No kertokaapas te jotka poltitte raskauden aikana

**
mä poltin kun ekaa ootin ja on morkkikset, nyt ootan toista enkä missään nimessä vois polttaa. Ehkä sitä ei ollut tullut vielä niin äidiksi että ois osannut lapsenetua ajatella paremmin. Kyllä mä kuitenki vähensin, poltin yleensä vaan pari tupakkaa päivässä. Esikoisella ei ollut syntyessä eikä vauva-aikana mitään ongelmia, kipeenä ei vieläkään oo ollut kertaakaan, kohta on kaksvee. Puhetta ei tuu, sillä ilmeisesti voi olla jotain tekemistä röökin kanssa, ja voi olla että ei oo. Ei tuo poika ainakaan mitenkään tyhmä oo, fiksu ja hieno poju :)

Mut vaikka poltin ite ja vaikka meillä ei mitään korvakierteitä sun muuta oo ollut, en missään nimessä puolustelis raskauden aikasta tupakointia, en ajattelis että se on ok ja vaikka ajattelisin niin en todellakaan sanois sitä muille ääneen! Onko pakko laittaa vahinko kiertämään? Jotkut on oikeesti sen verran hönöjä että kun joku keskustelupalstalla sanoo että vauvan puolesta on ok polttaa, ei meille mitään tullut, niin tämä päättää että jatkanpa sitten ihan rauhassa!

On jokaisen oma päätös tietysti ja allergiaa sun muuta voi tulla muutenkin, mutta tarviiko omia huonoja tapoja pyrkiä levittämään eteenpäin?

 
voin kertoa, mutta harmaana.
pojalla on puheen kehityksen häiriöitä, ymmärtämisen häiriötä jne.... nyt käydään toimintaterapiassa ja puheterapiassa.... kellään muulla lapsella ei ole mitään ongelmia, joten olen 100% varma että syy on röökin polttoni... muiden ipanoiden raskausaikana en polttanut...
 
Tuskastunut sivustaseuraaja
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja uskomaton typerys:
Onko tämä Isä joku palstan provo?
:LOL:
Hitto kun rupesi naurattamaan, kommettisi kyllä on linjassa nimimerkkisi kanssa... Ihan noin itsekriittinen ei kannata olla.
:LOL:
Mikä sinun ongelmasi oikein on? Puute? Katkeruus myöskin, kuten ilmeisesti tämän peesailijasi Gabrielan? Joku muu, mikä?
 
nyt nikitön
Siis en käsitä että kukaan voi puolustaa raskaana tupakointia. Silloin on sama puolustaa pedofiiliaa tai lasten pahoinpitelyä; omien tarpeiden tyydyttämistä viattoman lapsen kustannuksella, sen kärsimyksistä huolimatta.

Ja ei munkaan kummilapsen äiti myönnä mitään haittaa olleen tupakoinnista; eihän reikä sydämessä ja astmat ja sairastelut mitään tarkoita....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuskastunut sivustaseuraaja :
Mikä sinun ongelmasi oikein on? Puute? Katkeruus myöskin, kuten ilmeisesti tämän peesailijasi Gabrielan? Joku muu, mikä?
Puutehan se terveen heteromiehen pahin ongelma on :p

Hassua sinänsä, että jos on erilainen mielipide niin on joku kumma tarve mennä henkilökohtaisuuksiin?

Varsinkin kun kysymys ei ole itseasiassa mielipide-erosta. Samaa mieltä olen siitä, että tupakointi on sikiölle vakavasti otettava terveysriski, mutta suhtautumiseni ei ole niin äärimmäisen jyrkän musta-valkoista kuin joillakuilla. Ja se tuntuu ärsyttävän todella montaa.

