Kuinka moni on valmis auttamaan omia tai miehen vanhempia rahallisesti?

auttaisin vanmhempiani ja olenki auttanu.varsinki nyt heillä ollu tiukkaa koska äitini syöpä kuluttanut raha varoja..joten oon ostanu bensaa,vieny ruokaa ja avustettu lääkkeiden ostossa.he niin paljon mua auttaneet jopten välillä näin päin =)

Ikävä kyllä autan vähän pakosta. Minulla on ainoana suvustamme rahaa aina säästössä tilillä ja alkoholi riippuvaiset vanhemmat ovat sen huomanneet. Nykyään käyttävät minua pankkinaan ja katoavat sen jälkeen pitkiksi ajoiksi. Maksan mm. äitini puhelinlaskut (100?/kk ) ja muitakin laskuja jotta edes katto pysyy pään päällä. Eli tunnen itseni todellakin pankiksi.

Minäkin autoin äitiäni paljon rahallisesti kun hänellä olivat hankalat ajat. En olisi voinut kuvitellakaan vaativani häntä myymään kotinsa tai mitään muutakaan laskuja maksaakseen, kun kerran pystyin vähän auttelemaan. Jos miehen vanhemmille kävisi joskus jotain vastaavaa, niin tottakai me heitäkin auttaisimme parhaamme mukaan!

Jos meillä olisi rahaa esim. voitettaisiin jostain niin kyllä maksaisin äitini velat pois ja myös mieheni vanhempien velat pois. Ja antaisin sisaruksilleni ja mieheni sisaruksille myös rahaa.

Eiks tällainen ole itsestään selvää!!!
Jos voittaisit lotossa onko tääl joku joka ei antais omille vanhemmilleen tai sisaruksilleen?

Mut just nyt ei ole mistä antaa, hyvä kun itse pärjätään...

Alkuperäinen kirjoittaja Ei kehtaa nikillä:
Ikävä kyllä autan vähän pakosta. Minulla on ainoana suvustamme rahaa aina säästössä tilillä ja alkoholi riippuvaiset vanhemmat ovat sen huomanneet. Nykyään käyttävät minua pankkinaan ja katoavat sen jälkeen pitkiksi ajoiksi. Maksan mm. äitini puhelinlaskut (100?/kk ) ja muitakin laskuja jotta edes katto pysyy pään päällä. Eli tunnen itseni todellakin pankiksi.

Nyt olen kyllä vähän karu, mutta hyysääminen ei vissiin ikinä ole alkoholisteja auttanut... Kokemusta on. Vanhempasi ovat aikuisia ihmisiä ja jokainen valitsee oman tiensä. Minä en sinuna maksaisi noita laskuja. Eikä siitä tarvitsisi edes potea huonoa omaatuntoa. Sossu on olemassa ja katon kyllä Suomessa lähes 100% varmuudella saa päänsä päälle. Nythän vaan suoraan viestität, että juokaan vaan kaikki rahanne kurkusta alas, kyllä minä hoidan laskut..

Rahallista apua ei ole tarvinnut antaa mutta muuta apua kyllä,esim autotonta ja kortitonta äitiäni kuskaan tarvittaessa enkä tietenkään bensarahaa pyydä. Myös tv-ja digiboksiasennusta,kännykän käytössä neuvon,maksan laskuja nettipankissa jne...

Mun vanhemmat on silleen hyvätuloisia etteivät meidän rahoja tartte, anoppi taas ei ottaisi avustusta vastaan, siis auttaisimme minkä pystyisimme jos olisi tarvetta. Meillä autellaan enemmänkin käytännön askareissa: mies huoltaa mun vanhempien auton ja tekee apuna remontteja, autottomalle anopille annetaan kuskausapua jne.

Yhteistyössä