Nyt meni viimestään maku pphoitsuista!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aargh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aargh

Vieras
Oltiin tos puistossa leikkimässä, niinku monestikki iltapäivällä ku siel kaks pph:ta nii saa meidän lapset leikkikaverita. No mun poika oli menos ottaan sen toisen hoitajan kärryistä lasten leluja(oli ilmeisesti ollu lelupäivä), kielsin ottamasta ja sanoin et mene noilla hiekkaleluilla leikkiin. Poika sit meni niin tää hoitaja sano et ota ens kerralla omat lelut mukaan nii voit leikkiä. No mä sanoin pojalle et otetaan oma sanko ja lapio ja leikitään niillä sit. Oon aikasemmin kysyny et voiko meidän lapset leikkiä niitten hiekkaleluilla myös ja he on luvannu.

No kohta mun poika oli menossa isoon lätäkköön jonne oli muita kielletty menemästä. Kielsin tietenki ja sanoin et sinne ei mennä ku ei muutkaan mene. Poika ei taas uskonu mua yhtää ja sanoin että ei voi olla totta ku sä et usko. Molemmat hoitajat matki mua ja sano oikein ärsyttävään sävyyn ei voi olla totta ja katso mua! Me lähdettiin samantien käveleen pois! Visti mitä käytöstä aikuisilta ihmisiltä!

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Just joo ja totta kai kaikki pph:t tekee noin. :kieh: :whistle:

Niin juuri. Minä olen tasan sellainen hoitaja. Joka päivä ja vähintään 10 kertaa matkin ivallisesti leikkipuistossa äitien ja isien puhetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Myös mulla:
Ärsytyskynnys matalalla. Lapsi ollut 8 kk perhepäivähoidossa ja siitä ajasta vakinainen hoitaja ollut sairaana 4,5 kk.
En nyt halua ärsyttää ja se ei ole tän tarkoitus mutta eikö hoitajakin saa sairastaa?:)

Alkuperäinen kirjoittaja Huumorin Kukka:
Just joo ja totta kai kaikki pph:t tekee noin. :kieh: :whistle:

Niin juuri. Minä olen tasan sellainen hoitaja. Joka päivä ja vähintään 10 kertaa matkin ivallisesti leikkipuistossa äitien ja isien puhetta.

No anteeksi! Ei ollu tarkotus yleistää, mut noille en ainakaan veis lapsiani hoitoon! Ottaa vaan niin päähän tollanen lapsellinen käytös! Poika niin tykänny leikkiä siel muiden kans, ei kiinnosta enää mennä sinne!

Ärsytyskynnys matalalla. Lapsi ollut 8 kk perhepäivähoidossa ja siitä ajasta vakinainen hoitaja ollut sairaana 4,5 kk.

Perhepäivähoitajat eivät missään nimessä saisi koskaan sairastaa. Kummaa porukkaa kun luulevat tuollaisen pelin vetelevän. Heidän pitäisi mielummin olla ihan oikeita robotteja. Ei taudit tarttuisi, eikä tulisi mitään muitakaan sairauksia.

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Mie oon kuullut meijän leikkipuiston pph:ilta niin paljon juoruja lasten kodeista, vanhemmista jne ettei usko kukaan.. Niin en miekään tykkää pph:ista.. :|

mitä päiväkodin hoitsut juoruilee niistä mukuloista ja niiden vanhemmista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Mie oon kuullut meijän leikkipuiston pph:ilta niin paljon juoruja lasten kodeista, vanhemmista jne ettei usko kukaan.. Niin en miekään tykkää pph:ista.. :|

mitä päiväkodin hoitsut juoruilee niistä mukuloista ja niiden vanhemmista.

Niin, totta tämä on. Kuultu monet kerrat. Pyhimyksiä eivät ole päiväkodin hoitsutkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vierras:
En nyt halua ärsyttää ja se ei ole tän tarkoitus mutta eikö hoitajakin saa sairastaa?:)

Totta kai saavat sairastaa. Meillä päin varahoitajatkin näyttävät sairastavan tosi paljon nykyisin. Esikoinen oli pp-hoidossa reilu 10 vuotta sitten. Hoitajat eivät sairastaneen läheskään niin paljon.

