Pohjanmaan odottajat

NiQ: esikoista odottaessa rv36 muistaakseni oli synnytystapa arvio.. (-08 vuonna)

ja automaattisesti vain ensisynnyttäjille? ainakaan nyt ei oo tiedossa mitään synnytystapa arviota..
viimeinen lääkärineukkukin oli ke (35+6) eikä lääkäri antanu edes painoarviota... HUUUOOOOH, maanantaina valittamaan th:lle..
 
Viimeksi muokattu:
Mä kans olen miettinyt tota synnytystapa-arviota et onko täällä.. Kertaakaan ei ole neuvolassa asiasta ainakaan puhuttu..

Nyt alkoi sit pitkä "loma", äitiyslomaan asti saikulla.. Kävin tosiaan kaksi päivää töissä koittamassa ja sain sit illalla töiden jälkeen prismassa melkoiset supistukset. Ja just prismassa, missä muutenkaan ei meinaa jaksaa kävellä päästä päähän.. Nyt oli tuskaa kauppareissu! :headwall:

Mutta täytyy nyt yrittää ottaa levon kannalta, kauheeta vaan kun mies rakentaa terassia ja itse istuu perseellään vieressä! :D Rupee aika hyvin olemaan hankinnat tehtynä onneksi.. Eipä tarvi niitä stressata.

Onko muuten muilla navan kanssa ongelmia? (kuulostipas hassulta kysymys!) :D
Mulla nimittäin kiristää niin kovaa yläosasta että ei meinaa pystyä olemaan. Ei ole ulos pullahtanut kuitenkaan. Tänään tuntuu että pelkkä asennon vaihtaminen sattuu, saati sitten jos repeää nauramaan!! Auts! : /
 
Moikka!

Pitää nyt kirjotella piiitkästä aikaa. Mun pitäs varmaan vähän tsempata tän kirjottelemisen kanssa. Käyn kyllä aina useemmin lukemassa, mutta se kirjottelu sitten vaan jää.. :D

Mun raskausaika on menny tosi kivasti. Nyt on "jo" 20+5. Nopeemmin on aika menny mitä uskalsin oottaa! Tosin varmaan se aika siittä vielä mateleekin!

Painoo mulle ei oo onneksi vielä tullu yhtään, koska ennestäänkin sitä on ihan reippaasti. Oon kyllä syöny ku hevonen, mutta vielä ei oo noussu!! :D Erityisesti kaikki herkut maistuu. jätskiä, karkkia naaaaaam :p

1.6. olis mulla rakenneultra. sitä oottelen ku kuuta nousevaa! :D ihana päästä kurkkaa et vauvalla kaik kunnossa, eikä se sukupuolikaan olis haitaks vaikka näkyis ;)

Liikkeitä aloin tuossa torstaina tuntee. (rv 20+2). Oon niitä jo vähä ootellukkin ja nyt odotus on palkittu! Eipä montaa kertaa vielä päivässä tunne, mut kuitenkin siitä lähtien päivittäin muutamat hipasut :D
 
NiQ
mmilia oliko sulla se joku Liisa tai jotain sinne päin lääkärinä? Sellanen vanhempi nutturapäinen :D Toivottavasti olis joku synnytystapa-arvio tai ainaki joku ultra vielä. Tai edes jotain :D

Shaitanja onnea nyt sitten äippälomalaiselle (eiks niin saa jo sanoo ku ei mee enää piiiitkään aikaan töihin :) ). Navan kans ei mulla ainakaa oo ollu mitää eriäväisyyksiä mielipiteissä, siellä se ehkä mukana tulee :D Onkos sulle neuvolas puhuttu vielä mitää niistä loppuraskauden maanantai-mammapiireistä? Mun pitäis nyt muistaa keskiviikkona kysyä sitä neuvolas, kun vaan muistais senkin....

