N. 10 kg pudotus- Onko mukaan lähtijöitä??

LiisuLilli
Tervetuloa Vilppu =) Hyvin oot saanu painoa pois, noihin lukemiin munkin pitäs ainakin alkuun yltää.
Tänään ja eilen vetelin ananasta, koitan vähän niitä nesteitä poistella. Täältä olen lukenutkin kehut ananasdieetistä. Jos sais tän homman kunnolla vauhtiin :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja hassu:
Moikka!

Onko muita kenellä noin 10 kg pudotettavaa? Olis mukava jakaa juttuja matkalla kevyempään elämäntapaan! Mulla siis extra 10 kg roikkuu kropassa raskauden jälkeen. Ja olis NIIN kiva päästä niistä pois :wave:
Jos jollain sama homma niin tule tänne pinoon :heart:

Ajattelin itse pudottaa kilot terveellisesti syömällä ( herkut pois) , liikunnalla ja osittais imetyksellä.
Päiväkalorimääräksi olen asettanut itselleni 1300. Joten toisaalta välillä pullapalan voi syödä, mutten ylitä tuota kalorimäärää.

Maanantai olisi hyvä punnituspäivä! =)


Nonniin, tässä listaa porukasta, tuloksista ja tulevista tuloksista!





Enni1980
Tavoitepudotus: 10 Kg
Pituus: 173 cm
Lähtöpaino: 82,2 Kg
Paino nyt: 81 Kg
Pudoitettu: -1,2 Kg

Arjaana
Tavoitepudotus: 10 Kg (ehkä 15 Kg )
Pituus: 173 cm
Lähtöpaino: 85,5 Kg
Paino nyt: 82,8 Kg
Pudoitettu: -2,7 Kg

Tikruus
Tavoitepudotus: 10 Kg
Pituus: 162 cm
Lähtöpaino: 74,4 Kg
Paino nyt: 73,4 Kg
Pudoitettu: -1,0 Kg

Myy-80
Tavoitepudotus: 10-15 Kg
Pituus: 156 cm
Pudoitettu: -1,0 Kg

mimomamo
Tavoitepudotus: 13 Kg
Pituus: 178 cm
Lähtöpaino: 78 Kg
Pudoitettu: Vyötärö -5cm, reidet -2cm

LiisuLilli
Tavoitepudotus: 10 Kg
Pituus: 170 cm
Lähtöpaino: 77 Kg

Miitu79
Tavoitepudotus: 5 Kg
Pituus: 161,5 cm
Lähtöpaino: 64 Kg

hassu
Tavoitepudotus: 10 Kg
Pituus: 160 cm
Pudoitettu: -1,8 Kg

Vilppu
Tavoitepudotus: 16,1Kg
Pituus: 166 cm
Lähtöpaino: 73,3 Kg
Paino nyt: 67,2 Kg
Pudoitettu: -6,1 Kg

Jee, hyvältä näyttää!! :wave: Mulla näköjään alussa eniten painoa :ashamed: Mutta kohta olen hoikka kun mikä! :D (ehkä... )
 
Kiitos!
Minä aloitin vuoden sellaisella elimistön puhdistuskuurilla, 3vkoa join sitä litkua ja noudatin niitä ohjeita mitä annettiin. Hyvin tippui paino ja oikeestaan se ruokavalio jäi päälle mitä söin sen kuurin aikana. Eli paljon hedelmiä, marjoja ja vihanneksia. leivän syöntiä olen vähentänyt, kalaa ja kanaa syön kera tummanriisin. Lenkillä yritän päästä käymään joka päivä ja tavoite on se 10 000 askelta/lenkki. Sitten vielä iltaisin kikkailen stepperillä kun lapsoset saan nukkumaan. Nyt vaan on meinannu olla motivaatio pulaa, mutta eiköhän se tästä taas. Minä olen pitänyt tuota keskiviikkoa punnituspäivänä eli ilmoittelen sitten painon aina keskiviikkoisin. Kertokaan tuosta ananasdieetistä?
 
Moi!

