Ihmiset ovat laumasieluja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jeesus ei oo syntiinlangennut niinkuin ihminen. Ää ei jaksa puhuu tästä, tulee tappelu. Mut mä vaan tiedän että Jumala on todellinen. Enkä osaa selittää sitä niin että sen voi ymmärtää joku joka ei koe sitä sillai.

Asia selvä.

Mutta tuohon ekaan vielä, eikös kasteen tarkoitus ole puhdistaa synneistä, joten jeesushan oli siis syntinen kuin me muutkin ennen kastettaan? Joten eihän hän siis ole eronnut siinäkään mielessä.

[QUOTE="vieras";28907137]Kristinusko on hieno esimerkki laumakäyttäytymisestä. Otetaan vaikuitteita muilta uskovaisilta ja päätetään että hei mä haluun olla tuollainen koska jeesustelu näyttää siistiltä.[/QUOTE]
Ei jeesustelu näytä siistiltä.

[QUOTE="yritystä";28907093]Sanonta, miten yhteinen vihollinen yhdistää on kyllä hyvin sanottu. Olipa kyseessä valtioiden välinen sota tai väärän oloinen tapaus yhteisössä on turvallisempaa tuomita se yksi kuin ryhtyä sooloilemaan erilaisten ajatuksiensa kanssa riskillä menettää omakin paikkansa. En siis täysin usko etteivätkö ihmiset pystyisi ajattelemaan omilla aivoillaan, mutta turvallisuus ennen kaikkea. Eläimethän jättävät ne epäkelvot jäsenet erilleen laumasta ja vaikka ihmisillä pitäisi olla käsitys erilaisuudesta vaatisi monelta melkoisia ponnistuksia perustella erilainen näkökantansa. Ei vaan ole osaamista ja sanoja, joilla vakuuttaa muutkin. Siksi on helpompi hymistä muiden mukana, sillä yksinäisyys on peikko ja yksin olemisessa joutuu kuuntelemaan omia ajatuksiaan.

Yrittäjälle laumasieluisuus on vain hyvä asia. Markkinointi menisi ihan pieleen, jos jokaiselle pitäisi keksiä omaperäisiä syitä kiinnostua palveluistani. Suosittelu on laumasieluisuutta parhaimmillaan ja jos faceen saa peukuttajia sitä oikein ylistää, miten ihmiset matkivat toisiaan. Asiaa siis voi tarkastella myönteisestikin.

Yrittäjänä tosin on hyvä, jos erottuu joukosta ja saa ihmiset provosoitumaan. Mistä minua vapaalla arvostellaan maksetaan siitä minulle yrittäjänä ihan kivasti. Kolikolla on kaksi puolta.[/QUOTE]

Tuon allekirjoitan itsekin. Olen itsekin purkanut porukalla omaa stressiä haukkumalla yhteistä kohdetta ja ah, miten hauskaa onkaan revitellä toisen kustannuksella. Mitä mahtavin stressinlievityskeino. Mutta se on kuitenkin sen kohteena olevan kustannuksella.

Ja tästä aasinsiltana päästiin facebookin tykkäilykulttuuriin, joka on suunnattoman raivostuttava! Kuvista ja julkaisuista tykätään, kun ollaan samaa tiimiä tai koska tämä tyyppi nyt on kaveri ja niistä nyt vaan pitää tykätä. Ihan typeristä jutuista / mitäänsanomattomista kuvista. Sitten toisia ihan toden teolla syrjitään ja ei tykätä sitten ei millään :D Mä en tykkää, jollen oikiasti tykkää.

Juu. Olen vapaa facebookista ja heitän sen takia joka päivä pari kärrynpyörää ja volttia kiertäen.

Asia selvä.

Mutta tuohon ekaan vielä, eikös kasteen tarkoitus ole puhdistaa synneistä, joten jeesushan oli siis syntinen kuin me muutkin ennen kastettaan? Joten eihän hän siis ole eronnut siinäkään mielessä.

Ei... Kaste on merkki kääntymisestä ja Jeesus taisi tehdä sen ihan esimerkin takia. Pitäs kyllä itse lukee se kohta ennenku alan vääntää siitä. Ei kaste pese pois syntejä, kaste on vertauskuva siitä. Sillä luodaan ihmiselle vahva mielikuva ja se auttaa kääntynyttä ihmistä semmosena voimakkaana symbolina. Näin minusta. Jeesus ei kyllä ollut yhtään syntinen.