:attn:
 
emmi
esikoisen aikaan poltin läpi raskauden.Tyttö syntyi täysin normaalipainoisena ja terveenä täysiaikaisena.Kovasti oli itkuinen ihan vauvana ja nyt neljä vuotiaanakin on aika mahdoton.Käytös siis sellaista,etten voi ihan normaalin uhman piikkiin laittaa joten kyllä sanoisin että tupakoinnista tuon lapsen käytös johtuu.Muiden lasten kohdalla sitten olen lopettanut heti plussaan ja ovat rauhallisempia ja tyytyväisemmän oloisia.Jokainen on kuitenkin sairastellut koko ikänsä juuri noita korvakierteitä yms,eli edes esikoisen kohdalla en usko siihen tupakoinnin vaikuttaneen juurikaan.Muuten esikoinen on todella nopea oppimaan ja normaali,mutta vaatii vain hieman enemmän ohjaamista ja vanhemmilta pitempää pinnaa.Ikuisesti tulen katumaan sitä,että tyhmänä ihmisenä tupakoin raskauden aikana,mutta tehtyä ei saa tekemättömäksi..
 
isä pilaa kaikkien miesten maineen
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Varsinkin kun kysymys ei ole itseasiassa mielipide-erosta. Samaa mieltä olen siitä, että tupakointi on sikiölle vakavasti otettava terveysriski, mutta suhtautumiseni ei ole niin äärimmäisen jyrkän musta-valkoista kuin joillakuilla. Ja se tuntuu ärsyttävän todella montaa.

:attn:
Niinpä, kyse ei todellakaan ole mielipide-eroista vaan faktoista. Jotkut pässit vaan haluavat puolustautua keinolla millä hyvänsä. Olen mielelläni tässä asiassa mustavalkoinen koska raskauden aikainen tupakointi on aina kamalaa eikä sitä koskaan pidä hyväksyä. Se on aina riski ja sikiö kärsii siitä aina, selitättepä te itselle mitä tahansa.

 
Tuskastunut sivustaseuraaja
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuskastunut sivustaseuraaja :
Mikä sinun ongelmasi oikein on? Puute? Katkeruus myöskin, kuten ilmeisesti tämän peesailijasi Gabrielan? Joku muu, mikä?
Puutehan se terveen heteromiehen pahin ongelma on :p

Hassua sinänsä, että jos on erilainen mielipide niin on joku kumma tarve mennä henkilökohtaisuuksiin?

Varsinkin kun kysymys ei ole itseasiassa mielipide-erosta. Samaa mieltä olen siitä, että tupakointi on sikiölle vakavasti otettava terveysriski, mutta suhtautumiseni ei ole niin äärimmäisen jyrkän musta-valkoista kuin joillakuilla. Ja se tuntuu ärsyttävän todella montaa.

:attn:

Sinä itse menet henkilökohtaisuuksiin. Kuten kirjoittamassasi viestissä, jota kommentoin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja isä pilaa kaikkien miesten maineen:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Varsinkin kun kysymys ei ole itseasiassa mielipide-erosta. Samaa mieltä olen siitä, että tupakointi on sikiölle vakavasti otettava terveysriski, mutta suhtautumiseni ei ole niin äärimmäisen jyrkän musta-valkoista kuin joillakuilla. Ja se tuntuu ärsyttävän todella montaa.

:attn:
Niinpä, kyse ei todellakaan ole mielipide-eroista vaan faktoista. Jotkut pässit vaan haluavat puolustautua keinolla millä hyvänsä. Olen mielelläni tässä asiassa mustavalkoinen koska raskauden aikainen tupakointi on aina kamalaa eikä sitä koskaan pidä hyväksyä. Se on aina riski ja sikiö kärsii siitä aina, selitättepä te itselle mitä tahansa.
Jopa menemällä asiattomuuksiin ja henkilökohtaisuuksiin. :D
 
Tuskastunut sivustaseuraaja
Alkuperäinen kirjoittaja Tuskastunut sivustaseuraaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuskastunut sivustaseuraaja :
Mikä sinun ongelmasi oikein on? Puute? Katkeruus myöskin, kuten ilmeisesti tämän peesailijasi Gabrielan? Joku muu, mikä?
Puutehan se terveen heteromiehen pahin ongelma on :p

Hassua sinänsä, että jos on erilainen mielipide niin on joku kumma tarve mennä henkilökohtaisuuksiin?

