:wave:
MiljaK
Mikäli viittaat tuolla "miten menee oikeesti" minun kommenttini, jonka olin saanut maanantaina lääkäriltä. Olisi pitänyt kirjoittaa tuohon, että tätä "neuvoa" ei antanut sisätautilääkäri vaan äitiyspolin lääkäri. Tässä voi olla se ratkaiseva ero asiaan. Voisin huomenna kysellä sisätautilääkäriltä vielä. Mutta itse mittaan päivittäin ainakin sen paaston ja aina noin viikon verran muistan mitata muutkin
Bambina
Itse mittailen säännöllisesti sokereita, koska on myös molemmat insuliinit käytössä.
Aloitettiinko sinulla samantien molemmat, yhdellä kertaa?
Tuo pitkävaikutteinenhan vaikuttaa 24h joten saattaa jo yksinään alentaa sokereita aterian jälkeen. Tosin ei ole yhtä tehokas tietenkään kuin ateriainsuliini.
Tekisi mieli sanoa, että mä voin ostaa sun loput insuliinit

Mutta se on vissiin laitointa

Ymmärrän tuon tajuttoman ketutuksen, joka tulee vielä noista, että pitää aika hyvät summat vielä kaiken peen ja pelon päälle maksella lääkkeistä :/
Laskin, että mulla kestää ateriakynä noin viikon, eli viisi kynää riittää reiluksi kuukaudeksi. Pitkävaikutteinen kynä kestää kaksi viikkoa ja kaksi päivää.
Kauhistelinkin tässä kerran, että viisi kuukautta vielä matkaa maaliin ja monet kerrat vielä käyn apteekissa..
Noistahan saisi sen täyden KELA-korvauksen, jos olisi käyttänyt jonkinlaista lääkitystä esim 2.tyypin diabetekseen 6kk (joka on omavastuu). Silloin ne maksaisi 3e/kk. * iso huokaus *
Alkoi itteänikin ketuttamaan ja muistin, että meidän jääkaappi pilasi vähän aika sitten neljä käyttämätöntä kynää.. Ne jäätyi! Perkules.
Bubbeli 19+5