Pikkutytöt ovat leikkisiä. Miksi naiset eivät ole?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ransu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sain joululahjaksi enemmän leluja kuin lapseni. Katson piirrettyjä, luen sarjakuvia, pelaan kaikkia mahdollisia muotoja, mitä peleistä on.

Piirretyt, sarjikset ja pelithän ovat ihania. Miksi ne olisi tarkoitettu vain alle 18-vuotiaille. Tosin mä en saanut leluja enemmän kuin lapseni. Hän jaksoi muistuttaa kyllä että hänellä oli isompi legopaketti kuin mulla. Mutta mää teinkin jälkijoululahjatilauksen itselleni legolta - ähäkutti :)

Piirretyt, sarjikset ja pelithän ovat ihania. Miksi ne olisi tarkoitettu vain alle 18-vuotiaille. Tosin mä en saanut leluja enemmän kuin lapseni. Hän jaksoi muistuttaa kyllä että hänellä oli isompi legopaketti kuin mulla. Mutta mää teinkin jälkijoululahjatilauksen itselleni legolta - ähäkutti :)

Hihi, sä oot ihana, mä ostelen legot lapsille ja leikin niiden legoilla :), sama koskee tietty lautapelejäkin.

Sellaisen sanonnan olen kuullut, että ihminen on aikuinen vasta, kun hän uskaltaa leikkiä kuin lapsi. Ja tää on mun mielestäni niin totta!

Nainen kyllästyy velvollisuuksiin, ehkäpä? En ole varma, koska olen vieläkin ns. kakara :D. En suostu tekemään yksin kotitöitä tai hoitamaan lasta vain siksi että jalkovälissäni on pimppi. En myöskään metsästä miesten hyväksyntää haukkumalla feministejä tai ajele kroppaani vain siksi että perusjamppa kokee sen seksikkääksi. Syön ja juon mitä tahdon, pukeudun miten tahdon.

Kummallista kyllä, suurimmat "vastustajani" eivät suinkaan ole miehiä...vaan niitä keski-ikäisiä naisia!! :O En tule juttuun heidän kanssaan vaikka kuinka yritän, on niin ilkeä ja katkera elämänasenne lähes kaikilla..!

Joo, samoilla linjoilla oon.
Ympäristö hyväksyy ja arvostaa rempseän huumorintajuisia miehiä, mutta usein naisten oletetaan olevan vienon kilttejä, nöyriä ja ujohkoja. Sellainen seuramies, joka saa naiset nauramaan ja viihtymäänhän on hurjan pidetty ja arvostettu luonteensa vuoksi. Vastaavanlainen nainen taas on vähän kevytkenkäinen. Vähän sama kuin jos miehellä on ollut 50 seksikumppania niin se vaan tavallaan nostaa miehen statusta, naiselle tulee horahtava imago.

Onneks nää taitaa olla muuttumassa, hitaasti, pikkuhiljaa....

Huumorintajuinen ja leikkisä ei ole ollenkaan sama asia. Tämä tylsä aikuisuus tekee sen, että haluaa jotain oikeaa eikä leikkiä.

Kyllä mun mielestäni huumorintaju, leikkisyys ja jopa spontaanius kulkevat käsi kädessä.

Esim. jos mulle ehdotetaan jotakin yleensä lähden mukaan, ellei tempaus ole mielestäni hullun vaarallinen, eli ns. duudson temppuja en lähde tekemään, enkä tyhmänrohkeita asioita, mutta pulkkamäkeen mut saa myös aikuisten kesken. Olen heti valmis myös tekemään pieniä jäyniä työkavereille - toki niille, jotka niitä ymmärtää. Luonteeseeni kuuluu myös positiivisuus ja se huumori - tartun joka ikiseen sanaan, jonka voi ymmärtää väärin.

Ja kyllä leikki on ihan oikeaa ja aitoa, kuuluu aikuisuuteen ja arkeen, sänkyyn ja ihan joka paikkaan.

Tytöt kasvaa aikuiseksi. Pojat ei tietyssä mielessä koskaan. Sellainen leikkisyys mikä miehissä on usein negatiivista sorttia ja tulee esiin kaikenlaisena vastuun pakoiluna. Tytöt sen sijaan ottaa usein vastuuta jo pienenä, esimerkiksi pienimmistä sisaristaan. Osin pakostakin koska lastenhoito jotenkin katsotaan kuuluvaksi vielä vain naiselle.

Ryhmässä miehet toimii paremmin. Sen näkee jo päiväkodin pihalla. Tytöt menee sen parhaan kaverin kanssa kun pojat toimii monien kanssa yhtäaikaa. Tyttöjen leikitkin on vakavempaa sorttia kuten lastenhoitoa ja kotia, sellaista vastuunkantamista, kun pojat leikkii tarzania.

Tytöt kasvaa aikuiseksi. Pojat ei tietyssä mielessä koskaan. Sellainen leikkisyys mikä miehissä on usein negatiivista sorttia ja tulee esiin kaikenlaisena vastuun pakoiluna. Tytöt sen sijaan ottaa usein vastuuta jo pienenä, esimerkiksi pienimmistä sisaristaan. Osin pakostakin koska lastenhoito jotenkin katsotaan kuuluvaksi vielä vain naiselle.

