Miksi naiset pilaavat kaikki illanvietot tms. nihkeilyllään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Girls just cannot have fun
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en jaksa enää. Ei voi mitään. Opiskelija aikoina roikuin monena iltana viikossa baareissa ja kinkereissä.

Nyt on työ ja lapset. Vapaa-aika kortilla. Perjantaisin valitettavasti nukahdan, halusin tai en, tosi ajoissa. Ja alkoholi ei auta asiassa. Sit kun vlopussa on vaan kaksi päivää niin en jaksa toista kipristellä krapulassa. Kun mulle tulee auttamattoman paha sellainen.

Satunnaisesti toki tulee vieläkin irroitettua. Mutta valitan, musta on tullut nihkeilijä. Se ei toki tarkoita etteikö mun seurassa muut vois relata. Mä vaan hipsin ajoissa pois.

Mun kohdalla: Aika aikaansa kutakin. Voihan olla että tilanne taas muuttuu kun pikkulapsiarki jää taakse. Mene ja tiedä.

Puhuiko ap siis jossain BAAREISTA, vai miksi joka toinen vetää ne tähän?

Tyttöjen iltoja voi järjestää vaikka jossain saunatiloissa, mökillä tmv.
Meillä on tapana ihan vaan kamun sohvalla vetää ne kännit, joskus siirrytään johonkin juottolaan saakka, mutta harvemmin.

Ei minustakaan baarit ole kiinnostavia, mutta silti tulee usein vietettyä rentoa hillumista kavereiden kanssa.

Mun osalta baari huomautus oli vaan sivuroolissa.
Rento hilluminen on kivaa, kunhan vaan pääsee edes jotenkin järkevään aikaan nukkumaan

En nimenomaan tarkottanu mitään baareja, vaan rentoo hengailua jossain. Enkä voi ymmärtää miksi pitää olla juuri sinä iltana aikaisin kotona, kun lapset ovat siinä vaiheessa nukkumassa ja isät huolehtii niistä seuraavana päivänä. Itse nämä ystäväni ovat kovin stressaantuneita ja kaipaavat aikuisten aikaa. Mutta sitten kun kerran puolessa vuodessa heillä sellanen tilaisuus on, niin sitten he pilaavat sen nihkeilyllään..

Ap olen törmännyt samaan ongelmaan. Mutta eikö olekin karu fakta, jota ei haluaisi myöntää, että mikäli alkoholin reiluhko nauttiminen ei kuulu tähän konseptiin, ei millään muullakaan kriteerillä (hengailupaikka, osallistujat, käytettävissä oleva aika jne.) ole oikein väliä?

No mä olen tylsimys, voin myöntää. Tosin ei nyt klo 20 tartte kotona olla, mutta mieluummin aloitan illanvieton jonkun kotona aikaisin ja lähden kotiin siinä klo 22 maissa (jolloin pääsen nukkumaan puolen yön maissa). Lapsi herää kello 6 riippumatta siitä että äiti tullut änkyräkännissä kotiin klo 5 aamulla. Ja vaikka lapsella olisikin hoitaja, niin mua ei vaan kerta kaikkiaan kiinnosta notkua kovin usein baareissa. Se on jo niin nähty juttu ja ärsyttävää hytistä jossain taksijonossa ja maksaa kyydistä itsensä kipeäksi. Vanha ja väsynyt ;)

No mä olen tylsimys, voin myöntää. Tosin ei nyt klo 20 tartte kotona olla, mutta mieluummin aloitan illanvieton jonkun kotona aikaisin ja lähden kotiin siinä klo 22 maissa (jolloin pääsen nukkumaan puolen yön maissa). Lapsi herää kello 6 riippumatta siitä että äiti tullut änkyräkännissä kotiin klo 5 aamulla. Ja vaikka lapsella olisikin hoitaja, niin mua ei vaan kerta kaikkiaan kiinnosta notkua kovin usein baareissa. Se on jo niin nähty juttu ja ärsyttävää hytistä jossain taksijonossa ja maksaa kyydistä itsensä kipeäksi. Vanha ja väsynyt ;)

Ja miksi "rento hilluminen" (?!) pitää ajoittaa keskelle yötä? Mitä pahaa on mennä "rennosti hillumaan" klo 16 ja lähteä hyvissä ajoin kotiin. Miksi se on jotenkin parempi aloittaa myöhään?

