*Marrastähtien'07 lähtölaskenta*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nytkyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin joo, päivitin eilen masukuvaanikin tuonne profiiliin. Tosin meidän kotikoneella näen edelleen vanhan kuvan, kun taas miehen tuolla työläppärillä näkyy uusi kuva (kuvan vaihdoin tässä kotikoneella). Todella omituista! :/ Mutta siis: jos kuvassa on sininen paita, on se uudempi otos. Eli todistusaineistoa: ei olla jakaannuttu ei. ;)

Huomenia meiltäkin!
Pikkisen väsyttää, mut pakkohan se on nousta kun tyttö määrää..en kyl tajua mikä meni tällä kertaa pieleen, kun iha normaaliaikaan mentiin nukkuu ja normaalirutiinien jälkeen :o Ihmeissäni olen..

No, massuun ei uutta..ei tunnu miltään, ei :( Tää päivä ois ollut hyvä päivä tapahtua..tai huominen sitten..mies tosin menee tänään yövuoroon.
Taitaa miun massussa vauvat viihtyä vähän turhankin hyvin..kuitenkin tääkin menee yli. Pöh..ku ois ees vähän supistusherkempi kohtu..

Mutta, kaamee jano, ja kurkkuu ihan polttelee..vettä, äkkii :kieh:
Rv 39+0

Joo täällä vielä yhtenä kappaleena, uni ei meinannu tulla kun sen verran illall kuitenkin kivisteli ja vihloi, antoivat nukahuslääkkeen ja kakat se mitään auttanu...sain nukuttua pari tuntia ja sitten taas pyörin...ei oo nää sängytkään kyl kaikkein parhaimpia :|
Katsotan mitä sanoo sitten lääkärikierros, annetaanko vai eikö anneta vielä...yrittäny vauvallekin puhua et täällä kaikki sua oottais, tulisit jo, mut ei ilmeisesti halua...mut jos menis tuonne huoneeseen ootteleen et ottavat aamukäyrää...

Perfektalle tsemppiä sinne vauvanhakuun, toivottavasti pääset pian tositoimiin! Sairaalassa olo ON ikävää ja ennen kaikkea tylsää, sain sen kyllä huomata tossa kun olin siellä tarkkailussa. Ainoa positiivinen puoli siinä on tuo, että saa kyllä koko ajan tietoa itsestään ja vauvasta. Vaikka stressaatkin tuon käynnistymisen kanssa, niin toivottavasti saat kuitenkin edes kerättyä vähän voimia siellä odotellessa.

Mulla yksi tyhmä juttu; mulle on kahtena iltana/yönä peräkkäin tullu kovia kouristavia alavatsakipuja, eka kerran en ne ei silleen tulleet ja menneet vaan olivat koko ajan päällä. Olivat enemmän sellasia menkkakivun tapasia ja koskivat enimmäkseen selän puolelle tohon ristiselän alueelle. Eilen illalla ne aina helpottivat hetkeksi mutta tulivat aina uudestaan päälle, kipu oli aika paikallinen eikä koskenut niinkään selän puolelle vaan just tonne alas. Pahiten tuntuivat kun yritti liikkua, ihan kuin joku ois pyöritelly veistä tuolla alapäässä. Jotenkin en osannut niitä supistuksiksi mieltää, mutta kun ei ole noista aiempaa kokemusta niin ehkä täällä jollain olis ollu vastaavia? Kivut häipyivät kyllä molempina öinä, kun otin yhden Panadolin ja nukahdin vähäksi aikaa.

Isoja vauvoja täällä on joillakin... tosin oon ymmärtänyt et nuo painoarviot voi mennä kovastikin pöpelikköön. Meillä taateli vajaa kolmekiloinen, sanoivat sairaalassa et aika pieni vauva on, mut ei mikään liian pieni, et olis ihan mukavan kokoinen poika tulossa. Minä jännään, kun ensimmäinen vauva on, että osaanko ees hoitaa kamalan pientä. Toivon, että vielä vähän aikaa kasvaa tuolla masussa. Ymmärrän kyllä et huoli on sitten siitäkin, et miten saa puserrettua kauhian ison vauvelin ulos.

Jande & taateli 38+3

Eilen illalla tuli taas lupaavasti suppareita mutta loppu sitten taas yötävasten ja sain jopa nukuttua, lukuunottamatta vessassa ravaamista.

