Sikainfluenssan vuoksi isät eivät pääse mukaan synnytykseen koko Suomessa

  • Viestiketjun aloittaja Huolestunut
  • Ensimmäinen viesti
hivenenhullu
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Vaikka se onkin kurjaa, ettei isä pääse mukaan synnytykseen, niin koittakaa nyt kestää se. Sairaalassa ei (yleensä) kovin pitkään olla, ja maailma ei siihen kaadu. Kannattaa ajatella asiaa siltäkin kannalta, että näin vähennetään sikaflunssan leviämistä ja toisaalta taas ei kuormiteta sitä sairaalaa niin paljon.
no kyllä mä olisin ollu ihan rikki ja hajalla jos ei isä olis ollu mukana synnytyksessä :eek:
mulla se ei sujunut kovinkaan hyvin, ja jos mun olis isälle viestinä pitäny pistää että meni vituilleen, tulee verta joudun leikkuriin niin tuskimpa olis edes poliisit saanu pidettyä sitä miestä sieltä poissa...
mä en usko että seuraavan kohdalla menee yhtään sen helpommin joten mies tulee mukaan vaikka väkisin |O
mä en halua olla siellä yksin, mä en suostu olemaan siellä yksin. piste.
se että mä olen kahdestaan miehen kanssa synnytys salissa ei vaaranan muita.. vierailijoita mä en sitten taas välttämättä tarvitse lapsen syntymän jälkeen.. ellei mene taas siihen et makaan viikon siel sairaalassa, ja silloinkin kaipaan sinne vain mieheni
 
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Vaikka se onkin kurjaa, ettei isä pääse mukaan synnytykseen, niin koittakaa nyt kestää se. Sairaalassa ei (yleensä) kovin pitkään olla, ja maailma ei siihen kaadu. Kannattaa ajatella asiaa siltäkin kannalta, että näin vähennetään sikaflunssan leviämistä ja toisaalta taas ei kuormiteta sitä sairaalaa niin paljon.
no kyllä mä olisin ollu ihan rikki ja hajalla jos ei isä olis ollu mukana synnytyksessä :eek:
mulla se ei sujunut kovinkaan hyvin, ja jos mun olis isälle viestinä pitäny pistää että meni vituilleen, tulee verta joudun leikkuriin niin tuskimpa olis edes poliisit saanu pidettyä sitä miestä sieltä poissa...
mä en usko että seuraavan kohdalla menee yhtään sen helpommin joten mies tulee mukaan vaikka väkisin |O
mä en halua olla siellä yksin, mä en suostu olemaan siellä yksin. piste.
se että mä olen kahdestaan miehen kanssa synnytys salissa ei vaaranan muita.. vierailijoita mä en sitten taas välttämättä tarvitse lapsen syntymän jälkeen.. ellei mene taas siihen et makaan viikon siel sairaalassa, ja silloinkin kaipaan sinne vain mieheni
Joo mutta jos kielto on niin silloin ei sinne mennä. Mä kyllä ymmärrän että se on helvetin ikävää, mutta sairaala päättää tämän asian eikä potilaat. Kyllä sen synnytyksen kestää ilman miestä, kun on pakko!
 
akat
Musta se olisi vaan reilua et rokotetut naiset saisi synnyttää ihan tavallisesti miehet mukana ja vierailijoita. Ne jotka ei ole rokotettu, eristetään jonnekin, saavat synnyttää yksin eikä vierailijoita. Näin meidän kaikkien ei tarvisi kärsiä joidenkin kyseenalaisista valinnoista.
 
äiti-84
Alkuperäinen kirjoittaja mari:
Ottamatta kantaa itse uutisen paikkansapitävyyteen: ttu, että te olette kyllä ankeita ja latistavia paskapäitä. Onko se todella niin halveksittavaa, että nainen tahtoo tukihenkilön mukaan synnytykseen? Luuletteko, että naiset ovat jotenkin kautta aikain synnyttäneet yksin ladon taakse, vai mistä tällainen marttyriasenne ja muiden latistaminen kumpuaa? Ainakin stadissa on erittäin harvinaista, että kätilö ehtisi olemaan synnyttäjän luona supistusvaiheessa, usein yksi kätilö hoitaa kahta synnytystä samaan aikaan. Olisi mulla ainakin jumalauta tullut tippa linssiin, jos olisi se 48 h synnytys pitänyt hoitaa yksin. Kyllä naisilla on AINA ollut synnytyksissä mukana avustajia, jos se suinkin on ollut mahdollista. Monissa kulttuureissa paikalla on hyvinkin iso poppoo tukihenkilöitä, yleensä sukulaisia.

Ottakaa se pää nyt pois sieltä perseestä ja olkaa hieman armollisempia edes muille, jos ette itsellenne pysty olemaan.
peesi
 
hivenenhullu
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Vaikka se onkin kurjaa, ettei isä pääse mukaan synnytykseen, niin koittakaa nyt kestää se. Sairaalassa ei (yleensä) kovin pitkään olla, ja maailma ei siihen kaadu. Kannattaa ajatella asiaa siltäkin kannalta, että näin vähennetään sikaflunssan leviämistä ja toisaalta taas ei kuormiteta sitä sairaalaa niin paljon.
no kyllä mä olisin ollu ihan rikki ja hajalla jos ei isä olis ollu mukana synnytyksessä :eek:
mulla se ei sujunut kovinkaan hyvin, ja jos mun olis isälle viestinä pitäny pistää että meni vituilleen, tulee verta joudun leikkuriin niin tuskimpa olis edes poliisit saanu pidettyä sitä miestä sieltä poissa...
mä en usko että seuraavan kohdalla menee yhtään sen helpommin joten mies tulee mukaan vaikka väkisin |O
mä en halua olla siellä yksin, mä en suostu olemaan siellä yksin. piste.
se että mä olen kahdestaan miehen kanssa synnytys salissa ei vaaranan muita.. vierailijoita mä en sitten taas välttämättä tarvitse lapsen syntymän jälkeen.. ellei mene taas siihen et makaan viikon siel sairaalassa, ja silloinkin kaipaan sinne vain mieheni
Joo mutta jos kielto on niin silloin ei sinne mennä. Mä kyllä ymmärrän että se on helvetin ikävää, mutta sairaala päättää tämän asian eikä potilaat. Kyllä sen synnytyksen kestää ilman miestä, kun on pakko!
niin, no varmaankin sitten ottaisin riskin ja synnyttäisin kotona :/
ihan vaan siitä syystä että jos homma menee pahemmin vituilleen niin yksin en ala siellä kuolemaan... jos lapselle tapahtuu jotain niin yksin en sitä kestä.. jos mä joudun taas leikkuriin niin haluan miehen sinne paikalle, jos ei muuta niin edes hetken ehdimme olla perhe mikäli pahin tapahtuu... mä en viimeksikään kovin kauaa siellä ähränny sen synnytyksen kanssa, ja kun sairaalaan pääsimme niin jouduttiin melkein heti tosi toimiin.. ja todella tarvitsin miehen siihen.. lisäksi, kun ponnistus vaihe alkoi niin en mä olis kyenny sitä nappia painamaan..
mä ymmärrän sen jos miehellä on jo se tartunta, silloin ei pääse osastolle... mutta mikäli meihellä' on jo tartunta, pitäisi sitä synnyttävää äitiäkin kohdella mahdollisesti tartunnan saanenna.. ja näin ollen jos pariskunta on saanut kotona olla yhdessä niin luulisi sen käyvän synnytys salissakin...
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja akat:
Musta se olisi vaan reilua et rokotetut naiset saisi synnyttää ihan tavallisesti miehet mukana ja vierailijoita. Ne jotka ei ole rokotettu, eristetään jonnekin, saavat synnyttää yksin eikä vierailijoita. Näin meidän kaikkien ei tarvisi kärsiä joidenkin kyseenalaisista valinnoista.
Rakas ihminen kun se että rokotteen on ottanut, ei estä taudin tuloa tai sen tartuttamista toisiin. Ilmeisesti joillekin on edelleen epäselvää että rokotteen teho on jossain 30-80% paikkeilla.

rv25 eikä rokotettu.
 
