No kertokaapas te jotka poltitte raskauden aikana

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuskastunut sivustaseuraaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja sama tyyppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja hyvä neuvo terkalta;):
Alkuperäinen kirjoittaja Tiu:
Kaiken tarpeellisen. Tupakoinnista terkka vaan totesi, että se pari tupakkaa päivässä on parempi kuin stressi siitä että ei saa polttaa.
Ja sä uskot:D

Parempi oikeesti jättää ne lapset tekemättä,jos ei tuon vertaa viitti ajatella lapsensa parasta.
On hyvä vaan ja osoittaa tutkimuksen joka tukee sinun väitettäsi :attn:
No onhan tuo nyt aivan selvää jokaiselle (tai pitäis olla),ettei tupakointi tee kenellekkään hyvää.
Ihan oikeesti?
Vähän parempaa lähdettä kuin pelkkää mutua kiitos :attn:
Ei kun sä et nyt ymmärrä tää on taas näitä kesksuteluja jossa puhutaan : et must olis kivaa jos hei me kaikki voitas niin ku olla rahas ja silleen, ja ei oo kivaa ku sodis tapetaan ja sillee ja sit kun mä pääsen missiksi niin mä haluun maailman rauhaa.. :LOL:
Vitsi sun täytyy olla katkera ihminen. Mua oksettaa sun kaltaiset ihmiset.
Voi kun sä oot suloinen :heart: anna mä silitän sua päähän kun noin oottaa kupoliin.. nyyh.. :LOL: :LOL: kumpikohan tässä on katkera ja vihainen ja kumpi suhtautuu huumorilla.. :LOL: se on hyvä että oksettaa, koska enemmän mua peloittaisi, että olisin tuollaisille ihmisille jotenkin mieleen kuin sinä.. silloin loppuisi minun elämäni tarkoitus :LOL: tällä suurella ja tärkeällä palstalla jossa tarkoituksena on löytää absoluuttinen totuus varsinkin tupakointiin.. kauankohan te fanaatikot jaksatte, valitettavan pitkään varmaan niin kuin historia on opettanut noitavainot ja muut idiotismit on aina kestäneet pitkään.. :LOL:
Minuun ei sinun diplismäinen alentamiseen tähtäävä asenne pure. Olet epäuskottava paskanjauhaja. Et muuta.
 
Sehän nyt on selvää, että raskaana tupakointi on riski. Etukäteen et voi tietää mitkä vaikutukset ovat juuri tämän lapsen kohdalla. Jos haluaa olla niin tampio, että ottaa sen riskin niin ei kai me muut sille mitään voida.

Mutta älkää nyt tulko väittämään että mitään riskiä ei ole.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Sehän nyt on selvää, että raskaana tupakointi on riski. Etukäteen et voi tietää mitkä vaikutukset ovat juuri tämän lapsen kohdalla. Jos haluaa olla niin tampio, että ottaa sen riskin niin ei kai me muut sille mitään voida.

Mutta älkää nyt tulko väittämään että mitään riskiä ei ole.
Onhan se kiistämätön riski!
Mutta niin on riski myöskin odottavan äidin todella korkeat stressihormonitasot.

Siinäpä on lääketieteen nooppelin paikka sille, kekä pystyy tekemään sellaisen mittarin, jolla voi kiistatta määrittää kumpi on milloinkin pienempi riski.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Sehän nyt on selvää, että raskaana tupakointi on riski. Etukäteen et voi tietää mitkä vaikutukset ovat juuri tämän lapsen kohdalla. Jos haluaa olla niin tampio, että ottaa sen riskin niin ei kai me muut sille mitään voida.

Mutta älkää nyt tulko väittämään että mitään riskiä ei ole.
Onhan se kiistämätön riski!
Mutta niin on riski myöskin odottavan äidin todella korkeat stressihormonitasot.

Siinäpä on lääketieteen nooppelin paikka sille, kekä pystyy tekemään sellaisen mittarin, jolla voi kiistatta määrittää kumpi on milloinkin pienempi riski.
Ei se tupakoimattomuuden kauhea ja järkyttävä stressi voi koko raskautta kestää. Stressiä voi ehkä jotenkuten verrata tupakan aiheuttamiin haittoihin silloin, jos stressi on todella pitkäkestoista lähes psykoosiin ajavaa. Ei se pienempi ajoittainen stressi sikiölle haittaa tee.