Sormustestistä sen verran että muistatteko kun oli tuolla syyskuulla puhetta siitä sormustestistä jolla sukupuolen voisi katsoa. Kuinkas moni silloin sitä kokeili ja onko jo syntyneiden joukossa sellaisia joilla olisi testi arvannut oikein/väärin?
Itse tein sen, ja poikaa näytti, myöhemmin ultrassa se myös varmistui.
Katsoin myös sormuksella syntymäajan ;) , nyt sitten lueskelin sitä vanhaa ketjua ja tarkistin mikä se päivä olikaan niin se on huominen :D Vaikka en noihin arvauksiin täysin uskokaan niin nyt kyllä toivon että tuo testi olisi näyttänyt oikein ja vauva syntyisi huomenna :whistle:

Perfektalle edelleen tsemppiä sinne sairaalaan :wave:

Katjuza; Muistan tuon sukupuolijutun sillä sormuksella, mut mites tuo päivämäärä katottiin?
Eiks se ollu, jos poika=sormus tekee edestakasita liikettä ja jos tyttö=sormus tekee pyörivää liikettä?

Perfekta, koita jaksaa..toivotaan että pian pääsisit tositoimiin!
(en viiti edes sanoa sitä klishetä; kyllä se joskus sieltä tulee..
=) )

Huomenia!

Onnittelut vauvan saaneille!

Sanna tosi suloinen tyttö :heart:

Kovasti täälläki ootellaan edelleen jakaantumista. Ärsyttää myös täällä ne joko joko kyselyt.

Eilen sitten miehellä piti päästä ottaa vielä olutta,niin mentiin tuohon naapuriin sitten istuu iltaa. Ei oo herkkua ei kuunnella humalaisia ihmisiä, vauvakaan ei ilmeisesti tykänny kun alko supistelee ihan tiheesti,mutta tosin kivuttomasti. Ja tuli niin makeita vihlaisuja alakertaan että tuntu että jalat lähtee alta.
Ja voi jee,kun tää naapurin emäntä vähän humaltu ja alko jakelee synnytysneuvoja..mä olin niiiiin kypsä..! :kieh:
ihan kiva tää kyllä selvinpäin on,mutta kännisen synnytysneuvot menee pikkasen niiku yli..

mutta jos menis haukkaa aamupalaa..jospa jaksais myöhemmin vähän enemmänki kirjottaa =)

miiku 37+4

PikkuM,tuon päivämäärän voi katsoa ihan vaikka kalenterin päällä tai sitten itse kirjoittaa ne päivämäärät paperille ja kuljettaa sitä sormusta hiljaa niiden päällä samalla kysyy kysymyksen esim.milloin vauvaa syntyy tai kirjoittaa sen kysymyksen siihen samalle paperille . Pystysuoraliike tarkoittaa kyllä ja vaakasuora ei ja pyörivä liike tarkoittaa että vastausta ei jostain syystä näe.
Samalla tavalla voi kysyäihan mitä vaan, kysymys vaan paperille ja sitten katsoo antaako sormus kyllä vai ei vastauksen. Tälläiset ohjeet olen joskus saanut ;)

Heippa hei!

Onnittelut jo vauvansa saaneille

Perfekta Jaksamisia ja tsemppiä sinne sairaalaan! Toivotaan etten kamalan pitkään joudu siellä ilman vauvaa oleskelemaan ja aikaasi kuluttamaan!

Sannalla tosiaankin suloinen tytön tyllerö :heart:

Tänne ei mitään uutta.
Suppareita satelee päivittäin,mutta siinäpä se sitten.
Jaska on kyllä ikiliikkuja...ihan alituiseen tulee jotain liikettä, ainakin ihan pieniä jäsenten ojenteluja tms mutta jotakin liikettä koko ajan kuitenkin. Nukkuukohan tulokas ollenkaan.... ;)

Tuossa just mies ja lapsoset lähtivät meikkosen vanhemmille. Lapset jäävät sinne yöksikin jotenka olis lapseton ilta siis tiedossa :) mukavaa vaihtelua tähän miun arkeen kun oon lasten kanssa yleensä aina 24/7
Sitä vaan tässä naureksin,että olis niin miun tuuria jos nyt sitten tulisi laitokselle lähtö kun olis tavallaan "vapaata" :laugh:

Minny ja Jaska 36+5 taikka 38+5

Perfektalle tsemppiä! =) tuuhan ilmottelemaan miten käy! :hug:

DJ Mussukka:niin mäkin oon sen kyllä käsittänyt, että ne irtisanoutumiset toteutuu 19.11, mut en jaksanu alkaa väittelemään sen opiskelijan kanssa ;)

nita&PikkuM: sanoin eilen neuvolassa siitä näköhäiriökohtauksesta ja terkka sano heti, että kuulostaa aivan raskausajan migreeniltä. Siihen kuuluu nimenomaan myös sormien ja kielen puutumiset ja joillain voi olla vaikeutta saada sanoja sanottua. Toisilla se voi kestää parikin päivää. Mulla ei ikinä ole ollut mitään migreenioireita ja toivottavasti ei nytkään tuu enää :/

Voin antaa vinkkinä niille, jotka supistuksia kaipaa, että silittäkää! se saa mulla ainakin niin napakkoja aikaan, että mies pakotti mut nyt istumaan enkä saa tänään enää kuulemma tehdä mitään :whistle: sillonkin kun oltiin päivystyksessä, niin olin silittänyt päivällä ja se on kuulemma yks pahimmista supistusten aiheuttajista... :whistle:

katjuza:mä tein kesällä sen sormustestin ja sen mukaan olis tyttö tulossa. saas nähä pitääkö paikkansa =) siskolla piti :D

Nyt täytyy mennä leikkimään työnjohtajaa, niin tulee noi hommat tehtyä :D :whistle:

H82 37+4

Katjuza; Joo, kiitti selvityksestä!

HE82; Voi rähmä, pitääkö lähteä etsimään silitysrautaa ja -lautaa?? Meillä kun ei silitetä kuin juhlavaatteet, esim. miehen kauluspaidat ja nekin yleensä siis vaa silloin kun on tarvetta..

Ja tuosta näköhäiriöjutusta, ite olin kans melko varma että kyse on migreenistä(vaikkei miulla normaalioloissa oo ees migreeniä, mut äidilläni on ja hän on kertonu miten ikäviä ne kohtaukset voi olla), mut terkka veikkas vaan sitä verenpainetta ja pelotteli sillä raskausmyrkytyksellä..
Mut joka tapauksessa aika kamalalta ne kohtaukset tuntui..etenkin se eka, kun ei tienny mitä tapahtuu ja pää oli kuin puuroa täynnä.

Tännekkään ei oikein mitään uutta, paitsi että lunta sataa :whistle: Aika outoa et pikkasen on maa valkee.. vaikka tosin montaa tuntia toi tossa tuskin kestääkään. No mut mä kyl toisaalta tykkään..saa vähän värii tähän maailmaan :)

(.) Yöllä heräilin taas muutamaan otteeseen ja koira oli kans tullu viereen niin tuntu ettei tilaa ollu mut onneks sit sain suht äkkii nukahdettua. Heräsin 9 aikaa mut olin sit viel nukahtanu uusiks ja vasta puol 11 jälkeen nousin..no ei haittaa ku mitäpä näin pyhänä edes tekis :O Mä en jotenki tykkää näistä "arki" ja la pyhistä yhtään..

HE82; Mulle ei mitään migreeniä tai mtn edes ehdotettu. Mut voihan se tietysti sitäkin olla.. mulla ei muuten sellasia ole niin ei oikein voi tietää minkälaista se sit on.. Oli se kyllä aika pelottavaa kun meni jotenkin ihan sekasin :o Onneks ei oo nyt ollu vaikka aina välillä pelottaakin jos taas tulee..

Pissa oli onneks puhdas ja maanantaina onkin sit taas neuvola niin sielläkin sit taas näkee onko vielä sillon puhdas. Verenpaineet vaihtelee aika paljon.. mut silti ihan ok. Pitää kohta taas ottaa. Mä en kyl oikein tajua miten ne paineet noin heittelee.. mut toisaalta en jaksa uskoo et ois se raskausmyrkytys jos kuiteki pissa on puhdas eikä muita "oireita" ole,ainakaan kunnollisia. Mä meinaan luulen että mun päänsärky johtuu ihan siitäkin osittaina ainaki että yöllä nukkuu mitne sattuuu ja aina vähän väliä herää :ashamed: Ärsyttävää..

