No kertokaapas te jotka poltitte raskauden aikana

Voi myöntää suoraan etä tytön kasvuun se on ainkain vaikutttanut.
Hän o VAIN 146 cm pitkä ja on jo 14v, eikä enää kasva kuin enintään sentin pari.
Muista ei ole vielä tietoa.
Tieteääkseini äidin tupakointi voi vaikuttaa tyttöjen lapsettomuuteen mhemmin ( toivottavasti ei )

 
Tiu
Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:
Mä haluan kysysä sulta ap, pystytkö sä ihan hyvillä mielin ottamaan sen riskin? Ymmärrän sen että lopöettaminen ei ole helppoa enkä mä ketään aio tässä alkaa moralisoimaan tai haukkumaan. Kumminkin toi sun uhmakas ja "vitsaileva" tyyli vaikuttaa vähän lapselliselta, kuulostaa kuin yrittäisit polttamalla vaan kapinoida tai saada huomiota... Onhan täällä kerrottu jos jonkunmoisia asioita mitä se voi aiheuttaa. Kyllä ne pari tupakkaakin on tupakkaa, tai niin mä ainakin itse ajattelen ja ajattelin polttaessani poikaa odottaessa.. En olis koskaan voinut antaa itselleni anteeksi jos se olis vaikka kohtuun kuollut..
Mä otin jo sen riskin, enkä edes hyvillä mielin, en vain pystynyt kokonaan lopettaan. Mä yritin tällä avauksella saada ihmiset kertomaan että onko niitä vaikutuksia oikeesti tullu jonkun lapselle. Polttaminen on mun oma asia vaikka jotkut täällä sitkeesti väittääkin ettei ole. Ja nyt tää koko ketju on keskittyny mun kivittämiseen kun kirjotin että en usko kaikkea mitä kuulen, haluan todisteita väitteille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja niin uskallettiin väittää:
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
No, itse en ainakaan usko tippaakaan siihen että tupakointi raskausaikana vaikuttaisi vauvan kokoon, esikoiseni painoi syntyessään 4580g ja syntyi laskettuna päivänä.. Eikä ollut sokerivauva. Poltin koko raskausajan.
Kummipoika painoi 3900g syntyessään ja hänenkin äitinsä poltti raskausaikana.

Esimerkkejä olisi useampikin, mutta tuolla oli jo puhetta että annetaan niiden kaverin lapsien olla.

Ja se vielä että omanihan ei ole sairastanut mitään, ei edes yhtään flunssaa vaikka sitä kaikilla on tähän aikaan vuodesta. Ei ollut koliikkia, eikä mitään muutakaan.
Eihän se sitä tarkoita että tupakoivien lapset olisivat pieniä sellasia alle 3 kilosia,vaan että olisivat painaneet ilman sitä tupakointia n.200-300g enemmän.
Eli jos lapsi painaa 4kiloa,niin jos et olisi polttanut olis painoa tullut enemmän.
Niin minulle Oulussa selitettiin.
Näin mullekin on kerrottu. Eihän sitä mistään voi tietää minkä kokoinen lapsi olis ollut ILMAN tupakkaa. Mulla ainakin kokemus että tupakka vaikutti kasvuun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja sama tyyppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja hyvä neuvo terkalta;):
Alkuperäinen kirjoittaja Tiu:
Kaiken tarpeellisen. Tupakoinnista terkka vaan totesi, että se pari tupakkaa päivässä on parempi kuin stressi siitä että ei saa polttaa.
Ja sä uskot:D

Parempi oikeesti jättää ne lapset tekemättä,jos ei tuon vertaa viitti ajatella lapsensa parasta.
On hyvä vaan ja osoittaa tutkimuksen joka tukee sinun väitettäsi :attn:
No onhan tuo nyt aivan selvää jokaiselle (tai pitäis olla),ettei tupakointi tee kenellekkään hyvää.
Ihan oikeesti?
Vähän parempaa lähdettä kuin pelkkää mutua kiitos :attn:
Ei kun sä et nyt ymmärrä tää on taas näitä kesksuteluja jossa puhutaan : et must olis kivaa jos hei me kaikki voitas niin ku olla rahas ja silleen, ja ei oo kivaa ku sodis tapetaan ja sillee ja sit kun mä pääsen missiksi niin mä haluun maailman rauhaa.. :LOL:
 
palma
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
No, itse en ainakaan usko tippaakaan siihen että tupakointi raskausaikana vaikuttaisi vauvan kokoon, esikoiseni painoi syntyessään 4580g ja syntyi laskettuna päivänä.. Eikä ollut sokerivauva. Poltin koko raskausajan.
Kummipoika painoi 3900g syntyessään ja hänenkin äitinsä poltti raskausaikana.

Esimerkkejä olisi useampikin, mutta tuolla oli jo puhetta että annetaan niiden kaverin lapsien olla.

Ja se vielä että omanihan ei ole sairastanut mitään, ei edes yhtään flunssaa vaikka sitä kaikilla on tähän aikaan vuodesta. Ei ollut koliikkia, eikä mitään muutakaan.
Kiva että lapsesi on ollut terve. Et kuitenkaan voi tietää, pärjäiskö lapsesi koulussa paremmin ilman tupakointiasi. Kehu vaan koolla, mutta se ei ole kaikki...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiu:
Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:
Mä haluan kysysä sulta ap, pystytkö sä ihan hyvillä mielin ottamaan sen riskin? Ymmärrän sen että lopöettaminen ei ole helppoa enkä mä ketään aio tässä alkaa moralisoimaan tai haukkumaan. Kumminkin toi sun uhmakas ja "vitsaileva" tyyli vaikuttaa vähän lapselliselta, kuulostaa kuin yrittäisit polttamalla vaan kapinoida tai saada huomiota... Onhan täällä kerrottu jos jonkunmoisia asioita mitä se voi aiheuttaa. Kyllä ne pari tupakkaakin on tupakkaa, tai niin mä ainakin itse ajattelen ja ajattelin polttaessani poikaa odottaessa.. En olis koskaan voinut antaa itselleni anteeksi jos se olis vaikka kohtuun kuollut..
Mä otin jo sen riskin, enkä edes hyvillä mielin, en vain pystynyt kokonaan lopettaan. Mä yritin tällä avauksella saada ihmiset kertomaan että onko niitä vaikutuksia oikeesti tullu jonkun lapselle. Polttaminen on mun oma asia vaikka jotkut täällä sitkeesti väittääkin ettei ole. Ja nyt tää koko ketju on keskittyny mun kivittämiseen kun kirjotin että en usko kaikkea mitä kuulen, haluan todisteita väitteille.
No eihän sitä varmaan kukaan pysty "todistamaan" sulle jos sellaista pyydät. Jos on koko raskauden ajan tupakoinut, ei voi tietää mikä tilanne olisi ilman tupakkaa, sehän on selvä. Itsellä ainakin negatiivinen kokemus jonka sulle jo kerroinkin.
 
sama tyyppi
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja sama tyyppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja hyvä neuvo terkalta;):
Alkuperäinen kirjoittaja Tiu:
Kaiken tarpeellisen. Tupakoinnista terkka vaan totesi, että se pari tupakkaa päivässä on parempi kuin stressi siitä että ei saa polttaa.
Ja sä uskot:D

Parempi oikeesti jättää ne lapset tekemättä,jos ei tuon vertaa viitti ajatella lapsensa parasta.
On hyvä vaan ja osoittaa tutkimuksen joka tukee sinun väitettäsi :attn:
No onhan tuo nyt aivan selvää jokaiselle (tai pitäis olla),ettei tupakointi tee kenellekkään hyvää.
Ihan oikeesti?
Vähän parempaa lähdettä kuin pelkkää mutua kiitos :attn:
Mitä hitsin mutua?:O
Väität sä todella et tupakoinnist seuraa jotain hyvää?Osta hyvä mies ne aivot.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Ei kun sä et nyt ymmärrä tää on taas näitä kesksuteluja jossa puhutaan : et must olis kivaa jos hei me kaikki voitas niin ku olla rahas ja silleen, ja ei oo kivaa ku sodis tapetaan ja sillee ja sit kun mä pääsen missiksi niin mä haluun maailman rauhaa.. :LOL:
Anteeksi maalaisuuteni. Olisihan tämä pitänyt tajuta kun keskustelu meni henkilökohtaisuuksiin. Niin käy aina, kun asia-argumentit loppuvat....
B)
 
Kaikille ei tule niitä vaikutuksia edelleenkään, joten siksi tämä kysely ei kerro mitään. Kyse on riskistä, eli raskaana tupakoivien lapsilla on enemmän ongelmia, jotka todennäköisesti johtuvat tupakoinnista. Kaikki ei sairastu. Silti riskiä ei kannata tosiaankaan ottaa, jos tupakoinnin pystyy lopettamaan. Toiset sikiöt varmasti on myös herkempiä kuin toiset (sama pätee myös alkoholiin, toiset saa FASin helpommin kuin toiset sikiöt).
 
