N. 10kg pudotus Vol.2

Wau, olin sauvakävelemässä perjantaina kun tyttäreni oli sillä aikaa MLL:n liikkarissa. Ehdin kävellä noin 20 minuuttia ja se on jo paljon (mulle) se.
Mutta muuten en taida pärjätä nyt hirmulaihduttajille tässä viikon pudottaja-skabassa, koska mun menkat aloivat ja yleensä silloin olen about kilon painavampi.... Eli toivossa on hyvä elää, varokaa vaan SEURAAVALLA viikolla HALUUN olla viikon pudottaja!!!!
Onneksi ei sentään paino ole noussut, tänä aamuna lukema oli 75,1 kg. Eli maanantaista pudotusta on sentään -800 g.
 
Moikka!

Täällä on saatu motivaatio takas, tai ainakin terveellisessä ruuassa pitäytymiseen ei ehkä vielä niinkään liikuntaan.. :headwall: Mutta siis karkkihimo on nyt laantunut, vaikka menkkojakin odottelen minäpäivänä tahansa.. Viikonpudottajaksi musta tuskin on kun tänäänkin näytti vaaka jotakin 60,0kg tapasta eli paria sataagrammaa plussaa.., mutta elinan tavoin..varokaa vaan ensiviikolla!!!:)

Perlos: Joo mun liikuntapäivis näyttää jokapäivältä n 4-7h ankaraa siivousta ja järjestelyä.. on ollut niin tylsät säät etten oon jaksanut lähteä kotoa mihinkään ja täällä kotona on paljon sellasia prokkiksia mitkä on oottaneet tekijäänsä.. Vakavasti puhuen, huomaan kyllä että kun syö terveellisesti, niin jaksaa paljoan paljon enemmän..ei tuu sellasta oloa että tekis mieli istuskella sohvalla, paitsi ehkä ihan illalla kun lapsi on nukahtanut.. se on tosi hyvä asia, sillä ennen oon ollut juuri sellainen että, jos saisin valita niin nukkusin kokoajan:) Niin jo ja karppaus toimii tosi hyvin, kato vaik lumonkin viikkopudotuksia..

elina: Toihan on jo tosi hyvä pudotus.. ja propsit 20minsasta!!

Äippäliini: ihana kuulla aina sellasista suhteista jotka on kestäneet noinkin pitkään, meilläkin oli miehen kanssa justiinsa 8.vuosipäivä.. Meillä on myös takana suurinpiirtein seksitön vuosi (esikoisnen syntyi viime kesänä) Mutta vielä se ei ole ns. haitannut kumppaakaan..kohta pitää kyllä ruveta ottamaan härkää sarvista ja järjestää aikaa kahdenkesken.. Mutta siis toivottavasti saatte suhteenne taas ylämäkeen!

Lumo: Ootko koskaan kuullut elävästä ravinnosta(ts. kuumentamattomasta ruuasta)? Ite oon hirmu kiinostunut siitä ja mietiskelen miten sen ja karppauksen voi yhdistää.. Ja nyt oon käsittänyt sen miten epäterveellisiä noi margariinit yms. on ja heitin loput roskiin, lapselle ostin luomu maapähkinävoita(Missä ei oo mitään muuta kuin maapähkinää) ja itelle aion kokeilla (Kun en siitä tykkää) erilaisia siemen/papu/kylmäpuristettujaöljy levitteitä. Ja eihän sitä leipää ees tuu niinpaljoa syötyäkään nykyään mutta yleensä 1-2vpl omatekosta täysjyvää päivässä..Ja mies käyttä voita koska se laittaa sitä niin vähän että ei se haittaa.. (ite kun uskon että eläinvalkuainen ja rasva ei oo ihmiselle suurissa määrin hyväksi ja en sen takia halua että se kauheesti sitä syö.)

Nyt meen, huomenna punnitukseen!!!

Moi!
 
Nyt en ole vaa`alla käynyt ja huomenna lähdetään jo kuuden aikaan Kajaanin möksälle ajelemaan joten ens viikon punnitus jää mun osalta =) Eipä tuo kyllä haittaa, paino juminut samassa kun viimeksi to taisin käydä :ashamed: Ei auta kun jatkaa, eiköhän se siitä. Pitäis vaan hyväksyä että kroppa ei ole mikään kone joka toimii tasasella tahdilla koko ajan =)

ina: Olen tosiaan joskus kuullut tuosta mutta tarkemmin en ole perehtynyt.. Onneksi netti on ystävä ja saatat hyvinkin löytää tietoa karpin ja elävän ravinnon yhditelystä :wave: Itse ainakin syön paaljon mieluummin kasviksia tuoreena kuin kypsennettynä ruoankin yhteydessä.

