** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.11 **

Ihana kuulla hiisi, että kaikki on hyvin :heart:

Kiiltis, onnea hyvistä ultrakuulumisista, oli varmasti mahtavaa nähdä pikkuinen siellä heiluttelemassa!

Zapatalle tsemppiä rakenneultraan!

Syksy, toivottavasti huimaukset pysyy poissa!

Kodehu, aikas liikkuivainen taitaa teidän pikkuinen olla, jos meinaa jo tulla ulos mahan läpi! :D Toivottavasti liitoskivut ovat helpottaneet!

Tatja, sulla alkaa olemaan jännät paikat. Oikein paljon onnea viimeisiin päiviin! :heart:

Täällä pahoinvointi vain pahenee, enkä ole oikein jaksanut kirjoitellakaan, kun illat on aikamoista taistelua. Nykyään joudun töissäkin pari kertaa käymään oksentamassa päivän aikana. Onneksi viime viikko oli lomaa ja pääsin vähän lepäämään, vaikka reissussa olinkin. Ostin jo ekat äitiyshousutkin ja olo parani vähän, kun housut ei koko ajan paina mahaa. No, kai tämä olo tästä vielä joskus kohenee…

Twinflower 9+4
 
  • Tykkää
Reactions: hiisi -78
Kiiltis onnittelut nt-ultran tuloksista. On se aina ihana näky kun pikkuinen viuhtoo menemään! :heart:

Syksy toivottavasti huippailu ei kovin vaivaa, ja jos vaikka se rautamehu toisi kaivatun avun.

kodehu aikamoinen jumppaaja sinulla kun meinaa jo läpi tulla. Voin vain kuvitella miten häijyltä tuntuu. :)

tatja hui, kohta sielläkin nyytti sylissä. Luulen että tuota sukupuolta on vaikea vahingossa nähdä, ja vaikka yrittääkin nähdä, ei välttämättä saa selvää.

Twinflower toivotaan että pahoinvointi lieventyisi, kuulostaa kurjalta. Onneksi pääsit lomalla huilaamaan eikä mennyt reissukaan pilalle pahoinvoinnin takia.

(.) Rakenneultrassa kaikki hyvin! :heart: Pikkuinen jatkaa yhtä täsmällistä kasvuvauhtiaan ja vastasi edelleen päivälleen viikkoja. :) Vaikeaa oli saada mittoja ja jouduttiin vähän tökkimään, vastasi sitten potkimalla minua rakkoon. :) Kaikki kuitenkin juuri niin kuin pitääkin, mikä ihana fiilis! Yritin vähän katsella sukupuolta mutta en kyllä saanut selvää. Jompi kumpi sieltä kuitenkin tulee. :LOL:

zapata 20+1
 
  • Tykkää
Reactions: hiisi -78
Tatja mitenhän en ees ajatellu asiaa, kiitti vinkistä olla kysymättä sukupuolta!

Twinflower tuo pahoinvointi on varmasti kurjaa. Jaksuja sen kans!

zapata ihania ultrakuulumisia :heart:

Vinkkaan tännekkin, tuolla kuukausipinossa sain linkin Spinning Babies Home -sivustolle. Siellä on jumppaohjeita vauvan asennon muuttamiseen kohdussa ja apuja kropan sopeutumiselle synnytykseen. Mun liitoskivut sai uuden ulottuvuuden pe-la yönä ja piti ihan itkua vääntää. Tuolla sivustolla on siellä päivittäin tehtävien liikkeiden alkupäässä semmonen kummallisen näkönen könötys, jossa ollaan polvillaan esim. sohvalla ja kyynärvarsien varassa lattialla 30 sekuntia. Mulla lähti sillä kaikki liitoskivut kerralla. Oon nyt tehny sitä lauantaina ja eilen ja eilen kävin melkeen tunnin kävelylenkinki, eikä kivut oo tullu takas. Kannattaa kokeilla! Pakko kai se on alkaa tekemään noita muitakin liikkeitä, jos niistä on ees puoliksi se apu, mitä tuosta könötyksestä, ni tässähän ei kohta tarvita mitään puudutuksia synnytykseen :LOL:

kodehu 33+3
 
Kiitos kovasti kaikille myötäelämisestä, kylläpä lämmitti mieltä :) Palailtiin ulkomaanreissusta ja ihan kivaa oli, mutta ihan kiva oli päästä myös kotiin. Alkuraskaus ei ehkä ihan parasta matkusteluaikaa kyllä ole, koko ajan vaan väsytti hirveästi ja välillä oli paha olo ja koko ajan piti etsiä seuraavaa pissapaikkaa :D Ja tietysti ruokien kanssa piti olla tarkkana ja katsella vain vierestä kun hyvä ja halpa punaviini virtasi ohitse :)

Zapatalle kovasti onnea hyvistä rakenneultrakuulumisista! Ihanaa, että kaikki on kunnossa :)

Twinflowerille tsemppiä pahoinvointiin, kuulostaa aika rankalta.. Mullakin on pahoinvointi pahentunut, mutta toistaiseksi pysyy aika hyvin aisoissa kun muistaa syödä riittävän usein. Reissussa olikin vähän ongelmaa kun ei aina heti löytynyt ruokapaikkaa ja sitten kun ehti tulla huono olo, niin pelkkä ruokalistan lukeminen meinasi saada oksennuksen lentämään :D Tajuttiin sitten ottaa evästä aina mukaan, ettei ehdi nälkä yllättää liiaksi.

Kodehulle tsemppiä liitoskipujen kanssa, hyvä että löytyi toimivat jumppaohjeet! Eivät kuulosta kyllä yhtään kivoilta, hui.

Tatjalle vielä tsemppiä viimeisiin päiviin, jännää!

Täytyy palata taas myöhemmin, työt kutsuu!

hiisi 8+5
 
Kodehu, kuulostaavat hurjilta noi sun liitoskivut! Onneksi löysit noita harjoituksia. Pitääpä pitää ne mielessä.

Tatja, vieläkö jatkat hautomista? :)

Tsempit Twinflowerille pahoinvoinnin kanssa, pian se varmaan helpottaakin.

Kovasti onnea zapatalle hyvistä rakenneultrakuulumisista!
Meillä on se edessä 10 päivän päästä, jännittävää! Toivottavasti on kaikki niin kuin pitääkin.

Täällä tänään varmuudella tunnistettu ensimmäiset potkut! :heart: Aika spooky tunne! Mieskin tunsin kun laittoi käden vatsan päälle! Sillä kostui silmäkulmat :)

Hyvää viikonloppua kaikille!

Syksy 19+0
 
  • Tykkää
Reactions: kodehu
Kiitos tsempeistä. Tällä haudotaan ja odotellaan malttamattomana. Pikkuinen punkenut nyt masussa voimallisesti pari tuntia. Huh huh, meinaa tulla mahan läpi vissiin :)

Syksy Ihanaa nuo ekat liikkeet. Täällä ihan liikutuin miehesi reaktiosta :)
 
kodehu kiitos linkkivihjeestä! Kävin jo valmiiksi katselemassa vihjeitä noihin liitoskipuihin, en tiedä onko minulla ollut niitä vielä vai ovatko vasta kasvukipuja. Hieman pelottaa miten kipeä sitä onkaan loppuvaiheessa...

Kuulostaa kyllä sinulle toimineen hyvin, mutta pidä nyt kuitenkin vielä se kivunlievitys takaraivossa vaihtoehtona. :D

hiisi-78 Toivottavasti reissu oli muuten onnistunut pissahädästä ja väsymyksestä huolimatta. Me tehtiin kans reissu ekan ultran jälkeen ja aika poikki sitä kyllä oli päivän kävelyn jälkeen.

