<<< MAALISMASUJEN MAALISKUU >>>

Alkuperäinen kirjoittaja Marmeladi:
Tässäpäs on vierähtänyt viikko jos toinenkin kun viimeksi joudin tänne kirjottelemaan :)
Paljon on tapahtunut ja masukkikin on jo maailmaan tullut. Viikko käynnisteltiin synnytystä ja lopulta lauantaina 15.3. klo.12.05 maailmaan putkahti pieni mies jolla kokoa oli 4140/53 :heart: Ylitte meni sen verta että 41+4. Synnytyksen kestoksi merkittiin 14h 5min, josta ponnitusvaihe kesti 25min. Kivunlievityksenä oli ilokaasu ja epiduraali.

Ite synnytys oli kyllä todella kivulias. En muista kokeneeni samanlaisia kipuja edellisissä synnytyksissä ja oli todella hyvä tällä kertaa tuo epiduraali, sen avulla pystyin torkkumaan jonkin verran. Henkilökunta saa tällä kertaa suuret kiitokset, sain apua ja tukea ja minun toiveita kuunneltiin. Mies oli synnytyksessä matkassa ja suoraan sanottuna en ois selvinny siitä urakasta yksin.

Nyt pieni mies tuolla ääntelee. Moi moi :wave:

Marmeladi ja pieni pääsiäis pupu :D :heart:
 
Poitsu on kasvanu oikein hyvin. Neuvolasta kävivät kotona tuossa viime keskiviikkona ja pojan paino oli noussu 690g siitä ku kotia päästiin, eli poika painoi jo 4600! Hyvin on tissi maistunut ;) Oma vointi on nyt ihan hyvä. Peräpukamat sain vaivakseni tuolta vaavin haku reissulta ja nyt vasta pystyn istumaan kunnolla.

Mitäs teille muille kuuluu?

Marmeladi ja poitsu 3vko 2pv.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piitsi82:
Sienna tuolta lapsi kasvaa osiosta vauvat 0-12kk ja siellä oisko ollu nimellä maalismasut 2008 huhtikuussa,toivottavasti löydät perille =)

Taaperotx3 sulla on tosiaan ollut syöksysynnytys :whistle:
Pitääpäs mullakin eksyä tuonne tässä jahka kerkeen koneella olemaan :D

Marmeladi ja poitsu
 
Miten ihmeessä tämä meidän vauva ymmärtäisi tulla ulos itsekseen...?
alkaa pelottamaan ajatus käynnistyksestä, ja olisihan se mukavampi kokea luonnonmukainen synnytys.

Hurjasti on kaikkia kauhukertomuksia siitä, miten käynnistys tekee kipeää ja supistukset on kipeämpiä kun luonnonmukaiset...
Mä olen myös miettinyt, että mikä mussa on vikana kun tilanne on nyt tämä..
Mä en edes tiedä käynnistyksestä oikein mitään...Mielikuvitus lähti liikkeelle, anteeksi siitä :ashamed:

Piitsi, tsemppiä sulle huomiselle, toivottavasti saat nyytin kainaloon ennen mua, sillä ei varmaan olisi kivaa yli vuorokausi tai kaksi käynnistellä ja kärvistellä. Onnea matkaan :wave: =)

tod. näk. se "viimeinen" maaliskuinen, vai onko täällä enää muita??
juhuuuu......

ootus

 
Ootus kyllä täällä ollaan aika samoissa mietteissä,miksi miksi miksi pyörii vaan päässä,ei mua se käynnistys niin kamalasti,ku en usko et ne kivut voi enää paljo pahentua tost esikon synnytyksestä :/ mut muuten hirvittää tää yliaikasuus ja se et kuin isoks tää ehtii kasvamaa :whistle:
Kiitoksia tsempityksistä :) toivon tosiaan ettei siel kauaa tarvi sit kärvistellä,mut mun tuurilla se kestää ja kestää ja varmaa joudun viel sektioon loppujen lopuks :/ ja sitä mä en todellakaan haluu :eek: se se vasta hirvittää :/
 
4.4. klo.11.17 TYKSin synnytyssali 4ssa kuului äidin huudon jälkeen meidän "pikkuneidin" ensimmäinen parkaisu. 4310g, 52cm ja pää 34.5cm maailman täydellisin tyttö syntyi viikolla 40+5. 12 tunnin tiukka luomusynnytys (äidin omasta halusta) oli kyllä elämäni taistelu, mutta hän on jokaisen tikin ja kyyneleen arvoinen.

