Nyt meni viimestään maku pphoitsuista!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aargh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja pph:
niin ajattelitteko vanhemmat muuten miten yleistätte täällä että KAIKKI pph:t on mätiä paskoja?

niin alalla kuin alalla valitettavasti on mätiä omenoita... yleistäminen on ikävää :(

vaikka hoidamme omat lapsemme TÄSSÄ SAMALLA ilman palkkaa muuten ;) niin ammattitaitoisilla pph:lla on omat lapset ihan samassa asemassa kuin vieraatkin :)

sopii yrittää kaikki vapaa ehtoiset ammattia jyvistä akanat erottuu ja kourallinen täältäkin äideistä tähän ammattiin on :)

Kuule kun täältä päin muuten tuntuu vielä siltä, että vaan akanat päätyy pph:ksi. Minäkin tunnen läheisesti pph:n joka on sitä vain jotta voi hoitaa omansa kotona. Omille ja vieraille on sitten päivän aikana eri säännöt ja senkin mukaan kenestä hoitolapsesta oma lapsi pitää ja kenestä ei. Sukupuoli on myös vaikuttava asia. Hoitaja on omasta mielestään kolmen kuukauden pph-kurssin jälkeen täysin pätevä esimerkiksi käyttämään holdingia... Kaikki hänen tuttunsa tietävät hoitolasten taustat, kotiolot, vanhempien ammatit ja ongelmat tosi tarkasti. Vaitiolovelvollisuus ei taida koskea omassa kodissa tehtävää työtä?

Joukossanne on muutama helmi, mitä ei teidän tämän palstan pph:iden perusteella ikinä uskoisi. Mutta nämä helmet eivät suinkaan ole niitä, joilla on omat lapset kotona. He ovat niitä jotka tekevät sitä työtä lasten vuoksi. Ei verisiteiden....

lisään tiloihin: ei päiväkodissakaan mitään ruhtinaallisen suuria tiloja käytössä ole ja samoja sääntöjä täällä pph hoidossakin noudatetaan...

meillä on turvallisuus syistä rajattu tilat ja KYLLÄ oikeus ja kohtuus on että kaikki kotimme tilat ei ole hoitolasten käytössä! esim. vanhempien lasten huoneet,makuuhuone,saunat jne.

Edelleen, ammatinvalintakysymys. Ja päiväkodissa todella on kaikki tilat lasten käytössä, keittiötä lukuunottamatta. Ja päiväkodissa samat säännöt on kaikille lapsille...

Alkuperäinen kirjoittaja pah:
lisään tiloihin: ei päiväkodissakaan mitään ruhtinaallisen suuria tiloja käytössä ole ja samoja sääntöjä täällä pph hoidossakin noudatetaan...

meillä on turvallisuus syistä rajattu tilat ja KYLLÄ oikeus ja kohtuus on että kaikki kotimme tilat ei ole hoitolasten käytössä! esim. vanhempien lasten huoneet,makuuhuone,saunat jne.

Edelleen, ammatinvalintakysymys. Ja päiväkodissa todella on kaikki tilat lasten käytössä, keittiötä lukuunottamatta. Ja päiväkodissa samat säännöt on kaikille lapsille...

hyvä jos teillä on näin :) ja valinta hyvinkin :) itsellä tämä on lapsuudenhaave ammatti ja pois en vaihtaisi vaikka palkkaus on huono....

täällä on jaettu tilat pienille,isoille,eskarilaisille kaikilla omat suuret huoneet + jumppasali vuoro päivin

neljä lasta ja kaikki he ovat olleet pph:lla hoidossa. Päiväkotiin en laittaisi lasta mistään hinnasta ennen kuin ovat eskarilaisia. Ihanat pph:t, jotka kotonaan hoitavat lapsia pienessä ryhmässä - mikäs sen parempi hoitopaikka! Meillä kuopus lähti tänä syksynä hoitoon ja saimme lottovoiton, kun saimme hänet samalle pph:lle, joka on hoitanut kaksi vanhempaa lastammekin. Hoito on alkanut hienosti ja se on kyllä ihan hoitajan ansiota! Minä arvostan kyllä kaikkia perhepäivähoitajia, palkkaa heille pitäisi saada lisää!!!