vieras
En jaksa alkaa lukeen, joten voi olla jo sanottu. Mutta ainakin kaksi asiaa tule mieleen mitkä mun mielestä ihan todistettavasti on kytketty äidin tupakointiin
-pieni syntymäkoko (johtuu siitä kun häkäkaasu korvaa happea sikiön elimistössä)
-syntyneellä lapsella on kohonnut riski kärsiä itse lapsettomuudesta (selittää miksi lapsettomuus on niin yleinen vaiva nykyisin, ennen kun poltettiin surutta raskausaikana)
 
sama tyyppi
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja sama tyyppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja hyvä neuvo terkalta;):
Alkuperäinen kirjoittaja Tiu:
Kaiken tarpeellisen. Tupakoinnista terkka vaan totesi, että se pari tupakkaa päivässä on parempi kuin stressi siitä että ei saa polttaa.
Ja sä uskot:D

Parempi oikeesti jättää ne lapset tekemättä,jos ei tuon vertaa viitti ajatella lapsensa parasta.
On hyvä vaan ja osoittaa tutkimuksen joka tukee sinun väitettäsi :attn:
No onhan tuo nyt aivan selvää jokaiselle (tai pitäis olla),ettei tupakointi tee kenellekkään hyvää.
Ihan oikeesti?
Vähän parempaa lähdettä kuin pelkkää mutua kiitos :attn:
Ei kun sä et nyt ymmärrä tää on taas näitä kesksuteluja jossa puhutaan : et must olis kivaa jos hei me kaikki voitas niin ku olla rahas ja silleen, ja ei oo kivaa ku sodis tapetaan ja sillee ja sit kun mä pääsen missiksi niin mä haluun maailman rauhaa.. :LOL:
Se on kiva et sä haluat tollasia asioita elämältäs.
En siltikään voi käsittää että mitä hyvää siinä tupakassa muka on?Eikö se ole ihan selvää kaikille ettei siitä mitään hyvii juttui irti saa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jive-:
Kaikille ei tule niitä vaikutuksia edelleenkään, joten siksi tämä kysely ei kerro mitään. Kyse on riskistä, eli raskaana tupakoivien lapsilla on enemmän ongelmia, jotka todennäköisesti johtuvat tupakoinnista. Kaikki ei sairastu. Silti riskiä ei kannata tosiaankaan ottaa, jos tupakoinnin pystyy lopettamaan. Toiset sikiöt varmasti on myös herkempiä kuin toiset (sama pätee myös alkoholiin, toiset saa FASin helpommin kuin toiset sikiöt).
Peesi :attn:

Kysymyshän on riskeistä. Tupakointi raskausaikana lisää riskiä erilaisiin ikäviin juttuihin, mutta ei välttämättä aina ja kaikilla niihin johda.

Parempihan se olisi savuttomana, mutta tärkeintä on huomioida kokonaisuus eikä vain yhtä yksittäistä juttua.
 
Tuskastunut sivustaseuraaja
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Alkuperäinen kirjoittaja palma:
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vaikka ei tuliskaan mitään todistettavia jälkiä tupakoinnista lapseen, sikiö voi huonosti joka kerta kun äiti tupakoi. On ihan ultralla näytetty miten sikiö kiemurtelee ja sätkii kun äiti vetää röökiä. Ei se ole ihme, kun ne kaikki sadat eri myrkyt mitä tupakka sisältää, menee istukan läpi suoraan lapseen :( Mieti sitä oloa kun joskus olet tupakoinut liikaa ja tulee huono olo... sellaselta varmaan tuntuu pienestä ihmisen alusta.
Istukan kautta ei mene muuta kuin nikotiini joka on äidin veressä, muut tupakan sisältämät myrkyt jäävät tupakoijan keuhkoihin aiheuttamaankeuhkosyöpää, tää on just tätä kun luullaan vaan ei tiedetä, se sitten mitä nikotiini aiheuttaa lapsessa on eri asia, mutta älä vääristele tuhensilla myrkyillä..
No justiinsa! Eli äidin syömät hyvät ravintoaineet kyllä kulkeutuvat lapseen, mutta tupakan elohopea ja formaldehydi eivät erity äidin vereen ja jos erittyvätkin, stoppaavat istukkaan. Mielenkiintoinen tulkinta. Ei sulla lähdettä olisi?;)
Jep ja täällä argumentoivat taas terveystiedon ammattilaiset, tupakointi menee keuhkoihin... ravintoaineet imeytyy verenkiertoon, keuhkoista imeytyy verenkiertoon vain nikotiini, lähde: lukion perusbiologia.. p.s jos tupakan sisältämät aineet imeytyisivät suoraan verenkiertoon niin tupakoija kuolisi.. ei tarttis sikiöö enää miettiä..
Rasittava paskaa jauhava diplomi-insinööri. Pyydä miestäsi panemaan sinua, että lopetat tuon raaaaasittavan leukojen louskutuksesi. Sun jutut ovat uskomattomuudessaan, vääristelyssään ja asioiden päälaelle kääntelyssään ansainneet palstan kirkkaimman turhis -kruunun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sama tyyppi:
Se on kiva et sä haluat tollasia asioita elämältäs.
En siltikään voi käsittää että mitä hyvää siinä tupakassa muka on?Eikö se ole ihan selvää kaikille ettei siitä mitään hyvii juttui irti saa?
Kyllä tupakassa on hyviäkin puolia. Mieluummin tasapainoinen ja rauhallinen tupakoiva äiti kuin hermoheikko savuton äiti. Eikö?
 