[QUOTE="yritystä";28907093]Olipa kyseessä valtioiden välinen sota tai väärän oloinen tapaus yhteisössä on turvallisempaa tuomita se yksi kuin ryhtyä sooloilemaan erilaisten ajatuksiensa kanssa riskillä menettää omakin paikkansa.[/QUOTE]

Tästä on kokemusta aika paljonkin. Minulle on jäänyt joiltain osin vähän kehittymättä sellaista sosiaalista pelisilmää, ainakin mitä tulee ryhmädynamiikkaan. En hoksaa niitä ryhmäytymistilanteita, usein edes jälkeenpäin en tajua möläyttäneeni jotain sopimatonta. Jos Lissu supattaa että Maija ei tee töitään kunnolla, sanon ihan muitta mutkitta että no eilen teki ainakin ja hiton hyvin. Ehkä joskus viikon päästä tajuan, että Lissu ei ole puhunut minulle päiväkausiin ja sitten ihmettelen mikä mättää :|

Se etu tässä on, että kovin montaa kertaa minulle ei haluta tällaisia juttuja kertoa. Haittapuolena on tietysti se, että jään aina ryhmän laitamille. Olen ns. "hyvä tyyppi", mutta en kuitenkaan haluttua seuraa mihinkään sisäpiiriin. Ei se sinänsä haittaa, viihdyn itseksenikin, mutta aina joskus mietin että on tämä ihme hommaa tämä ihmisenä oleminen.

Ei... Kaste on merkki kääntymisestä ja Jeesus taisi tehdä sen ihan esimerkin takia. Pitäs kyllä itse lukee se kohta ennenku alan vääntää siitä. Ei kaste pese pois syntejä, kaste on vertauskuva siitä. Sillä luodaan ihmiselle vahva mielikuva ja se auttaa kääntynyttä ihmistä semmosena voimakkaana symbolina. Näin minusta. Jeesus ei kyllä ollut yhtään syntinen.

Jo Raamatun toinen lause mainitsee veden ja Hengen: ”Jumalan henki liikkui vetten yllä.” (1. Moos. 1:2) Kasteveden syntejä puhdistavaa voimaa ennakoivat sotapäällikön ihmeellinen spitaalista puhdistuminen, kun hän oli kastautunut Jordanin vedessä (2. Kun. 5:14) sekä profeetan ennustus: ”Daavidin suvulle ja Jerusalemin asukkaille puhkeaa lähde, joka puhdistaa synnistä ja saastaisuudesta” (Sak. 13:1).

lainaus sivulta: Kaste | Hyviä uutisia

No aika mahdotonta jos aloitus on ristiriidassa juurikin sinun uskosi kanssa :D

Jos olisit keksinyt ihan oman uskonnon, etkä lainailisi mistään muusta, ei ristiriitaa olisi :p

Sanotaan näin, että mä tutustuin eri uskontoihin sitä ennen, mutta ne jumalat oli jotenkin flegmaattisia, tympeitä ja kylmäkiskoisia m*lopäitä (juu tää ei ole kunnioittavaa uskontodialogia nähnytkään; no, joku muslimi voi mut nyt pommittaa tästä hyvästä jos haluaa).
Jeesuksen kutsu oli hiljainen, nöyrä, mutta tuli vahva tunne että tämä on Se Oikea. Ja sit mut ympäröitiin Jumalan läsnäolon tunteeseen.

Jo Raamatun toinen lause mainitsee veden ja Hengen: ”Jumalan henki liikkui vetten yllä.” (1. Moos. 1:2) Kasteveden syntejä puhdistavaa voimaa ennakoivat sotapäällikön ihmeellinen spitaalista puhdistuminen, kun hän oli kastautunut Jordanin vedessä (2. Kun. 5:14) sekä profeetan ennustus: ”Daavidin suvulle ja Jerusalemin asukkaille puhkeaa lähde, joka puhdistaa synnistä ja saastaisuudesta” (Sak. 13:1).

lainaus sivulta: Kaste | Hyviä uutisia

Tossa on toisiinsa liittymättömiä jakeita nyt peräkkäin. Viimeinen jae tarkoittaa Jeesusta. Jeesus on se lähde.

Ei jeesustelu näytä siistiltä.

