¨¨¨PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT¨¨¨

Huomenta kaikki!

Onnittelut vielä Luminkalle :flower:

Emppu, ihania kuvia!

Emmaa, tsemppiä toimenpiteeseen :hug:

Äänestämään, tottakai sehän on kansalaisvelvollisuus.

(.) pahoinvointi väistynyt, tilalle tullut alhainen verenpaine ja huimaus. Silmissä mustenee ja on pakko mennä pitkäkseen tai kyykkyyn. Vp nyt 110/85, kun yleensä mulla on yläpaine väh. 145. Ruokahalu palannut, söin jopa pitsaa viikonloppuna ja join yhden alkoholittoman Clausthaler-oluen. Nam!

Tuossa viikonloppuna vaatehuonetta siivoillessani tuli mieleen, että meinaatteko kaikki ottaa äitiyspakkauksen?
Mä rupesin miettimään jossei ottaiskaan kun vaatteita on kaapin täydeltä enemmän kuin yks vauva ehtii käyttää (mummoilta lähti mopo käsistä esikoisen vaatetuksessa...).
Meillä on tallessa vaunut, turvakaukalot, hyppykiikut, kantoliina. Hankintalistalla pinnasänky, hoitopöytä ja sitteri. Ehkä babybjörn reppu.

Terve!

Kiitos kaikille myötäelämisestä tän mun "yksinhuoltajaviikko"-tuskani kanssa. En olis tosiaan uskonut että se otti noin koville henkisesti. En ole minäkään tottunut siihen että mies on pois, vaikka monessa perheessähän se on ihan arkipäivää. Nyt kuitenkin mies on kotiutunut ja ihana oli käydä eilen saunassa ihan rauhassa.

Kesis eiköhän siellä masussa kaikki ihan hyvin ole. Kyllä ne liikkeitä voi jo olla mitä tunnet, itselläkin tuntui välillä jo jotain noihin aikoihin. Kiva kuitenkin että pääsette dopleria moikkaamaan ylimääräisen kerran =)

Voi Blondie, ei kuulosta helpolta tuo sinunkaan raskaus, kun yks vaiva helpottaa niin jo toista pukkaa. Jaksamista :heart:

Ihanalta kuulostaa Ponin arki siellä kahden kanssa. Ihanaa että niin moni kertoo täällä positiivisia kokemuksia arjesta, tuotte valoa meidän jännityksellä vielä odottavien päivään. Tässä kukkia kaikille teille siitä hyvästä!
:flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:

Itsellä ylihuomenna lääkärikäynti selän takia. Saas nähdä pakottaako töihin kokeilemaan vai armahtaisiko jo tätä mammaa ja kirjoittaisi loppuajankin saikkua...

Torey 31+3

moikka kakkosten odottajat :wave: tää on vieläkin vauvan kanssa sairaalassa. huomenna kattovat uudelleen bilirubiinit. jos ovat nousseet, todennäköisesti joutuu sinivalohoitoon. onneksi sekin hoituu ihan omassa huoneessa, tulee vaan valopatja. hirvee ikävä jo kotiin, mies kävi onneksi pari tuntia.

eipä sitä osannut ajatella et näinkini pitkä reissu tulisi! kun ajatellaan että normaalisynnytyksestä pääsee siinä parissa päivässä kotiutumaan. no, itse tosiaan oisin voinut jo lähteä mutta tyttö ei.

Blondie me ei otettu äitiyspakkausta kakkoselle kun ikäeroksi tulee vaan vajaa puolitoista vuotta lapsukaisille ni esikoiselta on käytännössä kaikki peritönä. Rahana siis otin.

Torey toivottavasti saat saikkua, ite kituuttelin ihan liian pitkään töissä. Ei kannata oman voinnin kustannuksella liikaa yrittää. Ja jos et saa loppuaikaa ni meet uudestaan sitte hakeen lisää ettei pahene selkävaiva ihan hirmuiseksi.

