Ootteko olleet nudistirannalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tässä pari viikkoa sitten kävin paikassa, jossa oli nudistiranta, en käynyt itse rannalla, mutta perheen miesväki kävi siellä leijaa lennättämässä, oli siellä kuulema muutama ihminen ilkosillaan, siellä oli siis varattu yksi osa rantaa nudisteille tai sanotaanko sitä oikeammin naturisteille?

Juu, tosin itse ihan bikinit päällä =) Asuin Saksassa sellaisen leirintäalueen vieressä jossa oli myös nudistileirintäalue, asuin kattohuoneistossa ja meidän keittiöstä näkyi suoraan nudistipuolelle, siellä ne sedät ja tädit kuljeskelivat päivät pitkät ilkosillaan :whistle: Paidan ne vielä joskus päälleen saivat mutteivät housuja :D Samassa yhteydessä oli sitten heille tietysti nudistiranta.

Asenteet ovat paljon kasvatuksesta kiinni. Moni ei voi katsella itseään peilistä alasti esim. luomia etsiessään. Myös esim. kylpylän naisten sauna (nudistisauna) nudistisuihkuineen on järkytys. Alasti nukkuminen ei onnistu ja siihenkin on oltava oma asu. Rannalla revitään huvittavalla valkoraidallisella vartalolla kusitulehduksista kärsien yhtenään kylmää, märkää ja hiekkaista uimapukua päälle ja pois ja ihmetellään miksi toiset ovat alasti? Joskus sitä tavallisella rannalla mietti että mikä tässä nyt mättää, ei tunnu hyvältä. Ympärille kun katsoo niin voi havata että lapset itkee ja kiljuu, nuoriso huudattaa radioitaan, isät ja äidit huutavat lapsilleen (karjuvat). Nakurannan läpi kävellessäni huomaan siellä olevan hiljaisen lähes "kirkkomaisen" tunnelman. Paikalla useita lapsiperheitä ja selvästi tosi vanhoja sulassa sovussa ilman ongelmia. Ongelmat eivät kuulemma ole naturistialueella , vaan alueen rajalla paheksuvat "möykkärit". Maailmalla me Suomalaiset olemme vähän alkuasukkaan maineessa. Jokainen voi mielessään miettiä annammeko siihen aihetta.

• Tykkää
Reactions: Hyppymassu ja Onja
Tämä minun on pakko kertoa. Olin hiljattain muuttanut Helsinkiin, ja olin miesystäväni kanssa ekaa kertaa Pihlajasaaressa. Aurinkoa otettuamme ja piknikkiä vietettyämme päätimme lähteä tutkimaan saarta. ( Kumpikin uusia kaupungissa) Yhtäkkiä meitä vastaan polulla käveli pieni, noin 160 cm pitkä, tosi laiha, vanha mies, jolla oli länkisääret. Ja pallit roikkuivat valehtelematta lähes polvissa. Siinä ne heiluivat puolelta toiselle. Näytin varmaan aika järkyttyneeltä, koska tuo mies hymyili minulle.

Oli aika ikimuistoinen ensimmäinen kokemus naturisteista. :D

Kävin vaimoni kanssa pari vuotta sitten katsomassa yyterin nakurantaa. Täytyy myöntää että ennakkoasenteeni oli täysin väärä. Nudistirannalla oli naturisteja todella paljon. Oli kuulemma joku alan järjestön kokoontuminen. En kehtaa sanoa mitä oletin näkeväni, mutta sielläpä olikin todella hienoa porukkaa. Paljon pieniä omia ryhmiä piknikillä. Termareista kahvia ja nisua naamaan. Lapsiperheitä yllättävän paljon. Vähän ensin oudoksutti, mutta siinä rispiitä heittelivät aikuisten seassa ihan kuin aikuisetkin. Niin eihän tuonne mitään ikärajoja ole. Kaiken kaikkiaan erittäin iloinen ja vapaa ilmapiiri. Nettipalstoilta lukemastani häiriökäyttäytymisestä ei tietoakaan, kuten myös muutamat muutkin asian kokivat joiden kanssa keskusteltiin. Tänäkesänä lomilla meinataan mennä uudelleen. Suosittelen kokeilemaan. Ennakkoasenteet eivät ole aina totuudenmukaiset.

