N. 10 kg pudotus- Onko mukaan lähtijöitä??

Alkuperäinen kirjoittaja Rouva nokkonen:
juu eli oon kans vanha konkari näis laihdutusjutuis..pisteenlaskua, keventäjillä laihdutin 10kg tammikuussa 07-kesäkuu 07..taas tullu kiloja.

Liikunta ollut aina pakkopullaa, mutta nyt oon alkanu jopa tykkäämään siitä (juoksen 4kertaa viikossa)Sen minkä jaksan. :kieh:
Oon kyllä nyt vasta viikon juossu.Mulla painoa siis 84kg, ja pituuteni on 167cm..eli -10kg olis hieno homma! :flower:
Juu kyllä mun puolesta ainakin tervetuloa mukaan vaan! :wave: Me ollaan vähän tälläistä sekalaista sakkia, esim. minä pisteilen tarkkaan, jotkut vähän löysemmin, jotkut tarkkailevat syömisiään jne... Mutta liikuntaa ollaan kaikki pyritty lisäämään =)

Mulla ois tarkoitus tiputtaa 10 ja mieluiten se 15kg. Etusivulla ehkä jo näitkin listan meistä laihistelijoista ja tuloksista..? =)

 
LiisuLilli
Huomenta! Nyt on menny minullakin plörinäksi :(
Olen yrittänyt pysyä pisteissä, mutta eilen ja toissapäivänä tuli silti ylimääräistä syötyä. Saiskohan tässä sellasen spurtin, et sais edes jotain tulosta aikaan maanantaiksi? Nytkin pitäisi olla stepperillä tekemässä, mutta en taida jaksaa kun alettava siivoamaan kohta. Tää on nyt vähän hankalaa :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vilppu:
Tämä mieheni eno oli alle 40v ja kolmen pienen lapsen isä. Miehelleni kuin veli. Tuntuu vaan niin pahalta mutta elämän on jatkuttava.
Noin nuori :ashamed: En halua mitenkään jauhaa, mutta pari vuotta sitten isäpuoleni menehtyi sydäriin ja heti perään mun eno autokolariin. Kummatkin oli n. 44 vee. Kyllä se pysäytti. Eniten käy sääliksi näitä lapsia (vaikka kaikkia myös), jotka menettävät isän. Mun siskopuolet olivat sillon 9 vuotta.
Jaksamisia! :heart:


Rouva nokkonen tervetuloa! Lisäsin sinutkin etusivulle. Kiva nikki sulla =)
 
Mulla on tällä viikolla lipsunut rennon otteen puolelle ja tulee lipsumaan... Pitäähän mun yks laskiaispulla saada tänäkin vuonna. :whistle: Maanantain mpunnaustuloksesta riippumatta ajattelin alottaa sen pv:n tehostartin mukasen ja löyhään vaikka sitte tarvittaessa. Yritän valkata sieltä sellaset eväät, että ei jää nälkä... Nyt kun on ollu tapana syödä kerran päivässä kunnolla aamiaisen lisäks. Huono tapa, tiedän. annoskokokin on sit niin iso, ettei masu pääse vanhingossakaan pienenemään. Mut ens viikon alusta masulaukun pienennystä tehostartilla ja sillä lisää tsemppiä mun projektiin. :)

Uusille tervetuloa! :)
 
Ai niin, mulla on kertomisen arvoinen asia: mulla meni ensimmäiset "pienet" farkut jalkaan!! Voi sitä RIEMUA!! :D
En kylläkään oikeen ymmärrä, silloin viimeksi kun näitä housuja pidin (ennen raskautta) olin 8 Kg tästäkin kevyempi. Noh, ehkä kiinteytyksestä on ollut apua.
 
Vinkki avuksi painon pudotukseen: vaunulenkit!

Olen käynyt tällä viikolla kaksi kertaa rattaiden ja sykemittarin kanssa n. 50 min lenkillä. Rattaat ja loska antavat mukavan vastuksen ja syke on kohonnut kivasti peruskestävysalueelle. Sykemittarin mukaan eilinen lenki kulutti 360kcal. Ja muutenkin olen koettanut saada itseni kaksi kertaa päivässä liikkeelle lasten (2x13kk) kanssa. Ihan vaikka kaupassa käynti rattaiden kanssa on hyvää hyötyliikuntaa ja aina se polttaa jonkun kalorinkin. Tällainen liikunta tulee tehtyä helposti ja ilman suurempia ponnisteluja. Olenpahan (edes) sen aikaa pois patojen ulottuvilta ja lapsetkin viihtyvät rattaissa hyvin, kun valitsee sopivan kävelyreitin (koirapuiston ohi, sorsalammikon ohi, keskustan läpi...)