PS. Olen itsekin polttanut ja lopettanut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuskastunut sivustaseuraaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja sama tyyppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja hyvä neuvo terkalta;):
Alkuperäinen kirjoittaja Tiu:
Kaiken tarpeellisen. Tupakoinnista terkka vaan totesi, että se pari tupakkaa päivässä on parempi kuin stressi siitä että ei saa polttaa.
Ja sä uskot:D

Parempi oikeesti jättää ne lapset tekemättä,jos ei tuon vertaa viitti ajatella lapsensa parasta.
On hyvä vaan ja osoittaa tutkimuksen joka tukee sinun väitettäsi :attn:
No onhan tuo nyt aivan selvää jokaiselle (tai pitäis olla),ettei tupakointi tee kenellekkään hyvää.
Ihan oikeesti?
Vähän parempaa lähdettä kuin pelkkää mutua kiitos :attn:
Ei kun sä et nyt ymmärrä tää on taas näitä kesksuteluja jossa puhutaan : et must olis kivaa jos hei me kaikki voitas niin ku olla rahas ja silleen, ja ei oo kivaa ku sodis tapetaan ja sillee ja sit kun mä pääsen missiksi niin mä haluun maailman rauhaa.. :LOL:
Vitsi sun täytyy olla katkera ihminen. Mua oksettaa sun kaltaiset ihmiset.
Voi kun sä oot suloinen :heart: anna mä silitän sua päähän kun noin oottaa kupoliin.. nyyh.. :LOL: :LOL: kumpikohan tässä on katkera ja vihainen ja kumpi suhtautuu huumorilla.. :LOL: se on hyvä että oksettaa, koska enemmän mua peloittaisi, että olisin tuollaisille ihmisille jotenkin mieleen kuin sinä.. silloin loppuisi minun elämäni tarkoitus :LOL: tällä suurella ja tärkeällä palstalla jossa tarkoituksena on löytää absoluuttinen totuus varsinkin tupakointiin.. kauankohan te fanaatikot jaksatte, valitettavan pitkään varmaan niin kuin historia on opettanut noitavainot ja muut idiotismit on aina kestäneet pitkään.. :LOL:
Minuun ei sinun diplismäinen alentamiseen tähtäävä asenne pure. Olet epäuskottava paskanjauhaja. Et muuta.
Nyyh nyt sä loukkasit mua tosi pahasti nyyh.. :'( mitä mä nyt teen mun päivä on ihan pilalla.. :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Onhan se kiistämätön riski!
Mutta niin on riski myöskin odottavan äidin todella korkeat stressihormonitasot.

Siinäpä on lääketieteen nooppelin paikka sille, kekä pystyy tekemään sellaisen mittarin, jolla voi kiistatta määrittää kumpi on milloinkin pienempi riski.
Ei se tupakoimattomuuden kauhea ja järkyttävä stressi voi koko raskautta kestää. Stressiä voi ehkä jotenkuten verrata tupakan aiheuttamiin haittoihin silloin, jos stressi on todella pitkäkestoista lähes psykoosiin ajavaa. Ei se pienempi ajoittainen stressi sikiölle haittaa tee.

PS. Olen itsekin polttanut ja lopettanut.
No jos sitä ressiä tulee muustakin kuin pelkästään tupakkalakosta? Valitettavasti kaikille elämä ei ole "punainen tupa ja perunamaa" -meininkiä. :/
 
SocialButterfly
Alkuperäinen kirjoittaja RitiRalla:
Nää on niin henkimaailman asioita. Korvakierteitähän esim. on myös sellaisilla joiden äidit ei ole polttanut. Sama koskee imetykseen liittyviä uskomuksia.
mulla on korvakierteinen lapsi...ja en polttanut yhtään raskauden enkä imetyksen aikana!!!
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Ilmeisen ärsyttävää minussa on se, että en tosiaan ole kannassani äärimmäisen tuomitsevan mustavalkoinen.
Sinä vähättelet, et usko faktoja, väännät jotain ihme kokonaisuuspaskaa. Mikä syy voi oikeasti mielestäsi mennä sen sikiön terveyden edelle? Mainitsitkin jo aiemmin äidin mielihyvän mutta onko sulla mitään järkevää syytä. Tuskin, koska sellaista ei vaan ole. Minä tuomitsen tupakoinnin, raskauden aikana ei pidä polttaa ja sehän on itsestään selvä. Joskus vaan joillakin menee jo ihan yli tuo ymmärrys kaikissa asioissa..
Mainitsepa isä niitä syitä?
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja Kolmasko:
en ole missään raskaudessa polttanut lainkaan ja silti on ollut kaiken maailman vaivoja, että kyllä niitä vaivoja tupakoimattomienkin äitien lapsilla on :xmas:
Tää on just tätä :D. Ei ihan tajuta mitä riski tarkoittaa. Hei, ei tupakoimattomuus takaa tervettä lasta, eikä tupakoiminen sairasta lasta. Riskit on silti erilaiset ko. tapauksissa eli tupakoivien lapsilla sairauksia ym. on jonkin verran enemmän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Ilmeisen ärsyttävää minussa on se, että en tosiaan ole kannassani äärimmäisen tuomitsevan mustavalkoinen.
Sinä vähättelet, et usko faktoja, väännät jotain ihme kokonaisuuspaskaa. Mikä syy voi oikeasti mielestäsi mennä sen sikiön terveyden edelle? Mainitsitkin jo aiemmin äidin mielihyvän mutta onko sulla mitään järkevää syytä. Tuskin, koska sellaista ei vaan ole. Minä tuomitsen tupakoinnin, raskauden aikana ei pidä polttaa ja sehän on itsestään selvä. Joskus vaan joillakin menee jo ihan yli tuo ymmärrys kaikissa asioissa..
Mainitsepa isä niitä syitä?
No kuuleppa kun sitä sikiön terveyttä tässä ajattelen kokonaisuuden kannalta. Maailmassa kun on paljon pahempia asiota sikiölle kuin tupakka.

