Sikainfluenssan vuoksi isät eivät pääse mukaan synnytykseen koko Suomessa

  • Viestiketjun aloittaja Huolestunut
  • Ensimmäinen viesti
buhahaa
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja buhahaa:
ole sitten synnyttämättä jos pystyt! :D
Voihan sitä synnyttää kotonakin, jos haluaa. Itse kyllä miettisin, kumman läsnäolo synnytyksessä mulle olisi tärkeämpää: puolison/tukihenkilön vai kätilön. Eikä mun tarvitsisi nanosekuntia kauemmin miettiä.
eikä munkaan. hyvin meni synnytys vaikka ukko oli kotona. :)
 
buhahaa
Alkuperäinen kirjoittaja buhahaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja buhahaa:
ole sitten synnyttämättä jos pystyt! :D
Voihan sitä synnyttää kotonakin, jos haluaa. Itse kyllä miettisin, kumman läsnäolo synnytyksessä mulle olisi tärkeämpää: puolison/tukihenkilön vai kätilön. Eikä mun tarvitsisi nanosekuntia kauemmin miettiä.
eikä munkaan. hyvin meni synnytys vaikka ukko oli kotona. :)
niin ja mulla oli sentään valinnanvaraa.
 
Pöh
Mistäs tällästä luit? Eipä löytynyt ainakaan Tyksin eikä THL:n sivuilta. Edes palstalaiset niin kovin luottama Iltasanomat ei maininnut asiasta mitään. Että ole hyvä äläkä puhu soopaa ilman linkkiä luotettavaan lähteeseen, kiitos.
 
Jännä kun täällä saa tukihenkilön mukaan synnytykseen..
Osastolla huoneeseen saa tulla isä ja vauvan sisarukset, päiväaulaan isovanhemmat (en kyllä omaa anoppia ja appia sinne päästä jos eivät ole tervehtyneet kunnolla siihen mennessä kun poksahdan.)
 
mari
Ottamatta kantaa itse uutisen paikkansapitävyyteen: ttu, että te olette kyllä ankeita ja latistavia paskapäitä. Onko se todella niin halveksittavaa, että nainen tahtoo tukihenkilön mukaan synnytykseen? Luuletteko, että naiset ovat jotenkin kautta aikain synnyttäneet yksin ladon taakse, vai mistä tällainen marttyriasenne ja muiden latistaminen kumpuaa? Ainakin stadissa on erittäin harvinaista, että kätilö ehtisi olemaan synnyttäjän luona supistusvaiheessa, usein yksi kätilö hoitaa kahta synnytystä samaan aikaan. Olisi mulla ainakin jumalauta tullut tippa linssiin, jos olisi se 48 h synnytys pitänyt hoitaa yksin. Kyllä naisilla on AINA ollut synnytyksissä mukana avustajia, jos se suinkin on ollut mahdollista. Monissa kulttuureissa paikalla on hyvinkin iso poppoo tukihenkilöitä, yleensä sukulaisia.

Ottakaa se pää nyt pois sieltä perseestä ja olkaa hieman armollisempia edes muille, jos ette itsellenne pysty olemaan.


 
Munkin piti heti käydä katsomassa tiedotteet alueen sairaalan sivuilta ei löytynyt ei. Mua taas ei haittaisi vaikkei mies pääsisikään synnytykseen mukaan.
Mulla tosin la on vasta huhtikuussa.

Toisaalta en kaipaa kyllä vieraita osastollekkaan, kaikki kerkee näkemään vauvan sitten kotonakin ihan riittämiin.

Vierailuja ei ole täällä osaston sivujen mukaan rajattu muutenkuin siten että perheen ulkopuoliset, eli mummut, vaarit sun muut saa tulla vain vierailuaikana ja vieraat otetaan vastaan yhteisissä tiloissa ei omassa huoneessa.
Isät ja vauvan sisarukset saa tulla "milloin vain" ja vierailu saa tapahtua omassa huoneessa.

