Marrasmammat 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja misai82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tervehdys kaikille!

Täällä on moni jo käynyt neuvolassa ja toisilla np-ultrakin on jo ihan nurkan takana. Niin se vaan aika menee eteenpäin, vaikka ei millään uskoisikaan!

Ainikin taudinkuva kuulosti karsealle ja vielä aika tutulle... No, toivottavasti me muut emme joudu samaan jamaan. Onneksi nyt olosi on jo parempaan päin.

Minulla on järkyttäviä, angiinamaisia kurkkukipuja, ja siis kun ei pitäisi olla kun nielurisatkin on leikattu jo aikaa sitten! Viimeksi on kurkkuun koskenut näin paljon juuri nielurisaleikkauksen jälkeen. Valvoin lähes koko viime yön tuon kurkun takia, ei auttanut juominen, kurkkupastilli eikä mikään.

Nyt sitten yritän tehdä pakollisia työhommia sängystä käsin... huonolla menestyksellä!

Sonatar uudella viikolla 9+0

Voi, kuulostaa kyllä tosi ikävälle tuo kurkkukipu! Itselläkin tosiaan viikonloppuna se oli tosi kipeenä, lämmin juominen auttoi vähän. Sitä mehua tulikin sitten juotua varmaan litrakaupalla. Koitahan jaksella Sonatar! Taitaa olla näitä flunssia liikkeellä vähän enemmän kuin tavallisesti..

Unohdin tuossa edellisessä postissa mainita eilisestä sattumuksesta. Eli olimme kaupungilla, mies piipahti yhteen kauppaan ja minä jäin odottamaan autoon. Yhtäkkiä sain ihan tajuttoman yskänpuuskan ja siinä kun yskin niin tuli oksennus suoraan syliin/käsille! En siis voinut tilanteelle mitään, en edes ehtinyt avaamaan auton ovea, että olisin oksentanut parkkipaikalle. Ei ole sitten näinkään ikinä päässyt tapahtumaan. Neuvolassa kun asiaa tädille naureskelin niin hän totesi, että raskaana ollessa oksennusrefleksi voi olla tosi herkkänä ja nyt kun on tätä flunssaa, niin voi jopa käydä näinkin. Seuraavaa kertaa siis odotellessa ;D!! Oli meinaan aika hyvä ilme miehellä, kun tuli autoon ja vaimo kädet ja syli täynnä oksua, JEEE! (siis hyi hitto)

Mutta tosiaan, pikaisia paranemisia kaikille potilaille, muistakaa levätä kunnolla ja juoda paljon lämmintä!!

barbalala + pikkuinen

Juu, tuo oksennusrefleksi on tosiaan mullakin herkistynyt. Esim hampaiden harjaus on ihan hirveää... Jo takahampaiden pesu sää yökkäyksen aikaan...:( Voin muuten sanoa, että nieluviljely oli harvinaisen vaikeeta ottaa ku kaoin koko ajan ja vedin päätä taakse..Hävetti ku olin kuin joku pikkulapsi, joka kiemurtelee..:D

Niin se aika vaan on menny... Just kattelin töissä kalenteria ja merkintöjä 5+3... Nyt kun on 9+6 jo meneillään. Tavallan lyhyt aika, tavallaan niin pitkä...Kuukaus sitten tein positiivisen testin...hassua..=)

Nyt mä lähden taapertamaan bussipysäkille ja toivon, että ulkona paistaa arska..=)

Barbalala, ihana tuo sinun tarina kaikessa kroisiudessaan!! Hihittelen täällä kun mietin miehesi ilmettä, siis että "ei voi näköjään vaimoakaan enää jättää yksin autoon tai menee pinnat uusiksi", vähän niin kuin koiranpennun tai pienen lapsen kanssa! ;)

Totta toinen puoli, sama meinasi käydä minulle tänään, mies jo viittä vaille pysäytti moottoritien pietareelle kun minä vedet silmissä kakostelin. Oi tätä odotuksen autuutta! ;)

No, toivottavasti nämä jutut ei tee muille pahaa, pahoittelut siitä! Onneksi kuitenkin nämä jaksaa ottaa huumorilla. Pieniä vaivoja kaiken kaikkiaan.