Karpeille kirjallisuutta: http://www.bookplus.fi/product.php?isbn=9789522200044

"Viime vuosikymmenien poikkitieteellisen ravitsemustutkimusten mukaan nykyisen länsimaisen ruokavalion ja ihmiselle luontaisen ravinnonkäytön välillä on kehityshistoriallinen ristiriita. Ihmiskeho elää yhä kivikautta.

Elimistöltä kuluu satoja, jopa tuhansia vuosia täysin uusiin ruoka-aineisiin sopeutumiseen. Kivikautinen kehomme reagoi teolliseen ruokaan lihomalla ja sairastumalla elämäntapasairauksiin."


Äiti oli lainannut tuon kirjastosta. Kirjassa painottuu erityisesti luonnollisien ja mahdollisimman käsittelemättömien raaka-aineiden käyttö jne. Kannattaa tutustua!

Viikon lopulla palaillaan taas! :wave:
 
Nooh, 59,5kg eli -100g. Ihan ok tulos kun en mitään ihmeempää oo viimeviikolla tehnyt ja alkuviikosta tuli syötyäkin vielä vaikka mitä..

Lumo: Just tollaset mua kiinnostaa ihan kamalasti..sellanen ruokavalio mikä ois ihmiselle se "oikea" ja "luontanen".. Koska ei mua esim. kiinnosta elävässä ravinnossa kaikki sellanen hapankaali hössötys vaan juuri selaset ruuat mitä voi syödä sen enempää valmistamatta, en oikein innostu ees niistä liotusjutuista mitä ne suosittelee melkein kaikelle ruualle (kuivatuille hedelmille/marjoille, pähkinöille/manteleille/viljoille... tuntuu nin oudolta miten ne ois joskus kivikaudella pähkinöitä liotellut ? Mutta se siinä vissiin on, että monet sairaat ihmiset kokeilee elävää ravintoa ns.viimeisenä oljenkortena ja silloin on kai hyvä että se ruoka on käsitelty (liotettu/tehosekotettu..)mahdollisimman sulavaan muotoon, jotta elimistöltä ei tuhlaantuisi voimia ruuan pilkkomiseen..

Nyt täytyy mennnä laittamaan aamiaista..
 
Punnitustulos oli tänäkin aamuna 75,1 kg eli miinusta on -800 g
En taida saada viikon pudottaja -titteliä, mutta kuten sanottu, ensi viikolla!!!

Hyvät tsempit päälle kaikille. On jo oikeasti tosi paljon parempi olo, kun painoa on lähtenyt melkein 5 kg. Se jo tuntuu ja näkyykin!!!
 
Tämän aamun tulos 73,9kg eli -600g. Vielä elina9 johdat =)
Mulla tosiaan noi ukon synttärit sekotti nyt tämän homman (aivan kauheeta miten tuo aika menee niin nopeaa, en voi käsittää että mun vauva on jo yks vuotta... ). Mut onneksi kuitenki ees ton verran pudotusta.

Nyt sit alkaa. Pidän nyt totaali kieltäytymisen sokeriin 10 päivän ajan ni luulis että ois siitä himosta päässy eroon. Kuka lähtee mukaan??? Hedelmäsokerin hyväksyn itse hedelmissä mut muuten ois kokoneen pois. Samoin suurinosa hiilareista jää nyt 10 päiväksi kokonaan pois. Ei puuroa, ei pastaa, ei pottua, ei riisiä eikä leipää lainkaan. Vihanneksissa ja hedelmissä olevat hiilarit ois niinku ok mut muut ei. Katotaan miten mun käy...

Liikuntapäivistä taas...

Ma: Tarkotus ois salille tai pumppiin mennä... Paino 73,9kg
 
Huomenta...mulla ei oo paino pudonnu yhtään,sama 65,2 kg ku viime viikolla.Toisaalta olen tyytyväinen koska perjantaina kävin pizzalla kaverin kanssa,lauantaina kävin baarissa ja sunnuntaina tuli syötyy krapularuokaa.
Nyt mun on PAKKO tsempata.Ens punnituksessa sais olla ees -500 g...
 
Huhuu?? Missä kaikki ovat???