Ehkä niitä on eri tapoja treffata kavereitten kanssa. Voi käydä ravintolassa yhdessä syömässä, voi käydä leffassa tai konsertissa, uimassa, piknikillä, kävelyllä, mökillä, etelän matkalla, jonkun kotona kahvilla jne.. Lukemattomia eri vaihtoehtoja tavata yhdessä ystävien kanssa :)

Minulle jos joku ehdottaa jotain noista innostun heti.
Jos joku ehdottaa tuutko Mirkun sohvalle vetää viinaa ja siitä ehkä jatkoille niin ei kiitos. Tai ehkä tulen alku illaksi, mutta loppu illan meno ei sitten enää kiinnostakkaan.

Me ollaan kaikki erillaisia ja erillaisissa elämän tilanteissa. Haluan minäkin nähdä kavereita, mutta kun viinakset ei itselle maistu niin yleensä se loppuillan meno ei oikeen oo enää kivaa. Plus sitten se, että varsinkin talvella olen todella väsynyt päivät ja yöt. Illalla alan haukottelemaan jo melko aikaisin ja valvomisesta saan pään säryn. Aiheuttaako sen ikä vai onko arki vaan nykyään niin vaativaa, en tiedä. Kavereita haluan kuitenkin nähdä ja heidän seurassa viihdyn ja kivaa on :) Yleensä nähdäänkin esim. jonkun kotona syöden ja kahvitellen. Rentoillaan sillä tavalla. Musiikki soi ja nauru raikaa, viinaa ei tarvita :)

Kaikella kunniotuksella, mutta onkohan sellanen aikasin alotettu ja lopetettu "hilluminen" oikeesti hauskaa? Mä en ainakaan malta/halua lähteä kotiin klo 22, jos mulla on/on ollu hauskaa. Mutta meitä on erilaisia juu ja mäkin voisin lähteä näiden kavereiden kanssa vaik syömään, mutta nyt tää koko päivän kuluttava nihkeily on musta turhaa (BTW me nähdään huomenna eikä tänään niin ku taisin ekassa viestissä vahingossa kirjottaa). Ja tunnen ystäväni, ollaan oltu kyllä yhdessä ulkona niin että on ollut rentoakin eivätkä he todellakaan ole mitään absolutisteja/lasiin syljeskelijöitä.

Kaikella kunniotuksella, mutta onkohan sellanen aikasin alotettu ja lopetettu "hilluminen" oikeesti hauskaa? Mä en ainakaan malta/halua lähteä kotiin klo 22, jos mulla on/on ollu hauskaa. Mutta meitä on erilaisia juu ja mäkin voisin lähteä näiden kavereiden kanssa vaik syömään, mutta nyt tää koko päivän kuluttava nihkeily on musta turhaa (BTW me nähdään huomenna eikä tänään niin ku taisin ekassa viestissä vahingossa kirjottaa). Ja tunnen ystäväni, ollaan oltu kyllä yhdessä ulkona niin että on ollut rentoakin eivätkä he todellakaan ole mitään absolutisteja/lasiin syljeskelijöitä.

Jaa no mulla ainakin on hauskaa riippumatta siitä milloin pitää kotiin lähteä. Onneksi ei olla kavereita, niin ei tarvitse ahdistua siitä että joku on naama norsunkärsällä koko illan, kun kuitenkin taas kaikki kiva loppuu liian aikaisin *huokaus* Ja edelleen miksi pitää aloittaa myöhään? Aloittaa aikaisin, niin kerkee enemmän pitää sitä muka hauskaa sitten koko porukka.

Toisista aikaisin aloitettu ja lopetettu "hilluminen" on hauskaa ja toisista ei ;) Enkä tiedä voiko sitä sanoa hillumiseksi, mutta toisia nyt ei vaan kiinnosta hilluminen (mitä se hilluminen sitten kenellekin tietty on).

Itse tykkään nähdä kavereita kaupungilla esim.ravintolassa syöden, ehkä vähän shopaten ja siitä lähdetään johonkin rauhalliseen paikkaan tai esim.jonkun luo istuskelemaan. Ilta aloitetaan monesti puolen päivän jälkeen ja lopetellaan ennen puolta yötä. Siinä ehditään parantaa maailmaa ja vaihtaa kuulumiset, muistella ja räkättää nauraen ihan sielun kyllyydestä. Kivaa ja rentoa on :)

Jotkut kavereistani tykkää myös juoda enemmän ja käydä ulkona, mutta itse en niille reissuille osallistu. Kaikki ovat olleet ihan tyytyväisiä. En tiennyt olevani nihkeilijä, mutta nytpä tiedän :)

Mä olen tuollainen nihkeä, olen vain vanha antakaa se anteeksi mulle ja ymmärtäkää!

Nuorena joi ja hillui, aamulla hulautti naamansa vedellä ja oli taas ihan kuosissa.

