No kertokaapas te jotka poltitte raskauden aikana

palma
Alkuperäinen kirjoittaja 3n äiti:
on sellasiaki äitejä jotka ryyppää ja käyttää huumeita raskauden aikana, ja nuo aiheuttaa todistetusti enemmän haittaa ku tupakointi.

jokasen oma asia on polttaako vai ei. ei tarvi kenenkää täydellisen äidin tulla haukkumaan niitä jotka polttaa. ei se tee äidistä huonoa.(tai ehkä jonku mielestä tekee mutta ei mun).
Kiitos tiedosta. Voitaisko me yli 15-vuotiaat nyt jatkaa tätä keskustelua siitä mihin jäätiin? :LOL:
 
Mä poltin ja ainakaan tähän mennessä ei oo mitään pojalla ilmenny, 2 kertaa ollut flunssassa 1v10kk aikana. Myös mun äiti poltti kun odotti mua ja mun siskoa eikä meillä kummallakaan myöskään oo heinänuhaa kummepaa allergiaa eikä oo ollut korvatulehduskierteitä eikä muutakaan. Mutta en mä silti väitä etteikö se tupakointi pahasta olis.
 
tupakoinut äippä
mulla on kolme ihan tervettä ja hyvin kehittyneitä lapsia, eipä mitään erityisiä sairasteluja ole ollut tavallisia kiertäviä...eli flunssaa ja mahatautia...
syntyessään olivat 3kg ja 49cm pitkiä (eli kait siis pieniä...mutta ei mun masussa olis edes isommille ollut tilaa, jos olisi isompia masussa olleet niin vääntymiä/painaumia ois ollu pahemmin esim jaloissa, niin kuin kahdella nuoremmalla oli mutta korjautuivat ajan myötä .) Nytten muksuilla hyvin pituutta ja kehitys ollut ihan normaalia.
 
huolestunut
Alkuperäinen kirjoittaja 3n äiti:
on sellasiaki äitejä jotka ryyppää ja käyttää huumeita raskauden aikana, ja nuo aiheuttaa todistetusti enemmän haittaa ku tupakointi.

jokasen oma asia on polttaako vai ei. ei tarvi kenenkää täydellisen äidin tulla haukkumaan niitä jotka polttaa. ei se tee äidistä huonoa.(tai ehkä jonku mielestä tekee mutta ei mun).

On tutkittu että jos äiti polttaa raskausaikana, lapselle tulee isompi mielihyvä tupakasta (tulevaisuudessa kun itse kokeilee polttamista). Se on kumminki totuus ettei tupakasta ole mitään hyötyä, vaan haittaa. Kukaan lapsesta välittävä äiti (tai isä) ei lasta altistaisi tupakan myrkkyihin.

Ja mallihan opitaan vanhemmilta, lapsihan voi luulla että aikuisuuteen kuuluu tupakointi. Voihan sitä vähätellä itselle että ei tää nyt niin vaarallista ole (enhän kumminkaan juo tai käytä huumeita), mutta mulle tupakkaa vetävä odottava äiti on samassa arvossa narkkari äidin kanssa
 

Yhteistyössä