Niinpä niin
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja akat:
Musta se olisi vaan reilua et rokotetut naiset saisi synnyttää ihan tavallisesti miehet mukana ja vierailijoita. Ne jotka ei ole rokotettu, eristetään jonnekin, saavat synnyttää yksin eikä vierailijoita. Näin meidän kaikkien ei tarvisi kärsiä joidenkin kyseenalaisista valinnoista.
Rakas ihminen kun se että rokotteen on ottanut, ei estä taudin tuloa tai sen tartuttamista toisiin. Ilmeisesti joillekin on edelleen epäselvää että rokotteen teho on jossain 30-80% paikkeilla.

rv25 eikä rokotettu.
Jep, ja ilmeisesti se rokotteen tehoamis aikakin on n. 2 kk.. Repikää siitä! :kieh:

Mun valintani olisi hyvin selvä JOS tuollainen kielto että tukihenkilö ei muka synnytykseen pääse olisi olemassa.
Synnyttäisin kotona. Tukihenkilön kanssa!

 
Ihan tosihan tuo on..
Täällä Kemissä vierailut ollut kiellettyjä tietääkseni jonkin aikaa.
Eilen kaveri sanoi juuri, että ainakin marraskuun loppuun asti ei isätkään pääse ollenkaan synnärille.
La 1.12 ja toivoo kovasti että ei syntyisi tän kk puolella..

Mutta on niin järjetöntä hommaa, että täälläkin kuulemma isät joilla influenssatartunta, ovat vierailleet sitten osastolla!!! :eek: :headwall:
Että ei tarvitse kyllä ihmetellä miksi totaalikielto lyöty päälle..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
Ihan tosihan tuo on..
Täällä Kemissä vierailut ollut kiellettyjä tietääkseni jonkin aikaa.
Eilen kaveri sanoi juuri, että ainakin marraskuun loppuun asti ei isätkään pääse ollenkaan synnärille.
La 1.12 ja toivoo kovasti että ei syntyisi tän kk puolella..

Mutta on niin järjetöntä hommaa, että täälläkin kuulemma isät joilla influenssatartunta, ovat vierailleet sitten osastolla!!! :eek: :headwall:
Että ei tarvitse kyllä ihmetellä miksi totaalikielto lyöty päälle..


Olen ihan samaa mieltä. Ehkä ne isät ovat juuri näiden miehiä, jotka ovat sanoneet, että miehen on osallistuttava synnytykseen ja lapsenhoitoon, oli mikä sairaus tahansa. :/ Todella ikävä sääntö, siitä olen samaa mieltä, mutta yleisen turvallisuuden vuoksi ehdottoman tarpeellinen.
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
ja jos mun olis isälle viestinä pitäny pistää että meni vituilleen, tulee verta joudun leikkuriin niin tuskimpa olis edes poliisit saanu pidettyä sitä miestä sieltä poissa...
no jos tilanne on niin paha niin ei se ukko pääse sinnekkään normaalistikaan mukaan. ;) ootte kyllä aikamoisia ku mihinkään ei voi mennä ilman ukkoa. :LOL:

että maailmaa on täynnä tyhmiä ihmisiä.
 
minna
Alkuperäinen kirjoittaja voi p...:
onko se per*ele heti uus avutonta jos nainen haluaa miehen vierelleen elämän yhtenä suurena hetkenä?? ei taida kaikilla olla kovin häävejä suhteita jos on aivan yks lysti onko mies/LAPSEN ISÄ paikalla vai ei...
Täällä tää ei uusavuton tahtoo kyllä ukkonsa mukaan!!!!!!!!!!!
Suhde on hyvä ja järki myös päässä. Kyllä meilläkin isä tajuaisi tuon miksi sinne ei päästettäs, siinähän ajatellaan lapsen parasta... Iltasanomissa oli kyllä tänään juttua, että on kielletty isien vierailut osastolla, koska sinne tuli isiä jotka oli sairaana. Eiköhän niiden ole pakko ajatella sillon niitä lapsia ja kieltää isien vierailu??

 
juuh
Kyllä täytyy sanoa, että iloinen olen, että synnytin jo kuusi viikkoa sitten ja mies pääsi mukaan ja lapset osastolle kattomaan.