Cinderella Ootpas se sinäkin jo pitkällä :) Onko mitää oloja mihinkään suuntaan että kummankos sukupuolen edustaja siellä masussa köllii? :) Mä oon kans niiiiin heikkona tohon jätskiin ollu nyt muutaman viikon ja tän raskauden ainoot kilot oonkin saanut nyt kerättyä muutaman viikon sisällä. Keskiviikkona olis neuvola ja oon täs yrittäny pitää kunnon nesteenpoisto/-kierto-operaatioita. Ku kolmen viikon saldo on nyt ainakin sen 2kg :D hups! Mäkin muuten tunsin ekat liikkeet vasta noihin aikoihin. Oli muistaakseni 19+6 <3

NiQ & Pena 32+3
 
NiQ: Niimpä, aika on tähän asti kyllä menny ihan siivillä! :D Mulla on ollu koko aika enemmän tyttötunne, ja jotenkin en ees oo katellu muutaku tyttöjen vaatteita ja suunnitellu tytölle nimee jne. MUTTA nyt on yhtäkkiä tullu semmonen että hei, se onkin varmaan poika! :D En oikeen osaa sanoa nyt siis enää, että kumpi olo mulla on. Jompi kumpi siellä joka tapauksessa pitäs olla! :D
 
Piti tohon synnytystapa-arvio asiaan kommentoida et ei sitä taideta automaattisesti ensisynnyttäjillekkään tehdä, tai mulle ei ainakaa viime vuonna tehty, nyt kuulemma tehdään kun esikoinen syntyi imukupilla.

Mukavaa odotusta kaikille! :)
 
NiQ Kiitosta vain! Niin ne taitaa toivotella.. :) Muistaakseni Elina sanoi viimeksi että niitä maanantai aamun mammapiirejä ei ole kuin pari kertaa enää ennen kesälomaa.. Mulla meni ihan ohi, kun kuvittelin että oon töissä vielä ainakin sen yhden viikon. Mutta voisi yrittää päästä vaikka viikon päästä sitten sinne, jos jaksaa heräillä niin "aikaisin"! :D
 
NiQ
mmiralle tervetuloa joukkoon, täällä onkin jo monta meitä Seinäjokista :) Saas nähdä ollaanko sitä samaan aikaan ähertämässä sairaalanmäellä :p Kuka sun neuvolantäti on? Joko teillä on synnytysvalmennukset ohi? (kyselyikää pukkaa ;) )

Mairalle kiitos kommentista. Mullakin on jotenkin sellanen mielikuva että joskus on ollut, mutta niistäkin on säästetty....

Cinderella vähän aikaa sitten pitää vielä jännitellä että kumpaakos sukupuolta sitä lupaillaan, mikäli alivuokralainen on sen halukas näyttämään ;)

Shaitanja Voi ei, ne mammapiiritkin tietty loppuu kesän ajaksi :( huomennahan se taas olisi, mutta ei jotenkin "kehtaa" mennä sinne ku sitä ei oo vielä itselle mainostettu. Mutta jos tosiaan muistais kysyä nyt neuvolassa ja koittais ens viikolla sinne mennä, jos vaikka törmäiltäis siellä. Täytyypi Paivi28:lta kans kysellä pääsiskö hääki sinne silloin tuleen, kunnon kaksplussa-treffit ois sitte ;)
 
NiQ: Juuri hän, sama nainen B) En tykkää yhtään, vähän tuntuu olevan pihalla siitä mitä tekee.. :D
Ja aion vaatiaettä pääsen koko arvioon huomenna kun menen vähän neuvolaan purkamaan tuntoja tästä lääkäristä!

Aika tylsää jos nyt on karsittu sekin riemu (synn. tapa-arvio) ensisynnyttäjiltä pois, kuten Maira sanoi: -08 oli vielä tämä käytäntö.
 