Vieläkö sopii mukaan kymppi-projektiin? :)

Tarkoitus olisi pudottaa vajaa kymmenen kiloa, aloituspaino on 63,3. Siitä sitten alaspäin pitäis päästä ruoka-annoskokoja pienentämällä ja liikkumalla hieman lisää. Lisäksi imetän, mutta sen varaan en laihtumistani uskalla pelkästään jättää.

Tavoitepainossa olisi kiva olla kesällä! Tsemppiä muille pudottajille! Hiljaa hyvää tulee!
 
LiisuLilli
Tervetuloa Limeoline =)
Ja vilpulle ananasdieetistä, en ihan tarkkaan sääntöjä tiedä, mutta ei kai siihen olekkaan. Eli oliko se nyt viiden päivän vai viikon ajan joka aamu syöt ananasta! Ei kummempaa, muuten ruokavalion voi pitää samana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja LiisuLilli:
ananasdieetistä, en ihan tarkkaan sääntöjä tiedä, mutta ei kai siihen olekkaan. Eli oliko se nyt viiden päivän vai viikon ajan joka aamu syöt ananasta! Ei kummempaa, muuten ruokavalion voi pitää samana.
Jos toi on noin yksinkertasta, niin sitähän on pakko kokeilla. :) Mä oon kyllä aikasemminki käyttäny ananasta sellasena herkkuna makeen nälkään ja nesteenpoistajana, mut pitääpä tuota testata... Iso lasillinen viileetä vettä heti aamutuimaan ennen aamiaista toimii myös hyvin aineenvaihdunnan käynnistäjänä ja siten myös nesteen poistajana. Mulla on vielä se, etä kun mä alan vettä juoda, niin sit sitä herkästi menee... Tuntuu koko ajan, että janottaa. Mun siis kannattais alottaa aamu sillä vesilasillisella, mut tuppaa jäämään ton pojan aamutoimien takia.

Edelleen väsyttää kovasti, vaikka nukuin viime yön aika hyvin. Poikakin heräili vähemmän, kun annettiin illalla särkylääkettä. Sais noi hampaat nyt puhjeta, niin sais taas hetken aikaa nukkua paremmin... Ennen ku sitten taas uusia alkaa pukkaamaan. :LOL: Tänään oon kuitenki päättäny tarpoo keskustaan ja piristyä siinä... Kela kutsuu. :kieh: Torilta ajattelin samalla hakee salaattiaineksia ja muuta kevyttä popsittavaa, niin ei tarvi kynsinauhoja nyhtää... Kauhee syöpötys nimittäin ollu lisähaasteena. Illalla siitä kirjotinkin, mut se viesti katos bittiavaruuteen palstan tökkimisen takia.

Arjaana... Sulla saattaa lähtöpaino olla suurin, mut ei mullakaan kauks siitä jää. Mulla lienee tän porukan suurin painoindeksi. Mut ne ylimääräset kilothan lähtee... :)

Veisköhän jääkaappikylmä Colajuoma mun alkavan päänsäryn...
 
LiisuLilli
Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Alkuperäinen kirjoittaja LiisuLilli:
ananasdieetistä, en ihan tarkkaan sääntöjä tiedä, mutta ei kai siihen olekkaan. Eli oliko se nyt viiden päivän vai viikon ajan joka aamu syöt ananasta! Ei kummempaa, muuten ruokavalion voi pitää samana.
Jos toi on noin yksinkertasta, niin sitähän on pakko kokeilla. :) Mä oon kyllä aikasemminki käyttäny ananasta sellasena herkkuna makeen nälkään ja nesteenpoistajana, mut pitääpä tuota testata... Iso lasillinen viileetä vettä heti aamutuimaan ennen aamiaista toimii myös hyvin aineenvaihdunnan käynnistäjänä ja siten myös nesteen poistajana. Mulla on vielä se, etä kun mä alan vettä juoda, niin sit sitä herkästi menee... Tuntuu koko ajan, että janottaa. Mun siis kannattais alottaa aamu sillä vesilasillisella, mut tuppaa jäämään ton pojan aamutoimien takia.

