siis etkö ihan tosissanne ota vastaa rahallista apua?

Eipä tarvitse tuollaista miettiä kun ei kukaan meille sitä rahallista apua tarjoa ;) , mut jos sitä jostain ihmeen suunnasta sattuis tulemaan niin en varmaan vastaan pistäisi, siis jos kyse omista vanhemmista tms.

Olen saanut aikoinaan äidiltäni sekä rahallista apua, että lastenhoitoapua.
Nyt itse autan lapsiani sekä rahallisesti, että hoitamalla lastenlapsia. Ja pyydän lapsenlapsia yökylään mummolaan usein silloinkin kun eivät varsinaisesti hoitoapua tarvitse.
Sekä poika, että tytär ja myös ex-miniä soittelevat ja kyselevät muutenkin neuvoja kun tulee kinkkinen asia eteen.

Kyllä minä sellaisen päätöksen olen tehnyt, että omillaan on pärjättävä, jos lapsiakin on päättänyt maailmaan saattaa. Ei vanhempien velvollisuus ole täysi-iäisiä elättää, eikä ainakaan heidän lapsiaan.

N. vuosi sitten kävi niin, että mun nettipankki oli jumissa, ja yksi 70? lasku piti maksaa. Soitin äidilleni, kun hän oli tulossa illalla käymään, että maksaisiko hän sen netissä niin antaisin sitten sen rahan heti illalla takaisin. No, hän maksoi, ja kieltäytyi ottamasta summaa illalla minulta. Ok, sopii. Mutta pyytämään en ala.

Kyllä mä pyrin pärjään omillani. otan kyllä vastaan jos annetaan eikä kuunnalla kieltävää vastausta, mut onneks ei kovin usein tarjota, kun musta se on mun asia maksaa mun laskut ja saada rahat riittämään, vanhemmilla on vihdoin aikaa ja vähän rahaakin esim. matkustella tai ostaa jotain mieluista, en kovin mielelläni ota niitä rahoja. Oon pari kertaa lainannut porukoilta muutaman kympin, eivät ole huolineet takas enkä oo väkisin antanut.

Alkuperäinen kirjoittaja Provo:
Varmasti jokainen ottaa annetun avun vastaan, miksei ottaisi?? Ja piruako se muille kuuluu, jos toiset vaikka vähän apua saavat............................................................................................

Ruinaaminen on sitten eri juttu :/

No tuosta Perfektan ketjuun kertyneestä keskustelusta (lue:haukkumisten määrästä) päätellen ruinaamiseksi katsotaan myös jos kerrotaan mitä tarvitaan KUN SITÄ KYSYTÄÄN... :headwall: Ja oma vastaus, kyllä otetaan vastaan tarjottu apu, totta kai.

Me ei olla oikeastaan koskaan saatu minkäänlaista avustusta vanhemmiltamme. Appivanhemmat olisivat vielä (ainakin mun näkökulmasta) melkoisen varakkaita ihmisiä, mutta eivät lapsille ole esim. synttärilahjaksi koskaan karkkipussia kummempaa antaneet, omat vanhempani sitten taas varmasti antaisivat jos heillä olisi siihen mahdollisuus. Tai siis sanoisinko näin, että koska tulemme itse hyvin toimeen emmekä ole ns. avun tarpeessa niin olen sanonut heille ettemme mitää tarvitse, koska en halua heidän pienistä tuloistaan mitään ottaa, kun tiedän että heille se raha on suurempi kuin meille.

Yhteistyössä