Tämä sairastelu vaan kolahtaa pieneen lapseemme, jolle jatkuva hoitopaikan vaihto on todella rankkaa eikä itkuista näy tulevan loppua.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei ihme että ärsyttää:

Perhepäivähoitajat eivät missään nimessä saisi koskaan sairastaa. Kummaa porukkaa kun luulevat tuollaisen pelin vetelevän. Heidän pitäisi mielummin olla ihan oikeita robotteja. Ei taudit tarttuisi, eikä tulisi mitään muitakaan sairauksia.

Kun mun äiti oli vielä pph niin yhden lapsen vanhemmat suuttui, kun äiti ilmoitti koska hänen lomansa on. Kun se loma oli eri aikaan kuin tämän lapsen vanhemmilla...Pitäisi tanssia vanhempien pillin mukaan. :kieh:

Yleensä me pph:t emme jää ihan vähästä saitsulle. Puolikuntoisena olemme tehneet töitä monesti ja en tiedä onko sekään ihan fiksua. Ajattelemme ihan liikaa hoitolapsiamme ja heidän perheitään ja haluamme välttää viimeiseen saakka saitsulle jäämisen ettei perheille tulisi hankaluuksia varahoidon kanssa.

Kun mun äiti oli vielä pph niin yhden lapsen vanhemmat suuttui, kun äiti ilmoitti koska hänen lomansa on. Kun se loma oli eri aikaan kuin tämän lapsen vanhemmilla...Pitäisi tanssia vanhempien pillin mukaan. :kieh:

Tiedätkö, että meillä oli aikoinaan niin ihana hoitaja, että hän sovitti lomansa lasten lomien kanssa samoihin aikoihin. Eli usein hän oli syys- ja hiihtoloman lomalla, vaikka ei itsellä ollut kouluikäisiä lapsia. Ne vanhemmat, joilla oli myös kouluikäisiä lapsia, olivat koulujen loma-aikoina itsekin lomilla. Eipä tarvinnut miettiä varahoitoja.

Alkuperäinen kirjoittaja PPH:
Yleensä me pph:t emme jää ihan vähästä saitsulle. Puolikuntoisena olemme tehneet töitä monesti ja en tiedä onko sekään ihan fiksua. Ajattelemme ihan liikaa hoitolapsiamme ja heidän perheitään ja haluamme välttää viimeiseen saakka saitsulle jäämisen ettei perheille tulisi hankaluuksia varahoidon kanssa.
Peesaan tätä:)

mun lapsen yksityinen pph on suorastaan helmi! :) Ei ole sairastanut kertaakaan uransa aikana, n.30v. Kerran kuulemma meinasi mut onneksi oli viikonloppu ja otti kossupaukun ja meni peiton alle niin parani. ;) On todella asiansa osaava ja huumorintajuinen ja rento. Pitää lomaa yhden viikon vuodessa. Hoitaa lastamme myös iltaisin, siis kun meillä iltavuoroa sekä viikonloppuisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Meillä oli näin:

Tiedätkö, että meillä oli aikoinaan niin ihana hoitaja, että hän sovitti lomansa lasten lomien kanssa samoihin aikoihin. Eli usein hän oli syys- ja hiihtoloman lomalla, vaikka ei itsellä ollut kouluikäisiä lapsia. Ne vanhemmat, joilla oli myös kouluikäisiä lapsia, olivat koulujen loma-aikoina itsekin lomilla. Eipä tarvinnut miettiä varahoitoja.
Mutta kokemuksesta voin sanoa ettei tämäkään vaihtoehto käy kaikille:)

PPH ovat pahinta pohjasakkaa, mitä leikkipuistoissa on. Kuvittelevat omistavansa koko leikkipuiston ja antavat ties minkä kreivittären otteella ohjeita muille ja määräilevät muita. Parhaat juorut ainakin heidän kauttaan kuulee, näin täällä siis Järvenpään Jampassa.

Yhteistyössä