Ja vielä potku kaikille persuksille, jotka sitä tarvistsevat. Tsemppiä loppuviikkoon!
 
Pisteistä. Minunkin on ollut aika vaikeaa pysytellä pisteissä. Onneksi olen saanut liikunnasta muutamat lisäpisteet, jottei ole tarvinnut kärvistellä. Saisin syödä periaatteessa 19P päivässä, mutta olen syönyt n. 21P. 19P tuntuu tosi vähältä, vaikka koetankin valita ruokia siten, että saan mahan täyteen. Illalla, kun lapset ovat nukkumassa, on aina ihan pakko syödä jotakin päivän päätteeksi. Voi, kun pääsisi siistä tavasta eroon!
 
Voisko joku pisteilevä laittaa tähän minkä verran minkäkin painonen nainen saa pisteitä päivässä syödä? Mä kun en niitä muista ja olis kiva tietä oma pisteluku. Laskiko ne niitä lukuja vai mikä muutos siinä tapahtu? JOtain sellasta lueskelin jostain.

Ai niin... Voimia Vilpulle ja perheelle! :hug:
 
nyt on taas tullut uusi points ohjelma. Muutamien pisteitä on tarkastettu ja mm. omena, päärynä, kiivi, sitrushedelmät on ilmaisia. Muitakin muutoksia on, kuten pastaa, nuudelia, lihaa ym. saa syödä tietyillä pisteillä itsensä kylläiseksi.

Mutta tarkoitit pisteitä jotka sinä saat syödä niin käydään sen asian kimppuun. enään pisteet ei määräydy painon mukaan vaan tälläisen testin:


1 oletko
nainen 7 pistettä
mies 15 pistettä

2 ikä
18-20 5 p
21-35 4
36-50 3
51-65 2
yli 65 1 p

3.mikä on painosi nyt.merkitse painosi 1.kymmenluku. esim jos paino 87 merkitse silloin 8

4.kuinka pitkä olet
alle 160 1p
160 tai pidempi 2p

5. millainen on päivittäinen työsi
a. pääasiallisesti istumatyötä 0p
b. pääasiallisesti seisomatyötä, osittain istumatyötä 2 p
c. pääasiallisesti liikkuvaa, osittain seisomatyötä 4 p
d. fyysisesti rasittavaa 6p


laske pisteet nyt yhteen

täysimetät niin lisää 10p ja jos lapsesi syö jo muutakin niin lisäys on 5p



Tää on kopioitu tosta yhdestä toisesta ketjusta =)
 
Kiitos Arjaana! :flower: :) Olipas muuttunu monimutkaseks, mut tossa huomioidaan kyllä paremmin kokonaisuus. Ihan kivasti näköjään saan pisteitä syödä, kyllä niillä ittensä kylläseks saa. Kiva, että "ilmasia" on tullu lisää... Voin siis huoletta napostella hedelmiä. :)

Koitin huhuilla kirppisosiossa sitä pistevihkoa, mut ei kellään o myydä. Taidan poiketa jossain ryhmässä kysymässä, jos sais sieltä. Mut ekana sitä tehostarttia... Sillä pääsen hyvään alkuun. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Kiitos Arjaana! :flower: :) Olipas muuttunu monimutkaseks, mut tossa huomioidaan kyllä paremmin kokonaisuus. Ihan kivasti näköjään saan pisteitä syödä, kyllä niillä ittensä kylläseks saa. Kiva, että "ilmasia" on tullu lisää... Voin siis huoletta napostella hedelmiä. :)

Koitin huhuilla kirppisosiossa sitä pistevihkoa, mut ei kellään o myydä. Taidan poiketa jossain ryhmässä kysymässä, jos sais sieltä. Mut ekana sitä tehostarttia... Sillä pääsen hyvään alkuun. :)
Huuto.netissä myydään paljon kaikkia pv-juttuja, mutta ihmiset huutaa niitä ihan älyttömöän kalliilla :eek: Kantsii käydä ehkä ryhmästä ostamassa... Mä kattelin huutiksesta Ostajan oppaita niin jotkut "hullut" huusi niistä yli 20? kun uuden saa 11? :eek:

Hei kuule, kerros miten toi tehostartti toimii? Onko se jotenkin niin, että jätetään päivässä tietty määrä pisteitä syömättä? Ja miten kauan se saa kestää...?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Arjaana:
Hei kuule, kerros miten toi tehostartti toimii? Onko se jotenkin niin, että jätetään päivässä tietty määrä pisteitä syömättä? Ja miten kauan se saa kestää...?
Tehostartti on ihan erillinen ohje, jossa on esimerkkipäivän ruuat ja niihin vaihtoehtoja. Niitä voi vaihtaa keskenään eli järjestyksellä ei ole väliä milloin syö. Ne on valmiiks pisteytetty ja sieltä vaan poimitaan mieleinen vaihtoehto eikä tarvi merkatakaan mihinkään. (kun siis on 20 pistettä päivälle laskettu siihen. Enempi jos tarvii, niin sit lisää tarvittavat syömiset) Aika kätsy mun mielestä. Oliskohan kauheesti rikottu sääntöjä, jos sen tänne koittasin kuvaksi saada? En o koskaan laittanu, joten neuvoja sit tartteisin.

Se mulla oleva on vanhan systeemin mukanen tehostartti, nykynen on enkunkielisellä nimellä. Mut voihan siihen ite korjata ne jutut, mitkä on muuttunu. :)

Päätin mennä käymään ryhmässä ens viikolla, kun mies on päivisin kotona... Saan sen vihkosen, kun ilmottaudun mukaan ja muutakin materiaalia. Eihän siellä o sitte pakko jatkossa käydä, jos siltä tuntuu. Pv:n nettisivuilla oli kuponki, jolla pääsee alottamaan pelkällä viikkomaksulla... 12? on ihan ok hinta siitä kaikesta. :)
 
No niin... eilen kävin taas vaunulenkillä kunnolla ja äsken vain tuollaisella näyteikkunakierroksella... no toivottavasti ei ole taas ainakaan noussut tuo paino.
Olen ollut kyllä tosi tyytyväinen tähän astisiin saavutuksiin, mutta jos ei huomenna olla alle 80kg niin sitten lähen kyllä siltä istumalta lenkkeilemään. Ilmat vaan on hölmöt kun tuolla loskassa saa painaa, mutta ehkä se vielä muutaman kalorin lisää kun on vähän raskaampaa työntää vaunuja.
Mä en ole vieläkään saanut herkutteluja nolliin. Se ei tartte kun yhden "huonon" päivän ja meitsi tarttee vähän mielenkohotusta ja mistäs sitä muualta kun karkista :ashamed: Kun on yksikseen niin tää on tällasta, mutta hei, hyvä suuntahan mulla on ja kyllä huomaa että on noilla vaunulenkeillä saanut ainakin taas peruskuntoa itelleen, kun synnytyksen jälkeen se oli ihan nollissa.
Mutta huomiseen.

Enni
 
LiisuLilli
Huomenta! Nyt meni tuo viikko vähän noin ja näin. Tuli sairasteltuakin ja laiskuuttani laitoin myös senkin syyksi ettei tarviisi mitään tehdä :ashamed:
Nyt on vaan pakko tsempata tällä viikolla. Niin joo paino edelleen 76.
Vähän kyllä suututtaa :headwall:
Onnea kaikille!
 
Huomenta vaan kaikille!
Aamulla puntari näytti 59,7 eli viikon aikana lähti 400 grammaa. Ihan jees. Viikonloppuna oli isot juhlat ja tuli leivottua ja syötyä paljon. Lisäksi en päässyt liikkumaan juhlavalmistelujen ja kuumeen vuoksi niin paljon. Mutta nyt näyttäs arki tasaantuvan ja pääsee taas kiinni terveelliseen elämään... :)

Mä ajattelin alkaa pitämään ruokapäiväkirjaa ens maanantaista lähtien. Onko kukaan muu kiinnostunut? :wave: Mikä ettei myös liikuntapäiväkirjaa...?

Muiden punnitustuloksia odotellessa,

Limeoline
 
Maantaita!
Mä unohdin aamulla punnita itteni, joten punnitsen huomenaamulla ja tuun sit kertoon... epäilen,e ttä jää se mun tavote alle 80 saavuttamatta, no saapahan vähän tsemppiä taas siitäkin sitten. :ashamed:
 
Heips!