Varsinkin kun kysymys ei ole itseasiassa mielipide-erosta. Samaa mieltä olen siitä, että tupakointi on sikiölle vakavasti otettava terveysriski, mutta suhtautumiseni ei ole niin äärimmäisen jyrkän musta-valkoista kuin joillakuilla. Ja se tuntuu ärsyttävän todella montaa.

:attn:

Sinä itse menet henkilökohtaisuuksiin. Kuten kirjoittamassasi viestissä, jota kommentoin.
Kiva kuitenkin kuulla, että ymmärrät tupakoinnin olevan sikiölle vakava terveysriski. Kirjoituksistasi saa hiukan toisen kuvan. Lisäksi joku tupakoiva äiti saattaa oikeuttaa pössyttelynsä vaikka juuri sinun kirjoittamillasi "faktoilla"... Sitähän et sinäkään kai pohjimmiltasi kuitenkin ilmeisesti järkevänä ihmisenä halua?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuskastunut sivustaseuraaja:
Kiva kuitenkin kuulla, että ymmärrät tupakoinnin olevan sikiölle vakava terveysriski. Kirjoituksistasi saa hiukan toisen kuvan. Lisäksi joku tupakoiva äiti saattaa oikeuttaa pössyttelynsä vaikka juuri sinun kirjoittamillasi "faktoilla"... Sitähän et sinäkään kai pohjimmiltasi kuitenkin ilmeisesti järkevänä ihmisenä halua?
Enhän mä mitään muuta mieltä ole ollutkaan missään vaiheessa. Mun tapana ei ole vaan tarkastella maailmaa mustavalkoisena kapeasta näkövinkkelistä. Jos puhutaan vaikkapa suurentuneesta kätkytkuolemariskistä, niin sitten tahtoo nähdä että kuinka paljon tupakointi sitten OIKEASTI lisää sitä riskiä. Ennenkaikkea haluan nähdä asiat aina kokonaisuuksina, muuten ei näe metsää puilta.

Ilmeisen ärsyttävää minussa on se, että en tosiaan ole kannassani äärimmäisen tuomitsevan mustavalkoinen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja Jive-:
Vielä rautalangasta vääntäen:

tupakoitsijan lapsilla riski kuolla kätkytkuolemaan on 0,5 %

tupakoimattoman lapsen riski kuolla kätkytkuolemaan on 0,03 %

(prosentit päästä keksittyjä, mutta todellisia sikäli, että tupakoitsijoilla on suurempi riski).

Juupa, eli kyllä prosenttisi oli tosiaan päästä keksittyjä. Ei edes sinnepäin, ei niin kokoluokassa kuin suhteessa toisiinsakaan. :hug:
Valitsisitko silti omille lapsillesi sen isomman vai pienemmän riskin, vaikka riski olisikin pienen pieni? Eikö sulle olisi mitään merkitystä jos naisesi polttaisi, kun hänellä on lapsesi mahassaan? Sinustako on turhaa nostaa kätkytkuolemariskiä esiin?

Ei tarvitse olla musta-valkoinen, mutta musta riskien vähättely on typerää, kun riskin voisi välttää. Varsinkin kun esim. ketjun aloittaja suhtautuu aika vähättelevästi asiaan "ei siitä mitään oo kellekään tullut"-tyylillä. Minusta hänen olisi parempi muuttaa asennetta senkin takia, jos lapsia tulee lisää. Jos ei pysty lopettamaan, elämäntilanne on vaikea jne., niin ok, mutta tyhmää naureskella riskeille ja vähätellä niitä, kyse on kuitenkin omasta lapsesta.

