Miksi jotkut naiset kieltää miehiltään kaiken menemisen kun perheeseen tulee lapsi/lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihme ja kumma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihme ja kumma

Vieras
Tuttavapiirissä nyt useampi tällainen tapaus. Miehet ovat joutuneet lopettamaan omat harrastuksensa, baareista, keikoista ja konserteista tietysti puhumattakaan. Miehet ei saa käydä kavereillaan eikä ylipäätään missään, jos jossain liikutaan niin sitten perheenä. Mieluiten kökötetään vaan kotona molemmat. Myöskään nämä naiset eivät lähde mihinkään vaikka mies lupaisi hoitaa vauvaa/lasta/lapsia. "Paras" selitys minkä kuulin oli "emmä nyt voi lähtee mihinkään, Liisa on ollu lasten kanssa aamulla muskarissa niin mun pitää olla nyt ilta kotona". WAT????

Juu en ymmärrä minäkään. Se on ihan normaalia tietysti ettei nyt joka viikonloppu voi mies käydä baarissa ja nainen on kotona lasten kanssa tai myöskään nainen baarissa ja mies kotona. Erityisesti tuo harrastusten kieltäminen mua ihmetyttää tai se ettei voi käydä kavereillaan muuta kuin koko perheen kanssa. Mun miehellä ei ole kuin yksi kaveri jolla on lapsi ja sekin asuu äitinsä luona ja on vaan joka toinen viikonloppu tällä kaverilla niin mun mielestä olis ihan älytöntä että miehen pitäis ottaa mut ja lapsi mukaan.
Kotonakin täytyy toki olla, myös koko perhe yhdessä, mutta ei koko elämän pitäis pyöriä pelkästään perheen ympärillä 24/7. Kovin moni mies ei varmasti edes sellaseen jäisi.

Onko sulla lapsia?

Meillä ainakin kummankin menemiset jäi koska ei yksinkertaisesti ollut virtaa enää lastenhoidon takia. Yöheräämiset, työssä olot päälle, iltarumbat. Lähde siinä viihtelle kun silmät menee kiinni. en tiedä tiedätkö ihan varmasti että miehiä on nimenomaan kielletty menemästä.

Omani ainakaan ei ole jaksanut eikä halunnut lähteä ja kaveriporukka voi luulla että entinen menomies on joutunut tossun alle.

En usko että kuvaamasi toiminta on hirveän yleistä. Ei aikuista voi pakottaa. Ehkäpä isät todellisuudessa haluaa jäädä kotiin.

Mä en taas ymmärrä sitä että kun perheeseen tulee lapsia niin jotkut miehet elävät samaa rataa kuin ennenkin. Käydään joka viikonloppu baareissa, kaverille täytyy päästä vähintään joka toinen päivä ja 6krt viikossa harrastukset päälle.

Tietenkin on väärin kieltää toisen menot ja harva varmaan näin tekekään. Toisaalta musta on ihan ymmärrettävää, että työpäivän jälkeen äiti ei välttämättä halua vielä sen jälkeenkin päivystää yksin vauvan kanssa kun mies käy entiseen malliin harrastuksissa. Tottakai jossain voi käydä ja pitääkin käydä mutta pitää ymmärtää myös se, että kotona olijallakin on voinut olla rankka päivä.

Muistan itse, että vauvan ollessa pieni (2 vuotta sitten) olin yhden rankan viikon jälkeen aika rikki. Ja kun mies tuolloin perjantaina tuli vain pikaisesti kotiin vaihtamaan vaatteet ja lähti pikkujouluihin niin kyllä ketutti... olin vaan niin väsynyt. Yleisesti ottaen mun mies on kyllä onneksi hyvin kotosalla, ei siinä mitään:)

Lapsen tulo mullistaa elämän, kaikkia entisiä harrastuksia ei pysty pitämään yllä. Mutta tietenkin on väärin estää toiselta kaikki omat menot.