Mites muuten, Te ketkä ETTE OLE NAIMISISSA miehenne kanssa niin miten se isyydentunnustamis asia menee? On tässä vaan tullut mieleen että kun me ei tosiaan olla naimisissa niin eikös se jotenkin pidä johkin Kunnan lastenvalvojalle tjn ilmottaa kun haluu "tunnustaa" isyytensä?
:whistle:

KATJUZA: mistäs sitä tietää jos vaikka lähtö tulee kun testikin noin näyttänyt ;)

ja PERFEKTA:lle tsemppiä vain!! :heart: :hug:

No jos lähtis noi koirat käyttää.. mies taas autolla niin kelles ne koirat taas jäikään :kieh: äh!

Ja oishan tuolla pyykitkin kaappiin laitettavaks.. Tässähän tää PYHÄ sit nätisti meneekin :/ :wave:

Heips kaikille!
Eilen oli aikamoinen päivä, kun huonosti nukutun yön jälkeen lähettiin hesaan ja siellä sitte kaupungilla ja messuilla ja ikeassa kävelin (lue:köpötin) 6tuntia putkeen. huh huh, että otti koville. Sitten vielä istuminen autossa takas jyväskylään, niin oli kyllä punkeaminen autosta ylös tällä mammalla. No onneksi viime yö meni hyvin, tosin mies väitti, että kuorsasin ja olin levoton, mutta minun uniani se ei haitannut ;)
Onneksi nyt on olo ihan ok.

Hillaa täällä kaipailen. Taitaa olla tositoimissa. Onnea vaan sinne, missä onkin.

Perfktalle myös tsemppiä oikein rutkasti. Toivottavasti asiat luistaa haluamallasi tavalla eteenpäin! :hug:

Niin ja Liituraidalle mahtavat onnittelut tytsyköistä!!! :flower: :heart:

Pitäs varmaan lähteä ulos, mutta laiska mikä laiska... miten on niin vaikea pukea päällensä ja mennä kiertämään pari korttelia???
Suklaata täällä vaan mussutan ja sitten ihmettelen, että kun hain muotoon ommellun villakangastakkini vintiltä, niin hups... jää vetuketjun väliin 20cm tyhjää... :x :ashamed:

mutta nyt menen syömään lisää suklaata ja lukemaan kirjaa tuohon sohvalle. Nautin vaikka tästä hiljaisuudesta ja yksinolosta, kun se voi kai loppua piankin. :/

Enni ja JalMari 36+4

Saimme pienen tyttövauvan 31.10.2007. Painoa tytöllä oli 2785g ja pituus 48cm.

Kotiuduimme eilen sairaalasta. Ja kaikki on mennyt hyvin täällä kotona vauvan kanssa. Maanantaina menemme jo neuvolaan Vauvan punnitukseen, kun on niin pieni. Nimi oli tiedossa ja tekovaiheesta saakka ja Vaavista tuli Enni Alisa.

Tsemppiä kaikille ja jaksamisia odottajille!
Onneksi jokaisen vuoro tulee ajallaan.. =)

T: Manta ja Enni

Niin ja raskausviikkoja oli syntymä hetkellä 39+4

Onnea Manta! =) :flower:

nita:me ei myöskään olla naimisissa ja oon kuullu joskus, että sieltä lastenvalvojalta otettais yhteyttä ennen kun isyys mennään tunnustamaan. Eli ne lähettää jotkut kaavakkeet täytettäväks. En tiedä pitääkö enää paikkaansa, pitäisi varmaan neuvolasta kysästä...

HE82: Niin te asutte Helsingissä jos oikein oon ymmärtänyt? Mä en kanskaan tiedä yhtään miten se täs Vantaalla menee.. mut tiiä sitten osaako neuvolastakaan neuvoa tollases asias. mut ainahan voi kysästä :whistle: Ja jos ei muuta niin voihan sinne lastenvalvojalle sitten vissiin soittaa.

Onnea Manta ja Enni! :heart: :flower: :heart:

Meilläpäin ottaavat yhteyttä ton isyydentunnustuksen tiimoilta,mut nopeemmin saa ajan,jos ite soittelee sinne.Esikoinen oli pari viikkonen ku tehtiin toi tunnustus,6vk kasteessa ja just samalla viikolla saatiin paperit ku oli ristiäiset.Oli kuulema vähä ruuhkaa...Kerkesin jo soittamaanki sen todistuksen perään.Saipahan kerralla ton nimen oikein.Täällä on taas käsittelijä vaihtunu ja kaverin ukolta oli tentannu,et ootko nyt ihan varma,et tää laps on sinun.Esikoisesta käsittelijä vaan kysäs iha ku ohimennen,et tunnustatko omakseks.Saa nähä miten käy nyt.

Vimpula ja hormoonihiiri 38+1

Onnea Mantalle!

Ääh, tylsyys iski..ei oo mitään tekemistä ja tyttö kiukkuaa kans..anopille ois menty mut sillä oli jo suunnitelmia ja yhet kaveritkaan ei vastaa.
Oisin joutanu synnärille jo, mutta ku ei niin ei :(

Mies on lähössä yövuoroonki viel, mulla tulee olemaan piitkä ilta..no, tytön pitäis ainakin nukahtaa kiltisti ku aamulla oli herätys taas nii aikaseen. Kuhan ei vaan vielä nukahtais.
Tänään tehtiin taas torttuja ja mokkapalojakin..onpahan mässättävää ku istun iltaa keskenäni..kuulostaapa surkeelta.

No, taitaa olla Hilla tosiaan jo tositoimissa, jospa sinne itsekin joskus..tai no, väkisinkin joskus, mut toiv. pian. Tsempit vaan kaikille kellä lähtö lähenee!

ONNEA MANTALLE =) :flower: :heart:

Täällä sitä supistellaan ja maha sen kun vain laskeutuu. Aika hassun näköinen nyt kun tuossa rintojen alla on ihan selkeesti tyhjää. Saas nähdä kauanko menee vielä.... no tänään on touhuiltu, käyty kävelylenkillä, illemmalla saunaan ja jos olis oikein rohkee ja ottaisi tipan viiniä (auttoi kuulema kaverin lapsen lähtöön.... ;) ). Ja eikös se ranskassa ollut että lasi viiniä viikossa suositellaan odottavalle äidille.... no voi olla jotain legendaakin. Ja ennenkuin joku riemastuu tästä niin en ole kyllä otellut viinaksia odotuksaen aikana, kun en niitä muutenkaan käyttele juurikaan. Ruuan kanssa pari kertaa punaviiniä 12 senttiä. Eikä tuo neuvola täti ainakaan ole siitä mitään sanonut kun olen kertonut sen.

Joko jo kyselyjä kanssa tullut ihan kiitettävästi..... jo tossa ukollekkin tokaisin että ei se hoputtamalla kyllä suostu tulemaan... ainakin itse pistäisin hantiin, kun en kanssa tykkää yhtään jos joku hoputtaa.

Flunssa jo onneksi hiukan parempi =)

Isyyden tunnustaminen: Joo ekassa meillä tuli kotiin kutsu tunnistamiseen. Kävi tosi nopsaan ja meille se täti oli ihan mukava. Vaikkain olen kuullut ettei kaikkilla ole ihan mennyt yhtä miellyttävästi. Nyt ei sitä "ongelmaa" kun ollaan keretty tässä välissä menemään salaa naimisiin =) .

Keneltähän seuraavaksi vauva uutisia =) Viikonlopun jatkoja :wave: ja suppareita täältä

viivin ja kaveri 40+2

Tyttövaltainen taitaa tästä meidän kuusta tulla :D No,meiltä ainakin tulee poikavahvistusta!

Viivin: Mulle yksi nainen kertoi,että kun oli joutunut sairaalaan ennenaikaisten supistusten vuoksi niin lääkkeeksi supistusten estoon oli annettu konjakkia! Tuosta on aikaa sellaiset 20v. Musta tuntuu,että suomessa ollaan liian ehdottomia tuon alkoholin suhteen raskausaikana. Olen ihan varma,että esim. ranskassa raskaana olevat naiset lipittää viiniä koko raskauajan. Enkä nyt puolusta alkoholia enkä itse ole käyttänyt.

Jospa menis tästä saunaan kohtapuoliin:)

LilliM+Kaapo 36+3

Onnea Liituraita ja Manta :flower:

HE82 Aloin tässä mietiskellä mitäköhän silitettävää sitä oikein keksisi jotta saisi kunnon supistuksia aikaan. Huomenna alkaa taas uusi viikko ja minulle kyllä kelpaisi vaikka synttärilahjaksi vekaran syntyminen (esiviikolla "merkkipäivä")! Ahdistaa tämä maha jo kovasti...

Perfektalle tsemppiä käynnistykseen! :hug:

Donu 38+6

Yhteistyössä