Mulla näytti vaaka +600g, ihan kuten arvelinkin. Vähän huonosti siis meni viikko, mut nyt sitten skarpataan. Alotin sen tehostartin nyt, mut pienillä muutoksilla tän päivän osalta... Eilen tuli ostettua pitsat ja mulla jäi puolet syömättä, kun en jaksanut. Tänään siis syön loput kahdessa erässä, kuitenkin päivän pisteissä pysyen. Onneks on tuo Ravintolat ja kahvilat -opas, niin sain katottua minkä verran toi lätyn puolikas lohkasee pisteitä.

Eilen käytiin vaunuilemassa 1½h, vaikka oli tihkusumu. Ensin vähän laiskotti lähteä, mut hyvää se kuitenkin teki kävellä. Kovin lujaa ei menty, vähän fiiliksen mukaan vaihtelevalla vauhdilla, mut kai siinä silti ihan kivasti kaloreitakin kului. Tänään en välttämättä mihkään lähde, mut huomenna on sit taas vähintään keskustan reissu. Jumppapallon sain eilen aikaseks pumpata, joten sillä meinaan keikuskella keskivartaloon keskittyen.

Tsemppiä alkaneeseen viikkoon kaikille!
 
Mun paino tänä aamuna 62,2 eli -500g. Urheilin ihan hullun paljon viikon aikana, mutta vastapainoksi tuli herkuteltuakin. Söin eilen 16 suklaakonvehtia!!! :eek:

Nyt olen ajatellut, että mittanauha on puntaria parempi kaveri tällä hetkellä. Vyötäröltä oli lähtenyt 2cm viikon aikana. Eli tehokas liikunta näyttää auttavan kiinteytyksessä. Sykemittariin tuli viikon aikana 7 harjoitusta, joiden lisäksi 2x salitreenit ja vatsoja ja kylkiä olohuoneen lattialla. Tänään on pakko pitää lepopäivä. Iltapäivällä tosin taidan lähteä rattaiden ja koiran kanssa kävelylle, mutta pidän sen ihan palauttavana lenkkinä. Paikat on nimittäin kipeenä eilisestä. Kävin aamulla tekemässä rattaiden kanssa intervallilenkin ja illalla käväisin salilla.

Ruokapäiväkirja ja liikuntapäiväkirja ovat hyviä ajatuksia. En tiedä jaksanko kirjata syömisiäni, mutta liikunnata voisin laittaa ylös.
 
Nyt sain vihdoin sen konkreettisen motivaatiopotkun persiiseeni kun aamulla katsoin vaakaan =) Eli yhteensä nyt lähtenyt 4kg! Vieläkin yhä harmittaa se edellisviikonloppu kun tuli vähän takaisin, mutta minkäs sille enää voi.

Viime viikko meni mun mielestä aika laiskasti, tai siis kyllä mä liikuin, mutta motivaatio oli ihan nollassa ja väkisin sitten vähän yritin jotain harrastaa. Eilen käytiin tunnin lenkillä miehen, koiran ja ton tytön kanssa vaikka ei ois yhtään kiinnostanut, mutta onneksi lähdettiin sillä muutaman metrin jälkeen olinkin jo iloinen kun tuli lähdettyä! =)

Pisteissä pysyminen ei ole ollut hankalaa, mutta toki joskus on tehnyt mieli herkutella pisteiden yli, mutta onneksi oon pitänyt pintani ;) Perjantaina söin Big Mac-aterian josta on vieläkin huono omatunto :ashamed: kuitenkin pisteissä pysyen.

Viikon varalle ei kauheasti ole suunnitelmia, mutta tänään ajattelin kävellä tätini luo kylään. Joinakin päivinä täytyis stepperillä tehä ja jos vaan suinkin itsestäni saisin irti niin täytys DVD:ltä tuo rasvanpolttoharjoituskin tehä...

Noista päiväkirjoista. Mä periaatteessa jo pidän sitä kun kirjotan päivän syömiset/pisteet ylös. Myös liikuntapisteet kirjaan vaikka en niitä syömiseen käytäkään ja yleensä sitten muistan mitä minäkin päivänä on tullut tehtyä.

Jatkotsemppejä kaikille!! =) :wave:

*muoksmuoks* hassua varten vielä ilmoittelen, että paino siis nyt 81,5kg (vaikka olisit sä varmaan itekin osannut laskea ;) ) Pudotus siis 4kg.


*huoh* jos vaikka ensi viikolla jo paino alkaisi vihdoin seiskalla, vaikka vähän kyllä epäilen... :/
 
Sanokaa nyt mulle kova sana...
Meitsi täällä vetää vaan kismetiä....
No kävin mä vaunujen kanssa lenkillä, mutta eihän siitä ole tällä menolla mitään hyötyä!!!!!
Hitto, miten mä saan tän herkuttelun kuriin???
 