En tiedä...en tajua, en ymmärrä.

Aikuinen mies yleensä itse tietää, mikä määrä menoja on sopivaa ja mikä ei. Ja jos ei tiedä, niin tuskin oppii vaikka vaimo kieltäisikin.

Jotkut kieltää mieheltä kaikki menot jo raskausaikana, tyyliin "siis meidän Janne ei TOD. lähde minnekään pikkujouluihin kun mä oon raskaana ja vauva voi syntyä hetkenä minä hyvänsä" - ja raskausviikkoja on 34.

• Tykkää
Reactions: emppu75
Ja mistä sinä tiedät onko siellä kielletty vai eikö herraa vain huvita?

Meillä nimittäin varmaan suurinosa miehen kavereista kuvittelee et mä kiellän lähtemästä, mut niin vaan se on ukko joka ei enää halua mennä, vaikka koitan välillä ihan potkiakkin sitä ulos..Ja sit kun menee niin parhaimmillaan on käyttäny tekosyynä kotiin tulemiseen sitä et mä olen käskenyt kotiin.. :D

Mistä tiedät, että se mies olisi edes menossa? Minun mieheni pitää suorastaan pakottaa pihalle nykyään. Sen jutut on just sitä tyyliä, minkä mainitsit "emmä nyt voi lähtee mihinkään, Liisa on ollu lasten kanssa aamulla muskarissa niin mun pitää olla nyt ilta kotona". Naurettavia syitä siis välillä. Kerran oli jättämässä jonkun peli-illan väliin (pelaavat MTG:tä), kun oli käsi kipeä. Nauroin ja nakkasin ukon pellolle. Hyvin se oli jaksanut pelata, kädestä huolimatta...

• Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
Sit ihmetellään miksi tulee avioeroja, kun lapsia syntyy... Kyllä se on fakta, että molemmilla vanhemmilla täytyy olla omat menonsa ja ennen kaikkea harrastuksensa. Harvalla muutoin kuuppa kestää olla jatkuvasti vain lasten ja siipan kanssa.

Enkä nyt todellakaan tarkoita, että baareissa pitää juosta; mutta kyllä meillä ainakaan ei olisi liitto kasassa, jos en olisi saanut harrastaa liikuntaa niin paljon kuin haluan. Sen verran äkäiseksi muutun liikkumattomuudesta ;) Jollekin toiselle harrastukset on jotain muuta. Kenties viinan litkiminen ei ole kuitenkaan suotavaa / toivottavaa.

• Tykkää
Reactions: mamacita_
Onko sulla lapsia?

Meillä ainakin kummankin menemiset jäi koska ei yksinkertaisesti ollut virtaa enää lastenhoidon takia. Yöheräämiset, työssä olot päälle, iltarumbat. Lähde siinä viihtelle kun silmät menee kiinni. en tiedä tiedätkö ihan varmasti että miehiä on nimenomaan kielletty menemästä.

Omani ainakaan ei ole jaksanut eikä halunnut lähteä ja kaveriporukka voi luulla että entinen menomies on joutunut tossun alle.

En usko että kuvaamasi toiminta on hirveän yleistä. Ei aikuista voi pakottaa. Ehkäpä isät todellisuudessa haluaa jäädä kotiin.

Mulla on kolme lasta. Tottakai vauvavuiodet on olleet rankkoja, mutta kyllä mulle ja miehelle on silloin olleet henkireikänä juuri ne omat hetket jotka voi välillä viettää omien kavereiden tai harrastusten parissa. Ei siellä kotona tarvitse joka hetki päivystää molempien, kyllä omaa päänuppiaankin voi hoitaa. En siis puhu tässä pelkisistä iltariennoista ja ryyppäämisestä vaan ihan urheiluharrastuksista tai kavereiden kanssa leffaan menosta.

