toivon, että olis rajoitettua.
 

Yhteistyössä