NiQ :Kiitos. Neuvolatätinä Marika Hemminki Kirkonkrannissa. Vielä on yksi valmennus jäljellä ; imetyksestä nyt ensiviikon keskiviikkona , sitten on kaikki käytynä =)
 
Viimeksi muokattu:
NiQ
mmilia mä oon kans sillä kerran käyny ja mulla jäi vähä hassu olo siitä tohtorista. Ihan ku se olis ollu iteki vähä kuutamolla, tai sit vaan ei osannu tuota sanallista ulosantia kovin hyvin. Naureskeli vaan itekseen ja mutisi jotain :D Kerro sit kuinka kävi tuntojen purkamisen kans ;)

mmira Meillä meni perhevalmennukset vähä harakoille miehen työaikojen kans, eka käytiin tuossa pari viikkoa sitten ja tokan "jouduin" käymään yksin. kolmas olis ollu alkuviikosta mut mies ei olis taaskaan ehtinyt töistä joten mennäänkin nyt tän tulevan viikon torstaina jonku muun ku Johannan ryhmään. Ja nyt keskiviikkona olis sitte se imetystunti. Onkos se sulla vasta 1,5 viikon päästä keskiviikkona vai nyt tulevana? :) onko sulle jo puheltu noista maanantain mammapiireistä?
 
NiQ : Nyt tulevana keskiviikkona eli 25.5 klo:17.30 =) Ei oo sen kummemmin puheltu mammapiireistä, olis kyllä tosi mukava tutustua muihinkin mammoihin jne. =)

Minäkin olen ollut samaisella nutturapäällä selkäni kanssa ( olen nyt sairaslomalla mammalomaan saakka ja ollut jo helmikuun lopusta saakka,selkä ei kestä rasitusta yhtään) . Se oli kyllä ihan pihalla eikä tiennyt mitä sanois ja tekis.. Antoi vain banacodii reseptin jota en todellakaan ole hakemut.. Varasin sitten uudenajan toiselle lääkärille niin sain sairalomaa mammalomaan saakka heti.
 
NiQ
mmira no me ollaan sitten varmaan yhtäaikaa siellä perhevalmennuksessa :) Meillä piti olla se ensin tiistaina, mut Johannalle tuli jotain menoa ja se siirrettiin keskiviikolle. Onkohan siellä sit kaksi ryhmää yhdistettynä vai muuten vaan joku viba aikataulujen kans, kun eikö teillekin oo ne perhevalmennukset pitäny se oma neuvolantäti. Noi mammapiirit olis kyllä kivoja, että tutustuis muihinkin, kun en mäkään täältä päin kauheesti ketään tunne, muutaman vuoden täällä vain asunut ja siitäki ajasta viettäny 2/3 työmaalla ahertaen :)

Cinderella mulla se lääkäri ensimmäiseks alko taivasteleen mun verenpainelukemia (aina neuvolas mitatessa koholla, jotain 140/90-suuntaan). Vaikka Johanna sanoi että on mun tietoihin kirjottanut tuosta mittarikammosta ja että mittailen niitä ite kotona omalla mittarilla ja ne on ollu aina hyviä lukemia (n. 115-120/65-70). Mut piti siitäkin päästä naputtaan vissiin :D Painosta ei ihme kyllä mitään sanonu.
 
Heissan oon varmaan joskus tänne kirjotellukkin, mutta otetaas nyt uusi yritys kun sillon vähän jäi :)
Eli siis 23v olen Seinäjoella asustellaan ja ensimmäinen olisi tulossa laskettuaika 29.9.

Huomenna olisi kauan odotettu rakenneuä ja vähän jännittää. Toivottavasti kaikki hyvin :) Katsotaan suostuuko paljastelemaan yhtään sukupuoltaan :)

Mulla oli sillon ekassa lääkärinneuvolassa sellanen vanha höperö mies joka ei sekään tuntunut tietävän/ muistavan yhtään mitään. Kyseli samoja asioita multakin moneen kertaan :D

Pixie- ja möyssy 21+4
 
NiQ : Meille on pitäny nuo kaikki Marika Hemminki ja nyt tuo keskiviikon omakin on Marikan pitämä. Missä päin te asustelette? =) Onko niitä mammapiirejä ollut jo kauankin? Mullakun on aikaakin kun olen sairaslomalla ja miekkonen päivät töissä,välillä käy aika pitkäksi kun kaikki kaveritkin ovat töissä päivät.
 