Alkuperäinen kirjoittaja aargh:
Oltiin tos puistossa leikkimässä, niinku monestikki iltapäivällä ku siel kaks pph:ta nii saa meidän lapset leikkikaverita. No mun poika oli menos ottaan sen toisen hoitajan kärryistä lasten leluja(oli ilmeisesti ollu lelupäivä), kielsin ottamasta ja sanoin et mene noilla hiekkaleluilla leikkiin. Poika sit meni niin tää hoitaja sano et ota ens kerralla omat lelut mukaan nii voit leikkiä. No mä sanoin pojalle et otetaan oma sanko ja lapio ja leikitään niillä sit. Oon aikasemmin kysyny et voiko meidän lapset leikkiä niitten hiekkaleluilla myös ja he on luvannu.

No kohta mun poika oli menossa isoon lätäkköön jonne oli muita kielletty menemästä. Kielsin tietenki ja sanoin et sinne ei mennä ku ei muutkaan mene. Poika ei taas uskonu mua yhtää ja sanoin että ei voi olla totta ku sä et usko. Molemmat hoitajat matki mua ja sano oikein ärsyttävään sävyyn ei voi olla totta ja katso mua! Me lähdettiin samantien käveleen pois! Visti mitä käytöstä aikuisilta ihmisiltä!

Olisko niin, että hoitajat ovat vaan kyllästyneet siihen kun et saa lastasi kuriin? Ajattelin vaan kun sanot, ettei poika taaskaan uskonut sua yhtään..... ja kannattaisko kuljettaa omalle lapselle muutakin kuin sanko ja lapio niin voisi muutkin lainata teidän leluja, ainahan lapsia kiinnostaa ne mitä muilla on...
Ei sillä, että toisille sais nälviä, mutta kuitenkin.

Oltiin tos puistossa leikkimässä, niinku monestikki iltapäivällä ku siel kaks pph:ta nii saa meidän lapset leikkikaverita. No mun poika oli menos ottaan sen toisen hoitajan kärryistä lasten leluja(oli ilmeisesti ollu lelupäivä), kielsin ottamasta ja sanoin et mene noilla hiekkaleluilla leikkiin. Poika sit meni niin tää hoitaja sano et ota ens kerralla omat lelut mukaan nii voit leikkiä. No mä sanoin pojalle et otetaan oma sanko ja lapio ja leikitään niillä sit. Oon aikasemmin kysyny et voiko meidän lapset leikkiä niitten hiekkaleluilla myös ja he on luvannu.

No kohta mun poika oli menossa isoon lätäkköön jonne oli muita kielletty menemästä. Kielsin tietenki ja sanoin et sinne ei mennä ku ei muutkaan mene. Poika ei taas uskonu mua yhtää ja sanoin että ei voi olla totta ku sä et usko. Molemmat hoitajat matki mua ja sano oikein ärsyttävään sävyyn ei voi olla totta ja katso mua! Me lähdettiin samantien käveleen pois! Visti mitä käytöstä aikuisilta ihmisiltä!

Mulla on ärsytys kynnys niin matalalla välillä että mä olisin varmaan näyttänyt keskaria niille ämmille!!! En varmana olis pystynyt käveleen vain pois, sitä iloa en heille olis suonut.

Alkuperäinen kirjoittaja PPH:
Yleensä me pph:t emme jää ihan vähästä saitsulle. Puolikuntoisena olemme tehneet töitä monesti ja en tiedä onko sekään ihan fiksua. Ajattelemme ihan liikaa hoitolapsiamme ja heidän perheitään ja haluamme välttää viimeiseen saakka saitsulle jäämisen ettei perheille tulisi hankaluuksia varahoidon kanssa.

