Nyt meni viimestään maku pphoitsuista!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aargh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Meillä oli näin:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei ihme että ärsyttää:
Alkuperäinen kirjoittaja Myös mulla:
Ärsytyskynnys matalalla. Lapsi ollut 8 kk perhepäivähoidossa ja siitä ajasta vakinainen hoitaja ollut sairaana 4,5 kk.

Perhepäivähoitajat eivät missään nimessä saisi koskaan sairastaa. Kummaa porukkaa kun luulevat tuollaisen pelin vetelevän. Heidän pitäisi mielummin olla ihan oikeita robotteja. Ei taudit tarttuisi, eikä tulisi mitään muitakaan sairauksia.

Kun mun äiti oli vielä pph niin yhden lapsen vanhemmat suuttui, kun äiti ilmoitti koska hänen lomansa on. Kun se loma oli eri aikaan kuin tämän lapsen vanhemmilla...Pitäisi tanssia vanhempien pillin mukaan. :kieh:

Tiedätkö, että meillä oli aikoinaan niin ihana hoitaja, että hän sovitti lomansa lasten lomien kanssa samoihin aikoihin. Eli usein hän oli syys- ja hiihtoloman lomalla, vaikka ei itsellä ollut kouluikäisiä lapsia. Ne vanhemmat, joilla oli myös kouluikäisiä lapsia, olivat koulujen loma-aikoina itsekin lomilla. Eipä tarvinnut miettiä varahoitoja.

Mutta kun monesta perheestä lapsia joilla lomia eri aikoihin, niin ei millään voi jokaista miellyttää sillä hoitajan loman ajankohdalla.

Alkuperäinen kirjoittaja puolustan vähän:
mun lapsen yksityinen pph on suorastaan helmi! :) Ei ole sairastanut kertaakaan uransa aikana, n.30v. Kerran kuulemma meinasi mut onneksi oli viikonloppu ja otti kossupaukun ja meni peiton alle niin parani. ;) On todella asiansa osaava ja huumorintajuinen ja rento. Pitää lomaa yhden viikon vuodessa. Hoitaa lastamme myös iltaisin, siis kun meillä iltavuoroa sekä viikonloppuisin.
Ihanaa että jollakin on hyviäkin kokemuksia:) Mutta oikeasti kuinka moni meistä jaksaisi tehdä työtä ympäri vuoden vain viikon lomalla? En minä ainakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mun lapsen yksityinen pph on suorastaan helmi! :) Ei ole sairastanut kertaakaan uransa aikana, n.30v. Kerran kuulemma meinasi mut onneksi oli viikonloppu ja otti kossupaukun ja meni peiton alle niin parani. ;) On todella asiansa osaava ja huumorintajuinen ja rento. Pitää lomaa yhden viikon vuodessa. Hoitaa lastamme myös iltaisin, siis kun meillä iltavuoroa sekä viikonloppuisin.
Ihanaa että jollakin on hyviäkin kokemuksia:) Mutta oikeasti kuinka moni meistä jaksaisi tehdä työtä ympäri vuoden vain viikon lomalla? En minä ainakaan.

Ihanaa että löysin tämän hoitajan tutun kautta.. :)
On yksinäinen ihminen, lapset jo maailmalla, on vain kuulemma mukavaa hoitaa lapsia koska vain kun heistä on seuraa.. Ja tämä pph ei käy puistoissa ketään mulkoilemassa, hänellä on omalla pihalla kaikki tarvittava, tekee kävelyretkiä kyllä.. Ja ei muutenkaan ole semmoista supisevaa tyyppiä, sanoo asiat harvinaisen suoraan, ja siitä pidän!

On yksinäinen ihminen, lapset jo maailmalla, on vain kuulemma mukavaa hoitaa lapsia koska vain kun heistä on seuraa.. Ja tämä pph ei käy puistoissa ketään mulkoilemassa, hänellä on omalla pihalla kaikki tarvittava, tekee kävelyretkiä kyllä.. Ja ei muutenkaan ole semmoista supisevaa tyyppiä, sanoo asiat harvinaisen suoraan, ja siitä pidän!
:) Tämä oli positiivista kuultavaa ja huomaa että ihminen tekee työtään isolla sydämellä. Kaikkea hyvää teille.