Syksy2010 Ihana reaktio miehelläsi, ja onnea ensimmäisistä liikkeistä! On se kyllä aika hurja tunne itselläänkin kun joku pyörii sisällä. :) Tsemppiä rakenneultraan, eiköhän siellä kaikki ole kunnossa. Ja kyllä se jännittää vaikka miten yrittäisi itseään tsempata.

Tatja Toivottavasti vauva tulee pian, ja ihan alakautta. Ettei yritä siitä mahan läpi enää vaan löytäisi kätevämmän reitin. :D

Täällä asukas on vilkastunut ja yleensä aktiivisimmillaan kun itse haluan nukkumaan. Ja välillä tekee oikein pahaa kun kunnolla jumppailee, pelottaa miltä tuntuu kun tuosta vielä kasvaa ja vahvistuu. Miehen toivoisin osallistuvan ehkä vähän enemmän tähän odotukseen, nyt ei itse esim. kokeile liikkeitä ja muutenkaan huomioi mahaa, vaan jos näytän että nyt liikkuu kovasti, laittaa ehkä käden mahalle. Ehkä ylireagoin hormonihuuruissani mutta toivoisin että olisi vähän kiinnostuneempi. :ashamed: Taitaa olla vaan sellaista pökkelömallia ettei osaa rekisteröidä lasta vasta kun se on tullut ulos mahasta. Huoh...

zapata 21+0 POKS
 
Viimeksi muokattu:
Syksy Kiitos :heart: Täällä vaan kotona odotellaan et jotain tapahtuisi. Supparit hyytyi yli vuorokauden kestettyään. Limatulppaa on tullut paljon ja supistuksia tulee ihan satunnaisesti ja harvoin. Keskiviikkona yliaikaskontrolli.
 
Hei kaikille pitkästä aikaa! :wave:

Tsemppiä Tatjalle kovasti!!!

Jopas on aikaa hurahtanut kun en ole saanut aikaiseksi tulla tänne kertomaan kuulumisia ja synnytyskertomusta. Toipuminen synnytyksestä otti aikaa ja olen ollut jumalattoman väsynyt. Nyt alkaa onneksi helpottamaan kun pieni poikamme täytti tänään kolme kuukautta ja nukkuu hivenen pidemmissä pätkissä yöt. Hän on ollut aiemmin mahdottoman huono nukkuja, tunnin parin pätkissä öisin syötö ja kahteen kuukauteen asti öisinkin kovaa huutoa. Jotain koliikkia tai refluksia hänellä on ollut. Iltahuudot ja yöhuudot on nyt onneksi helpottaneet. Kiinteiden alotusta nelikuisena odotetaan silti jotta loppuisi kokonaan nämä vatsavaivat ja ehkä nukkuisi yönsäkin joskus vielä kokonaan.

Muuten poikamme on ihana lapsi, höpöttelee jo hieman höö ja huu äänteillä, kerran jopa jo kikattanutkin! Maiskutus kielellä on uusin keksintö ja on kerran vahingossa onnistunut kierähtämään kyljelleen selinmakuulta. :)

Sitten lyhyesti se kauan sitten lupaamani synnytyskertomus:

Se synnytys, olihan se aikamoinen kokemus! Perjantaina olisi ollut käynnistys kun poikamme syntyi vihdoin torstaina. Oli sitä kyllä jo todellakin kypsä raskaana oloon!
Synnytys kesti mulla kokonaisuudessa 21 tuntia alkaen keskiviikkoaamuna seitsemältä kivuliain supistuksin. Sairaalassa oltiin puoli neljältä päivällä ja Alex syntyi siitä reilun kahdentoista tunnin päästä torstaina aamuyöllä. Aluksi pääsin heti puoleksitoista tunniksi ammeeseen kun vedet ei olleet vielä menneet. Seuraavaksi hengittelin pari tuntia ilokaasua kunnes olinkin kypsä epiduraalille. En ollut ollenkaan valmistautunut siihen miten kivuliaita supistukset voivatkaan olla. Epiduraali toi ihanan helpotuksen kipuihin ja kuusi tuntia meni ponnistusvaiheeseen, kerran lisättiin puudutusainetta kun alkoi teho loppumaan. Ponnistusvaihe kesti tunti viisi minuuttia. Ponnistaminen jouduttiin aloittamaan hiukan etuajassa kun kaulaa oli vielä hiukan jäljellä, sydänäänet alkoivat laskemaan niin tuli kiirus. Sain sitten episotomiahaavan tikkeineen, istuminen oli kyllä kans yhdensortin kokemus seuraavat pari viikkoa. Vertakin lähti aika reippaasti ja hemoglobiinini laski 85:een. Taju meinasi lähteä viidesti seuraavien parin päivän aikana kun oli niin heikko olo.

Ihme kyllä synnytyksestä ei jäänyt traumoja, voisin jopa harkita toista lasta. Ainakin sitten kun pääsee unohtumaan nämä alun huonosti nukutut yöt ja koliikkihuutoiset illat. :p
 
Tatjalle tsemppiä, enää hetki jäljellä!

wanda_81 kurja kun pikkuisen vatsa ei ole tykännyt, toivottavasti kiinteät auttaisivat. Kiitoksia synnytyskertomuksesta, aikamoinen koettelemus sinulla. Onneksi ei jäänyt kuitenkaan traumoja. :)
 
Tervetuloa Tinkeliharava! :flower: Mimmonen tausta sulla? Kestikö yritys kauan?

Kiitos Wandalle synnytyskertomuksesta!
Hyvä, ettei jäänyt traumoja. Mä näin unta että olin sairaalassa synnyttämässä ja yhtäkkiä vauva olikin jo syntynyt mutta en muistanut kipeimpiä hetkiä enkä ponnistusvaihetta ollenkaan ja vähän ihmettelin sitä. Mä luulen, että sun synnytyskertomuksella oli tähän osuutta :D

Tatja edelleen kovasti ajatuksissani. Onkohan jo vauva sylissä.

zapata, mä käsken miestä joka päivän laittamaan kättä mahalle :D Kyllä se joskus spontaanistikin laittaa.
Eilen sain kaupassa kiukkukohtauksen: olin ottanut sipsipussin kärryyn ja mieheni alkoi valittaa (mikset ottanut pienempää pussia - ei ollut jne.) Mä oon aina ollut hoikka enkä yleensä syö sipsejä tms., raskauden aikana painoa tullut 2 kg. Nyt vaan teki kovasti mieli. Laitoin takaisin hyllylle ja heittäydyin kunnolla marttyyriksi :LOL: "Muut miehet juoksee keskellä yötä hakemassa naisilleen mitä mieli tekee ja sinä estät minua ostamasta sipsipussia kaupassa kun kerran tekee mieli" :p Enkä enää halunnut sitä kun mies tajus erehtyneensä vaan lähetin lähikauppaan illemmalla kostoksi. Voi voi... hormonit kyllä heittelee.
Nyt alan taas kunnolla jännittää sitä maanantain rakenneultraa. Luin toisella palstaalla siitä, kuinka rakenneultrassa paljastui vaikeita häiriöitä ja raskaus jouduttiin keskeyttämään :_(
Onneksi pääsen mökille illalla, siellä on kaikkea muuta ajateltavaa. Hyvää viikonloppua kaikille!

Syksy 19+5
 
Tervetuloa Tinkeliharava!

Kiva kuulla wandastakin pitkästä aikaa! Toivottavasti pienen maha alkaa äkkiä asettumaan.

Syksy ihan oikein miehelle tommosesta kommentista :D Ei van, kyllä sitä välillä huomaa aina käyttäytyvänsä itsekin kohtuullisen lapsellisesti, mut annettakoon nyt anteeksi.

Omaa napaa. Neuvolassa tänään kaikki hyvin. Mulla on kuitenki viikko sitte alkanu aina iltasin kutisemaan joka paikkaa ja sitte on ollu vaikea saada unta tuon kutinan takia. Viime yönä en sitten saanu nukuttua silmällistäkään, kun piti keskittyä siihen, ettei raavi itteään vereslihalle. Tuohon auttaa rasvaus, öljyäminen ja aloeverageeli niin kauan, ku se on siinä iholla. Heti kun on imeytynyt, niin jatkuu taas. Siispä nyt epäillään raskaushepatoosia ja labrat on sitte perjantaina ja tulokset tulee ens viikolla. Toivottavasti johtuu jostain muusta, ainakaan nettikeskustelut aiheesta ei ollut kivaa luettavaa :( Kohtukuolema kai siinä on se suurin riski, mulle siitä ei pitäis jäädä mitään ongelmia sen jälkeen, kun oon synnyttäny. Käynnistystä se ainakin kai melko varmasti tietää ennen viikkoa 38. Kaikkea sitä, kun on ensin pelännyt oman taustan takia keskenmenoa, sen jälkeen rakenteellista vikaa ja kun on siitäkin päässyt yli, ni epäillään sairautta, joka tulee yhdelle prosentille odottajista ja joka on vahvasti perinnöllinen. Paitsi että meiän suvussa ei oo kellään ollu. No, toivotaan edelleen, että sitä ei mulla oo vaan kutisen ihan vaan kutisemisen ilosta vaikka sitte.

Ooh, tajusin just, että mun sairasloma muuttuu äitiyslomaksi tänään. Heti on ihan eri olo ;)

Kivaa viikonloppua kaikille!

kodehu 34+5
 
Kiitos tervetulotoivotuksista! :)

Me ei oikeastaan poikaystävän kanssa edes ehditty alkaa yrittämään. Jätin pillerit pois tammikuussa ja ajateltiin, että vauva saa tulla jos on tullakseen ja hänhän päätti tulla! :) Heti ensimmäisen menkkojen jälkeen pillereiden lopetuksesta tuli positiivinen tulos!

Maanantaina viimein on kauan odotettu np-ultra. Se on alkanut jännittämään kauheasti, toivottavasti siellä on kaikki hienosti! Käytiin me jo malttamattomina yksityisellä varhaisultrassa huhtikuun alussa. Silloin oli niin varhaisessa vaiheessa että siellä näkyi 11,8 mm pitkä sykkivä möykky <3
 
Oikein paljon onnea Tatja! Varmasti aivan ihanaa, kun vihdoin pitkä odotus palkittiin ja synnytyskin sujui hyvin! :heart:

Tervetuloa Tinkeliharava ja tsemppiä maanantain ultraan!

Kodehu, toivottavasti siellä on kaikki hyvin ja kutina olisi jotain muuta kuin sitä raskaushepatoosia. Googlettelin sitten tietenkin heti mikä se on, kun en ollut aikaisemmin siitä kuullut ja ei kyllä kuulostanut mukavalta.

Kiitos Wandalle synnytyskertomuksesta ja toivotaan että poika alkaa pian nukkua pitkiä unia!

Zapata, meillä mies ei vielä lainkaan osaa iloita raskaudesta. Luulen kyllä, että se keskenmeno vieläkin jotenkin pelottaa meitä molempia ja sen takia mieskin on niin ylivarovainen kaikessa, myös iloitsemisessa. Liittyiskö teillä myös siihen? Tai sitten tosiaan tajuaa vasta tilanteen, kun vauva syntyy :D

Syksy, nyt kuule vaan syöt sipsejä, jos siltä tuntuu, etkä kuuntele kenenkään valituksia! :) Sullahan ei ole paino noussut juuri ollenkaan, vaikka olet jo noin pitkällä! Mulla on paino noussut jo 4 kg :O No mahakin on jo hyvin näkyvissä ja viimeksi perjantaina mun kummipoika 5-v oli kysynyt äidiltään sen jälkeen, kun oltiin nähty, että oliko mulla vauva mahassa! En kyllä ajatellut, että se ihan noin näkyvä oli, että lapsetkin sen heti huomaa… :)

Tänään mun ihana ystävä soitti (juurikin kummipojan äiti) ja sanoi, että oli ostanut mulle Angelsounds dopplerin kirpparilta kahdella eurolla! Sitähän piti sitten heti yhdessä testata ja etsiskelyjen jälkeen (kun ensin pari kertaa jo innostuttiin, kun löydettiin mun syke :D) löydettiin vihdoin myös sikiön syke! :heart: Aika ihanaa oli kyllä! Ja hassua oli se, että tiesin heti mistä etsiä, kun tuntemukset on olleet niin vahvoja oikealla puolella alavatsaa ja sieltähän se syke siis löytyi!

Helpotti oloa ja nyt sitten hyvillä mielin maanantain neuvolalääkärille! :)

Kivaa viikonloppua kaikille!

Twinflower 11+2
 
Vasta äsken rekisteröidyin tänne foorumille, ja esittelin itseni tuolla elokuun ryhmässä. Lyhyesti siis
Schippy 31 / ensimmäinen / PS / LA 12.8.

Täällä kaikki on mennyt tähän mennessä oikein hyvin. Kun ei oo ollu pahoinvointia tms, niin välillä luulin jo etten enää ees oo raskaana. Mutta kyllä tää tästä. Vatsa on ottanut kasvuspurtin ja nyt rupee vaatteet olemaan vähissä. Eka kerta kun on kyseessä, niin en oikein tiedä mistään mitään eikä ole valmiina mitään tarvikkeita. Mutta ehtiihän tässä vielä ehkä valmistella kesällä.
Kauhea möngerrys tuolla vatsassa taas on kyllä. :)

Kun on näin hyvin mennyt, kuvittelen käyväni töissä ihan viimeseen asti, kun kesälomankin voin pitää mammaloman perään... (Pitää vielä jostain tarkistaa, et noin voi laillisestikin tehdä. Työnantajalle se oli ok.)

Jospa mä pian pääsen kärryille täällä teistä muista! Ja hyvää äitienpäivää!
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Tinkeliharava ja Schippy!
Ja Tatjalle miljoonasti onnea pikkumiehestä :heart:

Mitenkäs Twinflowerin neuvolalääkärireissu meni? Entä Tinkeliharavan ultra?

Hieno homma Kodehu ettei ollut kyse raskaushepatoosiasta. Löytyikö sille kutinalle mitään muuta selitystä? Toivottavasti se on jo helpottanut!

(.) Täällä kaikki hyvin :) Tosin ylihuominen sokerirasitustesti hieman jännättää. Ja ihan varmuuden vuoksi mussuttelen tässä karkkeja tällä hetkellä, jos ne vaikka kielletään loppuviikosta :D

Kiiltis 14+5
 
Onnea Tatja pienestä pojasta! Kiva kuulla että synnytys oli positiivinen kokemus! Mua jännittää jo tässä vaiheessa kun oon kuunnellut siskon kauhukertomuksia sen helmikuisesta 21 tunnin synnytyksestä :)

Meillä meni np-ultra eilen hyvin ja kaikki oli mallillaan! Oli se ihmeellistä nähdä ensimmäistä kertaa ihan oikea ihmisen alku siellä myllertämässä ympäriinsä <3 Niskaturvotus oli 1,3 mm joten ei tarvitse huolehtia siitä sen enempää. Nyt ei jaksais odottaa että pääsee helmikuussa rakenneultraan katselemaan pikkuista!

Onko teillä kohdun kiinnikkeissä tuntunut koviakin kipuja? Mulla repäisee aina silloin tällöin kun nousee nopeasti seisomaan tai aivastaa. Viime yönä säikähdin kun heräsin niin kovaan repäisyyn tuolla kohdun sivussa. Oli moninkertainen kipu siihen verrattuna miltä ne on aiemmin tuntunut, mutta sisko ja äiti ainakin sanoi että ne voi kyllä olla tosi kivuliaita. Eipä kai tässä syytä huoleen...
 
  • Tykkää
Reactions: kodehu

Yhteistyössä