Hei vaan pitkästä aikaa :)

Cinderella olikohan sulla sama lääkäri kuin minulla? Sellainen pieni tummahiuksinen nainen? Oli aika veikeä tapaus...

Rakenneultrassa käytiin perjantaina ja siellä kaikki oli kuten pitikin :) Tyttölupaus saatiin, joskin vähän epävarma. Mutta kuitenkin :heart: Painoakin oli jo yli 400g... ei niin pieni enää :)

Mitä nuo mammapiirit ovat? Meille ei ole puhuttu niistä mitään... tulevatko tietyssä vaiheessa raskautta vasta vai voiko niihin vaan mennä? Kiva olisi juttuseuraa saada, kun esikoisen kanssa vaan kotona pyörii :)

Iloista alkuviikkoa! :wave:

Branwen ja Sissi 21+4
 
NiQ
Pixielle tervetuloa :) isot tsempitykset huomiseen rakenneultraan. Muistan ite kuinka paniikissa sitä odottelin aikanaan :p

mmira Voihan tuolla neuvolassa olla joku toinenkin tila missä pidetään kaks ryhmää kerrallaan, kai :D Ihan sama mulle, kunhan vaan kerrotaan kaikki niksit imetykseen :LOL: Me asustellaan Kivistössä, aika lähellä Siwaa. Mä oon kans maaliskuun lopusta asti ollu sairaslomalla ton alaselän yliliikkuvien nivelten aiheuttaman kivun ja löystymisen takia. Kyllä alkaa seinät kaatua päälle, ja sitte ku on niin kovasti vielä laiskistunutki tässä ettei saa mitää aikaiseksi. Mieskin painaa ympäripyöreetä päivää töissä. Kävin mä sentään uimassa tänään :D saavutus! Missäs päin te asustelette? :)

mammapiirit mulle ekassa neuvolassa ensimmäinen neuvolantäti sanoi että loppuraskaudessa voi osallistua mammapiireihin, jotka on aina maanantai-aamupäivisin neuvolalla. Mutta ne ilmeisesti on kesän ajaksi jäämässä tauolle... siksi niistä ei varmaan ookaan mitään meille puheltu :(

Branwen Hienoa, että rakenneultrassa kaikki hyvin. Täällä Seinäjoen äippäpolilla ollaan varmaan tultu aika varovaiseksi lupailemaan noita sukupuolia, mitä nyt on kuunnellut niin tosi monelle on vaan kerrottu arvaus. Kaverille kävi niin että 4 kertaa hälle sanottiin olevan tyttö tulossa ja ja poikahan sieltä tulikin :p
 
Tervetuloa mmira ja Pixie :wave:

Onpas monella ollut se sama neuvolalääkäri, mä olen vissiin ainut jolla jäi siitä ihan "normaali" fiilis ;)

Mammapiiristä Branwen; Ne on vähän kuin uudelleen synnyttäjien synnytysvalmennus, kun seinäjoella ei järjestetä uudelleen synnyttäjille mitään valmennusta. Mutta ensi synnyttäjät ovat sinne myös tervetulleita ja sen ainoan kerran kun mä oon sinne kerenny niin sielä olikin enempi ensi synnyttäjiä. Siinä on neljänä peräkkäisenä maanantai aamuna eri aihe ja sitten se alkaa aina alusta. Mä olin ekan kerran rv 34, silloin puhuttiin kivunlievityksestä ja seuraavalla kerralla olis ollu joku rentoutusharjoitus johon en sitten päässytkään. Kolmatta aihetta en enää muista, mutta neljäs aihe olis ollu vauvan hoito. Mä ite silloin neuvolassa kysyin että koska sielä voi aloittaa käymään, kun täälä olin siitä mammapiiristä kuullu.
Olis kyllä kiva käydä vielä se kerta kun on se rentoutus, mutta jos sitä mammapiiriä on enää pari kertaa ennen kesälomaa niin eipä sinne taida enää sitten ehtiä.

