Pihit appivanhemmat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mäkin olen sanonut vanhemmilleni kun joskus ovat perintöasiaa rivien välistä esiin ottaneet, että toivon heidän käyttävän rahansa itseensä ja matkusteluun josta kovasti tykkäävät miettimättä sitä pitäsikö sitä koittaa säästää jotain meille jälkipolville ns. perinnöksi. Ei tarvi jättää ainakaan siksi mitään tekemättä, että me oltais rahallista perintöä haluamassa. On kiva omille lapsillekin kun isovanhemmat ovat aktiivisia menijöitä ja perintönä jättävät nyt ainakin kiinnostuksen moniin asioihin kuten juuri se matkustelu ja muu aktiivinen harrastaminen jne. Kiva on katsella yhdessä valokuviakin missä ovat milloinkin kulkeneet ja mitä elämyksiä kokeneet.

Alkuperäinen kirjoittaja vvieras:
Lähinnä minua harmittaa vaan tässä se, kun nämä meidän huonot raha-asiamme johtavat juurensa siitä, kun mies sössi raha-asiansa alaikäisenä kun vanhempansa jättivät omilleen.
Mä en kyllä oikein tajua, miten alaikäinen voi sössiä raha-asiansa niin, ettei niistä selviä. Velanottoon ja osamaksukauppojen tekemiseen kun pitää olla täysi-ikäinen, poikkeuksena opintolaina, mutta ei sitäkään myönnetä sellaisia summia, etteikö niitä saisi hoidettua vaan joutuisi vankilaan niiden takia. Alaikäisen tekemään vuokrasopimukseenkin tarvitaan huoltajan allekirjoitus ja jos nuori jättää vuokransa maksamatta, maksuvelvoite napsahtaa sille, joka nimensä siihen paperiin pisti. Mun on vaikea kuvitella, että vaikka junnu nyt muuttaisikin toiselle paikkakunnalle asumaan, se edes pystyisi tekemään niin suuria velkoja, etteikö niistä velan takaisinmaksun tullessa ajankohtaiseksi selviäisi.

Yhteistyössä