:) Tämä oli positiivista kuultavaa ja huomaa että ihminen tekee työtään isolla sydämellä. Kaikkea hyvää teille.

Aivan! Kiitos!
Kehutaan vielä jotta tekee ruuat kaikki alusta asti itse.. Ei syötä eineksiä, ei jugurtteja yms. Keittää marjoista kiisselit, puurot, mehut..
Hinnoitellut myös taksansa minusta alakanttiin (vertaan muihin yksityisiin pph..) Minulla on kyllä tapana huomioida häntä jotenkin pikku "bonuksilla".. :)

tällaisesta hoitajasta: annan jopa hoitolasten leikkiä kuralätäköissä, annan rämpiä metsässä... Likaisia ovat, mutta siistin vaatteet sitten vanhempien tuloa varten :) Teen kaiken ruoan itse, en käytä edes kaupan lihapullia. Osa kollegoistani ei anna lasten liata vaatteitaan ollenkaan, koska sehän teettää vain lisätyötä. Lisäksi syöttävät einesruokaa todella paljon ja välillä tarjoavat sellaista sontaa, jota en söisi itsekään.

Alkuperäinen kirjoittaja pph:
tällaisesta hoitajasta: annan jopa hoitolasten leikkiä kuralätäköissä, annan rämpiä metsässä... Likaisia ovat, mutta siistin vaatteet sitten vanhempien tuloa varten :) Teen kaiken ruoan itse, en käytä edes kaupan lihapullia. Osa kollegoistani ei anna lasten liata vaatteitaan ollenkaan, koska sehän teettää vain lisätyötä. Lisäksi syöttävät einesruokaa todella paljon ja välillä tarjoavat sellaista sontaa, jota en söisi itsekään.

Niin munkin likan hoitaja on niin kamala, että järkkäsi toisen hoitajan kanssa kunnalta ilmaisen taksikyydin 10km päähän. Siellä mukava paikka luonnossa ja lapset saavat grillata makkaraa yms. Menevät siis retkelle perjantaina. Ai kun kamalaa :xmas: :whistle:

että mekin teemme retkiä metsään. Ollaan otettu makkaraa mukaan ja joskus muuten vain välipalaa (esim. voileivät ja kaakaota). Saatamme olla vaikka päivän metsässä! Sitten me kalastamme itse kaiken kalan, jota lapsille tarjoan. Perunat ja juurekset nostetaan omasta maasta ja leivän leivon itse. olenko pilannut hoitolapseni?

Ap, menet vaan reippaasti puistoon. Otat lapsellesi omat lelut mukaan ja hän saa hyppiä lätäköissä, jos se sinulle sopii ja lapsesi haluaa hyppiä. Siihen ei vaikuta parin pph:n säännöt yhtikäs mitään. Älä alistu kahden tyhmän naisen käytöksen edessä. Sinne vaan pää pystyssä! Lapsi on tärkeämpi kuin pari typerää akkaa.

Me käytiin aikoinaan lähipuistossa ja samoihin aikoihin kuin yksi pph. Olin itse kotona yhden lapsen kanssa eikä naapurustossa ollut lapsia. Tuo pph oli aivan ihana ihminen ja jos vain olisin molemmat lapseni hänelle saanut hoitoon, en olisi muuta harkinnutkaan. Mutta kun paikkoja aukesi aina vain yksi kerrallaan :(.

Mutta sitten siinä puistossa kävi yksi kaikkien sketsien kauhuäiti lapsensa kanssa. Lapsella ei ollut mitään sääntöjä, kielsi muita ottamasta omia lelujaan ja otti muiden lelut ihan omine lupineen. Kun puutuin tähän, äiti vetäsi herneet nenään, että kyllä "milla-maija" oppii jakamaan sitten joskus. Vastasin vain, ettei opi, ellei opeteta, meidän leluja ei oteta tolla periaatteella, että toisin päin lainaaminen ei onnistu. Jos meidän taapero halusi keinuun, halusi "milla-maija" siihen myös. Jos satuin ehtimään silloin syöksähtämään keinulle ensin, niin äiti taas naukumassa vieressä kun hänen lapsensa haluaa siihen. Mutta jos hänen lapsensa ehti ensin, siihen ei ollut kenelläkään asiaa... Ja äiti selitti ihan loukkaantuneena, että päiväkodissa oli annettu neuvoja miten toimia lapsen kanssa. Mutta kun hän ei vaan pärjää tuolle lapselle, lapsella on niin voimakas tahto... Ei hyvää päivää, missä se lapsiparka mahtaa tänä päivänä olla, jos äiti ei pärjännyt kolmivuotiaalle!