Mä tiedän että näitä miehiä on nimenomaan kielletty lähtemästä, koska he itse ovat näin kertoneet. Pitkin hampain jäävät kotiin koska haluavat tietysti pysyä väleissä vaimon kanssa. Mutta kuinka kauan tuollainen parisuhde sitten toimii, missä toinen sanelee ehdot? Jää nähtäväksi.

Enpä ole pahemmin kieltänyt. Miehellä taisi hävitä se vietti rillutella joka viikonloppu ym. kun lapsen sai. Luulenpahan vaan, että miehen kaverit luulevat, että minä en päästä mihinkään.. ennekun molemmat oltiin kovia menijöitä.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;25101704:
:D Oisko tätä vaaraa jos se mies lähtis vaikka sinne miesten lentisvuorolle hikiseen koulun jumppasaliin toisten ukkojen kanssa?

Äidin kuvitelmissa kaikki tuo on feikkiä, oikeesti mies menee lenkkipolun varrelle seisomaan ja iskemään naisia.. :D Vaaraa ei siis oikeasti ole, ei tuossa tilanteessa.

Meillä saa mennä mies ja minä. Tosin molemmat on menojaan harventanut ihan omasta tahdosta. Viimeksi käytiin konsertissa kk sitten ja mies oli ostanu liput molemmille. 2kk sitten sain olla viikonlopun naisporukalla mökillä :) Ja tänään mies on menossa yksin pikkujouluihin, tulee vasta huomenna kotiin. Itse lähden siskon kanssa hotelliviikonloppua viettään joulukuun alussa.
Eli molemmat saa mennä, mutta yleensä paljon ollaan kotona.. tosin nyt joulun alla mennään hiukan enemmän :) Esim. kevät ja kesä meni molemmilla kotona oleskellen (mitä ny töissä käytiin).

Ja mistä sinä tiedät onko siellä kielletty vai eikö herraa vain huvita?

Meillä nimittäin varmaan suurinosa miehen kavereista kuvittelee et mä kiellän lähtemästä, mut niin vaan se on ukko joka ei enää halua mennä, vaikka koitan välillä ihan potkiakkin sitä ulos..Ja sit kun menee niin parhaimmillaan on käyttäny tekosyynä kotiin tulemiseen sitä et mä olen käskenyt kotiin.. :D

Jos mun mies soittaa Reijolle ja pyytää sitä fudistreeneihin ja Reijo vastaa sille että "emmä voi lähteä kun Pirkko ei anna lupaa" niin ei se Reijo sitä varmaan egonsa pönkittämiseksi ole keksinyt syyksi...

Meillä on niin, että jos mies on yhden illan pois, niin silloin minäkin saan yhden vapaaillan ja päinvastoin. Mies vain on kovin huono päästämään minua minnekkään, niin ei silloin mieskään lähde. Yhdessä hoidetaan lapsia. Ei sen puoleen, että ei kyllä olis voimaakaan lähteä illalla rientoihin. Kun lapset on saatu nukkumaan, niin minä menen heti samantien sänkyyn.

Ehkä mies ei kehtaa sanoa sonniporukalleen ettei enää huvita niin mennä ja viuhtoa ja siksi on parempi sanoa että mamma kieltää? Tuli vain mieleen. Mun mies taisi kerran myöntää että näin on helpompaa kieltäytyä menettämättä kasvojaan miesporukassa. Sillä onhan se vähän mammamaista että kykkii kotona jos on mahdollisuus päästä baareihin.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;25101744:
Jos mun mies soittaa Reijolle ja pyytää sitä fudistreeneihin ja Reijo vastaa sille että "emmä voi lähteä kun Pirkko ei anna lupaa" niin ei se Reijo sitä varmaan egonsa pönkittämiseksi ole keksinyt syyksi...

Musta tässä ei kyllä ole pelkästään naisessa vikaa.

Mikä se tommonen mies on joka ei uskalla enää edes treeneissä käydä, olettaen että niitä ei ole monta kertaa viikossa.

Kuulostaa vähän mammanpojalta.

Yhteistyössä