Toki ymmärrän säännön ja kunnioittaisin sitä jos nyt synnyttäisin. Mutta en jäisi osastolle kyllä hetkeksikään notkumaan, vaan lähtisin suoraan kotiin. Pääseehän sitä takaisin jos tarve on.
 
-
teille muille se sikapossutauti ehkä on pikkujuttu verratuna siihen jos joutuis synnyttää yksin, mutta entäs muut? ne joitten mielestä yksin synnyttäminen on paljon pienempi haitta ku sikainfluenssa? mutta ku näköjään ei osaa ajatella muuta ku ittensä niin minkäs sille sitten voi. :/
 
akat
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja akat:
Musta se olisi vaan reilua et rokotetut naiset saisi synnyttää ihan tavallisesti miehet mukana ja vierailijoita. Ne jotka ei ole rokotettu, eristetään jonnekin, saavat synnyttää yksin eikä vierailijoita. Näin meidän kaikkien ei tarvisi kärsiä joidenkin kyseenalaisista valinnoista.
Rakas ihminen kun se että rokotteen on ottanut, ei estä taudin tuloa tai sen tartuttamista toisiin. Ilmeisesti joillekin on edelleen epäselvää että rokotteen teho on jossain 30-80% paikkeilla.

rv25 eikä rokotettu.
Vaikka teho olisi vain jotain 70% niin se on parempi suoja kun 0%. Jos kaikki äidit, eli riskiryhmäläiset, olisi rokotettu, niin ei miehiä kiellettäisi menemästä osastolle sen takia et sillä pyrittäisi suojelemaan niitä miehiä. Tuo kielto on voimassa nimenomaan äitien ja vauvojen takia. Todennäköisesti siihen ei nähtäisi tarvetta jos jokainen olisi rokotettu. Valtio joka luottaa ja kannustaa rokotteen ottamiseen ja sen antamaan, ei täydelliseen suojaan, ei voisi toimia niin ristiriitaisesti et siitä huolimatta pelkäisi tartuntoja.

Kerta yksin synnyttäminen on pienempi paha kuin rokotteen ottaminen, synnyttäkää sitten yksin jossain eristyksissä. Antaa rokotetuille, heille jotka luottavat kuitenkin sen antamaan suojaan, synnyttää tukihenkilön kanssa. Se ei ole meidän vika et te ette kykene ajattelemaan asiaa yhtään laajemmin. Vetoatte vaan siihen omaan oikeuteenne miettimättä et joskus on kenties toimittavaa yhteisöllisesti ja kaikkien parhaaksi eikä vaan omaksi.

Suorastaan toivon et rokotteesta huolimatta sairastun ja varmasti menen räkimään kaikki kaupan hyllyt täyteen ja menen kerhoihin yms. Mullahan on oikeus ajatella vaan itseäni eikä välittää muista :kieh:
 
häh
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Ja tästä sitten joittenkin maailma menee täysin sekaisin kun isä ei pääse synnytykseen mukaan saati että pitäisi olla perheestä erossa edes muutama päivä.
No kai isälläkin on oikeus olla mukana? Meillä on yksi vauva nukkunut pois pian synnytyksen jälkeen. Ei olisi isä ollenkaan nähnyt rakasta enkeliämme elossa, jos ei mukana olisi ollut. :(

Toivon kaikille turvallista synnytystä, ja toivon, myös, että tää uutinen oli vain ankka.
 

Yhteistyössä