Nyt kun 30v juo ja hilluu lauantaina, niin aamulla maistuu kissanpaska suussa, päätä särkeä jomottaa niin että silmämunatkin sykkii ja illalla klo 19,00 vasta alkaa minuus palautua pikkuhiljaa kehooni.
Maanantai aamulla ekalla kahvitauolla vielä hiukan etoo ja työkaverit kysyy että olenko itkenyt, kun silmät niin punaiset. EI , join punaviiniä liikaa.

Mieli pystyy, keho ei. :/

Ap - et taida osata pitää hauskaa ilman viinaa?

Mä olen toden totta biletänyt elämässäni. Enemmän kuin laki sallii. Viinaa on tullut vedettyä ja irroteltua. Baareilua, mökkeilyä , you name it.

Mut oon ilmeisen valitetavasti tylsistynyt. En mä vaan jaksa riekkua ja valvoa. EN ole mitenkää yö ihminen. Mutta osaan kyll pitää hauskaa ja nauraa vedet silmissä. Hullutella,juoruilla jne jne. ILMAN VIINAAKIN. Ja sanoisin että en enää kaipaa kraupula aamuja. Jos haluan aikuisen aikaa, omaa aikaa, vietän sen niin että mulla on seuraavanakinp päivänä mukava fiilis, eikä olo että "ei enää ikinä viinaa". Kehitysvaihe tämäkin.

Heh, en ilmeisesti osaa ilmaista itseäni tarpeex selvästi. Mä haen tässä nyt sitä, että porukka hehkuttaa reissua, "tyttöjen reissu, jee jee, en malta odottaa yms. Yms.". Ja sitten ihmetellään varmaan mitä tehdä ku shoppailut on shoppailtu. Miksi ei oltas vaikka voitu sopia menevämme shoppailemaan ja syömään ja sit kotiin. Mut nyt tää on taas tällasta puoliksi tekemistä. Muka mennään rentoutumaan (enkä tarkota änkyräkännien vetämistä vaan rentoa mieltä) ja sit nihkeillään. Mäkin viettäisin paljon mielummin sit aikaa perheeni kanssa kun kuluttaisin päivän väsyneessä seurassa..

Niin ja todellaki osaan pitää hauskaa ilman viinaa, näen näitä ystäviä usein lasten kanssa ja meillä on tosi kivaa (ilman alkoholia :)). Tuntuu vaan et nää mun ystävät ei oikein tiedä mitä ne ite haluaa ja sit kaikki tehdään puoliksi. Mulle edelleenki kävis, että reissu tehtäs ihan ilman alkoholia, mut veikkaan et otetaan joku skumppa sillee että siitä tulee entistä väsyneemmäksi/pää kipeäksi (kun on pakko nimenomaan lähteä tosi aikaisin liikenteeseen). Ja joo, on aamu- ja iltaihmisiä. Me kaikki ollaan iltaihmisiä.

Heh, en ilmeisesti osaa ilmaista itseäni tarpeex selvästi. Mä haen tässä nyt sitä, että porukka hehkuttaa reissua, "tyttöjen reissu, jee jee, en malta odottaa yms. Yms.". Ja sitten ihmetellään varmaan mitä tehdä ku shoppailut on shoppailtu. Miksi ei oltas vaikka voitu sopia menevämme shoppailemaan ja syömään ja sit kotiin. Mut nyt tää on taas tällasta puoliksi tekemistä. Muka mennään rentoutumaan (enkä tarkota änkyräkännien vetämistä vaan rentoa mieltä) ja sit nihkeillään. Mäkin viettäisin paljon mielummin sit aikaa perheeni kanssa kun kuluttaisin päivän väsyneessä seurassa..

Ehkä teidän täytyy sopia riittävän selkeästi mitä olette menossa tekemään niin kenenkään ei tarvitse keksiä tekosyitä eikä pettyä.
Esim.syömään, shoppaamaan, parille johonkin ja kotiin. Treffit alkaa klo.16(?) ja päättyy kun tuntuu siltä. Ja jos suurin osa osaa jo etukäteen sanoa, että haluaa kotiin viim.klo.22 niin fine, kaikki osaa varautua siihen :)

Sitten kun haluat vetää illan pilkkuun asti niin laitat faceen tai muualle kavereille viestin "hellou leidit! Nyt mennään pitkän kaavan mukaan ja riittävän kosteasti, eli kotiin ei lähdetä ennen kuin aurinko nousee! Onko mukaan lähtijöitä?". Ja sitten saat kokoon oikeanlaisen porukan. Tai sitten et, jos muut eivät ole kiinnostuneita.