Mielummin tupakoiva äiti, jolla on elämä hanskassa kuin savuton äiti, jolla oma elämänhallinta on pahasti hukassa.

Joskus on valittava kahdesta pahasta se pienempi paha. Kun ei ole kuin huonoja vaihtoehtoja, niin niistä ei auta kuin valita se vähiten huono vaihtoehto. :/
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Mainitsepa isä niitä syitä?
No kuuleppa kun sitä sikiön terveyttä tässä ajattelen kokonaisuuden kannalta. Maailmassa kun on paljon pahempia asiota sikiölle kuin tupakka.

Mielummin tupakoiva äiti, jolla on elämä hanskassa kuin savuton äiti, jolla oma elämänhallinta on pahasti hukassa.

Joskus on valittava kahdesta pahasta se pienempi paha. Kun ei ole kuin huonoja vaihtoehtoja, niin niistä ei auta kuin valita se vähiten huono vaihtoehto. :/ [/quote]

Kuule, tuolla verukkeella voisi tehdä ihan mitä vaan. Aina kun löytyy pahempia. Voi tupakoida, käyttää alkoholia, vaikka hakata lapsia koska aina löytyy pahempia. Oletko sä oikeasti noin hölmö, että luulet ettei ole välimalleja? Oliko sun oma akka joku moniongelmainen vai miten sä olet noin pihalla normaalista käyttäytymisestä?
 
Joo tottahan se on mitä -Isä- sanoo.

Mutta haluan silti kommentoida sitä mitä AP antoi ymmärtää itsestään..eli.

-En mä usko kaikkea mitä *kuulee* (eli ei usko että haittaa olisi lapselle röökaamisesta)

Se on kiistattomasti todistettu että tupakointi lisää riskiä ja näin ollen aiheuttaa _keskimääräisesti_ enemmän erinäisiä sairauksia. Tätä ei ole mitenkään mielekästä kyseenalaistaa edes. (Tässä threadissa on annettu viitteitä tutkimuksiin)
Nyt kun tämä asia on korjattu, sinun mielipiteesi tästä asiasta siis, voimme keskustella niistä asioista mistä Isä- Juttelee.

Continue, please.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kuule, tuolla verukkeella voisi tehdä ihan mitä vaan. Aina kun löytyy pahempia. Voi tupakoida, käyttää alkoholia, vaikka hakata lapsia koska aina löytyy pahempia. Oletko sä oikeasti noin hölmö, että luulet ettei ole välimalleja? Oliko sun oma akka joku moniongelmainen vai miten sä olet noin pihalla normaalista käyttäytymisestä?
Missasit pahasti ponttini :ashamed:

Mun lasten äiti on exä, eikä se siitä huolimatta ole mikään "akka" |O
 
jep
Itse olen polttanut jokaisen kolmen raskauden aikana.Vähensin kyllä,mutta koskaan en lopettanut.Mun lapsille ei kyllä tuosta tupakoinnista jäänyt mitään haittoja...vaikka eihän se tupakointi ole hyväksi.

Tuttavilla ketkä eivät ole koskaan edes polttaneet on lapsia joilla on astmaa,allergiaa,ihottumaa,oppimisvaikeuksia ym. Joten ei noikaan tupakoinnista voi aina johtua.
 
:)
isän ja jaskan ym. asenteet oikeuttaa polttamisen. voi ajatella, että "tämä vain lisää keskimäärin riskiä, maailmassa on pahempiakin ongelmia ja sitä paitsi lopettaminen on vaikeaa, eli tulee stressiä, eli en lopeta!" ....
 