Lisäksi jos olisin saanut valita" tupakoinnin lopettaneen hermostuneen äidin ja savuttoman äidin vai polttavan rauhallisen äidin" ja kenties omia terveysongelmia (vaikka oppimisvaikeus ja astma), niin kyllä mä sen terveyden valitsisin ja olisin toivonut, ettei äitini olisi polttanut. . Nikotiinin vieroitusoireet ei kestä kuitenkaan vuosia ja korvaustuotteita on saatavilla.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Ilmeisen ärsyttävää minussa on se, että en tosiaan ole kannassani äärimmäisen tuomitsevan mustavalkoinen.
Sinä vähättelet, et usko faktoja, väännät jotain ihme kokonaisuuspaskaa. Mikä syy voi oikeasti mielestäsi mennä sen sikiön terveyden edelle? Mainitsitkin jo aiemmin äidin mielihyvän mutta onko sulla mitään järkevää syytä. Tuskin, koska sellaista ei vaan ole. Minä tuomitsen tupakoinnin, raskauden aikana ei pidä polttaa ja sehän on itsestään selvä. Joskus vaan joillakin menee jo ihan yli tuo ymmärrys kaikissa asioissa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jive-:
Lisäksi jos olisin saanut valita" tupakoinnin lopettaneen hermostuneen äidin ja savuttoman äidin vai polttavan rauhallisen äidin" ja kenties omia terveysongelmia (vaikka oppimisvaikeus ja astma), niin kyllä mä sen terveyden valitsisin ja olisin toivonut, ettei äitini olisi polttanut. . Nikotiinin vieroitusoireet ei kestä kuitenkaan vuosia ja korvaustuotteita on saatavilla.
Mä olisin kyllä valinnut mieluummin pari terveysvaivaa kuin sen äidin mikä mulla lapsena oli :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja Jive-:
Lisäksi jos olisin saanut valita" tupakoinnin lopettaneen hermostuneen äidin ja savuttoman äidin vai polttavan rauhallisen äidin" ja kenties omia terveysongelmia (vaikka oppimisvaikeus ja astma), niin kyllä mä sen terveyden valitsisin ja olisin toivonut, ettei äitini olisi polttanut. . Nikotiinin vieroitusoireet ei kestä kuitenkaan vuosia ja korvaustuotteita on saatavilla.
Mä olisin kyllä valinnut mieluummin pari terveysvaivaa kuin sen äidin mikä mulla lapsena oli :/
Äidistä pääsee eroon, terveysvaivoista ei ikinä. Ja todellisuudessa kamalaa äitiä ei tupakointi auta paremmaksi. No, tämä on typerää ja lapsellista vastakkainasettelua, kun kukaan ei tuollaista saa valita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jive-:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Mä olisin kyllä valinnut mieluummin pari terveysvaivaa kuin sen äidin mikä mulla lapsena oli :/
Äidistä pääsee eroon, terveysvaivoista ei ikinä. Ja todellisuudessa kamalaa äitiä ei tupakointi auta paremmaksi. No, tämä on typerää ja lapsellista vastakkainasettelua, kun kukaan ei tuollaista saa valita.
Jaa-a. Etpä taida nyt tietää mistä puhut. On asioita joista en pääse eroon vaikka äiti kuolisi seitsemän kertaa peräkkäin. :ashamed:
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja Jive-:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Mä olisin kyllä valinnut mieluummin pari terveysvaivaa kuin sen äidin mikä mulla lapsena oli :/
Äidistä pääsee eroon, terveysvaivoista ei ikinä. Ja todellisuudessa kamalaa äitiä ei tupakointi auta paremmaksi. No, tämä on typerää ja lapsellista vastakkainasettelua, kun kukaan ei tuollaista saa valita.
Jaa-a. Etpä taida nyt tietää mistä puhut. On asioita joista en pääse eroon vaikka äiti kuolisi seitsemän kertaa peräkkäin. :ashamed:
Ja ne olisivat korjaantuneet sillä että äitis olis polttanut raskauden aikana vai mitä sä oikein sössötät?
 