Ryhmässä miehet toimii paremmin. Sen näkee jo päiväkodin pihalla. Tytöt menee sen parhaan kaverin kanssa kun pojat toimii monien kanssa yhtäaikaa. Tyttöjen leikitkin on vakavempaa sorttia kuten lastenhoitoa ja kotia, sellaista vastuunkantamista, kun pojat leikkii tarzania.

Nainen on keskimäärin miestä empaattisempi, ottaa toiset enemmän huomioon ja on sosiaalisesti taitavampi. Tämä näkyy jo varhaislapsuudessa mm. siten, että tytöt leikkivät paljon sosiaalisia leikkejä.

En vetäisi yhteyttä leikkisyyden ja vastuun pakoilun välille. Itse olen hyvin vastuullinen monilapsisen perheen isä. Olen leikkisä, iloinen, positiivinen ja paljon huumoria viljelevä.

Naiset tekee yhä suurimman osan kotitöistä eli hoitaa lapset ja kodin ja lisäski käy kokopäiväisesti töissä. Ei sitä aina jaksa vitsiä vääntää. Toista se on miehillä kun työpäivän jälkeen voi levätä sohvalla kalja kädessä telkkaria tuijottaen.

Miksi ei jaksaisi? Itsestä kaikki raskaampi tuntuu kevyemmältä kun ajattelee positiivisesti. Meillä miehen kanssa yhteistä samanlainen huumorintaju ja leikkimielisyys. Tietenkin vakavasti elämä itsessään otetaan ja vastuut.

Mua itseäni häiritsee taas se kun tuo leikkimielisyys/huumorintaju rinnastetaan jotenkin vain lapsien käytökseen. Aikuinen nainen EI VOI käyttäytyä niin, muuten hän on lapsellinen. Sellainen ihminen joka ei ole vielä kasvanut aikuiseksi. Koen kyllä itse olevani täysi aikuinen huumorintajustani huolimatta. Otan vastuuta omasta, perheeni ja lasteni elämästä. Mutta kieltämättä sitä saa itseään kohtaan kummeksuvia katseita tietyn tyyppisiltä ihmisiltä. Kuitenkaan en halua ikinä menettää sitä otetta elämästä, että katson ympärilleni pilke silmäkulmassa. Vakaviakin asiota pystyy hyvin käsittelemään hieman positiivisellakin asenteella.

Onko se taas sitä pohjimmaista suomalaisuutta että pitää kaikki elämään liittyvä ottaa "vakavasti"..siis naama peruslukemilla. No ehkä me positiiviset ihmiset ei olla sitte niitä järkeviä:D

Ja lisäänpä myös vielä että ehkä tosiaan tuo leikkimielisyys liittyy tietynlaiseen luonteenpiirteeseen. Itse olen kyllä tosiaan ihminen joka tekee ensin ja miettii vasta jälkeenpäin. Elän tunteiden mukaan paljolti. Ja sanon kyllä ja ilmaisen miltä minusta tuntuu. Halusivat muut kuulla tai eivät.

Eräs ystäväni sanoikin että vaikutin hänestä alussa hyvin pinnalliselta ihmiseltä. Mutta kun hän paremmin minuun tutustui, löytyi minusta hyvinkin syvällinen puoli. Tuo iloisuus, leikkimielisyys, puheliaisuus ehkä vaikuttaa siihen, että monet kuvittelevat aluksi ettei sellanen ihminen osaa ajatella niitä syvällisiä. Ettei tämä osaa pohtia asioita vakavasti.

mä oon usein miettinyt tota ihan samaa. suurin osa naisista on niin jumalattoman kärttysiä ja ilottomia tiukkapipoja ettei tosikaan. :( tämä on yksi syy sille, miksi mä en viihdy juurikaan naisseurassa vaan vietän mieluummin aikaani miesten kanssa. miesporukassa saa heittää aivot narikkaan ja puhua hölmöjä, naisten kesken pitää aina olla naamat näkkärillä ja keskustella jostain vakavasta. ei vaan sovi mulle.

mä oon usein miettinyt tota ihan samaa. suurin osa naisista on niin jumalattoman kärttysiä ja ilottomia tiukkapipoja ettei tosikaan. :( tämä on yksi syy sille, miksi mä en viihdy juurikaan naisseurassa vaan vietän mieluummin aikaani miesten kanssa. miesporukassa saa heittää aivot narikkaan ja puhua hölmöjä, naisten kesken pitää aina olla naamat näkkärillä ja keskustella jostain vakavasta. ei vaan sovi mulle.

Ei pidä ollenkaan paikkaansa, sun seuraan on vain sattunut surkeita tapauksia.

Itse vakavoidun vaan silloin kun asioiden pitäisi sujua, mutta mies ei jostain syystä tajua sitä. Muulloin huumorintajua riittää.

Suurin osa miehistäkään ei kyllä ole leikkisiä. Tyhmiä ja vastuuttomia sen sijaan riittää. Valtaosa ihmisistä on olevinaan niin cooleja, ettei mihinkään voi heittäytyä ja siitä on leikki kaukana.

Samaa olen miettinyt. Osa kavereistakin "rouvaantunut" : /
Mieheni seurasi minun ja poikien touhuja, lapseni kiipesi valotolppaan, mies käänsi selän hetkeksi, ja kohta siellä tolpassa oli äitikin. Kiipeämme puihin ja heitämme kärrynpyöriä kaiket kesäpäivät. Trampoliini on ihan paras paikka.
Poikani sanoi kerran kun tanssimme pihamaalla "Äiti, normaaliperhe ajoi just pyörillä ohi."
:heart: