Epäreilut appivanhemmat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja annabellux
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Huoh";26287793]Tuli sama mieleen!

Nytkin olen onnellinen kun appiukko hommasi lapselle käytetyn polkupyörän ja mun äiti oli löytänyt jostain alennuksesta pari kivaa vaatetta.[/QUOTE]

Ja mä olen onnellinen, kun ukki osti lapselle pihaleluja, mummi toi pari kahvipakettia tullessaan ja mun äiti lainas autoa, että pääsin käymään kirpparilla :) Mutta olemmekin molemmat mieheni kanssa ainoita lapsia, niin siksi vanhemmat voivat meitä näin lahjoa. Ei tule kukaan kateelliseksi.

Ei kai tuo mitään epäreilua ole. Jokainen tekee rahoillaan mitä haluaa. Toisaalta oletko ihan varma siitä miten tuo raha-asia on mennyt? Jos tuo veli lyhentääkin lainaa.

[QUOTE="vieras";26287887]Ei kai tuo mitään epäreilua ole. Jokainen tekee rahoillaan mitä haluaa. Toisaalta oletko ihan varma siitä miten tuo raha-asia on mennyt? Jos tuo veli lyhentääkin lainaa.[/QUOTE]
Näinpä. Me tarvittiin systerin kanssa kutakuinkin samaan aikaan 100 000 € lainaa. Siskoni lainasi vanhemmiltani, minä pankista. En ole kysellyt, onko systerin laina korotonta (melko varmasti on) tai miten hän lainaansa makselee. Ei ole mun asiani vaan vanhempieni ja siskoni välinen asia. Sitäpaitsi jotenkin koen jopa helpommaksi olla pankille velkaa kuin vanhemmilleni.

Just oli lähipiirissä tapaus, jossa lapsi oli vanhemmilleen velkaa isomman summan. Kun vanhemmat kuolivat, niin verottaja kyllä muisti velkaperinnöstä. Lapsi tavallaan peri velan suuruisen määrän rahaa ja siitä piti maksaa verot. Sisaruksia ei tässä tapauksella ollut, mutta jos olisi ollut, niin toki kaikki kuolinpesät varat ja velat otetaan huomioon osituksessa.

Yhteistyössä