juurakko
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja Jive-:
Lisäksi jos olisin saanut valita" tupakoinnin lopettaneen hermostuneen äidin ja savuttoman äidin vai polttavan rauhallisen äidin" ja kenties omia terveysongelmia (vaikka oppimisvaikeus ja astma), niin kyllä mä sen terveyden valitsisin ja olisin toivonut, ettei äitini olisi polttanut. . Nikotiinin vieroitusoireet ei kestä kuitenkaan vuosia ja korvaustuotteita on saatavilla.
Mä olisin kyllä valinnut mieluummin pari terveysvaivaa kuin sen äidin mikä mulla lapsena oli :/
Miten tuo tupakointi siihen nyt sitten liittyy?
Ei sillä ainkaan parempaa äitiä tehdä?
 
Kimppa
Alkuperäinen kirjoittaja Tiu:
tuliko jotain epäedullisia vaikutuksia lapseen? En siis ole hyökkäävällä kannalla liikenteessä. Haluun vaan tietää että onko niitä vaikutuksia tullut kellekään ja millaisia. Kun en ole ikinä kuullut kenenkään suusta että niitä olisi tullut.
Kukapa kehtaisi asiaa mainostella ellei tunnusta edes itselleen, että tupakoinnista on haittaa lapselle - yrittää itsekin blokata ajatuksen mielestään ja lieventää omaa huonoa omaatuntoaan.

Kaikki tutkimustulokset puhuvat kiistatta sen puolesta, että tupakointi on haitallista sikiölle. Ellei kestä lopettamisen aiheuttamaa stressiä raskauden aikana, voi joutua kärsimään Tosi kovasta stressistä myöhemmin jos lapselle tulee jotain.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuskastunut sivustaseuraaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja sama tyyppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja hyvä neuvo terkalta;):
Alkuperäinen kirjoittaja Tiu:
Kaiken tarpeellisen. Tupakoinnista terkka vaan totesi, että se pari tupakkaa päivässä on parempi kuin stressi siitä että ei saa polttaa.
Ja sä uskot:D

Parempi oikeesti jättää ne lapset tekemättä,jos ei tuon vertaa viitti ajatella lapsensa parasta.
On hyvä vaan ja osoittaa tutkimuksen joka tukee sinun väitettäsi :attn:
No onhan tuo nyt aivan selvää jokaiselle (tai pitäis olla),ettei tupakointi tee kenellekkään hyvää.
Ihan oikeesti?
Vähän parempaa lähdettä kuin pelkkää mutua kiitos :attn:
Ei kun sä et nyt ymmärrä tää on taas näitä kesksuteluja jossa puhutaan : et must olis kivaa jos hei me kaikki voitas niin ku olla rahas ja silleen, ja ei oo kivaa ku sodis tapetaan ja sillee ja sit kun mä pääsen missiksi niin mä haluun maailman rauhaa.. :LOL:
Vitsi sun täytyy olla katkera ihminen. Mua oksettaa sun kaltaiset ihmiset.
Voi kun sä oot suloinen :heart: anna mä silitän sua päähän kun noin oottaa kupoliin.. nyyh.. :LOL: :LOL: kumpikohan tässä on katkera ja vihainen ja kumpi suhtautuu huumorilla.. :LOL: se on hyvä että oksettaa, koska enemmän mua peloittaisi, että olisin tuollaisille ihmisille jotenkin mieleen kuin sinä.. silloin loppuisi minun elämäni tarkoitus :LOL: tällä suurella ja tärkeällä palstalla jossa tarkoituksena on löytää absoluuttinen totuus varsinkin tupakointiin.. kauankohan te fanaatikot jaksatte, valitettavan pitkään varmaan niin kuin historia on opettanut noitavainot ja muut idiotismit on aina kestäneet pitkään.. :LOL:

 

Yhteistyössä