Mielummin synnytän myös sairaalassa, missä kaikki tarvittava apu on lähellä mikäli tulee jokin hätä. Vaikkakaan sairaalaan ei ole kuin n.4km matkaa.
 
buhahaa
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Ilman isääkin pystyy synnyttämään. :)
joo,mutta se voi olla isälle todella tärkeä hetki olla mukana. Pitää sitä isääkin ajatella!
No isän tunteethan siinä tärkeimmät on. Viis pöpöistä jne kunhan isi ei loukkaannut.
niinpä! arvot oikeassa järjestyksessä taas. :whistle:
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja mari:
Ottamatta kantaa itse uutisen paikkansapitävyyteen: ttu, että te olette kyllä ankeita ja latistavia paskapäitä. Onko se todella niin halveksittavaa, että nainen tahtoo tukihenkilön mukaan synnytykseen? Luuletteko, että naiset ovat jotenkin kautta aikain synnyttäneet yksin ladon taakse, vai mistä tällainen marttyriasenne ja muiden latistaminen kumpuaa? Ainakin stadissa on erittäin harvinaista, että kätilö ehtisi olemaan synnyttäjän luona supistusvaiheessa, usein yksi kätilö hoitaa kahta synnytystä samaan aikaan. Olisi mulla ainakin jumalauta tullut tippa linssiin, jos olisi se 48 h synnytys pitänyt hoitaa yksin. Kyllä naisilla on AINA ollut synnytyksissä mukana avustajia, jos se suinkin on ollut mahdollista. Monissa kulttuureissa paikalla on hyvinkin iso poppoo tukihenkilöitä, yleensä sukulaisia.

Ottakaa se pää nyt pois sieltä perseestä ja olkaa hieman armollisempia edes muille, jos ette itsellenne pysty olemaan.
Ei ole halveksittavaa mutta jos sairaalassa tälläinen määräys olisi tartuntojen välttämiseksi niin mitäs siinä sitten teet? Kun synnyttää kuitenkin voi ilman miestä.
 
buhahaa
Alkuperäinen kirjoittaja mari:
Ottamatta kantaa itse uutisen paikkansapitävyyteen: ttu, että te olette kyllä ankeita ja latistavia paskapäitä. Onko se todella niin halveksittavaa, että nainen tahtoo tukihenkilön mukaan synnytykseen? Luuletteko, että naiset ovat jotenkin kautta aikain synnyttäneet yksin ladon taakse, vai mistä tällainen marttyriasenne ja muiden latistaminen kumpuaa? Ainakin stadissa on erittäin harvinaista, että kätilö ehtisi olemaan synnyttäjän luona supistusvaiheessa, usein yksi kätilö hoitaa kahta synnytystä samaan aikaan. Olisi mulla ainakin jumalauta tullut tippa linssiin, jos olisi se 48 h synnytys pitänyt hoitaa yksin. Kyllä naisilla on AINA ollut synnytyksissä mukana avustajia, jos se suinkin on ollut mahdollista. Monissa kulttuureissa paikalla on hyvinkin iso poppoo tukihenkilöitä, yleensä sukulaisia.

Ottakaa se pää nyt pois sieltä perseestä ja olkaa hieman armollisempia edes muille, jos ette itsellenne pysty olemaan.
ite oot paskapää!!!
kyllä se mulle on ihan itsestäänselvyys että joskus on kahesta huonosta vaihtoehdoista valittavaa se vähiten huonoin. ja että joskus pitää osata ajatella muuta ku omaa hanuria. voitko sanoa samaa itestäs??
 
Tinii harmaana
Mä en kyllä suostu synnyttämään ilman miestäni tai jotain muuta läheistä tukihenkilöä. La tammikuussa ja ois parasta olla mahdollista ottaa joku saliin mukaan!

Oli niin karsea ensimmäinen synnytys että nyt menisin sectioon jos en saisi tukihenkilöä mukaan.
 
Vähän ohi aiheen, mutta vaikka silloin ei ollut mitään sikainfulenssa vaaraa edes kun itse olin synnyttänyt, niin ei silloinkaan osastolle päässyt muut kuin isä ja sisarukset katsomaan, ei isovanhemmat eikä ketkään. Näin siis maaliskuussa 2009 KYSissä.

