Marrasmammat 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja misai82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No jos LA olis 7.11 niin laskureiden mukaan, kuukautisten alkamispäivästä laskien hedelmöitys olisi ollut noin 15.2. Mutta kierrothan ei tunnetusti ole säännöllisiä niin oviksen ajankohtakin voi vaihdella.

Moikka!

Täällä kuulostaa olevan kaikki mallillaan, hyviä ultrakuulumisia jne:) Minäkin kävin ultrassa kuluneella viikolla, vaavelilla kaikki hyvin. Kokonsa puolesta oli 5 pv vanhempi, mutta la pysyi silti samana.

Mä olen pääkaupunkiseudulta ja iältäni 34. Joulukuussa mittarissa sitten 35 - siihen mennessä olinkin suunnitellut lapset hankkivani :) Eipä sitä kuitenkaan vannomaan passaa mennä... jos vaikka pikkuiselle kaveri;) Vaik ihan tottapuhuen, puhe on ollut vain tästä YHDESTÄ iltatähdestä. Ammattini on sosiaalialan ohjaaja/kasvattaja.

Ja nyt nauttimaan kauniista aurinkoisesta iltapäivästä grillauksen merkeissä!

henriikka 11+6

Moi!

Mä olen 26 ja isäntä on 32, länsi-rannikolta ollaan.
Töitä teen vielä jonkin aikaa lasten parissa ja sitten siirryn vakituiseen työhön vanhusten pariin.

Vappua lähdetään ehkä viettämään siskon luo, tyttö on menossa yökylään.
Se on eri asia, jaksanko mä aattona yhtään mitään, kolme päivää tulee olemaan töitä 6.30-16.00, oon aika väsynyt tollasen päivän jälkeen.

Muuten täälä kaikki hyvin, välillä tuntuu jo pientä touhuilua tuolta masusta, tulee tavallaan ilmoitus että täällä sitä ollaan!=) Ja oon jo nyt saanut ruveta juoksemaan vessassa öisinkin. No se taitaa olla tätä koko loppuaika. Tuntuu hassulta ajatella että reilun puolen vuoden päästä on sylissä taas vauveli.=)

Heip!

Minä olen 30v. ja mies 37, syntynyt olen Turussa ja kaksikymppisenä lähdin ulkomaille töihin ja sille tielle jäin. Nyt asustan pohjois-espanjassa - ja mies on siis täkäläinen.
Lentoemäntä+poliisi ovat ammatimme ja ensimmäistä odotellaan. LA näillä näkymin 12.11 mutta ensi perjantaina voi vaihtua kun mennään ultraan.
Olen helpolla päässyt kun en ole oksennellut (etonut kylläkin on) ja muutkin oireet lieviä, väsymys vain vaivaa silloin tällöin vaikka ei mitään rasittavaa ole edes tehnyt. Vessassa ravaaminen 2-3 krt yössä on myös täällä alkanut!

Olimme keilaamassa eilen, onko kukaan kuullut että se olisi kiellettyä raskaana olevilta?? Yksi kaveri sanoi että oli joskus kuullut ja asia jäi mietityttämään, varsinkin kun tänään alavatsaa kipristelee.

Täällä on jo hienot ilmat, eilen 23 astetta ja tänään samanmoiset, olen kanssa aurinkoa odottanut kun valkoinen kuin jauho ja yhdet häät tulossa jonne hartiat paljastava puku hankittu..

On ihana tosiaan lukea kokemuksistanne, ja huomata että samoja ajatuksia ja kokemuksia kaikilla! Minä ainakin haluan tietää vauvan sukupuolen heti kun vain näkyy, entä te? Kaksi ystävääni saivat muutaman päivän erolla pojat, yksi tiesi jo vko 12 asti, toinen odotti kunnes sai syliin! Olen niin utelias ja sitten voi jo nimellä helliä massua..

Ainikki:Hippo-78: LA 1.11.2008, esikoinen
Aurinkoinen99: LA 1.11.2008, esikoinen
nn08: esikoinen, LA n. 1.11.2008
Oona76: LA 2.11.2008, esikoinen
Misai82: tyttö 11/05 LA 5.11.2008
henriikka73: poika 05/94, tyttö 12/95, LA 9.11.2008
Karvakuono: poika 06/07 LA 10.11.2008
Arabis: poika 11/06 LA 10.11.2008
Mariah: poika 01/06 LA 10.11.2008
barbalala: esikoinen LA 11.11.2008
Ainikki: esikoinen LA 12.11.2008
Viljonkka: esikoinen, LA 13.11
Möykky08: poika 10/06 LA 14.11
Pilvikirsikka-80: poika 06/07, LA 15.11.2008
Sacha: esikoinen LA 15.11.2008
Sanna: poika 08/06, la 16.11.2008
Rouva H: poika 04/07, la 17.11.2008
Sonatar: esikoinen LA 18.11.2008
Tuulia: esikoinen LA 19.11.2008
mamma 87: esikoinen LA 20.11.2008
Sade81: esikoinen LA 21.11.2008
Malvia: esikoinen, LA noin 25.11.2008
Brogan: esikoinen LA 27.11.2008
Tuulen Poikanen: esikoinen LA 29.11.2008
helmipelmi: esikoinen LA 18.11.2008

Me olemme molemmat 23 vuotiaita länsirannikolta. Minä olen opiskejija, mieheni käy töissä. Onneksi saan opintoni päätökseen nyt keväällä. Olemme sopineet että kesän saan nauttia kotona vauvaa odotellessa.

Onkos teillä muilla maha kasvanut/ turvonnut? Itsellä tuntuu että jotkut tiukat paidat ovat liian pieniä mahan kohdalta.. Housutkin hieman kiristelee.

Onnea kaikille hyvistä ultrakokemuksista<3

Huomenta tyttäret!

Täällä on ollutkin vilkasta, mitenkähän muistan kommentoida kaikkia...

Karvakuonolle ja Helmille (muistinkohan oikein?) tsemppiä huomiseen ultraan!

Muillakin, ainakin Henriikalla olikin jo kerrottavana mukavia ultrakuulumisia, hienoa!

Minä kuulun tähän vähän vanhempaan kastiin, ikää 33v. ja esikoinen tulossa. Asustelen Savossa ja toimin koulutushommissa.

Ihana viikonloppu, saimme ensimmäistä kertaa moottoripyörän alle tänä keväänä! Nyt pitää nauttia vielä kun mahtuu ajoasu päälle!!

Kerroimme molempien vanhemmille viime viikolla, ovat ihan onnessaan kun molemmille ensimmäinen ja mahdollisesti ainut lapsenlapsi tulossa. Ensi viikon np-ultran jälkeen ajattelin alkaa kertomaan myös muille.

Tänään on virallisesti meikäläisen ensimmäinen mammahousupäivä! Ihanan mukavat, ei paina eikä kiristä.

Mukavaa vappuviikkoa,
Sonatar ja öttiäinen rv 10+6

Juu tsempit tulevat tarpeeseen, kiitos.Ultra tosiaan huomenna ja kyllä täytyy sanoa että hurjan paljon ja kamalasti jännittää. Päässäni pyörii kysymyksiä...onko siellä ketään ja jos niin onhan kaikki kunnossa...jne.Tiedätte ihan varmasti mistä puhun..Mutta tässä olis vielä kaksi työpäivää ennen ultraa, joten toivon että unohtaisin asian edes hetkeksi töissä.

Mutta tsemppiä myös muille ultrajännitystä poteville!

Ihanaa viikkoa kaikille!HUomenna sitten uutisia tänne...hui

Helmi

Maha-asioita kyseltiin. Täällä mammahousut jo toista viikkoa käytössä - on ihanat!
Tuntuu, että se pahin turvotus on laskenut, joten odottelen innolla masun pullahtamista esiin:-)

Onko muilla vielä öllötystä/kuvotusta?

Moi! Täällä ollut vilkasta, hyvä niin :). Helmille tsemppiä ultran odotteluun, on varmasti piinaavaa odotella, eiköhän kuitenkin iloisia uutisia saada kuulla sieltäkin suunnalta!

Sonatar: Onko teillä siis ihan oma moottoripyörä? Olisi niin ihanaa omistaa itsekin sellainen. Mun miehellä oli joskus seurustelun alkuvuosina oma pyörä, mutta myi sen vaihdossa pois, kun ostettiin auto. Nyt ollaan kesäisin vuokrailtu silloin tällöin pyörää, että pääsee vähän fiilistelemään. Olenkin tässä miettinyt, että kuinka pitkälle sitä uskaltaa pyörän kyydissä olla? Ei kait mitään suurempia riskejä siihen liity..

Oona kyseli ällötyksestä: mulla ei ällötystä ole ollut juuri lainkaan tähänkään mennessä, joten ei kait tule lainkaan (?). Väsymys on tosin alkanut helpottamaan, jaksaa valvoa iltaisin pidempään, kuin esim. viikko sitten. Ja ruokahalu on melkoinen, pitää vaan hillitä itseään ja korvailla herkkuhoukutuksia jollain terveellisemmällä (jos siis pystyy).

Aivan mahtavaa, keskiviikkona on jo vapun aatto ja työviikko loppuu siihen! Sima on ollut jo pari päivää "pöhisemässä" ja munkit sitten keskiviikkona tulemaan, nam.

barbalala ja pikkuinen rv 12+0!!

Kauheasti ootte taas kirjotelleet! Ja peukutukset huomisille ultraajille!

Taas on viikonloppu takana ja vappu edessä--ihania tynkäviikkoja! Minua on alkanu huolestuttaa, ko alkaa oireet vähenemään. Etova olo vierailee vaan silloin tällöin, pissalla ei tarvitse laukkoa jatkuvasti, uni maistuu vieläkin entiseen malliin, alavatsaa nippailee ja välillä huippaa. Vielä pitäisi jaksaa odotella kaksi viikkoa np-ultraan, että näkisi onko sielä masussa vieläkin kaikki hyvin!

Tuulen poikanen rv 9+2

Huomenta!
Mulla kans samat huolenaiheet kun Tuulen poikasella, tosin mulla ei ole minkäänlaisia oireita. Kauhulla olenkin lukenut netistä keskeytyneestä keskenmenosta. Np-ultra on vasta ensi viikon torstaina. Onneks tässä on vapaata ja reissukin tiedossa ennen sitä.

Mukavaa vappua kaikille :)

Tuulia

Huomenta!

Barbalala: Juu, oma pyörä on. Siinä neuvolasta saadussa kirjassa sanotaan, että moottoripyöräilyä ei suositella raskauden aikana, mutta olen asiassa ottanut maalaisjärjen käyttöön. Meidän lullukalla (custom-pyörä) ei tule varmasti sellaisia repiviä liikkeitä, jotka olisivat vaarallisia. Ihan eri asia, jos alla olisi kyykky. Meinaan pyöräillä niin pitkään kun vehkeet mahtuu niskaan. Eli tod. näk. ainakin kesäkuun loppuun.

Oireista kyseltiin. Minulla on kuvotus hiipunut, enää tulee vain hyvin satunnaisesti. Olen päättänyt olla stressaamatta noista oireista tai niiden puuttumisesta, maha kuitenkin kasvaa ja muutenkin on "raskaanaoleva" olo. Ensiviikon keskiviikkona nähdään meidän pikkuinen seuraavan kerran np-ultrassa, jännää!

Sonatar uuteen viikkoon, rv 11+0!!

Täällä on ihan täydellisesti työmotivaatio hukassa!!! Kaikki muu kyllä kiinnostaa, paitsi ne hommat joita pitäisi tehdä...

Tulkaahan kertomaan kuulumisia, niin saan minäkin jotain tekemistä! ;)

Jee, eka aamu oksentamatta! Jospa se tästä...

Ei kauheesti työt jaksa innostaa täälläkään kun ulkona niin ihana ilma ja ikävä poikaa... Kotiin lähtö vaan mielessä koko päivän...

Nyt alkaa farkut jo kiristää.. ei mulla esikoisesta vielä ennen viikkoa 19-20 ollu mitään tarvetta mamma vaatteille mut nyt ei oo enää hyvä olla näissä omissa... Kai sitä näin ensimmäisen kolmanneksen täyttyessä jo voikin siirtyä sitten ä-vaatteisiin... Tuntuu vaan jotenki hassulta kun kohtu on vaan pieni kivikova "patti" alavatsalla mutta kai tää sit on sitä surullisen kuuluisaa turvotusta...

Huomen aamulla pitäis ehitä lähtemään vähän aikaisemmin töihin ja ajaa labran kautta viemään pissa näytteet. Piti jo maanantaina ja piti tänään mutta kun nuo aamut menee niin vauhdilla...

Syötiin eilen illalla tortilloja ja jotenki se niihin lisätty kastike oli aivan mielettömän suolaista. Nyt on sitte janottanu koko päivän ja sormet on turvoksissa. Tuleepahan ainaki juotua hyvin ;0)

Hyvää tiistain jatkoa kaikille!

Heippa vaan! Vai on Sonatarella työmotivaatio hukassa :). Et oo ainoo, täälläkään ei edelleenkään ole innostus huipussaan.. Kesälomaa siis odotellessa.. Jotenkin on tosiaan intressit jossain muualla, mistäköhän johtuu??

Eiköhän tuo oireilu vaihtele koko raskauden ajan. Onhan niitä vähäisiä oireita tullut välillä voimakkaampana ja sitten välillä niitä ei ole lainkaan. Eikä se oireettomuus välttämättä tarkoita sitä että joku olisi pielessä. Olihan mullakin täysin epäuskoinen olo, kun lähes oireettomana olen ollut ja silti oli kaikki aivan hyvin ultrassa. Tässä odottelenkin vaan malttamattomana, että pääsee seuraavan kerran neuvolaan ja kuulemaan niitä sydämen tykytyksiä. Niin ja tietysti sitä hetkeä odottaa ihan innolla, että tuntee pikkuisen liikkeet. Muutama viikko vielä odotusta siihen hetkeen..

Karvakuono: Ihan ok ehdotus, mutta minun puolestani voitaisiin jatkaa tähänkin ketjuun, on kiva lukea menneitä mietteitä ja tuntemuksia. Tää on vähän niinkuin päiväkirjakin. Mutta jos muutkin haluaa, niin perustetaan vaan uusi ketju. Kertokaahan mielipiteenne!

Ihana ilma, auringonpaiste ja lupaus tulevasta kesästä :)!

barbalala ja pikkuinen rv 12+1

eipä minun mielestäni tarvitse uutta ketjua aloittaa, marrasmammat varmasti muistavat mikä sivu tuli viimeksi luettua. Eli eilen sivun 12 ja tänään sivulle 13 suoraan :)

Kyllä minä ainakin pärjään vielä tämänkin ketjun kanssa, mutta löydän varmaan uudenkin, jos semmoinen avataan:)

Joo, ja just ko pääsin mainomasta, ettei kuvota niin johan tänään, yöh. Mutta onneksi ei tarvi vieläkään kumarrella vessassa. Tänään kävin viemässä pissanäytteet ja antamassa verinäytteet. Niitä ei kuulemma voitu neuvolassa ottaa, ko oli viikot niin vähissä. Nyt on nekin sitten otettu.

Ihanaa, vappu tulee, nauttikaahan :D

Hei naiset,

eilen rakastuin todenteolla, sillä näin sisälläni lymyävän pienen olennon,joka
vilkutteli äidille ja isille. 3,5cm pitkä ja kaikin puolin uskomattoman vilkas olento
katseli välillä suoraan ulralaitteeseen päin =)Ihanaa kun jännitys ultran sunhteen on
nyt takana ja sisälläni todella asuu pieni Papunen. Viikot ja päivätkin pysyivät ihan
samoina eli nyt 11+1!

Ihanaa vappua kaikille!

Terveisin Helmipelmi

Minullakin iloisia ultrauutisia :) Siellä se on, oikeassa paikassa ja kovasti heiluvana, ihan oikein 10 + 3. Mahtavaa kuulla, että muillakin tuntuu olevan onnellinen vappu tulossa.

Iloista juhlaa, syödään munkkeja sitten kun ei voida juoda kuohuvaa...

Helmille ja Malvialle onnittelut ihanista ultrakuulumisista!

Hauskaa Wappua myös kaikille, mitäs on suunnitelmissa? Me menemme ystävien luo tänään illalla ja huomenna ajelemme varmaan moottoripyörällä katsomaan vappuhumua.

S & Ö rv 11+1

Yhteistyössä