Luminka toivotaan tosiaan, että bilit laskee ja pääsisitte huomenna kotiin! Varmasti on iso ikävä esikoista ja miestäkin. Yritä ottaa levon kannalta, loppujen lopuksi lyhyt aika vaikka tuntuneekin ikuisuudelta. :heart:

Onko muut kärsiny hiivasta raskausaikana? Mulla on nyt hirmuinen kutina ja kirvely päällä mutta vaan tossa ulkosynnyttimissä, ei niinkään tuolta sisältä kutise... Inhottavaa! Oon nyt bepanthenilla vaan hoidellu ihoa ja limakalvoja mut nyt on alkanu tuleen veristä ja oudon väristä valkovuotoa joten kai se on apteekkiin tai lääkärille suunnattava. To olis se äitiyspoliaika, jos ei pahene ni selviäisin ehkä bepanthenilla sinne asti. Voikohan hiiva jotenki nousta ylöspäin kohtuun päin? Tai voiko joku muu tulehdus oireilla näin?

Jonskis 36+5

Kommentoin vaan pikaseen,
Jonskis mulla oli muutaman viikon välein hiiva raskauden viimiset 20viikkoa, eikä tosiaan niinkään siellä sisällä kutissut.TODELLA ärsyttävä vaiva, itse käytin canestenia (sitä on voidetta ja niitä emätinpuikkoja...kaamee sana muuten.) ja tuntui auttavan, joskus kyllä joutui parikin kertaa laittamaan. Gyno-daktarinia kokeilin kerran lääkärin kehotuksesta mutta sitä ei muuten niin raskausaikana suositella ominpäin käyttämään.Myös Vagi-C tuntui toimivalta, josko joku näistä auttaisi!

Luminkalle jaksuja sairaalaan!

Huomenta kaikki,

Luminkalle ja tytölle parempaa vointia ja pikaisen kotiutumisen toivotukset.

Torey hus saikulle siitä, selkävaivojen kanssa ei kannata pelleillä, etenkään odotusaikana :hug:

(.) edelleen huimailee ja väsyttää. Flunssanrippeet vielä riesana. Saapi nähdä joutuuko hakemaan vielä toisen antibioottikuurin kun vasen puoli tuntuu taas tukkoiselta.

Huomenta!

Hitaasti lahtee tamakin aamu kayntiin... esikoinen on ollut kuumeessa pari paivaa ja nukkunut huonosti... Viime yona kuumetta vahemman, joten toivottavasti nyt alkaa parantua!

Luminka- Ikavaa, ettette ole viela paassyt kotiin! Toivottavasti pian! Ja tosi ihanaa, etta sina olet saanut jaada sairaalaan vai onko se aina niin automaattisesti? No, ei varmaan mene enaa kuin muutama paiva maksimissaan ja sit olette kotona koko perhe! =)

Jonskis- Toi hiiva on hirveeta! :x Mulla oli viime raskaudessa pari kertaa, nyt ei onneksi viela. Ma hoidin ihan silla laakkeella, mika se nyt onkaan nimeltaan, se mita aina mainostetaan! En tiia viko tuo olla jotain muuta, kuin hiivaa, mut pahaksi aityessaan se on ihan hirvee! Mulla tuli kerran jotain ihme 'rakkuloita' reisiinkin... hiivasta...

Torey- Ihanaa, etta miehesi on taas kotona! =) Mulla myos mies lahdossa matkalle parin viikon kuluttua...eika yleensa ole ollut.
Toivottavasti saat saikkua ja paaset kotiin lepailemaan! :hug:

Blondie- Kiva juttu, etta et enaa oksentele ja nautit taas ruoasta! =) Mulla on kanssa alkanut olemaan tuota huimausta...Varsinkin, jos seison paikallani tai kumarrun...
Se on valilla aika pelottavaa, kun on esimerkiksi kaupan jonossa. :hug:

Ma en tietysti saakkaan tuota aitiyspakkausta, mutta en varmaan myoskaan ottaisi. Mulla on kanssa tosi paljon vaatteita jaljella, melkein kuudeksi vuodeksi... Tosin poikamaisia eli jos on tytto, jossain vaiheessa pitaa alkaa ostaa uusiakin sitten, mutta en nyt ainakaan heti ala ostaa... Mulla on vahan enemman poikaolo muutenkin. Se on muuten kummaa, miten naita poikia/ tyttoja syntyy ryhmissa. Kaikilla mun ystavilla ja tutuilla on vaan poikia! Koskakohan niita tyttoja alkaa tulemaan??! =)

Kaikki muu vauvatavara annettiin pois, eli muut jutut taytyy ostaa... Joten hyvia vinkkeja autoistuinten, vaunujen, kantoliinojen ja muiden suhteen otetaan vastaan! :D

Nyt taas aamiaiselle!