Mukavaa iltaa kaikille,
Sonatar ja öttiäinen

Ai kamala, mitä tauteja teillä on o_O

Arvatkaas, eilen tuli 10+0 täyteen ja tiputtelu loppui kuin seinään! Ei tipan tippaa ole tullu. Öklötys on helpottanu, uni maistuu vieläkin, janottaa ja rauta maistuu suussa.

Huomenna on se ultra, jännittää. Ja vähän pelottaakin.

Tuulen Poika rv 10+1

Voimia kaikille sairastaville ja tsemppiä Tuulenpoikaselle, meilläkin on huomenna ultra.

Täällä työt lähteny käyntiin, hirvee ikävä on poikaa koko työpäivän mut onneks menee aika nopeesti uusia asioita opetellessa niin ei ehdi koko aikaa ikävöimään mutta useempi puhelu tulee kyllä soitettua kotiin päivän aikana.

Ja aamupahoinvointi jatkuu, sängystä kun nousee on aivan kamala olo noin tunnin jonka jälkeen tulee oksennus ja sitten onneks helpottaa muta mitään en pysty syömään ennen puolta päivää, juon vaan paljon. Ja hampaiden pesu on tuskaa niinkuin joku muukin mainitsi! Että ei tää helppoa oo tää työssä käynti näiden aamujen takia... Mutta eiköhän se helpota pikku hiljaa.

Huomenna tosiaan ultraan, josko saisin vihdoin la:n pikkuiselle ;0)

Jaksamisia kaikille! Ja ihana kun oli jo joulukuisetkin avanneet ketjun, siitä huomaa, että aika tosiaan menee eteenpäin ja pian!

Tadaa! Ultrassa kävin ja sielä se oli ja sydänäänet näky :) Viikot kyllä muuttu 7+4 ja la 29.11. aika paljon mentiin ajassa taaksepäin. Nyt täytyy taas odotella enemmän, että herkin kausi on ohi. Eipä ihme, että ei viimeksi mitään näkynyt.

Hienoja kuulumisia Tuulen poikasella, onneksi olkoon :)!! Eikös vaan ollutkin tosi hieno hetki kun sai nähdä, että siellä vatsassa ihan oikeasti kasvaa joku. Laskettu aika tosiaan hyppäsi jonkin verran taaksepäin, mutta kohta olette taas kymppiviikolla. Olitkos muuten tuossa meidän listassa vielä mukana? Onnea vielä kerran! Niin ja hyvä, että tiputtelu loppui.

Täällä oli aamulla vähän huono olo ja aamupalan syöminen ei oikein maittanut, mutta meni pian kuitenkin ohi syömisen jälkeen. Saapa nähdä, tuleeko mulle tuota aamuyökkäämistä vielä kunnolla. Siskolla aamu-oksentelu alkoi esikoisesta joskus viikolla 12 ja jatkui pari viikkoa. Kovin yksilöllistä siis tuokin..

Karvakuonolle peukkuja huomiseen ultraan ja jaksamista pahan olon kanssa, ei varmasti ole kovinkaan herkku olotila. Niin ja Ainkikillekin tsemppiä hammaspesuihin, "mukava" jännitysmomentti tiedossa sulla aina kun pitää pestä hampaat ;)!

barbalala rv 10+1

Hienoa! Onnea Tuulen Poikanen hyvistä uutisista!

En ole kauheasti kerennyt kirjoittelemaan viime aikoina, olen hukkumaisillani työvuoren alle, ja en todellakaan ole tehokkaimmillani tällä hetkellä. Mä en enää kestä tätä kuvotusta ja unetusta, kaikki tuntuu menevän ihan puihin. Alkaa stressata pahemman kerran tämä tehottomuus, kun en muuta jaksaisi kuin maata 24h.
Huonotuulinenkin olen kuin mikä (jossei se jo sinne asti kuulu..), ja riitoja saisin aikaiseksi vaikka ensimmâisen vastaantulijan kanssa kadulla.

