Sikainfluenssan vuoksi isät eivät pääse mukaan synnytykseen koko Suomessa

  • Viestiketjun aloittaja Huolestunut
  • Ensimmäinen viesti
Huolestunut
Kaikille viimeisillään raskaana oleville tiedoksi, että on annettu valtakunnallinen ohje siitä, että synnyttäjät eivät saa ottaa synnytykseen mukaan tukihenkilöä sikainfluenssavaaran vuoksi. Synnytysosastoilla ei saa myöskään vierailla enää tästä eteenpäin. Tämä koskee kaikkia Suomen sairaaloita. Tämän sain kuulla neuvolakäynnilläni tänään ja asia vahvistettiin alueeni sairaalasta.

Pitäisiköhän meidän äitien jäädä kotiin synnyttämään? Onkohan riskit silloin pienemmät, että jotain vakavaa tapahtuu?
Onkohan meidän aika nousta esiin ja vaatia oikeuttamme siihen, että saamme tarvitsemamme tuen synnytyksessä ja puolustaa isien oikeutta olla mukana lapsensa syntymässä?
 
hmmm
en minäkään yksin haluaisi synnyttää mutta noi ohjeet on annnettu ihan turvallisuuden kannalta! En haluaisi vauvalleni tai itselleni sikaflunssaa synnytyssalissa tai heti sen jälkeen. Monethan levittää sitä flunssaa jo enne kuin edes tietää sairastavansa......
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Milloin synnytysosastolla on saanut vierailla?
Ainakin minun aikana porukkaa lappasi siellä soikenaan, miehiä ja naisia, toppavaatteisssa. Kurkistelivat ympäriinsä.
Hyvä juttu että kielletty nyt.

Avoimet olivat ovet.
 
vieras
siis HÄH???
kävin eilen neuvolassa ja ei mitään ainakaan puhunut...
paskamaista jos näin on, synnytyksen vielä yksin kestän mutta haluan perheeni vierailulle sairaalaan!!
toivottavasti muuttuu vielä ennen synnytystäni, nyt RV36+2
 
:o
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Milloin synnytysosastolla on saanut vierailla?
Ainakin minun aikana porukkaa lappasi siellä soikenaan, miehiä ja naisia, toppavaatteisssa. Kurkistelivat ympäriinsä.
Hyvä juttu että kielletty nyt.

Avoimet olivat ovet.
No ei synnytysosastolla kyllä näkynyt kuin äitejä, isiä ja henkilökuntaa, vuodeosastolla oli sitten eri meininki.
 
sairasta touhua!!!
HULLUA!!! Tää on jo nyt aivan järjetöntä. Mites ois että tavallisen flunssan aikaankaan ei sai miehet tulla mukaan, ainakaan jos on nuha. Entäs ne äidit jotka saattaa kantaa virusta, laitetaanko kaappiin synnyttämään että ei tartuta muille? Vai alettaisko spartalaisiksi ja naiset saa yksin synnyttää metsässä???

Minä en MISSÄÄN NIMESSÄ suostuisi synnyttämään ilman miestäni paikan päällä. Mielummin sitten Saunassa!!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja xyz:
Eikai tämä voi olla totta??
olihan tuo jo hetki sitten tiedossa että sairaalassa ei saa viereilla kuin isät, ei edes vauvan sisarukset ja osashan sitä odottaa että tähän menee. yksin mä ekanki synnytin ihan omasta tahdostani, mutta kyllä mä miehen ja esikoisen sairaalaan haluaisin vierailulle..
 
beesi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Milloin synnytysosastolla on saanut vierailla?
Ainakin minun aikana porukkaa lappasi siellä soikenaan, miehiä ja naisia, toppavaatteisssa. Kurkistelivat ympäriinsä.
Hyvä juttu että kielletty nyt.

Avoimet olivat ovet.
No jo on erikoista jos synnytyksessä on lapannut porukkaa sisällä kurkistelemassa kokoajan.
 
buhahaa
Alkuperäinen kirjoittaja sairasta touhua!!!:
HULLUA!!! Tää on jo nyt aivan järjetöntä. Mites ois että tavallisen flunssan aikaankaan ei sai miehet tulla mukaan, ainakaan jos on nuha. Entäs ne äidit jotka saattaa kantaa virusta, laitetaanko kaappiin synnyttämään että ei tartuta muille? Vai alettaisko spartalaisiksi ja naiset saa yksin synnyttää metsässä???

Minä en MISSÄÄN NIMESSÄ suostuisi synnyttämään ilman miestäni paikan päällä. Mielummin sitten Saunassa!!!
juu. eihän se haittaa vaikka vauva kärsii hapenpuutteesta tai jotain muuta tapahtuu kuhan et joudu ilman miestä synnyttää. :heart:
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja buhahaa:
ole sitten synnyttämättä jos pystyt! :D
Voihan sitä synnyttää kotonakin, jos haluaa. Itse kyllä miettisin, kumman läsnäolo synnytyksessä mulle olisi tärkeämpää: puolison/tukihenkilön vai kätilön. Eikä mun tarvitsisi nanosekuntia kauemmin miettiä.

 

Yhteistyössä