 
Ymmärrän kyllä jos moinen sääntö tulisi/tulee. Vaikka itse en haluaisi kyllä yksin synnyttää, on tuosta miehestä ollut iso apu synnytyksissä ihan vaan tukena, on tiennyt että toinen on siinä mukana koko ajan. Mutta pakon edessä olisi vaan synnytettävä sitten yksin.

Ja varsinkin ymmärrän rajoitukset vuodeosastoilla vierailuissa. Miksi sinne väenvängällä pitäisi saada mahdollisten taudinkantajien vierailla, riittää varmasti tarpeeksi suureksi riskiksi vauvan lähiomaiset.
Eipä sillon kun kuopus syntyi päässyt isoveli katsomaan pikkuveljeä kun vauva joutui lastenosastolle tarkkailuun ja sillä osastolla oltiin rajoitettu käviöitä niin ettei alle kouluikäisillä ollut osastolle mitään asiaa kun täälä päin oli silloin liikkeellä rs-virus ja ymmärsin kyllä miksei sinne pieni päässyt veljeä katsomaan. Ikävää se oli, mutta minkäs teet.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Ei ole halveksittavaa mutta jos sairaalassa tälläinen määräys olisi tartuntojen välttämiseksi niin mitäs siinä sitten teet? Kun synnyttää kuitenkin voi ilman miestä.
Samoin ajattelen. Jos sairaala katsoo tarpeelliseksi rajoittaa jotakin, niin sitten ne rajoittaa. Kurjaahan se on, jos puolison haluaisi synnytykseen mukaan, mutta se ei tämän epidemian vuoksi nyt ole mahdollista. Ei se siitä synnyttäjän toiveesta millään tavalla halveksittavaa tee, mutta realiteetit on pidettävä mielessä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Ei ole halveksittavaa mutta jos sairaalassa tälläinen määräys olisi tartuntojen välttämiseksi niin mitäs siinä sitten teet? Kun synnyttää kuitenkin voi ilman miestä.
Samoin ajattelen. Jos sairaala katsoo tarpeelliseksi rajoittaa jotakin, niin sitten ne rajoittaa. Kurjaahan se on, jos puolison haluaisi synnytykseen mukaan, mutta se ei tämän epidemian vuoksi nyt ole mahdollista. Ei se siitä synnyttäjän toiveesta millään tavalla halveksittavaa tee, mutta realiteetit on pidettävä mielessä.
Mutta kuka hyväksyisi esim sen että lastaan ei pääse katsomaan esim sairaalaan (synnytyksen jälkeen). Siis pidän sitä vääränä, että äitien menoa ei rajoiteta, mutta isien kylläkin. Noin tasa-arvon kannalta.

Vai voisiko niin tehdä, että isä on sairaalassa vauvan kanssa, mutta äiti kotona :)
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Mutta kuka hyväksyisi esim sen että lastaan ei pääse katsomaan esim sairaalaan (synnytyksen jälkeen). Siis pidän sitä vääränä, että äitien menoa ei rajoiteta, mutta isien kylläkin. Noin tasa-arvon kannalta.

Vai voisiko niin tehdä, että isä on sairaalassa vauvan kanssa, mutta äiti kotona :)
No minkähän takia äitien menoa ei rajoiteta, mietitääs kaikki oikein kunnolla?

ja olihan juuri se kaksoset saanutta äitiä kielletty lapsien luo menemästä, melkein viikon ikäisenä pääsi ekan kerran koskemaan lapsiaan.
 
Valehtelija
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
http://www.pshp.fi/default.aspx?contentid=1385&nodeid=11375&contentlan=1#Vierailijat

Ompa vierailuja rajotettu myös TAYSissa.
Kannattaa synnyttää TAYS:ssa. Sielä ainakin saa isän mukansa saliin. Ihme valehtelua ja väärän tiedon levitystä tollanen, että KOKO SUOMESSA ei isät pääse mukaan.
 

Yhteistyössä