Eilen olin kylässä parhaan ystävättäreni luona. Tiesin jo etukäteen, että siellä on varmaan herkkuja, joten pidin paastoa ennen sitä. Aamiaiseksi söin kaksi palaa leipää ja juuri ennen lähtöä oli pakko ottaa kaksi palaa tummaa suklaata, että jaksoi. Kylässä söimme sitten klo 18 riisiä ja kanaa, ihanaa salaattia ja jälkkäriksi BEBE-leivoksia, ihania, mutta voi, mitkä kaloriat....

Mutta tänä aamunapa vaaka näytti 74,9, joten pääsin alle 75 kilon!! JEEEE!!!

Tänään tarkoitus pitää loppupäivää Nutriletiä ja vihanneksia. Aamiaiseksi söin ruisleivän ja join kaakaokahvia, mutta loppupäivä tiukasti. Ja jos ei sada, aion mennä sauvakävelemään lenkin.
 
heips...
mulla paino eilen aamulla 75,7!!!!!!!!!
oon niin onnellinen, eli -1,3KG!!!!

No nyt tässä karsua puputan, kun ahistaa ja stressaa kaikki, mutta kuitenkin... tää ahistus näköjään laihduttaa... ei siinä muuta hyvää ookkaan.

Mutta pistäkään paremmaksi!
ENni
 
Hyvä ennii!! Ja elinalla myös hyviä uutisia, hyvä hyvä!

Paitsi että mikä enniä ahistaa?!? muuttojututko?

Perlos:: Mä lähen mukaan 10pv sokerittomalle, paitsi että jos teen puolukkasosetta ruualle niin siihen voin laittaa 1-2tl hedelmäsokeria..

Tänään sain käytyä n.1h kävelyllä..painokin oli laskenut, nyt 59,3kg (-200g maanantaihin)

Eipä nyt muuta!

 
Liikuntapäivistä

Ma: Kuntopyörä 15min. Pump 60 min. Paino 73,9kg
Ti: Lenkki 40min. Paino 73,8kg (-100g maanantaihin)

ina:Joo aloitetaan tästä päivästä se sokeriton.. Mää söin eilen illalla viimisen suklaakakku palan ku unohdin :ashamed: Mut nyt ei oo enää mitään herkkuja kotona ni pitäs olla "helppoo" mitä se tuskin on :LOL:

MAHTAVAA ENNI!!! Pudotus, ei ahdistus :hug: Mulla on kyllä sama homma että kun ahdistaa ja ressaa niin tulee syötyä karkkia yms. ihan tolkuttomasti. Ja sit ku iloitsen jostain ni sillonki palkitsen itseni karkilla :whistle: Eli olen tunne syöjä, olipa tunne mikä tahansa niin sokeri kelpaa.. :ashamed: Olen toivoton... Mut se on loppu nyt! *uhoaa hän taas*

Aamulla kirjotin pitkän pätkän tänne taas mut se katos jonnekkin.... Mitäköhän siinä oli...

Aamukahviin en laittanut enää edes makeutusainetta =) Ostin kevytmaitoa (ennen olen siis käyttänyt rasvatonta) ni maistuukin ihan kohtuulliselta. Vielä ku pääsis tosta kofeiinista eroon :whistle: noh... sitä mietin sit ku oon raskaana :D

ainiin elina9 Onnittelut rajan rikkomisesta :flower: Muistan itekki ku toi 75kg alittu ni olihan se voittaja tunne. Nyt tuota seuraavaa 70kg alittamista on sitten saanutkin oottaa ja oottaa ja oottaa.... :whistle:

nojoo, mutta katellaanpa taas :wave: sokerittomia päiviä toivottaen :wave:
 
Moikka.

Iloset lukemat 58,5kg oli aamulla, eli uudet pohjat..jee!!!

Perlos: Mä oon vähän oppinut tän laihdutuksen myötä tosta itsensä lohdutus ja palkitsemis kierteestä pois..kun sillä metodilla syitä löytää joka päivästä.. Mutta siis pohjimmiltani oon ihan samanlainen.. Yksi oivallus mulla oli ainakin se että en syö väsymykseen nykyään (Ainakaan niin usein) Vaan meen nukkumaan..