Edelleen väsyttää kovasti, vaikka nukuin viime yön aika hyvin. Poikakin heräili vähemmän, kun annettiin illalla särkylääkettä. Sais noi hampaat nyt puhjeta, niin sais taas hetken aikaa nukkua paremmin... Ennen ku sitten taas uusia alkaa pukkaamaan. :LOL: Tänään oon kuitenki päättäny tarpoo keskustaan ja piristyä siinä... Kela kutsuu. :kieh: Torilta ajattelin samalla hakee salaattiaineksia ja muuta kevyttä popsittavaa, niin ei tarvi kynsinauhoja nyhtää... Kauhee syöpötys nimittäin ollu lisähaasteena. Illalla siitä kirjotinkin, mut se viesti katos bittiavaruuteen palstan tökkimisen takia.

Arjaana... Sulla saattaa lähtöpaino olla suurin, mut ei mullakaan kauks siitä jää. Mulla lienee tän porukan suurin painoindeksi. Mut ne ylimääräset kilothan lähtee... :)

Veisköhän jääkaappikylmä Colajuoma mun alkavan päänsäryn...
Mullakaan ei aiempaa kokemusta ananasdieetistä ole, mutta ajattelin kokeilla. Eihän siinä oikeastaan muuta tartte tehä, kun syödä vähän extraa eli ananasta :LOL:
Tsemppiä taas kaikille! Saiskohan sitä ihtesä pidettyä tosta vaakalta pois maanantaihin asti :whistle: Koko ajan tekis mieli käydä kurkkimassa, mutta hyötyähän siitä hirveästi päivän välein on.
 
Olisiko teillä hyviä keveitä herkutteluvinkkejä? Tuntuu, että aina vaan tekee mieli makeaa. Itselläni on muutama suosikki, joita kannattaa kokeilla, kun makeanhimo iskee:

* Alpen-light-patukat
* Profeel cottifrutti
* 1dl rahkaa ja 1dl säilykehedelmiä mehussa sekä hieman makeutusainetta
* Kevyt suklaamoussea (Blå Band) sekoitettuna maitorahkaan. Makeutukseen makeutusjauhetta
* Valion Painonvartijat kevyt mehukeitot

Uusiakin vinkkejä kaipaisin kovasti. Näitä edellisiä tuli käytettyä aika paljon ennen joulua, kun laihdutin sen reilut 10kg.

Tilasin painonvartijoilta 4viikon jatkopaketin. Loka-joulukuussa käytin sellaista 8viikon pakettia. Ohjeita jaksoin silloin noudattaa n. 6 päivää viikossa ja paino putosi hienosti. Nyt on ollut paljon vaikeampaa motivoida itseään, kun pudotettavaa on vähemmän. Nyt on neljäs päivä menossa ja silloin syksylläkin ekat päivät olivat vaikeimpia, joten ehkä tämä tästä...
 
Heipä hei!

Mulle flunssa pukannut päälle ja sekös ottaa kupoliin kun tällä viikolla piti niin paljon kerätä liikuntapisteitä ja säästää ruokapisteitä :/ Eilen en liikkunut yhtään vaikka piti tehdä kovat treenit, mutta tänään sitten pakotin itseni kävelemään mun vanhempien luo (takas tulin autolla :ashamed: ) ja stepperillä tein kolme varttia. Tuli siitä nyt sentää 6p =) Ja tänään oon syönyt van 13,5p enkä muinakaan päivinä oo syönyt täyttä määrää.

Huomenna aamulla aattelin kurkata vaakaan, että näkee sitten mitä tuo mässäysviikonloppu tekee mun kropalle :( Juhliin laitan yhet housut mitkä on olleet melko kireät reisistä niin katsotaampas kiristääkö vielä vai onko stepperi kiinteyttänyt ja miinuskilot löysentäneet housuja ;) noh, ehkä ei vielä kuitenkaan...