Miten teilla on muuten tullut tuota painoa? Ma alan olla hiukan huolissani, mulla on nimittain kertynyt jo 5 kiloa! :eek:

Latte yli 18 viikkoa! :wave:

Huomenta!
Josnkis, miula oli koko esikoisen loppuraskaus yhtä hiivaa, nyt ei oo ollut kertaakaan. Aika monia kuureja vedin sillon, mut aina tuli vaiva takaisin.

Torey, kivaa (ja varmasti helpotus) että sait miehen kotiin! Kyllä tää on tosiaan rankkaa, ja yksinäistä! Miun mies lähti just 4vk:ksi toiselle paikkakunnalle koulutukseen, nähään vaan viikonloppusin..:(

Blondie, myö ei otettu pakkausta, ikäeroa tulee n. pari vuotta. Kestovaipat jotka siihen kuului, saan kaverilta, ja sit muutenhan meillä onkin tallessa melkeen kaikki. Ois vaan pitäny sillo tosiaan samantien hankkia niillä rahoilla jotain, ne on vaan huvennut jonnekkin tietämättömiin! No ostin mie niillä sen toppapuvun ja sitterin..
Paranemisia toivottelen sinulle!=)

Nyt vähän arahko kysymys, herkät älkää ees lukeko:D.. seksistä ja miehen siemennesteestä.. Miten teillä muilla, miten kauan yhdynnän jälkeen tulee vielä "tavaraa" ulos? Säikähdin tässä aamulla kun tulee ihan selkeesti paksua limaa, tuli vähän jo eilenkin, ettei vaan ois limatulppaa (toinen vaihtoehto on että saan "terveisiä" vielä toissapäivältä... :ashamed: ) :eek:
Ei oikeesti tarviis vielä tulla mitään limatulppia, pelottaa vaan se miun 'enneuni' missä oon siel sairaalassa rv35.. No jospa ne ois vielä niitä miehen juttuja..:)

mamina 34+4

Jonskis Juu, en ymmärrä mikä siinä on, että nuo aiemmat sukupolvet eivät särkylääkkeisiin kovin herkästi "sorru".. Meiän äiti kuvitteli tässä tapauksessa jäävänsä jotenkin koukkuun niihin ja joutuvansa sitten syömään niitä koko ajan vaan enemmän. Onneksi oikeat hoidot alkavat jo huomenna. Saa nähdä, mitä sivuoireita nuo sytostaatit mahtavat tullessaan tuoda. Toivottavasti ainakin kivut pikkuhiljaa alkaisivat hellittää. Pidän täällä peukkuja, että pääsisit jo tällä viikolla tositoimiin. d :heart: b Mä oon onneks hiivalta säästyny tähän mennessä, tsemppiä ikäviin vaivoihin!

mamina Kyllä mulla toisinaan on tullu "tavaraa" ulos vielä parin päivän jälkeenkin. Toivotaan, että sullakin on näin, eikä ole kauhukuvat tulossa toteen. :eek:

Torey Mä oon kyllä samoilla kannoilla kun muutkin, eli saikulle siitä, mars! :heart:

Luminka Pikaisia kotiutumistoivotuksia sinne ja hyvää vointia tuoreelle tulokkaalle! :heart:

Äitiyspakkausta ei meille oteta. Pojalle otettiin (06/07) ja ne kaikki kamat ovat tallessa. Muutenkin on säästetty kaikki tarvikkeet, yhdistelmävaunuja lukuunottamatta. Miehen siskolle lykättiin ne ja itelle ostetaan varmaan tuplat jossain vaiheessa. Mä ostin kyl myös kirpparilta valmiiks jo baby björnin kantorepun. Oon yrittäny pitää tavarameren minimissä ainakin vauvaiän, aika vähän sitä loppujen lopuks tarvi mitään kummallista, ainakaan esikon kanssa. Saa nähä kuin tällä kertaa käy.

