Marrasmammat 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja misai82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sonatar, mullakin on tuo ultra just sillon ku on viikkoja tasan 12 täynnä ja ehdin jo miettiä että eikös se oo liian myöhään. Nyt ei mun tarvii kysellä mistään, kun sain tätä kautta vastauksen.xD että kiitoksia vaan!:)

Tosiaan tuo eka ultra lähestyy ja on jotenkin epätodellinen olo... Entä jos siellä ei olekaan ketään? Entä jos se on tuulimuna.. entä jos se on rypäleraskaus... Entä jos entä jos entä jos... Onneksi on tää pömppö muistuttamassa siitä, että mä taidan olla raskaana.:D Tosin masun koostakin on ehtinyt jo miettiä, että onko kaikki hyvin ku se on niin näkyvissä jo... Joskus ennen raskautta sanoin, että minä ainakin pyrin syömään kaikkea mahdollista, en aio vauhkoontua noista ruokasuosituksista. Miten kävikään? Löydän itseni tutkimasta pakkausselostuksia lähestulkoon neuroottisesti!;D Nooh.. Turha ressata, ku ei se auta kumminkaan..=)

Mitäs muille kuuluu? Täällä helsingissä on ainakin ihan mielettömän kaunis aamu.=) Oli pakko laittaa uudet pellavapöksyt jalkaan, kun ei ne enää myöhemmin mene jalkaan kuitenkaan. Tilasin joskus ennen plussaamista nättejä kesävaatteita, mutta eihän ne mene enää kesällä päälle!:D

Nyt on varmaan pakko tehdä töitäkin välillä...;)

Ainikki & Pikku Pau Pau 11+0 =)

Heip kaikille! Täälläkin töita paiskitaan. Aamulla käväsin taas yhden vakipaikan haastattelussa, saas nähdä kuinka käy... Ihmettelin aamulla kun houdut kiristää ja mietin mitä oon syöny mutta totesin että kyllä se on jo raskauspömpötystä, esikosta mulla alkoi maha pömpöttää joskus vkolla 16 ja kakkosestahan useini siis tulee pömppis jo aikasemmin "esiin" ja nyt ku viikot lähentelee tota 12:a ni kaippa se jo sitä itseään on... Kivikova kumpu alavatsalla tuskin johtuu eilisistä irtokarkeista...

Onneksi ei kuitenkaan oo mitään himoja erityisemmin makeaan tai rasvaiseen, oon niin itsekuriton että helposti syön vaikka ja mitä jos mieli tekee. Nyt on tullu syötyä tavalliseen tapaan eikä onneksi mässäiltyä. Tavotteena mulla oli kesäksi laihduttaa 5kiloa mutta nyt uuden raskauden vuoksi se tavoite jää, tavoitteena on siis ettei nyt kauheesti tulis ylikiloja, esikosta tuli melkein 20 ja se oli kyllä osin itseaiheutettua siis. Nyt sais tulla alle 10. No, päivä kerrallaan.

Esikolle tulee kulmahampaat ja yöt on aikamoista hulinaa... Huh, sit aamulla 6.30 ylös ja oksentamaan... No, kummasti sitä jaksaa silti vaikkakin iltaisin sit kaadunkin ysiltä sänkyyn ihan rätti väsyneenä.

Ultrat lähenee täällä itsekullakin, kaikille peukkuja niihin!

Nyt töihin...

Karvakuono 11++

Moi! Iloisia ultrakuulumisia täällä, hienoa :)!! Mitään ihmeellistä raportoitavaa ei mulla ole, tulin vaan kurkkaamaan kuulumisia. Huomenna pääsee jo np-ultraan, toivottavasti pikkuisella kaikki hyvin ja kasvanut vauhdilla :), kuviakin olisi kiva mukaan saada. Täälläkin housut kiristelee ja en olekaan tässä muita housuja käyttänyt, kun näitä mammahousuja ja sitten noita hameita.

Vointeja itse kullekin ja huomenna tulen sitten kertomaan kuulumiset.

barbalala rv 11+1

Meillekin tuli kutsu np-ultraan, ens kuun puolivälille. Jänskättää--nyt jo!

Etominen on mulla hävinnyt kokonaan, joka päivä töiden jälkeen pitää kyllä tuntinen torkahtaa. Ja makean himo oilisi kova! Eilen ja tänään on vatsa ollut turvoksissa tai jotain, kun housut kiristää istuessa. Saa jo aamuisin oikeasti miettiä, mitä sitä jalkaansa laittaa, että on hyvä olla töissä.

TP 8+4

Huomenta!

Barbalalalla on tänään jännä päivä! Tulehan kertomaan kuulumiset kun ehdit.

Mitenkäs muilla, onko NP-ultria vielä ennen vappua?

Minun pitää saada mammahousut jalkaan! Ei tule enää omien kanssa mitään, mutta ostamissani mammahousuissa on liian pitkät lahkeet. Kun en omista konetta, niin viikonloppuna pitää käydä äidin pakeilla. Siten kerromme myös vanhemmilleni, katsotaan missä vaiheessa äiti huomaa, että noissa sinun housuissa on jotain outoa... :D

Mukavaa kevätpäivää kaikille!
Sonatar ja öttiäinen rv 10+2

Pikaisesti kuulumiset! Utrassa kaikki aivan mahtavasti, pikkuinen liikkui hurjasti ja oli kasvanut hyvin, pituutta 4cm 60mm :)! Niskaturvotusta ei käytännössä katsoen lainkaan, eli kaikki hienosti. Naama täällä "hangon keksillä" loppupäivän sekä miehellä että minulla :D! On tämä aivan uskomatonta, niin kauan tätä ihmettä on toivottu ja odotettu. Nyt voi jo nauttia odotuksesta!

Ikionnellinen barbalala rv 11+3

Täällä taas kyselen kokemuksia:
Onko teillä ollut ihon kanssa ongelmia? Minulle tuli jo ennen plussatestin tekemistä näppyjä selkään ja ongelma jatkuu vieläkin. Muualle ei onneksi ole ilmaantunut, mutta selän iho on todella ärtyneiden pikku näppyjen peitossa. Odottelen kovasti jo kesää, aurinko yleensä auttaa. Onko kukaan käynyt/lukenut solariumissa, voisikohan siitä olla jotain varaa sikiölle?

Ihmettelee Sonatar

Kiitos onnitteluista Sonatar! Korjaus edelliseen: pikkuisen pituus siis 4cm ja 6 mm, ei 60 milliä, heh ;). No joo, se siitä... On mullakin ollut jos jonkinmoista näppyä ja nimen omaan selässä, siellä täällä. Väillä ei oo, välillä tulee useampi kerralla ja tämä alkoi siis plussan jälkeen. Kaipa se aurinko sitten kesällä vähän auttaa, tosin en tiedä auttaako tämmöiseen finnityyppiseen näppyilyyn. Solariumista en osaa sanoa, luulisi ettei ole riskiä, jos sinne menee. Kannattaa kysyä neuvolasta.

Hei vaan,

meille tuli ultrakutsu toukokuun ensimmäiselle viikolle, vasta vapun jälkeen. En malta odottaa!

Olen 26-vuotias. Ensimmäisiä odottajia kaveriporukassani, eli ei meillä täällä pääkaupunkiseudulla taideta kiirettä lisääntymisen kanssa pitää...

Ihania ultrakokemuksia teillä. Olispa ihanaa nähdä samanlaisia näkyjä ruudulla itsekin.

Iltaa. Möykyllä kiva vapunaatto siis tiedossa :).

Toki sopii ikää kysellä. Täytän 28v ensi viikolla ja mieheni kohta 32v.

Täällä vähän pähkäillään, miten vappua juhlistaisi. Huomenna ajattelin siman laittaa tulemaan ja paistaa munkkeja aattona, jos jaksan. Omatekoiset munkit on vaan niin hyviä, että kyllä niitä kerran vuodessa pitäisi jaksaa vääntää. No katsotaan nyt.

Huomenna on taas PERJANTAI, jee!! Öitä.

ite jäi sit kertomatta ikäni :D eli siis ite oon 24v. (piti vähän aikaa miettiä et minkäs ikänen olinkaan :D) 22 olin kun esikoisen sain...
ja onnittelut barbalalalle jo näin etukäteen :)

aattelinpa sitten minäkin kirjoittaa. meillä LA 20.11

no niin , eilen oli meillä eka ultra ja viikolla kymmenen mennään. kaikki oli hyvin :)niin hirvee jännitys oli siellä odottamassa et miehelle tiuskin vaan koko ajan... sen jälkeen oltiin kyl molemmat yhtä hymyä . mulla oli hirvee pelko et olis ollu tuuli muna tai väärässä paikassa... liikaa varmaan pelotellu itteensä netti keskusteluilla.

onkos teillä tietoa et milloin sen sukupuolen vois tietää?

Heippa kaikille! Olin aamulla neuvolassa ja kuopuksemme sydänäänet kuului jo dopplerillakin! Ihanaa oli!

Kivoja ultrakuulumisia oli muillakin!

Tervetuloa joukkoon mamma87. Musta sukupuolen VOI periaatteessa nähdä viikolta 12-16 eteenpäin mutta harvoin nuo tavalliset ultrat niin selkeitä ovat että ultraaja lähtisi arvailemaan. Rakenne ultrassa sitten vkon 20 paikkeilla voi hyvinkin näkyä sukupuoli. 4D-ultrahan on sitten selkein mitä on. Noi ultra laitteet vaihtelee niin paljon, mun kotikunnan alueella on ihan vanhat, niillä saapi mitat otettua ja muut tärkeimmät muttei sukupuoliarvailuja kannata lähteä tekemään. Sitten taas täällä missä oon töissä on niin uudet vehkeet että rakenneultrassa näkyy usein hyvinkin selkeästi sp. Eli eroja on. Tulipas sepustus :)

Ikää itselläni on nyt viittä vaille 24 ja miehellä viittä vaille 26 kun joku kyseli. Ja esikoispoikamme tänään tasan 10kk, jee! Saa alkaa syömään tavallisia hapanmaitotuotteita!

Ihanaa kun on perjantai! Saa koko viikonlopun ulkoilla ja viettää aikaa pojan kanssa pitkääkin pitemmältä tuntuneen työviikon jälkeen! Paitsi että oon luvannu itelleni että vihdoin pesen ikkunat! Meillä talo ei edes ole mitenkään tien vieressä tms mutta ikkunat on niin likaiset että hyvä että läpi näkee!

Iästä tuli mieleen että mitäs ammatteja täällä ihmisillä on? Lentoemäntä ainakin löytyi eikö ;0) Itse olen terveydenhoitaja, vuosi sitten vasta valmistuin ja jäin suoraan äitiyslomalle. Nyt sain vuoden mittaisen sijaisuuden äitiys- ja lastenneuvolasta mutta enhän mä ehdi täällä viittä kuukautta kauempaa nyt olemaan ;0) Sit on taas työnhaku edessä kun seuraava mammaloma loppuu. Toivottavasti olis varaa olla kotona ainakin 2vuotta ja keskittyä ihan vaan lapsiin... No saa nähdä kun on tota velkaa talosta.

Oikein aurinkoista viikonloppua kaikille!

Oon miettinytkin, että millon tulee mieleen kysyä ikää ym..=) Minä oon 20 ja avopuoliso 23. =) Puhelinvaihteessa puhua pälpätän koko päivän.;D Saankos minä nyt vuorostani udella, mistä päin suomea/maailmaa te olette/Missä asutte?=)

Ainikki:Hippo-78: LA 1.11.2008, esikoinen
nn08: esikoinen, LA n. 1.11.2008
Oona76: LA 2.11.2008, esikoinen
Misai82: tyttö 11/05 LA 5.11.2008
henriikka73: poika 05/94, tyttö 12/95, LA 9.11.2008
Karvakuono: poika 06/07 LA 10.11.2008
Arabis: poika 11/06 LA 10.11.2008
barbalala: esikoinen LA 11.11.2008
Ainikki: esikoinen LA 12.11.2008
Viljonkka: esikoinen, LA 13.11
Möykky08: poika 10/06 LA 14.11
Pilvikirsikka-80: poika 06/07, LA 15.11.2008
Sacha: esikoinen LA 15.11.2008
Sanna: poika 08/06, la 16.11.2008
Rouva H: poika 04/07, la 17.11.2008
Sonatar: esikoinen LA 18.11.2008
Tuulia: esikoinen LA 19.11.2008
mamma 87: esikoinen LA 20.11.2008
Sade81: esikoinen LA 21.11.2008
Malvia: esikoinen, LA noin 25.11.2008
Brogan: esikoinen LA 27.11.2008
Tuulen Poikanen: esikoinen LA 29.11.2008
helmipelmi: esikoinen LA 18.11.2008

lisäsin kans itteni :)

Tulin kurkkaamaan...

Tervetuloa Mammalle ja onnittelut!

Asustellaan länsipuolella Suomea ja työskentelen nuorten parissa opetus/kasvatus-alalla.

Eilen kerrottiin lähimmille (sisarukset ja vanhemmat) ja olivat odotetusti tosi iloisia uutisista :). Tuntui hyvälle vihdoin kertoa asiasta. Nyt voi jutella asiasta avoimesti, eikä tarvitse enää piilotella mitään.

Oikein hyvää viikonloppua, nautitaan ihanasta ilmasta!

barbalala ja pikkuinen rv 11+4

eli vastaillaampa ensin kysymyksiin...
eli pohjois-savosta oon ja ammatteja löytyy puutarhuri ja automaalari...työelämässä en oo kyllä vielä ollu, paitsi kesätöissä...
Mulla on tänään niin hyvä päivä. oon jo valmiix ilonen kun tiiän et kohta oon maailman paras kummitäti kun ostin kummitytölle hello kitty-hiekkalelut (toinen on ihan hullunu hello kittyyn :) )
Huomenna suunta kavereitten kanssa kohti tamperetta jenkkiauto näyttelyyn :) joka keväinen perinne...
kavereille piti jo kertoo raskaudesta, etteivät ihmettele miksi en juo :)
Poitsu jää isänsä kanssa kotiin...no ajelevat isin kanssa sit kaverin vanilla...eli jenkkiautopäivä heilläkin tiedossa :)

Ja joko huomasitte...uus äitiyspakkaus löytyy kelan sivuilta...piti jo käydä ihastelemassa....
tykkään :) esikoisen aikaan oli paljon sinistä...nyt minusta semmonen pakkaus et käy tytölle ja pojalle :) vaikka itelle melko sama, oon kyllästyny tähän ainaiseen pojalle vaaleansinistä ja tytölle vaaleanpunaista...mä puen pojallekkin joskus vaaleenpunasen paidan...
mut kukin tyylillään :)

Mut hyvää viikonloppua kaikille :)

Moikka kaikille! Tänään on ollut upea päivä, sillä täytän 24 ja lisäksi sain leipoa ystäville suuren kakun ja kahvitkin keitän illansuussa. aurinkoinen ja mainio keli kruunasi tän päivän.Täällä Jyväskylässä on ollut aivan mahtavat kelit koko huhtikuun. Mieskin piti tänään vapaata töistä ja siivottiin aamulla yhdessä...Koira on ihan huonona kun sitä ei olla paljon hyrlitty kun siivous ja leivonta on täyttänyt päivän. Alkuraskauden väsymys on poissa, olen energinen ja tunnen itseni upeaksi =) Tosin minullekin on ilmaantunut hormooni näppyjä, jotka toivon mukaan lähtee kun aurinko pääsee niitä parantelemaan.

Meidän ultra on 29.4 eli tiistaina, mua kyllä jännittää...Mitä siellä on...onko siellä oikeasti vauvan alku....?Niin paljon kysymyksiä...

Helmi 10+3

Onnea helmipelmille syntymäpäivän johdosta. :)

Mullakin on kiva ilta tiedossa. Kaverin kaa ollaan leffaan ja syömään menossa. Sit kotiin hemmotteleen itteensä kaikennäkösillä naamioilla :) Vietetään kaverin kaa tyttöjen iltaa kun mies on omissa työpaikan läksiäisissään ku se on alkanu yrittäjäks :)
Ite oon karvaa vaille valmis parturi-kampaaja mut ei oo mun ala, niin hain nyt myös graaffisen painon alalle, kauppikseen ja vartijaks. Graaffinen paino kyl eniten kiinnostaa. Ite oon pirkanmaalta, mut nyt pitäis kesäkuun alussa muuttaa turkuun. Pääsee vähän uusiin kuvioihin. Ja mummolakin sit lähempänä :)

Moikka!
Asun Päijät-hämeessä ja olen 22. Valmistun toukokuussa lähihoitajaksi ja kerkeän lokakuuhun saakka töissä olemaan.
Onnea helmipelmille synttäreiden johdosta!
Täällä touvutaan rankasta vatsataudista, koko perhe sairastettu vuoron perään. Hieman rupesi jo huolettamaan kun itsellä ei edes nesteet pysyneet sisällä, mutta onneksi tänään jo huomattavasti parempi olo.
Ensi viikolla,tiistaina uusi ultra, jossa sitten näkee niskaturvotuksen ja la varmistuu. Hieman kyllä jännittää vaikka 2 kertaa jo ultrassa nähnyt vauvelin!

Lisään itseni listaan, vaikka la saattaa vielä muuttua.

Mariah

Ainikki:Hippo-78: LA 1.11.2008, esikoinen
nn08: esikoinen, LA n. 1.11.2008
Oona76: LA 2.11.2008, esikoinen
Misai82: tyttö 11/05 LA 5.11.2008
henriikka73: poika 05/94, tyttö 12/95, LA 9.11.2008
Karvakuono: poika 06/07 LA 10.11.2008
Arabis: poika 11/06 LA 10.11.2008
Mariah: poika 01/06 LA 10.11.2008
barbalala: esikoinen LA 11.11.2008
Ainikki: esikoinen LA 12.11.2008
Viljonkka: esikoinen, LA 13.11