Ap olen törmännyt samaan ongelmaan. Mutta eikö olekin karu fakta, jota ei haluaisi myöntää, että mikäli alkoholin reiluhko nauttiminen ei kuulu tähän konseptiin, ei millään muullakaan kriteerillä (hengailupaikka, osallistujat, käytettävissä oleva aika jne.) ole oikein väliä?

Olen eri mieltä.

Ap:n kuvailema nihkeily kuulostaa erittäin rasittavalta, oli tilanne mikä vaan tai päihteet kuvioissa tai ei.
Mä arvostan kiireetöntä hilluntaa rennossa ympäristössä ja yleensä selvinpäin.

Ööö... siis, miten kellonaika vaikuttaa hauskanpitämiseen? Onko sillä väliä tapahtuuko se 14.00- 22.00 välillä vai 22.00- 06.00 ? Onko siis niin, että mielestäsi valvominen on hauskanpidon a ja o?
Päivätönöt on parhaita. Sitäpaitsi sillon juuri pääsee eroon lapsiperhe arjesta, pääsee suht ajoissa nukkumaan ja on seuraavana aamuna virkeä.

Ja mitä tulee seuraavaan aamuun, niin vaikka mies antaiskin nukkua, niin lapset eivät. Vähän karua häätää koko perhe vuorokaudeksi siksi, että äiti on ottanut kuppia.

Vaikuttaa et täällä on kauhiasti joko tai-immeisiä liikkeellä :). Miks ei voi mennä vaikka klo 2 nukkumaan ja herätä klo 10 8 tunnin yöunien jälkeen freesinä? Sillon on ollu pitkä ilta, mutta ei kuitenkaan oo menny niin pitkäksi että se häiritsis seuraavaa päivää..

Vaikuttaa et täällä on kauhiasti joko tai-immeisiä liikkeellä :). Miks ei voi mennä vaikka klo 2 nukkumaan ja herätä klo 10 8 tunnin yöunien jälkeen freesinä? Sillon on ollu pitkä ilta, mutta ei kuitenkaan oo menny niin pitkäksi että se häiritsis seuraavaa päivää..

En mä tiedä. Jos sulla on vaikka 2 ja 4 vuotiaat lapset, jotka herää kello 6.00? Siinä ei ihan hirveesti isän hoitamiset auta, kun kaksi tyyppiä itkee oven takana.

Ja mikset sinä voi sitten joustaa ja aloittaa juhlimaan vähän aiemmin ja mennä nukkumaan puoliltaöin. Vai onko kaikki ne jokotai- ihmisiä, jotka ei tee niinkuin sinusta pitäisi tehdä?

Voisinhan mä ja pienet päivätumut kuulostaa hauskalta idealta, mutta kuten sanottu, niin mun alotuksen pointti on se, et nää mun kaverit on nihkeellä mielialalla liikkeellä.

Ja AS:lle vielä: minähän se tässä joustanki ja herään 3 tuntia aiemmin ku yleensä, jotta pääsen viettämään päivää heidän kanssaan. Ja ihan samalla kuljetuksella menen kotiin eli kotona ennen klo 22 (mikä on musta no-loo teinikielellä ilmaistuna ;)).

kello 20 on kyllä aikaisin, mutta itsekin näin 30 äiti-ihmisenä haluan lopettaa alkoholin käytön viimeistään puoliltaöin ja olla nukkumassa mielellään viimeistään kello 01.00. Silloin vielä jaksaa nousta 8.00 muun perheen kanssa. Minä nimittäin haluan nousta ja pirteänä. Haluan nauttia myös seuraavasta päivästä! Koska vaikka edellisenä päivänä olisi ollut kuinka superkivaa tahansa ja vaikka olisin nähnyt ystäviä tosi,tosi pitkästä aikaa, niin se ilo siitä päivästä laimenee, jos seuraava päivä menee sen takia "harakoille". Ja mielestäni se menee, jos olen väsynyt, nukun pitkälle aamupäivään tai puhumattakaan jos olen krapulassa. Olen oikeasti kaikista tyytyväisin niihin iltoihin, kun olen lähtenyt "ajoissa" kotiin. Ne ovat oikeasti rentouttaneet ja sitten on voinut vielä nauttia loppuviikkonlopun. mutta niinä kertoina kun ei ole malttanut lähteä, niin on vaan ottanut seuraavana päivänä päähän oma tyhmyys. Yleensä niillä viimeisillä tunneilla aamuyöstä ei edes ole enää kauhean kivaa, väsymys painaa ja seuraavana aamuna ärsyttää, ettei tajunnut lähteä, kun oli vielä tosi kivaa ja olisi saanut nukuttua kunnon unet. Olen varmaan nihkeilijä, mutta tällä tavalla itse ainakin paljon iloisempi ja rentoutuneempi :)

Yhteistyössä