No kaikkein paras kannuste raskaana tupakoiville äiedeille olisi un mielestä oikea neuvonta, eli annetaan oikeaa ja ajantasaista tietoa tupakoinnin vaikutuksista kehittyvän sikiöön. Saattaa kuulostaa uskomattomalta, mutta on paljon äitejä, jotka eivät oikeasti tiedä mitä tupakka tekee sikiölle. Usein raskaana tupakoivat ovat alemman koulutustason saaneita tai kouluttamattomia, suhteellisen nuoria ja usein myös vaikeassa elämäntilanteessa. Paras kannustin lopettamiseen voi heidän kohdallaan olla asiantunteva ja syyllistämätön ote, eli ei heti teilata. Jos äideille jaettaisiin enemmän tietoa tupakoinnin vaaroista raskaana niin varmasti useampi lopettaisi. Tupakointi raskausaikana on tekijä, joka heijastuu lapsen kehitykseen ainakin kymmeneen ikävuoteen asti. Joskus käy tuuri ja tulee terve lapsi, joskus ei. Se on kuin venäläistä rulettia pelaisi. Jokainen polttamaton tupakka on hyväksi vauvalle ja lopettaminen kannattaa aina, vaikka olisikin jo ehtinyt tuprutella raskaana. Eli tsemppiä teille, jotka nyt tupakoitte ja olette raskaana, lopettaminen on vaikeaa, mutta lapsen takia siihen pystyy kun yrittää. Ja itse olen lopettanut ennen raskauksia tupakoinnin, nykyään olen myös tupakoimaton paitsi kun menen ulos juhlimaan.