U
uusi työntekijä
Vieras
Aloitin juuri työssä, jossa kaikki ihmiset ovat AIVAN erilaisia kuin minä itse. Kaikki työntekijät ovat naisia, mutta se onkin lähes ainoa asia joka meitä yhdistää.
Suurimmalla osalla heistä on amistausta, joillain pelkkä peruskoulu. Yksi on ilmeisesti käynyt ammattikorkean vähän vanhempana. Itse opiskelen parhaillaan yliopistossa. Työkaverini ovat aika suulasta, äänekästä ja räväkkää porukkaa ja kirosanat lentelevät. Myöskin paljon juoruillaan. Itse olen aika rauhallinen ja hillitty enkä todellakaan osaa kiroilla töissä.
Porukka on minua jonkun verran vanhempaa, itse olen siis parikymppinen, uudet työkaverini suurimmaksi osaksi varmaankin n. kolmevitosia, joukossa myös muutama 45-55-vuotias.
Lisäksi kaikki nämä naiset polttavat ja juoksevat jatkuvasti ulkona tupakalla, missä he tietenkin sosialisoivat ja juttelevat. Itse en polta, ja tuntuu vaikealta tutustua ihmisiin, joilla on aivan erilainen tausta, elämä ja käytöstavat...
Neuvoja?
Ja en siis todellakaan suhtaudu heihin mitenkään ylimielisesti tms, vaan yritän olla oikein ystävällinen ja hymyilevä. Tuntuu, että he pitävät minua jonain snobina yliopistotaustani perusteella (ja ehkä senkin perusteella, että parina ekana päivänä erehdyin pukeutumaan töihin aika muodollisesti ja siististi, tyyliin suorat housut ja neule, kun uudet työkaverini käyttävät lähinnä farkkuja).
Suurimmalla osalla heistä on amistausta, joillain pelkkä peruskoulu. Yksi on ilmeisesti käynyt ammattikorkean vähän vanhempana. Itse opiskelen parhaillaan yliopistossa. Työkaverini ovat aika suulasta, äänekästä ja räväkkää porukkaa ja kirosanat lentelevät. Myöskin paljon juoruillaan. Itse olen aika rauhallinen ja hillitty enkä todellakaan osaa kiroilla töissä.
Porukka on minua jonkun verran vanhempaa, itse olen siis parikymppinen, uudet työkaverini suurimmaksi osaksi varmaankin n. kolmevitosia, joukossa myös muutama 45-55-vuotias.
Lisäksi kaikki nämä naiset polttavat ja juoksevat jatkuvasti ulkona tupakalla, missä he tietenkin sosialisoivat ja juttelevat. Itse en polta, ja tuntuu vaikealta tutustua ihmisiin, joilla on aivan erilainen tausta, elämä ja käytöstavat...
Neuvoja?
Ja en siis todellakaan suhtaudu heihin mitenkään ylimielisesti tms, vaan yritän olla oikein ystävällinen ja hymyilevä. Tuntuu, että he pitävät minua jonain snobina yliopistotaustani perusteella (ja ehkä senkin perusteella, että parina ekana päivänä erehdyin pukeutumaan töihin aika muodollisesti ja siististi, tyyliin suorat housut ja neule, kun uudet työkaverini käyttävät lähinnä farkkuja).