Enni... Ensinnäkin yks parhaiten toimivista tavoista välttää mässyttelyä on jättää herkut kauppaan. :) Ja jos kauppaan menee kylläisenä, ei niitä mielitekoja niin helposti tule... Tai ainakin on helpompi vastustaa. :) Karkkipäivää myös suosittelen... Kun yhtenä päivänä viikossa on lupa herkutella, ei koko aikaa tee mieli. Säännölliset syömiset, helpot kevyet välipalat ja vähäkaloriset herkut tiukkoihin tilanteisiin auttaa myös.

Herätellääs sitä kevyiden herkkujen pinoamista. :) Täältä tulee ensihätään muistutus dipattavista vihanneksista ja hedelmistä, niille kevytkermaviiliin mieleiseksi maustettu dippi. Maissinaksut käy sipseistä, vaikka ovatkin lähes mauttomia. Niitäkin voi dippailla, jos muuten ei maistu.

Tsemppiä tsemppiä! =)
 
onko mun laihdutus motivaatiota täällä näkynyt? Se on nimittäin hukassa :kieh: . Viikonloppuna söin taas mitä sattuun, kävin kylläkin lenkillä ja stepperilläkin kikkailin mut joku tökkii ja pahasti |O . Painoa on tullut varmaan kilo viime viikosta, en ole kyl käynyt puntarilla mutta olo on sen tuntoinen. Ehkä se tuo alku vauhti mul oli tuossa pudotuksessa liian kova ja se nyt sitten kostautuu, mut periksi en anna. Kun vain sais nyt tsempin päälle niin ois hyvä taas jatkaa.
Palataan keskiviikkona asialle!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vilppu:
onko mun laihdutus motivaatiota täällä näkynyt? Se on nimittäin hukassa :kieh: . Viikonloppuna söin taas mitä sattuun, kävin kylläkin lenkillä ja stepperilläkin kikkailin mut joku tökkii ja pahasti |O . Painoa on tullut varmaan kilo viime viikosta, en ole kyl käynyt puntarilla mutta olo on sen tuntoinen. Ehkä se tuo alku vauhti mul oli tuossa pudotuksessa liian kova ja se nyt sitten kostautuu, mut periksi en anna. Kun vain sais nyt tsempin päälle niin ois hyvä taas jatkaa.
Palataan keskiviikkona asialle!
Hei kuule, niinkun oot varmaan lukenutkin niin mulla oli viime viikolla ihan sama tilanne ja se on tosi ärsyttävää! |O Kaiken lisäks koko ajan oli hirveen turvonnut ja läski olo, ihan kun ois koko ajan mässyttänyt jotain mahansa täyteen vaikka söinkin kevyesti :eek: Eli jos tämä viikko nyt menee noin niin eihän se maailmaa kaada (vaikka se sillä hetkellä siltä tuntuukin ), ensi viikolla sitten parempi puhti taas! Ja multa oli ainakin ihan kivasti tippunut vaikka koko viime viikko tuntui menneen pipariksi =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Enni1980:
Sanokaa nyt mulle kova sana...
Meitsi täällä vetää vaan kismetiä....
No kävin mä vaunujen kanssa lenkillä, mutta eihän siitä ole tällä menolla mitään hyötyä!!!!!
Hitto, miten mä saan tän herkuttelun kuriin???

Hyihyi, nyt ne kismetit ym. roskiin, kaapin perälle tai muksujen suuhun, ihan mihin vaan paitsi sun mahaan :D

Ja kuten Myy tuossa jo sanoi niin helpoimmalla pääset kun jätät KAIKKI herkut kauppaan. Meille ei ostella lähes ollenkaan herkkuja joten niitä on sitten vähän hankala syödä ;) Ja myös tuo on hyvä keino, että ei mene nälkäisenä kauppaan. Olen itse todennut tämän asian kun nälkäisenä kaupassa oltuani kuitti on pitkääkin pidempi :eek:

Ja voit lohdutella itseäsi ainakin sillä, että olet sentään käynyt sillä kävelyllä niin ei se kismetkään niin kovin pahoja sitten pääse tekemään. Ja varmasti tiedät itsekin, että jos se kismet jäisi syömättä niin lenkistä olisi vieläkin enemmän hyötyä =)


Nyt tsemppauksia ja potkuja kaikille!!
 

Yhteistyössä