Eipä sitä tarvitse kuin se yksi tyytymätön kotiäiti, niin kaikki pph:t ovat huonoja.
Jotenkin ei jaksaisi tätä yleistämistä :/
Hoitajat olivat todella asiattomia, valituksen voisit tehdä pph-ohjaajalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Katjaana:
PPH ovat pahinta pohjasakkaa, mitä leikkipuistoissa on. Kuvittelevat omistavansa koko leikkipuiston ja antavat ties minkä kreivittären otteella ohjeita muille ja määräilevät muita. Parhaat juorut ainakin heidän kauttaan kuulee, näin täällä siis Järvenpään Jampassa.

Herranjestas!
Mun lapsi hoidossa Jampassa pph;lla!
Onkohan se juorunnu mun perheen asioita?? Mita teen?

mun hyvä kaveri alkoi pph:ksi muutama kuukausi sitten.
on varmasti lapsille hyvä ja ihana, mutta joskus kyllä kertoo mullekin sellaisia asioita hoitolapsista ja heidän vanhemmistaan, että mun korvat ei haluis kuulla. ihan vaan kun eikös heilläkin ole jokin vaitiolovelvollisuus ? en vaan saa sanottua et äläpäs nyt kerro enempää, vaan kuuntelen vaan sujuvasti hiljaa :|

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
mun hyvä kaveri alkoi pph:ksi muutama kuukausi sitten.
on varmasti lapsille hyvä ja ihana, mutta joskus kyllä kertoo mullekin sellaisia asioita hoitolapsista ja heidän vanhemmistaan, että mun korvat ei haluis kuulla. ihan vaan kun eikös heilläkin ole jokin vaitiolovelvollisuus ? en vaan saa sanottua et äläpäs nyt kerro enempää, vaan kuuntelen vaan sujuvasti hiljaa :|

No, mulla on hyvänpäivän tuttu pph (ei kaveri, ei edes tuttava, vaan sellainen jolle sanon moi jos se kävelee vastaan) ja mä tiedän ihan kaiken sen entisten ja nykyisten hoitolasten asioista ja hyvin paljon myös hänen pph-kollegojen (kollegoiden? Miten se sanotaan? :D :ashamed: ) hoitolasten asioista... Kehitysviiveet, avioerot, sossussa käymiset, jne. Satunnaisesti käydään samassa leikkipuistossa sen kanssa, ja se selittää joka kerta tyyliin "toi on Joonas, sen äiti vaihtaa miestä ku paitaa, ei oo montaa viikkoo siitä kun sillä oli semmonen rekkakuski miesystävänä ja eilen se tuli hakemaan poikaansa hoidosta jonkun iranilaisen kanssa" |O :headwall:

Jos se kertoo mulle, käytännössä tuntemattomalle, noin paljon, niin mitähän se juoruaa ystävilleen?! :|

silloin on hyvä pph kun:

* sallii vanhempien tuovan/hakevan lapsen mihin aikaan vain -mehän teemme kotona töitä olemme aina auki! :)

* sallimme lasten tulevan sairaana hoitoon -mitä nyt pikku nuhasta,kuumeesta,rokosta,täistä,kihomadoista :)

* avaamme kotimme ovet -tervetuloa meille meillä ei ole yksityisyyttä eikä muuta perhettä :)

* emme sairasta,pidä lomia - emme tarvitse olemme pph :)

* meille ei tarvitse tuoda varavaatteita,kura-asuja,kumppareita tai mitään - meiltä löytyy nuo kaikki hyllystä kaikille 4:lle :)

Alkuperäinen kirjoittaja pph minäkin :
silloin on hyvä pph kun:

* sallii vanhempien tuovan/hakevan lapsen mihin aikaan vain -mehän teemme kotona töitä olemme aina auki! :)

* sallimme lasten tulevan sairaana hoitoon -mitä nyt pikku nuhasta,kuumeesta,rokosta,täistä,kihomadoista :)

* avaamme kotimme ovet -tervetuloa meille meillä ei ole yksityisyyttä eikä muuta perhettä :)

* meille ei tarvitse tuoda varavaatteita,kura-asuja,kumppareita tai mitään - meiltä löytyy nuo kaikki hyllystä kaikille 4:lle :)

Peesi :)

Alkuperäinen kirjoittaja toinen pph:
silloin on hyvä pph kun:

Niin. Hyvän pph:n tärkein kriteeri on halu hoitaa oma lapsensa kotona, muut ovat siinä sitten ikävä kyllä rasitteena.