Mä aloitin eilen vauvan häätämisen mahasta kahdella ässällä(siivous ja sauna), kolmatta ässää ei enää jaksanut kun meni selkä aivan lukkoon tosta siivoamisesta :LOL:

[/URL][/IMG][/IMG]

Masu vähän venähtänyt eteenpäin viime kuvasta ;)

Päivi ja Pikkupoju 37+1
 
Viimeksi muokattu:
Branwen: Mulla oli siis just tää nutturapäinen Liisa, josta täällä on ollu puhetta. Kovin erikoinen tapaus :D

NiQ: Mullakin on aina neuvolassa paljon korkeemmat paineet, mitä kotona. Kotona aina normaalit tai jopa vähän mun mielestä alhasetkin. Neuvolassa kyllä sit reippaasti enemmän! :D
 
Heippa naiset!

Auttaisitteko hieman untuvikkkoa? :) Eli menossa on rv 7+5 esikoisen kanssa. Neuvola on vasta parin viikon päästä Kirkonkrannilla Kaisu Ahokkaalla. Kyselisinkin, että onko siellä kaikilla ekalla kerralla ultrattu? Nimittäin taidan mennä yksityiselle, jos siellä ei välttämättä ultrata. Sen verran piinaavaa tämä tietämättömyys on. Ja kun mieli on tällainen kurja, että kuvittelee sitä kaikkein kurjinta vaihtoehtoa.
Ja millainen tuo Kaisu nyt sitten muutenkin on?
 
Niq : Nuo pidetään siinä odotus aulassa eli uskon että olette meidänkanssa samassa ja nytkun miehet ei tule mukaan niin mahtuu hyvin =) Me asustellaa Kärjessä. Sama homma täällä laiskistumaan pääsee,onneksi on kaksi koiraa jotka pitää väkisin edes vähän liikkeellä. Mutta en paljon mitn voi tehdä koska selkäkivut tulee entistä kamalampina takaisin.
 
NiQ
Tnse Kyllä mä uskoisin että siellä ihan kaikilla ultrataan ekalla kerralla, koska siellä kumminkin laitteet sitä varten on (tosin aika antiikkiset :D ). Kaisu oli mulla parilla ekalla kerralla, kunnes vaihtui Kaisun kesän laskettujen aikojen ruuhkan takia. Se on sellanen n.50v täti, aika rento tapaus, ei turhia stressaa. Mutta mun mielestä vähä "hätäinen", eli ei ainakaan silloin ehtinyt kunnolla paneutuun ekalla kerralla vaikka aikaa oli käsketty varata se 1,5h niin se oli jo joskus 45min päästä ehdottelemas kotiin lähtöä (tai sitten vaikutti se kun oltiin päivän viimeiset asiakkaat ja jos sillä oli vaikka kiire aikataulu johonki... tiedä häntä..). Eli kannattaa kysellä paljon ja kirjotella vaikka lapulle kysymyksiä, että varmasti saat kaikkeen vastauksen, sillä se toka neuvolakäynti onkin sit vaan semmonen super-pikainen ku siinä on lääkäri heti sen jälkeen että siinä ei juuri varmaan ehdi suutaan avata :)
 
NiQ
mmira siellä mäkin oon asunut ennemmin :) No jännityksellä siis odottelemme miten nuo ryhmät menee keskiviikkona (jostain pitää jännitystä keksiä tähän tylsään arkeen :D ). Me ollaan sit molemmat tällasia selkä-vammaisia, että onnea meille ihan loppuaikaan :LOL: Joko sulla on iso maha? Ahdistaako kovasti?
 

Yhteistyössä