Niinpä, tiedän paljon astmaatikkoja, allergikkoja, ihottumaisia, korvatuhlehduksia saavia lapsia, joiden vanhemaat eivät polta, mutta jos on polttanut nämä eivät olekkaan enää normaalia, vaan johtuvat äidin tupakoinnista..
[/quote]
....tätä olen monesti itsekkin ihmetellyt. Itse olen polttanut ensimmäistä odottaessa(1-6tupakkia/pvä),loppua kohden enää iltasin yhden... No mutta Potran pojan saimme 52cm,4250g ja syntyi rkv 41+3. Infektioastma puhkesi monen korvatulehduksen jälkeen,7 tai 8 ennenkuin sai putket korvaan,atooppinen iho-samanlainen kuin äidilläänkin,ja sitä en osaa yhdistää tupakkaan...muuten ei allergioita,sairauksia,kehitysviivästymistä,koliikkia....tms. mitä kaikkea täällä onkaan listattu tulevaksi.
Toista odottaessa olen myös polttanut n.5-10 tupakkia päivässä, nyt odotusta takana rkv 36+ ja painoarvio vaavista 3-3.5kg, lääkärin arvio oli että olisi lähemmäs 4kg syntyessään :| tämäkin vaikka olen polttanut.
Tupakointi on pahasta muutenkin vaikka ei odottaisikaan, siitä on vaan helppo tehdä syntipukki silloin kun olemme raskaana. Omasta mielestäni on hyvä edes vähentää siitä mitä on ennen raskautta polttanut,on sekin "kotiinpäin",ja lapsesta välittämistä. Onnea niille jotka pystyy lopettamaan sen tyystin, mutta myös meille jotka sitä yritämme ja onnistumme sitä vähentämään!
ja itse en ainankaan enää kehdannut ihmisten ilmoilla paljoo kessutella kun vatsa alkoi pyöristyä...et kyllä siin hiukka omatuntu soimaa, ja sekin sit vähentää tupakoiden määrää,kun ei joka välissä missä muuten , polta.