En pysty istumaan joten en jaksa luke nyt tähän hätään muiden viestejä. Ainakin ootus on kasassa edelleen. HIRMUSESTI jaksmista! Nyt tämä tuore äiti menee nauttimaan vauvsta ja palaan jahka kone on niin et voin lukee makuuasennossa...
 
onnea hurjasti!!! :flower: :hug: :heart: :hug: :flower:

Marmeladi oon kyllä huomannu että oot vauvan saanut, onnea kovasti, on vaan toi listan päivitys pahasti kesken, mut kyllä mä sen hoidan vielä joku kaunis päivä =)

Angel
ootkohan lähteny jo laitokselle???

:wave:

:heart: :Ninni ja Alexandra 11 vrk
 
a oikeasti nyt vois vaikka pienet itkut tirauttaa pelkästään sen takia että kaikilla näyttäs huomenna viimeistään olevan vauvat kainalossa ja meikä jatkaa täällä vailla taaskaan minkäänlaisia oireita... OIKEASTI !!

Hyvin nukutun yön jälkeen lähdettiin tänään puolilta päivin kaupungilla kylppärilaatta ostoksille ja tulihan sitä kierrettyä muitakin liikkeitä siinä samalla. MieJs viideksi töihin ja sit tapaamaan kummipoikaa (kohta 3v) joka ollu espanjassa talvea paossa 4kk. Siinä sitä menikin koko.. ensin kahvitellessa ja sen jälkeen kaupungilla etsien poitsulle kevät kuteita.. Puol tuntia sitten tulin kotiin ja oikein sain vauvaa istahtaa kuulostelemaan kun koko päivän niin menny et ei oo sen kummemmin ees liikkeitä noteerannu. No alkohan se möyrintä heti =)

Tästä "yliaikaisuudesta" tekee entistä tuskallisemman ehkä jus tää palsta. Ihan eri asia minusta oottaa vauvaa kuun alkupuolella ja mennä parilla vkolla yli, kun täällä kuitenkin vielä siinä vaiheessa odottajia riittää.. Nyt täällä olen lähes yksin eikä vauvasta tietoakaan!!

Olen nyt ottanut sellaisen asenteen et perjantaihin mennään ja käynnistykseen ! Loppusiivoukset ja kassin pakkaukset ajattelin suosiolla jättää torstai iltaan...

Eihän ne voi mua enää sieltä tyksistä käännyttää takas? enkö mä saa vaatia et heidän on käynnistettävä !?!?

Helvetti tää ei normaalia ole, et ihminen näillä viikoilla voi näin hyvin ja touhuaa päivästä toiseen niinkö ei olis ikinä raskaana ollutkaan... En minä tätä yksin ihmettele, kyllä niitä muitakin riittää ja "joko joko" soittajia.. sit ku ei pysty olla puhelimeen vastaamattakaan ku heti luullaan et noniin nyt he on synnyttämässä --vittu ku ei olla !!

Sori nyt tää kauhee purnaus, mut hiljalleen alkaa keittää mullakin.
Ehkä nyt turhankin väsy ja nälkäkin...

Täytyy levittää pyykit kuivuun ja lähtee miestä hakemaan töistä !

Minä + Voice joka ei koskaan synny 41+1

ps. niin joo oli tänään aamulla neuvola. Ei yhtään mitään ihmeellistä. Kieltäydyin keskiviikon ajastakin, ku sanoin et menen suoraan tyksiin. Turhaa tuolla neuvolassa on enää hypätä...

Pitkäkoipi: Suurenmoiset onnittelut rinsessasta! Vihdoin se sullakin koitti. Tule pian kertomaan lisää.. :heart: [list= :heart:
 
iso voima/jaksamis :hug: sulle!!!
Mä voin pitää sulle seuraa täällä puolella ettet joudu orpona loppuaikaa oleen.
Tiedän kokemuksesta et noi viimeset päivät tuntuu niiin pitkiltä! Jos perjantaille asti pysyt yhdessä kasassa ni kyllä ne sut TYKSiin ottaa sisälle, pysyt vaan lujana!

Mä kylvetin just "Lillanin" ja nyt hän on tissillä tässä samalla kun kirjotan :) Luulen et annan neidille vielä NANia lisäksi että saa masunsa kunnolla täyteen ja nukkuu pidempään.

Kauniita unia kaikille!

:heart: :Ninni ja "Lillan" 11 vrk
 
Pitkäkoipi onnea vaakeanpunaisesta nyytistä :flower: :flower: :heart:

Angel :hug: sulle,mä olen moneen kertaan jo kironnu koko palstan,ku tänne ikinä eksyinkin :kieh: tää ei tosiaa helpota asiaa,muistan esikoista oottaessa,et ei mulla ollu mitää kiirettä sitä saada pihalle ja syntyi tosiaan 41+1 mut silloin ei kyl muutenkaa ollu vaivan vaivaa,nyt on niitäkin piisannu,et oishan se mukava päästä jo viettämään "normaalia" elämää.Toivottavasti sä sieltä pääset lähtemään ennen perjantaita :hug: toivottelenkin sulle jo onnea matkaan,jos ei enää sitä ennen "tavata" :heart: .Kohta meillä kaikilla on nyyttimme sylissä =)

Huomaatteko,mä oon täällä suht positiivisin mielin :D taitaa jo aamu jännittää niin kamalasti etten saa nukutuksikaan,heräsin ku ukko kömpi sänkyy ja tässä sitä taas ollaa pari tuntii valvottu :eek:
Jos mä tästä hiljenen ni ne on mut käynnistyksee huolinu,mut kyllä varmaa kuuluu ja näkyy jos ei :D

Ninni nopeesti tää aika kyl menee,vasthan sä täällä olit meidän seurana tuskailemassa ja kohta sulla jo kaksviikkonen neiti =)

Toivottavasti tänään jakautuva Piitsi 41+3
 
Mä vielä sinnikkäästi nostan tätä pinoa, sillä onhan meitä maaliskuisia vielä muutama..minä, piitsi ja angel...onko muita?

Mä tässä pakkailen sairaalakassia (jo ainakin sadatta kertaa) ja mietin mitä sitä oikein mukaan tarviikaan. En viitsisi mitään turhaa ottaa..taidan tutkailla etusivin listaa.

Eli aamulla sinne käynnistykseen...toivottavasti mut sielä sairaalassa pitää niin kauan että tämä vauva on tässä maailmassa, en enää jaksaisi odottaa yhtään ylimääräistä päivää.

ootus huomenna 42
 
Moikka...

Kiitti Ninni rohkaisevista sanoista. En minä ainakaan ajatellut kotiin perjantaina lähteä. Oon keksiny jo niin hirveän määrän kaiken maailman syitä et niiden on pakko käynnistää. Onhan se tottakin, et miehen on vaikee sumplii työasiansa niin on tosi helpottavaa ku tietää päivän ni saa asiat hyvin järjestettyä! Toisex, mun porukat jotka asuu Kokkolassa, ovat tulossa viikon päästä vlopuksi tänne, niin pare olis vauva ulko ja kotona silloin olevan =)

Ninni, sullahan käynnisteltiin pariinkin otteeseen, oliko se aamulla ja sit illalla, sen jälkeen vasta lähti kunnolla käyntiin? Miten sun aiemmat pienokaiset? molemmat tulivat hiukan ennen laskettuu aikaa ja ilman käynnistystä? Oliko käynnistys kivuliaampi? Helppohan synnytys sulla kaikenkaikkiaan oli.. itse jännittelen juuri tuota kivuliaisuutta =( Mut paha sanoa ku ei oo aikaisemmin tarvinu synnyttää ;)

Ootus: ihan hulluna tsemppii sulle huomiseen. Huomenna on varmasti se päivä kun käynnistävät ja saat pienokaisen toivottavasti mahdollisimman pian ja kivuttomasti viereesi !! Pidän sulle peukkuja ja oot ajatuksissa. Varmaankin kuullaan seuraavan kerran ku molemmilla nyytit kainalossa, hope so!!

Piitsi lähti käynnistykseen siis tänään vai? Hulluna onnea ja tsemppii sinnekin.. Tule sit heti kertomaan kuulumiset! Ajatuksissa olet myös !

Mä siivoilin tänään aamupäivästä koko huushollin lattiasta kattoon ja nyt on ihanan puhdasta! Koira tuli pestyä siinä samalla. Ajattelin vielä lakanat vaihtaa ja silittämistäkin olis... Yhden supistuksen olen tälle päivälle tuntenut, tunnoton seki oli. Onneksi vauva pönkäilee kuitenki mahassa, et tietä hänen hengissä olevan!

Jos tässä vain alkais orjentoitumaan todenteolla tuohon perjantaihin. Ostin vauvalehdenkin ja tänään tuli postista uusin KaksPlus, jospa säästäis ne sairaalaan ni olis jotain tekemistä siellä...

Täällä Turus on tullu koko päivän vettä.. todella kurjan oloinen sää! Ihan mielellään tällaiset sataiset päivät vois viettää sairaalassa ja tulla sit auringon paisteella kotiin =)

Nyt mä lähden puuhastelemaan jotain...

Katkerana kaikille palstalaisille jotka ovat jo nyyttinsä saaneet ja minut tänne yksin jättäneet !

Minä ja Voice 41+2
 
Angel joo-o, 2 kertaa mulle laitettiin sitä cytotecia kohdunsuulle, ekan kerran klo 11 aamulla ja toisen kerran klo 18 illalla. Enempää ne ei edes kuulemma mielellään laita, näin mulle ainakin sanottiin. Kivuliaat supistukset alkoikin tuleen vasta 01-02 aikaan yöllä, ja säännöllisiksi ja vielä kivuliaammiksi ne meni klo 04 aikoihin. Meiän esikoinen syntyi rv 36+6 itellään ja toinen neiti tasan rv 40, hänen synnytystään jouduttiin hieman avittamaan oksitosiini-tipalla kun meinas supistukset loppua. Mutta kyllä tää viimeisin synnytys on ollu kivuliain, tai siis supistukset, oli melkeen sietämättömiä loppuvaiheessa ennen kun sain epiduraalin. Niissä supistuksissa oli se ero ilman käynnistystä tuleviin supistuksiin, että tulevat tosi usein (mulla 1-2 min välein) ja kestävät vaan vähän aikaa, mut sitäkin kipeemmin. Mut ne kivut unohdin oikeesti tasan sillä hetkellä kun neiti nostettiin mun paidan alle rinnalle tuhisemaan :heart:

Olikohan sit jotain muuta? Kysele vaan jos kysymistä :), vastailen parhaani mukaan... Löydät mut facebookistakin jos haluat sen inboxin kautta kirjottaa...

Ninni ja Muru 12 vrk

Niin ja huimasti onnea ja tsemppiä kaikille käynnistykseen meneville, täällä ollaan hengessä mukana!!!
 
On täällä vielä muitakin maaliskuisia, en vaan ole taas päässyt ilmoittautumaan. Ainakaan eilen nää sivut ei auenneet mulla ollenkaan. Sitten kun aukee, niin puuttuu tää palkki johon kirjoitellaan. Mulla viikot 41+3 (ihan pian 41+4). Torstai aamuna käskettiin mennä äitipolille yliaikaisuus kontrolliin, jolloin saa tietää mitä seuraavaksi tapahtuu. Vieläköhän laittavat kotiin sieltä. Tosin itse en edes käynnistystä toivo, kun mulla vointi on edelleen ihan ok. Jos vauvallakin on, niin kai tässä vielä muutama päivä menee näinkin.

Vaaka-70 41+3
 
Angel täällä mä vielä :wave: olin niin pahalla päällä päivällä et kävin vaan tuol huhtikuisten puolella avautumassa ja painuin sohvalle ja nyt vasta koneelle palailin :) eli mä siis jatkan sun seurana sinne perjantaille,silloin ne käynnistää.

Tutkittavana siis kävin kohdunsuu 2cm auki ja kanavaa 1cm jäljellä,painoarvio huimat 4.3kg et toivottavasti ei nyt paljo valehtele :eek: ei kuulemma syytä vielä käynnistellä ja tietty parempihan se ois jos iteksee lähtis mut siihe on jo usko menny :| muuten kyllä mieli NYT paljon parempi ku päivällä,eihän sinne perjantaihi oo ku muutama pitkä päivä =)

Vaaka jos teillä molemmilla kaikki ok ja sä et sitä käynnistystä toivo ni etköhän sä saa kotona vielä muutaman päivän olla :hug: mullakin nää sivut takkuillu viime aikoina pahasti :whistle:

Hyväntuulinen Piitsi 41+4,lähtee kokeilemaan josko uni maistuis jo
 
Voihan se mieli tästä vielä muuttua ja torstaihin mennessä alan rukoilla käynnistystä. Mutta siihen asti katellaan. Nää yöt on kummiskin kaikkein pahimpia ja niitä on enää vajaa kaks. Mikähän näillä sivuilla on kun ei meinaa millään päästä kirjautumaan. Ei luulis, että ylikuormitusta ainakaan tähän aikaan.

Vaaka-70 41+4
 
Huomenta!
Hieno asenne sulla Vaaka =)
Täytys pystyy ittelläänki miettii et kerta olo mitä mainioin eikä raskaus menoa haittaa ,niin vois ihan hyvin yritttää odottaa ens viikkoon josko tulis ittellään. Mutta kun minä en itse siihen usko millään. Edelleenkään en voi puhua et mua olis hirveesti supistellu, just ja just ku tiedän edes miltä tuntuvat...
Hirveästi kyllä pelottavat nuo keinotekoiset supistukset ja se kipu.. Toisaalta kun en tiedä miltä tuntuu synnyttää "normaalisti" niin ei ole mitään mihin verrata. sattuuhan se joka tapauksessa.
Viime yön unista huomasin et synnytys alkaa hiljalleen hiipiä mieleeni tahtomattani. Jännä kun sitä ei ole vielä tullut yhtään jännitettyy/mietittyy mut nyt ku periaatteessa tietää et milloin se tapahtuu niin se väkisin mietityttää...

Onneksi mieheni sai järjestettyä työnsä sillee, että on mun seurana koko perjantain ja jos venyy niin myös lauantain. Kurja siellä olis yksin kökkii... Sairaaloita ku kammoksun muutekin.
Vaikkakin täytyy kyllä sanoa, että kaks kertaa ku olen tyksis tän raskauden takii käynny niin aina oon saanu super ihanaa palveluu ja joka käänteessä otettu huomioon.

Ninni:
Mite sun kalvot puhkaistiin? Mietin et lähtikö sulla silloin supparit kovenemaan vasta? Voikohan kalvojen pukaisuu erikseen pyytää jos vaikka nopeuttaus? Mulla kuitenkin niin ihanteellinen tilanne et viime pe olin 2cm auki ja kanava hävinny. Neuvolan täti ainakin povas nopeaa synnytystä.

Kumpa nyt ittellään alkais.. 2vrk aikaa !!!

Minä (hiukan parempi tuulisempana) ja kakkaputkeen hakkaava Voice 41+3

Me lähdetään myllyyn tekeen viimehetken heräteostoja ;)
 
Nostelen...

Kävin myllyssä katsomassa jotain kivaa synttärilahjaa itselleni. Eipä nuo kaula/rannekorutkaan niin kamalan kauniilta näyttäneet näiden turvonneiden jäsenien ympärillä.. aattelin siirtää hankintaa hiukan tuonnemaksi!

Löysin mä henkka maukalta pari sellaista kivaa kesäpaitaa millä huippu imettää =)

Nyt sitten hetki koto ja kuuden näytökseen katsomaan ps. rakastan sinua leffaa.
Tuleekohan itkettyä kuinka vuolaasti...

Piitsi, oothan sä täällä vielä?
 
Nostelen...

Kävin myllyssä katsomassa jotain kivaa synttärilahjaa itselleni. Eipä nuo kaula/rannekorutkaan niin kamalan kauniilta näyttäneet näiden turvonneiden jäsenien ympärillä.. aattelin siirtää hankintaa hiukan tuonnemaksi!

Löysin mä henkka maukalta pari sellaista kivaa kesäpaitaa millä huippu imettää =)

Nyt sitten hetki koto ja kuuden näytökseen katsomaan ps. rakastan sinua leffaa.
Tuleekohan itkettyä kuinka vuolaasti...

Piitsi, oothan sä täällä vielä?
 
Tulin toivottamaan maaliskuun viimeisille paljon voimia loppupäiviin ja suureen koitokseen! Ainakin Angel ja onkohan Piitsikin vielä täällä?
On varmaan kurjaa olla viimeisiä kun ei juttuseuraa paljon ole mutta ei enää kauaa :saint:

Siis paljon aurinkoa tänne harmaan kevätsään keskelle :heart:

Suvitus+vihtori
 
täällä mäkin enemmän pyörin odottamassa noita viimeisiä kun meiänki neiti on huomenna vasta 2 viikkoa ja meillä ihan eri touhut menossa kuin noilla vauvapuolella. Mut eiköhän mekin voida sinne jo kohta siirtyä kunhan saadaan noi viimeiset mukaamme =)

 

Yhteistyössä