Alkuperäinen kirjoittaja :):
isän ja jaskan ym. asenteet oikeuttaa polttamisen. voi ajatella, että "tämä vain lisää keskimäärin riskiä, maailmassa on pahempiakin ongelmia ja sitä paitsi lopettaminen on vaikeaa, eli tulee stressiä, eli en lopeta!" ....
Tämä on totta myös.
Mutta vakuutan henk. koht omalta osaltani että tätä en tarkoita enkä usko isänkään tarkoittavan.
Mutta riski on tietysti olemassa ja sille on ainoa yksi lääke, valistus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
isän ja jaskan ym. asenteet oikeuttaa polttamisen. voi ajatella, että "tämä vain lisää keskimäärin riskiä, maailmassa on pahempiakin ongelmia ja sitä paitsi lopettaminen on vaikeaa, eli tulee stressiä, eli en lopeta!" ....
Tämä on totta myös.
Mutta vakuutan henk. koht omalta osaltani että tätä en tarkoita enkä usko isänkään tarkoittavan.
Mutta riski on tietysti olemassa ja sille on ainoa yksi lääke, valistus.
No enpä tosiaankaan tarkoita. :/
 
kökkö
Alkuperäinen kirjoittaja :):
isän ja jaskan ym. asenteet oikeuttaa polttamisen. voi ajatella, että "tämä vain lisää keskimäärin riskiä, maailmassa on pahempiakin ongelmia ja sitä paitsi lopettaminen on vaikeaa, eli tulee stressiä, eli en lopeta!" ....
Se on sitä omantunnon hiljentämistä ja selittämistä itselleen parhain päin vauvasta viis.

Miten kovaa se lopettamiseen liittyvä stressi oikeasti voi olla, jos se on pahempi kuin ne mahdolliset seuraukset? Kyllähän ihmiset käyvät läpi vaikka mitä stressejä ja paineita raskauden aikana, mutta on se silti eri kun tupakan savulla vaikeutetaan vauvan "hengittämistä".

Ja eikö se stressi kuitenkin helpota jossain vaiheessa kun lopettaa? Tupakoijat luulevat, että tupakka helpottaa stressiä ja "rauhoittaa hermoja", vaikka asia on juuri päinvastoin. Nikotiini ja riippuvuus aiheuttavat hermostuneisuutta.
 
3n äiti
on sellasiaki äitejä jotka ryyppää ja käyttää huumeita raskauden aikana, ja nuo aiheuttaa todistetusti enemmän haittaa ku tupakointi.

jokasen oma asia on polttaako vai ei. ei tarvi kenenkää täydellisen äidin tulla haukkumaan niitä jotka polttaa. ei se tee äidistä huonoa.(tai ehkä jonku mielestä tekee mutta ei mun).
 
kökkö
Alkuperäinen kirjoittaja 3n äiti:
on sellasiaki äitejä jotka ryyppää ja käyttää huumeita raskauden aikana, ja nuo aiheuttaa todistetusti enemmän haittaa ku tupakointi.

jokasen oma asia on polttaako vai ei. ei tarvi kenenkää täydellisen äidin tulla haukkumaan niitä jotka polttaa. ei se tee äidistä huonoa.(tai ehkä jonku mielestä tekee mutta ei mun).
Se on aina huono puolustelu sikiön terveyden riskeeraamiselle, että voisi tehdä pahempiakin asioita. Nämä ovat sarjassamme näitä koottuja selityksiä, joilla lieventää omantunnontuskia ja vähätellä asiaa.
 
juup
Alkuperäinen kirjoittaja 3n äiti:
on sellasiaki äitejä jotka ryyppää ja käyttää huumeita raskauden aikana, ja nuo aiheuttaa todistetusti enemmän haittaa ku tupakointi.

jokasen oma asia on polttaako vai ei. ei tarvi kenenkää täydellisen äidin tulla haukkumaan niitä jotka polttaa. ei se tee äidistä huonoa.(tai ehkä jonku mielestä tekee mutta ei mun).
Tupakointi raskausaikana ei ehkä tee huonoa äitiä, mutta itsekkään vastuunpakoilijan kyllä. Lisäksi se kertoo luonteen heikkoudesta ja vähäisestä älykkyydestä sekä koulutustasosta. Mut ei haittaa, kunhan ei sanota huonoksi äidiksi:LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja juup:
Tupakointi raskausaikana ei ehkä tee huonoa äitiä, mutta itsekkään vastuunpakoilijan kyllä. Lisäksi se kertoo luonteen heikkoudesta ja vähäisestä älykkyydestä sekä koulutustasosta. Mut ei haittaa, kunhan ei sanota huonoksi äidiksi:LOL:
Kovin surullista olisi, jos tässä yhteiskunnassamme ei olisi lupaa olla heikko :ashamed:
 

Yhteistyössä