Nyt lenkille! :wave:

Ps: Pitäs vissiin päivittää.. Enni tais iedä sen viikon pudottaja tittelin? ONNEKSI OLKOON ENNI!!! :flower: :flower:
 
Nyt saan minäkin päivittää "liikunta"päivistä:
Olin äsken yli 1,5 tuntia ulkona hikihommissa: raivasin risuja, raahasin polttopuita, haravoin, leikkasin oksasaksilla pieniä vesonneita puita pois. Hiki tuli hommissa ja kohta painun suihkuun. Kyllä varmaan paloi kaloreita ihan rutkasti. Mihinköhän urheiluun sitä voisi verrata?
Aamulla vaaka näytti 74,8 (ja yhden kerran 74,6 mutta otetaan varman päälle) vaikka söin eilen jäätelöä päivällä (sitten en tosin syönyt ruokaa). Odotan innolla huomisaamun lukemia tämänpäiväisen rehkimisen jälkeen!!

Onnea Enni - VIIKON PUDOTTAJA!!! :heart: :flower:
 
Liikuntapäivistä

Ma: Kuntopyörä 15min. Pump 60 min. Paino 73,9kg
Ti: Lenkki 40min. Paino 73,8kg (-100g maanantaihin)
Ke: Lenkki n.40min. ja kuntosalille ois tarkotus mennä. Paino 72,9kg (-1kg maanantaihin)

JIPII!! Ei sitten muuta. :D

elina: Eiköhän tuo sun pihan siivous urakka oo verrattavissa aikalailla kuntosali treeniin. Näin voisin ainaki kuvitella. Jos sitä nyt johonkin pitää verrata.

Yks huonopuoli tässä vähähiilarisessa ruokavaliossa on.. Tulee aika kalliiksi ku nyt lihaa ja kasviksia syö paljon enemmän ja ku hoitovapaalla ei tuo rahan tulo oo mitenkään valtaisaa :whistle: No mut, yrittää niin kauan ku pystyy mut kyllä mun varmaan kohta pitää tuo aamurahka vaihtaa puuroon ni vähän helpottaa. Mut ehkä tuo puuro ei oo ihan hirveen pahasta ku siihen nyt en mitenkään koukkuun jää...
 
Liikuntapäivis:

Ma: paino 59,6kg
Ti: Lenkki 1h 59,3kg (-300g maanantaihin)
Ke: Lenkki 45min, 58,5kg (-1,1kg maanantaihin)

Perlos: Oon huomannut samanjutun tossa vähähiilarisessa, nykyään kun puurokin (ainakin maidon kanssa) maksaa ja leipä liikaa niin noi vähähiilariset vaihtoehdot maksaa ihan liikaa.. Ite laitan kyllä mielelläni kaikki ylimääräset pennoset ruokaan, mutta niin kuin sanoit ei niitä tässä kotihoidontuella oikein oo..

elina: Muista ettet pety jos vaaka ei ookkaan heti huomen aamulla suotuisa..kun rehkiminen nostaa joskus painoa (Kun lihaksiin kertyy nestettä kun niitä käytetään aikaisempaa voimakkaammin...jne...:)) Muistutan aina mun ystävästä eli mittanauhasta..sillä saa "oikeemman" tuloksen vartalon muutoksista..

Iltapalalle :wave:
 
Tänään oli iltapäivällä palkinto 5 kg laihduttamisesta. Olin tunnin selkä-hartia-niska-hieronnassa. Paikalliset urheiluhierojaopiskelijat harjoittelevat ja sain varatuksi sinne ajan pari viikkoa sitten. Oli ihana tunti. Mulla on hartiat ja lavat aivan järkyttävän kehnossa kunnossa ja hieroja sanoikin, että ei näihin saa mitään tuloksia... Että kuulemma kannattaisi vähän useammin käydä hierouttamassa itseään. Mutta mukavaa hemmottelua oli ja selkä ja niska on ihan eri tuntuiset. Toivottavasti vaikutus on vähän kauemmin kuin vain tänään...

Kiitos kannustuksista!!!

Täytyy tosiaan muistaa, että vaaka ei välttämättä heti noteeraa mun tekemisiä sillä tavalla kuin haluaisin... Halusin siksi jotain vertailua, että voisin katsoa esim. PV liikuntapisteitä.
 