Tuskastunut sivustaseuraaja
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja sama tyyppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja hyvä neuvo terkalta;):
Alkuperäinen kirjoittaja Tiu:
Kaiken tarpeellisen. Tupakoinnista terkka vaan totesi, että se pari tupakkaa päivässä on parempi kuin stressi siitä että ei saa polttaa.
Ja sä uskot:D

Parempi oikeesti jättää ne lapset tekemättä,jos ei tuon vertaa viitti ajatella lapsensa parasta.
On hyvä vaan ja osoittaa tutkimuksen joka tukee sinun väitettäsi :attn:
No onhan tuo nyt aivan selvää jokaiselle (tai pitäis olla),ettei tupakointi tee kenellekkään hyvää.
Ihan oikeesti?
Vähän parempaa lähdettä kuin pelkkää mutua kiitos :attn:
Ei kun sä et nyt ymmärrä tää on taas näitä kesksuteluja jossa puhutaan : et must olis kivaa jos hei me kaikki voitas niin ku olla rahas ja silleen, ja ei oo kivaa ku sodis tapetaan ja sillee ja sit kun mä pääsen missiksi niin mä haluun maailman rauhaa.. :LOL:
Vitsi sun täytyy olla katkera ihminen. Mua oksettaa sun kaltaiset ihmiset.
 
sama tyyppi
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja sama tyyppi:
Mitä hitsin mutua?:O
Väität sä todella et tupakoinnist seuraa jotain hyvää?Osta hyvä mies ne aivot.
Mieluummin rauhallinen ja tasapainoinen tupakoiva äiti, kuin hermoheikkko savuton äiti. Eikö?
Voi olla hermoheikko vaik polttas,ja voi olla rauhallinen ja tasapainoinen vaikkei polta.

Joko kerrot mitä hyvää se vauva siitä saa?
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja sama tyyppi:
Se on kiva et sä haluat tollasia asioita elämältäs.
En siltikään voi käsittää että mitä hyvää siinä tupakassa muka on?Eikö se ole ihan selvää kaikille ettei siitä mitään hyvii juttui irti saa?
Kyllä tupakassa on hyviäkin puolia. Mieluummin tasapainoinen ja rauhallinen tupakoiva äiti kuin hermoheikko savuton äiti. Eikö?
Niin justiin. Äidin mielihyvä etusijalle, vauvasta viis.
 

Niinpä, tiedän paljon astmaatikkoja, allergikkoja, ihottumaisia, korvatuhlehduksia saavia lapsia, joiden vanhemaat eivät polta, mutta jos on polttanut nämä eivät olekkaan enää normaalia, vaan johtuvat äidin tupakoinnista..
[/quote]

....tätä olen monesti itsekkin ihmetellyt. Itse olen polttanut ensimmäistä odottaessa(1-6tupakkia/pvä),loppua kohden enää iltasin yhden... No mutta Potran pojan saimme 52cm,4250g ja syntyi rkv 41+3. Infektioastma puhkesi monen korvatulehduksen jälkeen,7 tai 8 ennenkuin sai putket korvaan,atooppinen iho-samanlainen kuin äidilläänkin,ja sitä en osaa yhdistää tupakkaan...muuten ei allergioita,sairauksia,kehitysviivästymistä,koliikkia....tms. mitä kaikkea täällä onkaan listattu tulevaksi.
Toista odottaessa olen myös polttanut n.5-10 tupakkia päivässä, nyt odotusta takana rkv 36+ ja painoarvio vaavista 3-3.5kg, lääkärin arvio oli että olisi lähemmäs 4kg syntyessään :| tämäkin vaikka olen polttanut.