Lasten hoitopaikkahan on vanhemmilta suljettua aluetta, eihän se nyt heille kuulu millaisissa olosuhteissa heidän lapsiaan hoidetaan...

Alkuperäinen kirjoittaja ammatinvalintakysymys:
silloin on hyvä pph kun:

Niin. Hyvän pph:n tärkein kriteeri on halu hoitaa oma lapsensa kotona, muut ovat siinä sitten ikävä kyllä rasitteena.

Lasten hoitopaikkahan on vanhemmilta suljettua aluetta, eihän se nyt heille kuulu millaisissa olosuhteissa heidän lapsiaan hoidetaan...

Kyllä minä ainakin tutustumiskäynnillä esittelen vanhemmille tilat/huoneet joissa ollaan.. Sauna, kodinhoitohuone ja takkahuone tais jäädä välistä.. Et sori vaan..

Alkuperäinen kirjoittaja ammatinvalintakysymys:

Monella nuorella pph:lla tuo tosiaan tuntuu olevan tärkein (ja ainoa :snotty: ) syy sille, että he ovat alkaneet perhepäivähoitajiksi.

Mutta poikkeuksiakin toki on, ja etenkin niillä perhepäivähoitsuilla joilla ei enää omia pikkulapsia (tai koululaisiakaan) ole, on varmasti ihan "oikea" motiivi ja kutsumus siihen ammattiin =)

niin ajattelitteko vanhemmat muuten miten yleistätte täällä että KAIKKI pph:t on mätiä paskoja?

niin alalla kuin alalla valitettavasti on mätiä omenoita... yleistäminen on ikävää :(

vaikka hoidamme omat lapsemme TÄSSÄ SAMALLA ilman palkkaa muuten ;) niin ammattitaitoisilla pph:lla on omat lapset ihan samassa asemassa kuin vieraatkin :)

sopii yrittää kaikki vapaa ehtoiset ammattia jyvistä akanat erottuu ja kourallinen täältäkin äideistä tähän ammattiin on :)

Kyllä minä ainakin tutustumiskäynnillä esittelen vanhemmille tilat/huoneet joissa ollaan.. Sauna, kodinhoitohuone ja takkahuone tais jäädä välistä.. Et sori vaan..

Et sori tota, jos toi työ tuntuu susta kovin kohtuuttomalta, niin vaihda ammattia, ei se kai liian vaikeeta ole pph:llekaan? Mutku on kiva hoitaa omaa nicopetteriä :heart: kotona, harmi kun nicopetteri sitten joutuu kärsimään niistä muista kakaroista siinä sivussa :(.

Alkuperäinen kirjoittaja pph:
niin ajattelitteko vanhemmat muuten miten yleistätte täällä että KAIKKI pph:t on mätiä paskoja?

niin alalla kuin alalla valitettavasti on mätiä omenoita... yleistäminen on ikävää :(

vaikka hoidamme omat lapsemme TÄSSÄ SAMALLA ilman palkkaa muuten ;) niin ammattitaitoisilla pph:lla on omat lapset ihan samassa asemassa kuin vieraatkin :)

sopii yrittää kaikki vapaa ehtoiset ammattia jyvistä akanat erottuu ja kourallinen täältäkin äideistä tähän ammattiin on :)

Suhtaudumme teihin ihan samoin kuin te meihin...

lisään tiloihin: ei päiväkodissakaan mitään ruhtinaallisen suuria tiloja käytössä ole ja samoja sääntöjä täällä pph hoidossakin noudatetaan...

meillä on turvallisuus syistä rajattu tilat ja KYLLÄ oikeus ja kohtuus on että kaikki kotimme tilat ei ole hoitolasten käytössä! esim. vanhempien lasten huoneet,makuuhuone,saunat jne.

Yhteistyössä