Näyttää se. Se on makeen erilaista ja sen avulla voi korostaa itsensä ja omaa erilaisuutta vähän joka keskustelussa ja tilanteessa. Bonuksena voi olla avoimesti tuomitseva ja vanhoillinen, vihata homoja ja sen sellaista.

Jeesusteliaksi ryhdytään vain koska haluaa kuulua erilaisten tyyppien jengiin. Koko se "kohtasin jumalan" liibalaaba on opittua ja lainattua.

• Tykkää
Reactions: päätön
Mä en oo kyllä kokenut facee ollenkaan tommosena. Tai en jaksa välittää.

Juu, ei pitäisikään välittää. Ehkä joskus liityn sinne, sit kun mä pääsen tästä ketjun aiheesta yli tai osaan elää asian kanssa eli en välitä facen huonoista puolista. Mutta vielä tällä hetkellä en osaa olla välittämättä.

Tästä on kokemusta aika paljonkin. Minulle on jäänyt joiltain osin vähän kehittymättä sellaista sosiaalista pelisilmää, ainakin mitä tulee ryhmädynamiikkaan. En hoksaa niitä ryhmäytymistilanteita, usein edes jälkeenpäin en tajua möläyttäneeni jotain sopimatonta. Jos Lissu supattaa että Maija ei tee töitään kunnolla, sanon ihan muitta mutkitta että no eilen teki ainakin ja hiton hyvin. Ehkä joskus viikon päästä tajuan, että Lissu ei ole puhunut minulle päiväkausiin ja sitten ihmettelen mikä mättää :|

Se etu tässä on, että kovin montaa kertaa minulle ei haluta tällaisia juttuja kertoa. Haittapuolena on tietysti se, että jään aina ryhmän laitamille. Olen ns. "hyvä tyyppi", mutta en kuitenkaan haluttua seuraa mihinkään sisäpiiriin. Ei se sinänsä haittaa, viihdyn itseksenikin, mutta aina joskus mietin että on tämä ihme hommaa tämä ihmisenä oleminen.

Avasit kyllä tuossa hyvin tätä propleemia. :)

[QUOTE="vieras";28907213]Näyttää se. Se on makeen erilaista ja sen avulla voi korostaa itsensä ja omaa erilaisuutta vähän joka keskustelussa ja tilanteessa. Bonuksena voi olla avoimesti tuomitseva ja vanhoillinen, vihata homoja ja sen sellaista.

Jeesusteliaksi ryhdytään vain koska haluaa kuulua erilaisten tyyppien jengiin. Koko se "kohtasin jumalan" liibalaaba on opittua ja lainattua.[/QUOTE]

Kyl toi hujahtaa ohi kaukaa. Ihme käsitys.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;28907249:
ei kun kokemus.

Ai niin. No, voisinhan mäkin alkaa puhua mimmosia kokemuksia mulla on eiuskovista ja väittää että kaikki eiuskovat on siis ikäviä. Ei tarttis ettii sitä ikävää esimerkkiä kovin kaukaa edes.

GodMeme

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;28907270:
näin just, sinussahan ei ole mitään syytä. :laugh:

Ai ku mä oon koko ajan luullut että sussa ei oo mitään syytä vaan aina syy löytyy musta. Ois kiva jos et kommentois mulle mitään niin munkaan ei tarvis kommentoida sulle.

Ai ku mä oon koko ajan luullut että sussa ei oo mitään syytä vaan aina syy löytyy musta. Ois kiva jos et kommentois mulle mitään niin munkaan ei tarvis kommentoida sulle.

näin on sovittu enneki, mutta sulla aina ote lipsuu. nyt vaan oli mun vuoro. :D
enkä ole missään väittänykkään olevani mukava ja kiva ihminen.

Tossa on toisiinsa liittymättömiä jakeita nyt peräkkäin. Viimeinen jae tarkoittaa Jeesusta. Jeesus on se lähde.

Mutta eikö kaste olekin symbolinen asia? Jolla tunnustetaan usko ja samalla saadaan synnit anteeksi?

Jos jeesusta kuvataan kasteeksi, niin puhutaan juurikin siitä symbolisesta merkityksestä, eihän kastetta voikaan kirjaimellisesti ajatella, vaikka moni niin tekeekin.

Toki tämä on vain ateistin pähkäilyjä, mistäpä minä näitä tietäisin.

Yhteistyössä