Heh, tulipas siinä valitusta kerrassaan. Ehkä mun onkin paras pysyttäytyä poissa täältä ja mùutenkin ihmisten ilmoilta kunnes tämâ tâstä sitten joskus tasaantuu.

Mulla on eka ultra vasta 29. päivä tätä kuuta, eli onkos se nyt sitten 12. viikolla mun laskujeni mukaan. Eikö se teistä kuulosta aika myöhäiseltä? Oli miten oli, siihen on nyt tyytyminen.

Noista suosituksista ja varoituksista jne.. Mä olen miettinyt, että kuinkahan paljon niissäkin on eriäväisyyksiä maasta riippuen. Jossen mä netistä, kirjoista ym. olisi itse hankkinut tietoa raskaudesta ja siihen liittyvistä asioista, niin enpähän olisi tullut hullua hurskaammaksi lääkärikäynnistäni täällä. Täällâ siis ei ole neuvolatyyppistä systeemiä.

Oikeastaan ainoat ohjeistukset, jotka lääkärini mulle antoi oli, että "pese hyvin porkkanasi ja älä syö raakaa lihaa". (!) Ai niin, ja kysyihän se mun tupakanpoltosta. Mutta muuten ei mitâän, ei mitään muutakaan neuvoa tai infoa jatkotoimenpiteistä.
Ihan niinkuin mä kävisin harva se päivä synnyttämässä mukuloita tähän maailmaan..
Mutta joo. Näillä eväin kait tässäkin maassa tuhannet naiset vuosittain synnyttävät ihan terveitä lapsia. Mutta silti.. Olen vähän kateellinen teille, kun teillä on toi neuvola tukena ja turvana.

Ai niin, ja sitten vielä yksi asia mikä mua ihmetyttää on se, että sauna on täällä ihmisten (ja kaikkien kirjojen ja oppaidenkin) mukaan suurinpiirtein se vaarallisin asia raskaanaolevalle naiselle. Ja sitten samat naiset ne huoletta vetelevät helttaansa kaksin käsin haisevia homejuustojaan, juovat kahvia, ja eipä polttaminenkaan liene harvinaista. Eikös kuitenkin Suomessa, saunojen kotimaassa, raskaana olevat naiset käy saunassa siinä missä muutkin? Tietty siis omaa kehoansa kuunnellen, se nyt on sanomattakin selvä.

Olenpas mä taas jotenkin tuohduksissani. Taitaa alkaa olla orastava koti-ikävä, mikä heijastuu tän yleisen ärsytyksen lomasta...

Mukavaa iltaa kaikille.

Alkuperäinen kirjoittaja Ainikki:
Hippo-78: LA 1.11.2008, esikoinen
nn08: esikoinen, LA n. 1.11.2008
Misai82: tyttö 11/05 LA 5.11.2008
Oona76: LA 8.11.2008, esikoinen
henriikka73: poika 05/94, tyttö 12/95, LA 9.11.2008
Karvakuono: poika 06/07 LA 10.11.2008
Arabis: poika 11/06 LA 10.11.2008
barbalala: esikoinen LA 11.11.2008
Ainikki: esikoinen LA 12.11.2008
Viljonkka: esikoinen, LA 13.11
Möykky08: poika 10/06 LA 14.11
Pilvikirsikka-80: poika 06/07, LA 15.11.2008
Sacha: esikoinen LA 15.11.2008
Sanna: poika 08/06, la 16.11.2008
Rouva H: poika 04/07, la 17.11.2008
Sonatar: esikoinen LA 18.11.2008
Tuulia: esikoinen LA 19.11.2008
Sade81: esikoinen LA 21.11.2008
Malvia: esikoinen, LA noin 25.11.2008
Brogan: esikoinen LA 27.11.2008
Tuulen Poikanen: esikoinen LA 29.11.2008

En ollut listoilla, mutta jonon hännillä nyt ollaan. Vieläkin kauhistuttaa tuo viikkojen hupeaminen! Mutta pääasia, että sielä joku on.