Mutta joo, tästä jatketaan, vielä ainakin on kova puhti päällä! :wave:
 
Arjaana... Kannattaa ottaa aika rauhassa tuon liikunnan kanssa kipeänä ollessa. Rauhallinen kävely yms on ihan ok, mut kannattaa välttää rankkoja treenejä. Ei tee hyvää ja saattaa vaikeuttaa toipumista / aiheuttaa jälkitauteja yms. Sisua sulla näkyy kyllä löytyvän. :) Pisteitäkään ei kannata kovin montaa päivässä säästää, oliko nyt 4 sen ohjeen mukaan maksimi. Vissiin vähemmällä menee sitte keho säästöliekille tai jotain. Mukavia juhlia ja peukut miinusmerkkiseen lukemaan maanantaina! :)

Miitu... Painonvartijoilla on ainakin aikasemmin ollu myynnissä sellasia suklaa- ja välipalapatukoita. Tosi hyviä, mut pisteitä menee 1-2 vaan. Ne on aika hitaita mutustettavia, joten niitä ei hotkase hetkessä. Diettorelle karkit ja muut sokerittomat on yks hyvä herkuttelumuoto ja ite voi tehdä vähälläkin rasvalla hyviä poppareita. Se tosin vaatii taitoa, jota multa ei löydy... :whistle: Miniluumutomaatot on melkein ku karkkeja ja tietty kaikki viinirypäleet sun muut käy herkuista. Monia herkkuja saa myös keventämällä alkuperästä ohjetta... Mä voisin jossain vaiheessa kaivella tuolta mun kätköistä jotain ohjeita, joista ei annosta kohti mee paljoo pisteitä.

Eilen tuli käveltyä keskustaan ja takas, tänään pitäs myös käydä. Aika tarpomista saattaa olla, kun koko ajan tulee lisää lunta... Kuntoilusta käy. Eilen sattu polviin nousta tota mäkee, kun oli painava reppu selässä ja aika liukasta... Ihan hyvin kuiten pääsin. Tänään on aamu lähteny paremmin syömisten osalta, joten ihan hyvä ja toiveikas mieli on. Vettä vaan on tullu juotua liian vähän, joten siinä täytyy skarpata.
 
eilen jäi jumppaukset väliin ku piti istuu hemmetin päivystyksessä kolme tuntia sitä varten että joku Ali(baba) kertoo että mulla on rasitusvamma polvessa ja kirjottaa lääkemääräykseksi BURANA600!!!!!!!!!!!!!!!!!! :headwall: :headwall: :headwall:
Arvatkaa ottiko päähän. Ja sekin vielä että pitää maksaa 11? siitä lystistä...
No tein lupauksen, että en enää ikinä mene sinne ellei ole ihan pakkopakkopakkkkko!
No, tänään aloitin päivän vartin crosstrainerilla. Kuhan vaan että lämpö- ja syke nous. Yritän saada kehon heti aamusta aktiiviseksi.
Kokeilin myös ananasta, MUTTA, kuinkakohan paljon sitä täytyy mussuttaa? pikku purkillinen? :LOL: Täytyy olla määrä, muuten joku (minä) vetää överiksi....
tänää vielä myöhemmin sitten jumppaan...
kuis on muilla sujunut...
:'( mä HALUUN puntarin... |O
 
Jee, tän aamun paino näytti -300g eilisaamuun verrattuna. Tänään pääsen illalla spinningiin ja salille. Ihanaa! Olin jo varma, että tulen kipeäksi, kun kurkku oli toissapäivänä kuin tulessa, mutta onneksi on paljon parempi nyt.

Tein eilen hyvää äyriäispastaa, josta tulee ihan vaan vähän pisteitä. Voin laittaa ohjeen, jos joku vaikka haluaa kokeilla.

2prk tomaattumurskaa (yrteillä maustettua)
2rkl tomaattisosetta
sipulia pilkottuna
valkosipulia
mustapippuria
200g/3dl äyriäismix
2rkl maustamatonta tuorejuustoa 2%

Laita tomaattomurska, sose, sipulit ja valkosipuli sekä mustapippiri kattilaan ja anna hautua n. 50min. Lisää äyriäiset ja anna hautua vielä n. 10min. Lisää tuorejuusto valmiiseen kastikkeeseen. Koko annoksessa on pisteitä vain n.5 (ihan tarkkaan en ole katsonut) ja siitä riittää moneen annokseen. Painonvartijoissa tummaa pastaa saa syödä aterialla niin paljon kuin haluaa kolmella pisteellä. Lisäsin vielä annokseeni ½rkl maustamatonta tuorejuustoa kastikkeen päälle. Hyvää oli ja piti nälän poissa monta tuntia.
 
LiisuLilli
Nyt meni kyllä ananasdieetti överiks, unohin nimittäin eilen ostaa ananasta eli en voinut sitä aamulla syödä :ashamed:
Kyllähän se varmaan auttaa jos sitä päivälläkin syö, mutta eipä kovin iltaan viittis jättää, tarttee muuten juosta koko yö vessassa :LOL:
Minä en tällä viikolla ole kunnolla lenkkeilemään päässyt, kotona teen stepperillä 30-45min. Eli hyvin hyvin rauhallinen alku :( Saas nähdä, tuottaako tulosta lainkaan.
 
LiisuLilli
Alkuperäinen kirjoittaja miitu79:
Jee, tän aamun paino näytti -300g eilisaamuun verrattuna. Tänään pääsen illalla spinningiin ja salille. Ihanaa! Olin jo varma, että tulen kipeäksi, kun kurkku oli toissapäivänä kuin tulessa, mutta onneksi on paljon parempi nyt.

Tein eilen hyvää äyriäispastaa, josta tulee ihan vaan vähän pisteitä. Voin laittaa ohjeen, jos joku vaikka haluaa kokeilla.

2prk tomaattumurskaa (yrteillä maustettua)
2rkl tomaattisosetta
sipulia pilkottuna
valkosipulia
mustapippuria
200g/3dl äyriäismix
2rkl maustamatonta tuorejuustoa 2%

Laita tomaattomurska, sose, sipulit ja valkosipuli sekä mustapippiri kattilaan ja anna hautua n. 50min. Lisää äyriäiset ja anna hautua vielä n. 10min. Lisää tuorejuusto valmiiseen kastikkeeseen. Koko annoksessa on pisteitä vain n.5 (ihan tarkkaan en ole katsonut) ja siitä riittää moneen annokseen. Painonvartijoissa tummaa pastaa saa syödä aterialla niin paljon kuin haluaa kolmella pisteellä. Lisäsin vielä annokseeni ½rkl maustamatonta tuorejuustoa kastikkeen päälle. Hyvää oli ja piti nälän poissa monta tuntia.
Voiskohan noiden äyriäisten tilalle laittaa esim broilersuikaleita? Eihän niissäkään taida kauheasti pisteitä olla, vai?
En henkilökohtaisesti ole noiden äyriäisten ystävä, mutta broilerin kanssa varmasti maistuisi :p

 
Ei ole kovin pahasti pisteitä broiskussa, jos ei nahkaa syö.. Eli filesuikale käy hyvin ainakin mun mielestä, mut kannattaa käyttää maustamattomia... Voi sit ite säädellä sitä paistorasvan määrää. Vaikuttaa herkulliselle, joten voisin itekin tekasta. Maustamatonta tuorejuustoa taitaa saada jo laktoosittomana. :p

Pitää hehkuttaa... Tiistaina viimeks punnasin ja nyt tossa äsken ku vaihdoin vaatteita ulkoilemaan lähtöä varten, niin masu näytti pienemmältä. Piti sit vaakaankin mennä käväseen ja kivalta näytti... Tiistaista hävinny 400g, joten ihan hyvin mulla taitaa sujua. :D Sain vähän lisäenergiaa ton mäen tarpomiseen. :) Nyt siis pihalle... :wave:
 
Tervetuloa Limeoline!
Miitu79: kuulosti kivalta reseptiltä ja kevyeltä myös! Ainut että mäkin voisin korvata äyriäiset kanafilesuikaleilla. :)

Nyt tuntuu ettei mulla suju tää homma tällä viikolla. Oon syöny koko ajan jotain "kiellettyä". :ashamed: Mun mies on nyt ollut isyyslomalla ja innostunut kokkaamaan kaikkee Gourmeta meille ja sehän ei niistä mitään kevyt versioita tee. Tietää varsin hyvin että meikä on dietillä! Tänäänkin tunki pestoa, kermaa ja vuohenjuustoa kunnolla ja mun makunystyräthän ei vastaan laita. Noh, pudotusta ei varmaan mun kohdalla ole tulossa maanantaiksi. :/
Täytyy lähteä huomen salille...

Teillähän menee loistavasti, ootte niin reippaitakin! :heart:
 
LiisuLilli
Alkuperäinen kirjoittaja hassu:
Tervetuloa Limeoline!
Miitu79: kuulosti kivalta reseptiltä ja kevyeltä myös! Ainut että mäkin voisin korvata äyriäiset kanafilesuikaleilla. :)

Nyt tuntuu ettei mulla suju tää homma tällä viikolla. Oon syöny koko ajan jotain "kiellettyä". :ashamed: Mun mies on nyt ollut isyyslomalla ja innostunut kokkaamaan kaikkee Gourmeta meille ja sehän ei niistä mitään kevyt versioita tee. Tietää varsin hyvin että meikä on dietillä! Tänäänkin tunki pestoa, kermaa ja vuohenjuustoa kunnolla ja mun makunystyräthän ei vastaan laita. Noh, pudotusta ei varmaan mun kohdalla ole tulossa maanantaiksi. :/
Täytyy lähteä huomen salille...

Teillähän menee loistavasti, ootte niin reippaitakin! :heart:
Ei se herkuttelu mitään haittaa, tsemppaat sit ensviikolla =)
Ei ne kilot viikossa nouse, mulla ainakin pysyny samana monta kuukautta vaikka herkutellut olenkin lähes koko ajan :LOL: Nyt oli pakko yksi siideri aukaista ja kyllähän sekin sellainen kaloripommi on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja LiisuLilli:
Ei se herkuttelu mitään haittaa, tsemppaat sit ensviikolla =)
Ei ne kilot viikossa nouse, mulla ainakin pysyny samana monta kuukautta vaikka herkutellut olenkin lähes koko ajan :LOL: Nyt oli pakko yksi siideri aukaista ja kyllähän sekin sellainen kaloripommi on.
Kiitti LiisuLilli kyllä se tästä vielä lähtee, halu on kuitenkin kova. Ehkä ensi kesänä sitä ollaan 10 kiloa kevyempi :) Onhan tässä vielä aikaa.

Limeoline: oon nyt lisännyt sut etusivun listaan, jos haluat ilmoittaa enemmän mittojasi, niin ilmoittele!

stepperistä, että kuinkahan paljon mahtaa sellainen laite maksaa? Entäpä tuo crosseri, joka mimomamollaon?
Onhan mulla tuo kuntosalikortti, mutta joskus on vaan niin vaikea lähteä sinne salille. Vois tässä kotona illalla tv:n ääressä treenata.

Oon löytänyt muutamia pieniä karkkipusseja, jotka on sokerittomia ja ihan hyvänmaikuisia. Läkerol vadelma-lakritsi, lakka-lakritsi ja karpalo-lakritsi ja Tuhti Hedelmä Sisupastilleja. Ne ei oo ihan tavanomaisia pastilleja ja kussakin pusissa on vaan jotain 30- 50 kaloria. En mä niitä karkkipäivänä ostais mutta ihan pahimpaan makeanhimoon tosi hyviä :D

Huomenna on sitten taas tiukat paikat, siihen asti näkemiin ;)
 
Pituus 161,5cm
Lähtöpaino 77kg
syksyllä miinus 13kg
Uusi lähtöpaino 64kg
Uusi paino 62,7kg
Pudotus -1,3kg (yht. -14,3kg)
Tavoitepaino 59kg

Jee! Ihanaa, että paino on pudonnut. Viikonloppuna tuli syötyä 1/3mutakakku vaniljakastikkeella ja fanipaloja. Kuitenkin muiden päivien tiukat pisteet ja urheilu ovat tuottaneet tulosta. Tämä antaa rutkasti motivaatiota loppukilojen karistukseen. Tsemppiä kaikille uuteen viikkoon!
 
LiisuLilli
Huomenta! Ei mennyt toi eka viikko ihan niin kuin suunnittelin, mutta nyt skarpataan sitäkin kovemmin :)
Paino tänä aamuna 76, eli kilo lähtenyt.
Nyt olis tarkotus kokeilla niillä pisteillä ainakin jonkin aikaa, jos sais enempi tuloksia aikaan. Onnea punnitukseen :wave:
 

Yhteistyössä