Oltiin porin nakurannalla ja vastasi täysin kirjoituksia niistä run......sta joista kirjoitettu.
Paikkahan oli aivan mahtava.Kävelimme nakurannalle suurin odotuksin. Mukavasti oli auringonpalvojia ja pieniä ryhmiä joten mekin asetuimme aloillemme nakuna ja rupattelimme.
Eipä aikaakaan kun muniaan näyttelevät kiertelevät miehet pyörivät ja katselivat ja aina vain lähempää ja asettuivat aivan lähelle. Vanhat miehet olivat kohteliaampia kiitos heille.
Makasimme selälteen ja eniten kiertelevä 30nen mies jäi pienen pensaan taakse ja katseli meitä
ja alkoi runk.... sanoin et voi per.... ja lähettiin pois. Pariskunnat olivat asiallisia ja naiset ei kävelly ympyrää. Vanhemmat miehet kulkivat reitillään ohitse mutta eivät ruvenneet ravaamaan.
Että sellaisia varveja siel.

No en ole. Ja jos joskus käyn nudistirannalla, niin suomalaisille nudistirannoille en mene. Pitää nudistirannoilla olla sentään jokin taso, joten itse valitsisin Brasilian taikka USA:n nudistirannoista jonkin rannan. Kyllähän sellainen reissu saattaisi hieman maksaa, mutta kyllä sitä pitää nyt kunnon nudistirannoille mennä, jos nudistirannoille haluaa mennä. Persaukiset pysykööt oman mökkinsä rannassa.

Lokakuussa olis tarkoitus johonkipäin mualimaa lähteä, ja jos vaan jostain löytyis oikea naturismilomakohde, niin varmana menisin. Naturismi kun kiinnostaa kovasti. Täällä takapajulassa se vaan ymmärretään ihan väärin..

Kävin vaimoni kanssa pari vuotta sitten katsomassa yyterin nakurantaa. Täytyy myöntää että ennakkoasenteeni oli täysin väärä. Nudistirannalla oli naturisteja todella paljon. Oli kuulemma joku alan järjestön kokoontuminen. En kehtaa sanoa mitä oletin näkeväni, mutta sielläpä olikin todella hienoa porukkaa. Paljon pieniä omia ryhmiä piknikillä. Termareista kahvia ja nisua naamaan. Lapsiperheitä yllättävän paljon. Vähän ensin oudoksutti, mutta siinä rispiitä heittelivät aikuisten seassa ihan kuin aikuisetkin. Niin eihän tuonne mitään ikärajoja ole. Kaiken kaikkiaan erittäin iloinen ja vapaa ilmapiiri. Nettipalstoilta lukemastani häiriökäyttäytymisestä ei tietoakaan, kuten myös muutamat muutkin asian kokivat joiden kanssa keskusteltiin. Tänäkesänä lomilla meinataan mennä uudelleen. Suosittelen kokeilemaan. Ennakkoasenteet eivät ole aina totuudenmukaiset.

Naturistit on oikeasti tosi mukavaa porukkaa. Sen verran kummiskin itsellä muunlaistakin kokemusta, että Suomessa en lähtisi koko perheellä ainakaan kaikelle yleisölle avoimiin tilaisuuksiin.

Kyllä olen ollut ja se on ihan jees. Paikka on Fuenteventura Jandia ja siellä on porukat sekaisin eli käytetään uikkareita tai ollaan yläosattomissa (naiset) tai ihan nakkena.
tapi

Viimeksi syksyllä Dubrovnikissa. Ihmisiä oli paljon ja saksankieli ylinnä. Yhtään heijaria en nähnyt kun taas aiemmin keväällä kyllä Maspalomasissa. Kun nousee dyyneille ja kurkkii pusikkojen reunoille, niin on tapahtumaa. Mutta rohkeasti vaan vaatteet kassiin ja auringonottoon nakuna, siksi kai sitä nakurannalle mennäänkin.

Yhteistyössä