Keskiraskauden energisyys käy täällä kylässä näköjään joka toinen päivä. :LOL: Lauantaina oli tosiaan tosi reipas päivä, sunnuntaina en meinannu päästä ylös sohvan pohjalta ja eilen taas tehtiin pojan kanssa parin tunnin kävelylenkki ja iltapäivällä vielä haravoin pari tuntia pihaa.. Ja kuinka ollakaan, tänään on olo täysin vetämätön! :whistle: En tiiä onko tää energisyys suoraan verrannollinen säätilaan, noille energisyys päiville on nimittäin osunu tosi kauniit kelit. No, oon kyllä tosi tyytyväinen, että yleensäkin on ollu hyvä ja reipas olo muutamina päivinä, on nimittäin alkanu tosissaan ottaa päähän tää jatkuva huono olo ja väsymys. Ihanaa, kun on päässy välillä tekemään hommia ihan tosissaan.

Blondie Pikaista paranemista! Sullakos ne verenpaineetkin oli alhaalla? Mulla on kans tosi alhaalla (90/60 pahimmillaan) ja olo on toisinaan ihan hirveen hutera.

Tulipas taas runoiltua.. :whistle:

Pilkkis 22+2

Juu, vieläkin sairaalan koneelta tässä kirjoittelen! Bilit oli nousseet jälleen, odottelen nyt lääkärin "tuomiota" jatkosta. Toivottavasti laittais valohoitoon niin ei tarviisi odotella aina vaan seuraavan aamun verikokeen tuloksia. Kun nousussa ovat kuitenkin, ois aika hömppää odotella että milloin menee se sinivaloraja täyteen! Että sellaista. Kuudes päivä jo menossa, en jaksa vielä miettiä mmilloin voisi päästä kotiin.

mamina mulla ainakin tullut vielä seuraavana päivänä ihan reippaasti, että en pitäs ihmeellisenä jos tulee vielä ylihuomenna B) .

Pakkauksesta en aio ottaa ko mulla 2007 pakkaus ja samat tavarathan siinä on uusilla kuoseilla. Kestovaippa siinä on ainut minkä haluaisin :D .

Hiivasta mulla on nyt ja oli esikoisestakin erittäin runsasta valkovuotoa. Ei kuitenkaan kutissut, joten en varmalla tiiä onko hiivaa. Lääkäri vaan sano, että hoida pois, jos alkaa häiritseen. Mulla on kerran ollut hiiva, mikä ei kutissut ollenkaan. Nytkin multa otetaan keskiraskaudessa näyte streptokokin varalta. Esikoiselta se hoidettiin synnytyksen yhteydessä pois. Jonskis käy varalta hakeen apteekista puikot tms. se kutina on todella ärsyttävä seuralainen.

Blondielle paranemsia ja toivottavasti huono olo väisty kokonaan!!

Kesis mullakin on alkanut liikkeet nyt tuntumaan. En muista millon alkoi tarkalleen mutta huomattavasti aiemmin ku esikoiselta.

Toivottavasti Luminka pääsee tänään kotiin pikkusen kanssa. Me jouduttiin kans oottamaan just nuita bilirubiiniarvoja ja itkuhan se aina tuli ko luvut ei olleet lähteneet vielä laskuun. Hirmu ikävä oli kotiin, vaikken oo koskaan aikasemmin koti-ikävää potenut. Eikö ne mittaa useampaa kertaa päivässä niitä arvoja siellä? Muistaakseni meillä kiersi verikokeen ottajat ainakin kolmesti vuorokaudessa, aamulla, päivällä ja illalla. Pidän peukut pystyssä!!!

Torey toivotaan, että saat saikkua =) , nii hullulta ku se kuulostaakin. Meillä mies vaihto työpaikkaa kuukausi sitten ja päivät on hieman pidentyneet. Toki plussaa on se, että perjantait on vapaita tai tosi lyhyitä. Mutta sapa nähä miten sitte ku vauveli syntyy, voin vaan kuvitella itteni ikkunassa oottamassa :LOL: .

Latte mä oon haaveillut nuista phil&tedsin vaunuista sisaristuimella. Suomesta en kyllä niitä raski ostaa mutta, jos sattuu, että sisko lähtee ulkomaille miehensä kanssa hetkeksi nii heille on sitte vähä tehtävää.. tai sitte tilaan. Englannista ei voi enää ainakaan suoraan tilata, eivät voi myydä tänne mutta kenties Saksasta vielä onnistuu. Meilläkään ei oo vaunuja tällä hetkellä ollenkaan vaan rattaat. Mulla oli esikoisella 30v. vanhat makuuvaunut (vai mitkä ne nyt on? ). Tosi ihanat, kirkkaan vihreät samettipinnalla mutta ne on nyt hankalat ku on kaks.