No mä en ainakaan haluaisi viedä lastani kipeälle hoitajalle!!

ja kerron ennenkuin joku ihmettelee miksi tähän aikaan kirjoitan että hoitolapsi tulee vasta klo10 :)

varahoitosysteemi ei ole pph:n vika jos se ei toimi.... vanhempia kannustan nostamaan äläkän ei asioihin muuten muutosta tule!

lomat on pidettävä ja sairaanakin valitettavasti ollaan emme ole robotteja tai yli-ihmisiä vaikka jotkut äidit näin luuleekin ;)

ja jos on jotian moitittavaa pph niin soitto ohjaajalle ei täällä palstalla auta marista ja haukkua koko ammattikuntaa :(

ja kannustan AVOIMEEN keskusteluun OMAN hotajan KANSSA asiat selviää parhain päin!!

Alkuperäinen kirjoittaja ammatinvalintakysymys:
Niin. Hyvän pph:n tärkein kriteeri on halu hoitaa oma lapsensa kotona, muut ovat siinä sitten ikävä kyllä rasitteena.

Lasten hoitopaikkahan on vanhemmilta suljettua aluetta, eihän se nyt heille kuulu millaisissa olosuhteissa heidän lapsiaan hoidetaan...

Mun äiti aloitti hoitamalla kotona mua ja kahta serkkuani. Sitä hommaa äiti jatkoi silti vaikka nuorimmainen oli jo täysi-ikäinen. Nyt äiti hoitaa lapsia ryhmiksissä.

Ja tuosta hoitopaikan esittelystä. Kyllähän vanhemmat saa sen kodin nähdä, mutta miksi pitäisi joka nurkka esitellä esim. hoitajan makuuhuone jonne lapsilla ei ole asiaa? Kyse taisi nyt olla siitä, että ei niillä vanhemmilla ole oikeutta mennä urkkimaan joka paikkaan.

Mulle ei muuten ole likan hoitopaikasta tullut tutuksi muuta kuin eteinen, vessa, keittiö ja sen yhteydessä oleva leikkitila. Monta neliötä on mulla jäänyt tutkimatta... :whistle: Mulla ei kyllä ole tarvetta mennä tutkimaan hoitajan ja hänen lastensa makuuhuoneita, saunaa yms.

Tuota, ottamatta muuten kantaa, mutta miksi niiden pph-ihmisten pitäisi jaella kärryistä leluja kaikille halukkaille? Onko heidän tehtävänään myös lähtiessä käydä keräilemässä leluja niiltä muitakin lapsilta (ja kuunnella äitien kiukku kun heidän lapseltaan viedään lelut kesken leikin)? Eikö sille omalle lapselle voi ottaa hiekkikselle leluja niin ei tarvi muilta lainata?

En ole pph, mutta ärsyttää kun menee oman lapsen kanssa puistoon, ja ventovieraat äidit käyvät hakemassa meidän leluja omalleen, ja sitten lähtiissä joutuu kiertelemään ympäri puistoa kyselemässä niitä takaisin. Pari kertaa se meidän lelu on hupsis vaan päätynyt vieraissa rattaissa toisen kotiin.

Olisko niin, että hoitajat ovat vaan kyllästyneet siihen kun et saa lastasi kuriin? Ajattelin vaan kun sanot, ettei poika taaskaan uskonut sua yhtään..... ja kannattaisko kuljettaa omalle lapselle muutakin kuin sanko ja lapio niin voisi muutkin lainata teidän leluja, ainahan lapsia kiinnostaa ne mitä muilla on...
Ei sillä, että toisille sais nälviä, mutta kuitenkin.

Ensinnäkin pyysin jo anteeksi että yleistin!

Sit sulle, et poika on vähän änkyrä, eikä voi johtua siitä toi nälviminen koska ei olla kovin kauan käyty vielä puistossa ja nyt oli ihan eka kerta ku poika alko siellä kiukkuaan. Tähän asti tyytyväisenä vaan leikkiny muiden kans. Mut ei mun mielestä oikeuta tollaseen käytökseen oli mun lapsi mimmonen tahansa!