Tuulen Poikanen 7+4

Tuulen poikanen; hienoa että kaikki oli hyvin, varmaan oli suuri helpotus nähdä éttä on elämää siellä omassa masussa:) Nyt sitten vain rauhallisin mielin kohti tulevaa..

Jokos Karvakuono kävi jo ultrassa? Kuulumisia odotellaan;)

Täällä meikäläinen nautiskelee lomapäivistä; tosin kaikki hyödyllinen mitä olin suunnitellut, on jäänyt tekemättä. Sen sijaan olen ulkoillut, kyläillyt, shoppaillut ja nukkunut... tuota unta tuntuu riittävän ja illat etoo edelleen:(

Lupsakkaa viikon jatkoa, yrittäkää flunssalaiset toipua ja koittakaa kaikki pärjätä pahoinvoinnin kanssa. Pikkuhiljaa sekin alkaa jäämään taakse meillä kaikilla:) (toivottavasti?!)

henriikka 10+3

Puusilmäisyys näköjään iskenyt meikäläiselle: Karvakuonollahan on tänään ollut se utra! Miten meni, Karvakuono?

Niin ja Sachalle tsemppiä koti-ikävään!! Mielialat heitelleet täälläkin, josko ne rauhoittuvat sitten pikkuhiljaa :). Niin ja tietääkseni saunoa kyllä saa, loppuraskaudessa kovia löylyjä tulisi välttää.

Liityn mukaan ketjuunne. Np-ultrassa kävin tällä viikolla, lasketuksi ajaksi varmistui 1.11. Ensimmäistä lasta odottelen.. lapsen näkeminen ultrassa oli kyllä uskomattoman hieno kokemus.. pienen jalat ja kädet kävivät vimmatusti=) Kyllä siinä iloitku tuli<3

Kiitos siitä varhaisultrasta vastanneille, en tajunnutkaan että hoitoihin se automaattisesti kuuluu.

Olin sekoittanut viikkojanikin tuossa jokin aika sitten, olen nyt yhdeksännellä eli 8 + jotain. Paha olo meni viime ja toissa viikon jälkeen ohi, ihanaa! Vieläkin röyhtäilen ja olen väsynyt, mutta se pahin kuvotus riitti. Toivottavasti ei tule kahta kauheampana takaisin... Töitä on vaikka kuinka paljon, ja sehän toki väsyttää.

Koetan vieläkin malttaa odotella NP-ultraan. Teillä on varmaan ollut ihanat ekat ultrat!

Tulkaahan terveiksi ja pysykää terveinä!

Huomenda!

Däällä duhadenäinen Sonatar yrittää ensimmäistä päivää töissä tällä viikolla ja nyt jo kaduttaa.

Hurjasti onnea ultrakuulumisista Tuulen poikanen, nyt on varmaan paljon helpompaa suhtautua koko tilanteeseen.

Aurinkotuuli, tervetuloa!

Sachalle tsemppiä ketutukseen ja koti-ikävään. Voin kuvitella jos itse olisi vierailla mailla juuri nyt ja olo vähän huono, niin koto-Suomeen varmasti kaipailisin.

Meillä on tänään eka neuvola, jee! Näin ensikertalaiselle kaikki uusi ja lisäinfoa tuova lähde on jännää ja mielenkiintoista. Kuvotus on huomattavasti vähentynyt, onneksi. Tässä flunssasta vielä puuttuisi, että on koko ajan ykän partaalla.

Aurinkoista päivää,
Sonatar ja öttiäinen rv 9+2

Huomenia täältäkin. Tervetuloa tosiaan Aurinkotuuli tänne turisemaan! Sonatarella eka neuvola, toivottavasti on positiivinen kokemus. Tule sitten kertomaan, millaista oli.

Kerroin sitten tänään esimiehelle, että olen raskaana. Tuli sellainen tilanne vastaan, etten voinut olla kertomatta. Pomo oli hyvillään että kerroin jo nyt, alkaa kartoittamaan sijaista kun ultrassa ollaan käyty ja siellä kaikki ok. On ollut vähän huono omatunto, kun tässä kevään edetessä on puhuttu jos jonkinmoisista projekteista ensi syksylle ja en oikein ole voinut niihin ihan täysillä asennoitua pikkuisemme vuoksi. Nyt voin sitten ihan rauhassa olla töissäkin, kun asia on tullut esille, eikä tarvitse tätä työasiaa stressata.