Liikuntapäivistä

Ma: Kuntopyörä 15min. Pump 60 min. Paino 73,9kg
Ti: Lenkki 40min. Paino 73,8kg (-100g maanantaihin)
Ke: Lenkki n.40min. Kuntosali 90min. Paino 72,9kg (-1kg maanantaihin)
To:: Lepopäivä. Paino 73,6kg (-300g maanantaihin)

Blaah, oli pienoinen pettymys tuo paino aamulla. Söin kyllä eilen pähkinöitä pari sataa grammaa ja nehän nyt ei oikein laihdutus ruokaa oo :whistle: Mut parempi vaihtoehto kuin karkki :D

Pastaan, leipään, riisiin, pottuun enkä herkkuihin ole sortunut. Pepsi maxia oon salin jälkeen pari hörppyä ottanut mut muuten oon pysyny ruodussa. Kahvikin menee edelleen ilman makeutusainetta =)

elina:Joo paikkareiden pisteistä voit sen kuntosali treeniksi kattoo. Ei se nyt varmasti hirveesti huti mee =)

Ainiin, ku oli inan kans tuosta rahasta puhe... Noi pähkinät makso 7 euroo 400g pussi :eek: Että ei niitäkään kovin usein viiti ostella... Pitäs karkkien maksaa ton verran ja sit pähkinöiden yms terveellisimpien maksaa vähemmän! Onpa kumma että kansa vaan lihoo... :kieh:
 
Liikuntapäivistä

Ma: Kuntopyörä 15min. Pump 60 min. Paino 73,9kg
Ti: Lenkki 40min. Paino 73,8kg (-100g maanantaihin)
Ke: Lenkki n.40min. Kuntosali 90min. Paino 72,9kg (-1kg maanantaihin)
To: Lepopäivä. Paino 73,6kg (-300g maanantaihin)
Pe: Pumppiin tai salille oon menossa.. Paino 72,9kg (-1kg)

Jipii tuo paino!! Mutta en tajua miten selviän viikonlopusta :eek:
Tekee mieli ihan käsittämättömän paljon suklaata ja karkkia tai no ihan sama jotain herkkua |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O
 
Tervetuloa äityli!!!

Enni - minä taidan olla samassa jamassa. En kerrassaan käsitä tätä. Vaaka näytti aamulla puoli kiloa enemmän kuin maanantaina, vaikka olen omasta mielestäni syönyt tällä viikolla ihan ok ja joinain päivinä tosi vähän. Liekö tämä työnhakustressaus kuitenkin vaikuttaa tälläkin tavalla? Olen rampannut haastatteluissa ja teen hakemuksia ja selailen nettiä joka päivä... Prkl.

Pidän tänään puhtaan nutrilet-päivän. Ei tästä perk*** muuten mitään tule. Järkkyä!!!

Ja kuvitelkaa, leivoin eilen litran pullataikista 40 rahkapullaa ja 40 kanelikierrettä tyttären tulevia synttäreitä varten, sitten tein litran sämpylätaikinan, josta tuli about 45 sämpylää ja söin ainoastaan yhden pienen kanelikierteen ja yhden sämpylän... Ja hosuin kuin heinämies koko iltapäivän. Ja tulos on prskl PLUSSAA. :headwall:
 
Lumo palaa lomalta :wave: Karpisti elin vaikka kahden hiilarisyöpön matkassa olinkin :D Karkkia tuli maisteltua mutta muuten ruodussa oltu. Eilen siis palattiin ja tänä aamuna vaaka näytti melkein samaa kuin viime ma vain muutaman sadan gramman heitolla :D Olen tyytyväinen.

Perlos: Onnea! Oikealla tiellä olet! Tiedän tuon namihimon, mutta se pitää vaan kestää vaikka onkin kamalaa... Useimmat ihmiset tosiaan on riippuvaisia sokerista vaikka eivät sitä edes tajua. Mäkin olin ja nyt voin syödä hyväskää ihan muutaman palan vaan ja se riittää. Eli vaan totaalikieltäytyminen päästä irti kierteestä! Tsemppiä :hug:

Rahasta... Lidlistä löytää aika kivasti paljon karpillekin sopivia tuotteita inhimillisempään hintaan :wave: Kasvikset ovat muistaakseni ainakin selkeästi halvempia kuin normikaupassa ja pähkinöitäkin löytyy joka sorttia :p
 
Olin eilen "aika kiltisti" ja tänä aamuna vaaka näytti tasan 75. Tänään täytyy skarpata ja ensi viikosta tiukka linja. Nyt mulla on PV points laskin ja sain jopa siihen ohjeet (ostin kirppikseltä eikä ohjeita ollut mukana), täytyy alkaa vähän laskea pisteitä niistä asioista, joita useimmiten syön.
 

Yhteistyössä