Alkuperäinen kirjoittaja No:
Tuota, ottamatta muuten kantaa, mutta miksi niiden pph-ihmisten pitäisi jaella kärryistä leluja kaikille halukkaille? Onko heidän tehtävänään myös lähtiessä käydä keräilemässä leluja niiltä muitakin lapsilta (ja kuunnella äitien kiukku kun heidän lapseltaan viedään lelut kesken leikin)? Eikö sille omalle lapselle voi ottaa hiekkikselle leluja niin ei tarvi muilta lainata?

En ole pph, mutta ärsyttää kun menee oman lapsen kanssa puistoon, ja ventovieraat äidit käyvät hakemassa meidän leluja omalleen, ja sitten lähtiissä joutuu kiertelemään ympäri puistoa kyselemässä niitä takaisin. Pari kertaa se meidän lelu on hupsis vaan päätynyt vieraissa rattaissa toisen kotiin.

Mä sanoin tos alotuksessa et olen kysynyt et onko ok että meidän lapset lainaa niiden leluja! Ja vastaukseksi molemmat hoitajat sanoivat tyyliin että tottakai niitä saa lainata! Ja me lähdetään puistosta aina ennen ku he.

Meidän lapset ei ainakaan ikuna mee perhepäivähoitajalle. Puistossa katsellut kahden eri hoitajan toimia. Toisella siskoni tyttö ollut hoidossa. Lapsille huudetaan, revitään vaatteista, kaikki asiat puhutaan muille puistossa oleville. Tämä jolla siskon tyttöni on ollut, niin siivoaa puolet päivästä ja lapset leikkii keskenään. ja sitä rataa.
Meillä lapset päiväkodissa. Pienet ryhmät, isot tilat, kiva piha ja ihanat hoitajat. Lapset viihtyy tosi hyvin ja pienempi saa syliä, kun sitä kaipaa.

Alkuperäinen kirjoittaja pph minäkin :
silloin on hyvä pph kun:

* sallii vanhempien tuovan/hakevan lapsen mihin aikaan vain -mehän teemme kotona töitä olemme aina auki! :)

* sallimme lasten tulevan sairaana hoitoon -mitä nyt pikku nuhasta,kuumeesta,rokosta,täistä,kihomadoista :)

* avaamme kotimme ovet -tervetuloa meille meillä ei ole yksityisyyttä eikä muuta perhettä :)

* emme sairasta,pidä lomia - emme tarvitse olemme pph :)

* meille ei tarvitse tuoda varavaatteita,kura-asuja,kumppareita tai mitään - meiltä löytyy nuo kaikki hyllystä kaikille 4:lle :)

Alkuperäinen kirjoittaja toinen pph:
Alkuperäinen kirjoittaja ammatinvalintakysymys:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen pph:
Alkuperäinen kirjoittaja pph minäkin :
silloin on hyvä pph kun:

* sallii vanhempien tuovan/hakevan lapsen mihin aikaan vain -mehän teemme kotona töitä olemme aina auki! :)

* sallimme lasten tulevan sairaana hoitoon -mitä nyt pikku nuhasta,kuumeesta,rokosta,täistä,kihomadoista :)

* avaamme kotimme ovet -tervetuloa meille meillä ei ole yksityisyyttä eikä muuta perhettä :)

* emme sairasta,pidä lomia - emme tarvitse olemme pph :)

* meille ei tarvitse tuoda varavaatteita,kura-asuja,kumppareita tai mitään - meiltä löytyy nuo kaikki hyllystä kaikille 4:lle :)

Peesi :)

Niin. Hyvän pph:n tärkein kriteeri on halu hoitaa oma lapsensa kotona, muut ovat siinä sitten ikävä kyllä rasitteena.

Lasten hoitopaikkahan on vanhemmilta suljettua aluetta, eihän se nyt heille kuulu millaisissa olosuhteissa heidän lapsiaan hoidetaan...