Täällä olo suhteellisen normaali, painoa tullut 4 kg se vähän kummastuttaa ku oon syönyt mielestäni paljon terveellisemmin ku esikoiselta. Neuvollassa kaikki ok, sydänäänet siellä jumpsutti niinku pitikin :heart: . Ilmotellaan taas!

minä ja hässäkkä 18+2

Ai niin painosta piti vielä sanoa, että mulla on lähtöpainosta miinuksella viitisen kiloa. Aika lailla tasasesti on pysyny siinä sen jälkeen, kun siihen alkupuolella tippui.

Meilläkin ois taas jo seuraava neuvola torstaina. Hirveen nopeesti menöö tää aika!

Pilkkis

rimata Auts.. :( Mulla ei onneks oo turvotusta ollu nyt eikä viimekskään. Tulee aina ryhdistäydyttyä ruokavalion suhteen noitten sokereiden takia raskausajaks, eikä tällä kertaa oikeen meinaa muutenkaan ruoka maistua.

Latte: Eivät onneksi ole edes ehdottaneet mun kotiutusta! Täällä osasto ihan täynnä, on äitejä tuolla naistentautien osaston puolellakin.

Huomenna taas jälleen uusi tarkastus aamulla. Voi kun oisivat jo laskemaan päin =) Mutta en halua asettaa liikaa toiveita edellenkään. Eli huomenna taas vähän viisaampia asian suhteen. Lääkäri oli tosin sanonut tänään että jos perhe haluaa, olisi mahdollista ollut päästä tänään ja käydä huomenna antamassa oman sairaalan labrassa verikoe. Ihan mielelläni jäin vielä tänne, jos olisi valohoidon tarpeessa tyttö, en minä olisi varmasti päässyt osastolel tytön luo "asumaan". Että parempi täällä nyt yhteen putkeen olla, ikävä se olisi kotoa lähteä takaisin tänne ja kun ei pääsis vierihoitoon enää..

Heippa! :wave:

Luminka Todella paljon onnea pienestä tytöstä! :heart: Toivottavasti pääsette pian kotio!

Mulla oli eilen neuvola: rr 121/63,hb 136.Kohdunpohjankorkeus oli 22,5!Painoa +296g/viikko.Pissa puhdas.äänet ja liikkeet ok,syke 149.
Sokerirasituskoe olis 6.11(Yäk! )Seuraava neuvola 20.11
Nyt tarttis pian laittaa kelapaprut menemään,että sais äippäpakkauksen!

Nyt syömään pätkismuffinsseja,mitkä tosa äsken väsäsin! :p

Tyypin äippä ja Einari 24+1

Huomenta!

Ompas kiva aamu, esikoinen on terve! =) Lontoossa asun, meita suomalaisiahan taalla riittaa :D . Just viime viikolla tapasin pari odottavaa aitia kahvilassa...

Toivottavasti Luminka arvot ovat tosiaan laskussa! Ja ihanaa, etta saat siella olla vauvan kanssa ja mies paasee kaymaan! =)

Rimata, teidan makuuvaunut kuulostaa ihanilta! =) Ma kayn Googlettamassa nuo Phil&Tedit! Ma aina kaupungilla kattelen, onko ihmisilla kivan nakoisia vaunuja ja sit Googletan merkit kotona! :D

Miten kavi Torey? Armahdettiinko sut laakarissa? Mita toita sa teet?

Latte! :wave:

Ma en Maidenheadia tunne, ohi oon kylla ajanut =) . Juu, kylla makin muistan, kun tanne ekaa kertaa sinkkuna muutin... Lontoossa oli paljon kaikkea... nykyaankin on paljon kaikkea, mutta eritavalla... Biletys ja muu on jaanyt jo kauan sitten! Kylla ma oon vanha ja tylsa! :D

Mulla ois taas hirvee polte muuttaa jonnekin muualle. Miten se muualla muulta tuntus. Pari vuotta sitten olin töissä Espanjassa Lleidassa ja sillon ihastuin Barcelonaan, sinne voisin vaikka muuttaa. Mutta ei tuota biletystä todellakaan jaksa, eikä kyllä kiinnostakkaan. Se on eri asia, jos hyvässä seurassa saa vähä drinksua ottaa ja parantaa maailmaa :heart: .

Yhteistyössä