Mutta nyt taas työt kutsuu! :)

barbalala rv 10+2

Heippa! Hyviä ultra kuulumisia täälläkin, la olis nyt 12.11 mut niskapoimu ultrassa 3 viikon päästä se sit niinku "lyödään lukkoon". Hurjaa kasvua kun 3 viikkoa sitten toukka oli 5mm pitkä ja nyt jo 28,8mm!

Onnea Tuulenpoikaselle pikkuisen näkemisestä!

Ja tervetuloa uusille!

Meillä on flunssa iskemässä, poika ja minä aivastellaan ja niiskutetaan täällä, yök!
Nyt vien tuon pojankoltiaisen kylpyyn!

Viikonlopuksi lähdetään mökille mutta alkuviikosta taas täällä!

Hyvää viikonloppua kaikille näin jo vähän etukäteen siis!

Karvakuono 10+

eilen odotin 4h sairaalassa kun epäilin jonkinsorttista tulehdusta, alaselkä ja -vatsa todella kipeät ja tuntui wc:ssä käydessä että jotain häikkää oli.
Se 4h odotus kuitenkin häipyi samantien mielestä, kun katsottiin ultralla alakautta onko siellä jotain mäihää - ja kaikki oli kunnossa, testien tuloksen saan piakkoin jos se sitten on vaikka hiivasieni tm yhtä "ihanaa". Mutta parasta oli että näin nassikan jo! Eka ultra on 2.5. mutta sain varaslähdön!
Kovin kuuluivat sydänäänet ja siellä se oli pylly taivasta kohden, näkyi nenän ääriviivat ja kädet ja jalat. Kotiin tullessa kuin hangonkeksi ja täysin huoleton olo..
10+2

Mitenkäs te muut marrasmammat oletteko kertoneet raskaudestanne muille? Me olemme kertoneet vasta vanhemmilleni. Toukokuussa meillä on edessä perhejuhla, jossa ajattelimme kertoa muille. Tosin silloin on menossa rv16 että näkyyköhän maha jo ennen sitä?

Mä en oo kertonu vielä oikeestaan kellekkään...no tietty lapsen isälle ja isän sisko ja hänen mies (siis nykysen ja tulevan lapsen isän, ei siis mun täti) tietää...
niin ja piti pojan kummille paljastaa, kun rupes kyselemään et millonkas toista rupeen tekemään :D
ootan sen np-ultran ja sit kerron äitille yms.
Mä oon vieläkin vähän epätodellisissa fiiliksissä et tässä ihan oikeesti ollaan raskaana, vaik ultrassa oon jo nähnykkin...
pittää varmaan lähtee yrittämään, jos tuo pien mies rupeis päikkäreille...ja samalla vois itekkin nukkua :D

Tervetuloa uusille tulokkaille! Ja hyviä ultrakuulumisiakin on ollut, hienoa.

Niin nämä viikot vain menevät eteen päin, jännää. Täällä kyseltiin, onko jo kerrottu tutuilla. Itse olemme kertoneet molempien vanhemmille, parille kaverille, siskolle ja veljelle ja minä omalla pomolle. Maanantaina on niskaturvotusulrta ja aattelin, että jo vapun jälkeen ehkä kertoisin töissä. Tuntuu, että toi maha alkaa kohta näkyä;-)

Aah, sain eilen netistä tilaamani äippähousut. Vähänkö mukava olo olla niissä:-D ja sitten tunikatyyppinen yläosa, niin mahakin saa rauhassa pullottaa töissä!

Mitenkäs muilla mahatilanne, onko jo siirrytty äippähousuihin?

Viikonloppuja kaikille!

oona ja asukki 10+6 (huomenna siis rv 11 ja asukista "tulee" sikiö:-) )

Yhteistyössä