Kyllä minä ainakin tutustumiskäynnillä esittelen vanhemmille tilat/huoneet joissa ollaan.. Sauna, kodinhoitohuone ja takkahuone tais jäädä välistä.. Et sori vaan..

No meille ainakin on neuvottu esittelemään vain ne huoneet, joissa ollaan lasten kanssa. Ei tarvi näyttää omien lasten huoneita tai muita sellasia, jonne hoitolapsilla ei ole pääsyä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yleensä me pph:t emme jää ihan vähästä saitsulle. Puolikuntoisena olemme tehneet töitä monesti ja en tiedä onko sekään ihan fiksua. Ajattelemme ihan liikaa hoitolapsiamme ja heidän perheitään ja haluamme välttää viimeiseen saakka saitsulle jäämisen ettei perheille tulisi hankaluuksia varahoidon kanssa.

No mä en ainakaan haluaisi viedä lastani kipeälle hoitajalle!!

Niimpä, mutta mitä sanot siitä, että kun varoitin yhden lapsen isää huonosta, kuumeisesta olostani, niin meni suu heti väärinpäin naamaan ja ei edes heippaa sanonut kun lähti lapsen kanssa ovesta? Omasta mielestäni oli reilua vihjaista MAHDOLLISESTA sairaslomalle jäämisestä, mutta eräs vetikin herneet nenään. Oli niin tai näin, niin aina väärinpäin. Sitä on pph:na olo. :D Mutta lapset ovat ihania!

Jos ajattelette hoitolapsianne, ilmoittakaa sairaudestanne. Minä ainakaan en haluaisi lapsilleni hoitajalta tartuntaa. :| Kauhean katkerilta kyllä aika iso osa perhepäivähoitajista vaikuttaa(tällä palstallakin). Väkisinkin mietityttää, että heijastuuko se myös työhön.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:

Jos ajattelette hoitolapsianne, ilmoittakaa sairaudestanne. Minä ainakaan en haluaisi lapsilleni hoitajalta tartuntaa. :| Kauhean katkerilta kyllä aika iso osa perhepäivähoitajista vaikuttaa(tällä palstallakin). Väkisinkin mietityttää, että heijastuuko se myös työhön.

Olen varoittanut ja tuloksena tuo minkä äsken kirjoitin. Ei hyvä sekään, että ilmoittaa. Tämä on sitten toistunut muutaman kerran, ei vain tuon esimerkkitapauksen kohdalla. Toisaalta: useammin ne lapset tartuttavat taudit hoitajaan kun hoitaja lapsiin... Mutta katkeruutta ei ainakaan tämä hoitsu tunne. Ilolla teen työtäni. :D

Oletko miettinyt mistä se voisi johtua?
Täälläkin kun päivittäin näkyy aloituksia jossa haukutaan pph:t alimpaan h.....ttiin.
Olisitko itse tyytyväinen kun teet työtä josta pidät, niin kaikki haukkuvat ja mollaavat?
Ja vastaus on, että ei heijastu, osaan olla ammattimainen pph.

Alkuperäinen kirjoittaja mummeli:

Oletko miettinyt mistä se voisi johtua?
Täälläkin kun päivittäin näkyy aloituksia jossa haukutaan pph:t alimpaan h.....ttiin.
Olisitko itse tyytyväinen kun teet työtä josta pidät, niin kaikki haukkuvat ja mollaavat?
Ja vastaus on, että ei heijastu, osaan olla ammattimainen pph.

Täällä on puistossa aivan kunnollisia hoitajia, kaikilla tilaa leikkiä ja olla.
Olen harkinnut itsekin pph:n hommaa kun en halua poikaa vielä hoitoon laittaa mutta voisin työskennellä kuitenkin. Itsellä ikäviä muistoja omista hoitajista sillon aikanaan, mutta heistä joihin olen tutustunut opiskeluaikana ja töissä niin ovat kunnollisia ja mukavia. Mutta empä tiedä alkaisinko, jaksasko sitä hommaa...

Yhteistyössä