Tupakointi on pahasta muutenkin vaikka ei odottaisikaan, siitä on vaan helppo tehdä syntipukki silloin kun olemme raskaana. Omasta mielestäni on hyvä edes vähentää siitä mitä on ennen raskautta polttanut,on sekin "kotiinpäin",ja lapsesta välittämistä. Onnea niille jotka pystyy lopettamaan sen tyystin, mutta myös meille jotka sitä yritämme ja onnistumme sitä vähentämään!

ja itse en ainankaan enää kehdannut ihmisten ilmoilla paljoo kessutella kun vatsa alkoi pyöristyä...et kyllä siin hiukka omatuntu soimaa, ja sekin sit vähentää tupakoiden määrää,kun ei joka välissä missä muuten , polta.
 
palma
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Alkuperäinen kirjoittaja palma:
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vaikka ei tuliskaan mitään todistettavia jälkiä tupakoinnista lapseen, sikiö voi huonosti joka kerta kun äiti tupakoi. On ihan ultralla näytetty miten sikiö kiemurtelee ja sätkii kun äiti vetää röökiä. Ei se ole ihme, kun ne kaikki sadat eri myrkyt mitä tupakka sisältää, menee istukan läpi suoraan lapseen :( Mieti sitä oloa kun joskus olet tupakoinut liikaa ja tulee huono olo... sellaselta varmaan tuntuu pienestä ihmisen alusta.
Istukan kautta ei mene muuta kuin nikotiini joka on äidin veressä, muut tupakan sisältämät myrkyt jäävät tupakoijan keuhkoihin aiheuttamaankeuhkosyöpää, tää on just tätä kun luullaan vaan ei tiedetä, se sitten mitä nikotiini aiheuttaa lapsessa on eri asia, mutta älä vääristele tuhensilla myrkyillä..
No justiinsa! Eli äidin syömät hyvät ravintoaineet kyllä kulkeutuvat lapseen, mutta tupakan elohopea ja formaldehydi eivät erity äidin vereen ja jos erittyvätkin, stoppaavat istukkaan. Mielenkiintoinen tulkinta. Ei sulla lähdettä olisi?;)
Jep ja täällä argumentoivat taas terveystiedon ammattilaiset, tupakointi menee keuhkoihin... ravintoaineet imeytyy verenkiertoon, keuhkoista imeytyy verenkiertoon vain nikotiini, lähde: lukion perusbiologia.. p.s jos tupakan sisältämät aineet imeytyisivät suoraan verenkiertoon niin tupakoija kuolisi.. ei tarttis sikiöö enää miettiä..
MISSÄ hemmetissä sä olet käynyt lukiosi??? :LOL: Tietääpä olla omaa lastaan laittamatta samaan paikkaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:
Alkuperäinen kirjoittaja niin uskallettiin väittää:
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
No, itse en ainakaan usko tippaakaan siihen että tupakointi raskausaikana vaikuttaisi vauvan kokoon, esikoiseni painoi syntyessään 4580g ja syntyi laskettuna päivänä.. Eikä ollut sokerivauva. Poltin koko raskausajan.
Kummipoika painoi 3900g syntyessään ja hänenkin äitinsä poltti raskausaikana.

Esimerkkejä olisi useampikin, mutta tuolla oli jo puhetta että annetaan niiden kaverin lapsien olla.

Ja se vielä että omanihan ei ole sairastanut mitään, ei edes yhtään flunssaa vaikka sitä kaikilla on tähän aikaan vuodesta. Ei ollut koliikkia, eikä mitään muutakaan.
Eihän se sitä tarkoita että tupakoivien lapset olisivat pieniä sellasia alle 3 kilosia,vaan että olisivat painaneet ilman sitä tupakointia n.200-300g enemmän.
Eli jos lapsi painaa 4kiloa,niin jos et olisi polttanut olis painoa tullut enemmän.
Niin minulle Oulussa selitettiin.
Näin mullekin on kerrottu. Eihän sitä mistään voi tietää minkä kokoinen lapsi olis ollut ILMAN tupakkaa. Mulla ainakin kokemus että tupakka vaikutti kasvuun.

Voihan se olla näinkin.. Tässä tapauksessa on hyvin huokutteleva ajatus polttaa seuraavassakin raskaudessa, mieluummin synnytän 4,5kiloisen kuin 5kiloisen.. :LOL:
Ei sillä, ettenkö tietäisi tutkimuksista ym... Mutta mutta, kukaan ei pysty tässä vaiheessa ainakaan (ja liekkö koskaan) TÄYSIN pitävästi todistamaan onko tupakoinnista haittaa, koska kukaan ei voi täysin varmasti mitä olisi tapahtunut ilman tupakointia...
 

Yhteistyössä