Kurjat sukulaiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Yleensä aina puhutaan vain siitä kuinka isovanhemmat auttavat lasten hoidossa, remontissa, avustavat rahallisesti jne. Omassa lähipiirissäni on enemmän sääntö kuin poikkeus että on kahdet avuliaat isovanhemmat.

Meillä toiset ovat vaan jotenkin epämiellyttäviä ihmisiä... Ovat nuoria, hyväkuntoisia eivätkä käy töissä, koska rahaa on tarpeeksi heillä. Vaikka olemme pyytäneet, ovat kieltäytyneet auttamasta lasten hoidossa (esim heillä kylässä ollessa eivät voi hetkeä katsoa lapsen perään jos käyn toisen lapsen kanssa kaupassa.meidän siis pitää tuoda heillä ollessa omat ruuat... Ei todellakaan puhettakaan että auttaisivat rahallisesti vaikka he ovat erittäin varakkaita. Käyttävät rahaa vain omiin matkoihinsa, käyvät golf-lomilla ja rantalomilla useita kertaa vuodessa. Myös uusi auto pitää olla muutaman vuoden välein. Meille kun tulevat niin silloin ihme kyllä eivät tuo omia eväitä, vaikka ovat siis sanoneet että heille tullessa pitää olla. Joskus heillä oli omat pullat mukana, mutta niistä ei tarjottu meille... Kaiken huipuksi ovat vielä herkkiä loukkaantumaan kaikesta, ja valittavat kun meillä ei saa nukuttuakunnolla kun lapset itkevät. Eivät myöskään siivoa omia jälkiään. Mitäs mieltä olette, pitääkö tällaisia isovanhempia tavata monta kertaa vuodessa?

Enpä taitais juuri tavata muuten kuin äärimmäisen pakon edessä, esim. sukujuhlilla tms. Miksi pitäisi kiusata itseään epämiellyttävien ihmisten seuralla vain siksi, että sattuvat olemaan sukulaisia?

Onko tuo nyt tottakaan? Itse en ole omilta vanhemmiltani tai appivanhemmiltani muutamaa kertaa lukuunottamatta saanut lastenhoitoapua, eipä kysytäkkään kovin usein. Samoin taloudellista apua ei olla juurikaan saatu, vaunut taisivat ostaa aikoinaan puoliksi (tästä siis pian 17v) ja omilta vanhemmiltani on tullut hieman rahaa joululahjaksi. Koskaan emme ole kuitenkaan tuoneet omia eväitä ja aina on kaikki jaettu pullia myöten, uskomattomalta kuulostaa tuollainen käytös. Tee kuten me, näe sukuilaisia harvoin, ehkä kerran vuodessa tai kahdessa..:). Äläkä anna kenenkään kävellä ylitsesi!

Oivoi, meillä oli hieman samantyyppinen tilanne myös. Lisäksi haukkuivat meitä
usein tapaamisten jälkeen sähköpostilla, mollasivat minulle miestäni ja minua miehelleni selän takana. Aivan käsittämätöntä että kestimme sitä niinkun kauan, vain siksi, että ovat sukua. Laitoimme lopulta välit poikki. On todella ollut helpotus! Vaikka täysin eivät olekaan meitä jättäneet rauhaan, deletoin postit ja viestit ennen lukemista jne. On olo parantunut valtavasti kun ei enää tarvitse pahoittaa mieltään ja pettyä heihin yhä
Uudelleen ja uudelleen.

Oletko kertonut näistä sukulaisista joskus aiemminkin? Kuulostaa niin tutulta. Mielestäni sukulaisten ei tarvitse auttaa rahallisesti vaikka olisivatkin rikkaita. Mutta tuo että joudutte viemään omat eväät mukananne jos menette kylään on outoa jos kyse kuitenkin on hyvin toimeen tulevista ihmisistä, yleensä köyhemmiltäkin isovanhemmilta löytyy aina tarjottavaa vieraille. Myös se että teille tullessa on pullat vain itselleen on jo härskiä, ihan todella omituista. Jos näiden isovanhempien tapaamisesta ei ole mitään iloa, vaan he aiheuttavat vain pahaa mieltä, lopettaisin yhteydenpidon kokonaan.

Lisäksi lapsuus siinä kodissa on ollut yhtä
helvettiä. Perheen isä nautti, kun sai nolata ja nöyryyttää meitä lapsia julkisesti. Hän haukkui tyhmäksi ja idiootiksi, kiristi, antoi selkäsaunoja ja saattoi hermostua aivan olemattomista asioista. Opin lukemaan isää ja käyttäytymään hänen mielialanvaihtelujensa mukaisesti.
Ja käyttäytyy näin edelleen. Olemme niin helpottuneita kun pääsimme irti! Ei kaikkea tarvitse sietää vain siksi että ollaan sukua.

[QUOTE="Vieras";25981905]YMeille kun tulevat niin silloin ihme kyllä eivät tuo omia eväitä, vaikka ovat siis sanoneet että heille tullessa pitää olla.[/QUOTE]

Avaa suusi ja käske tuoda omat eväät mukana, niinhän hekin tekevät.

Mun mielestä pelkkä verisukulaisuus ei velvoita mihinkään. Ystävät ja ihmiset, joiden kanssa on tekemisissä, pitää saada valita ihan itse. Mä en oo koskaan ymmärtäny sitä sukulaisuus velvoittaa asennetta.

• Tykkää
Reactions: hippiäitee

Yhteistyössä