Marraskuun odottajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 14
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Laskettu ois sit tänään...ja ei kyllä oo kaveri tulossa pihalle... Eilen illalla parin tunnin ajan supisteli säännöllisemmin, mutta kun päästiin kymmenen minuutin väleihin ni johan loppu...Ja ei ne kyllä kipeitä ollut, semmosia tuntuvia vaan.

Vähän alkaa turhautuminen pukkaamaan, varsinkin kun tajuaa, että tässä voi hyvinkin mennä vielä pari viikkoa ennenkuin varmasti pikkusen saa nähdä...

Mulla on kans ollut pientä hysteriaa liikkeiden kanssa, johtunee kyllä noista mun sappiarvoista ja kutinasta... Varsinkin yöt on vaikeita, kun ei meinaa uskoa et pikkuinen vaan nukkuu. Mut onneks oon aina saanut mukelon liikkumaan ja voinut nukahtaa rauhassa. Eilen kävin kyllä mielenrauhan vuoks neuvolassa kuuntelemassa sydänäänet ja hyvinhän se löi =)

Maanantaina saan taas tietää sappiarvot ja meen käyrään. Melkein toivon, että pääsisin osastolle ja käynnistykseen, niin ei tarttis kotona enää kärvistellä... Mut katotaan...

Ja onnea taas kaikille uusille nyyttinsä jo saaneille!! Ja tsemppiä meille odottajille!!

-Loora- rv 40 tasan

Meille syntyi ti 15.11 poika.
Mitat: 3340g, 50cm
Yöllä alko supistukset klo:01.00 ja sairaalassa oltiin klo:04.30 eteni melko nopeasti, vaikka välillä oli joitakin komplikaatioita. Poika syntyikin sitten klo 11.22

Onnea nyytin saaneet! Meillä alko tapahtua viime yönä, meni limatulppa keskiyön aikoihin, jonka jälkeen pari tuntia suppareita 15 minuutin väleim. Nyt on limasta vuotoa, välillä kirkasta, rusehtavaa ja punertavaa. Alamasua juimii aikas kivasti, mut odotellaan kotosalla säännöllisiä suppareita... Mitenkäs muuten teiän jo synnyttäneiden kaverit, ovatko liikkuneet loppuun asti? Meiän kaveri on vilkas tapaus, liikkuu vielä ja supistuksen tullessa antoi vielä tuplapotkut...Joku vaan sano, et sit ku vauva ei liiku pariin päivään, se syntyy pian. Mut ei muuta kuin lisätoimintaa odottelemaan!:) -Nisa rv 39+0-

Huomenia!

Paljon onnea uusille nyyteille saaneille. Marrasmammat alkaa olla jo kohta poksahtaneet:)

Täällä sitä vain odotellaan h-hetkeä. Välillä kuvittelee, että voisi ehkä ollakkin oireita synnytyksestä, mutta kylläpä ne sitten kaikkoaa. Huomenna menen ä-polille taasen kontrolliin ja katellaanpa mitä ne sanoo. Viikko olisi la-aikaan. Käynnistävätkö vai antavatko vielä olla viikon?
Mielenkiintoista.

Sirenia: eikös olekkin ihanaa, että me kaikkien niiden pettymysten jälkeen kermit-ketjussa, ollaan päästy jo näin pitkälle. Tulosta vain odotellaan:)

Mukavaa viikkoa kaikille marrasmammoille ja vielä odottaville!

Aivan, nyt on syntynyt monta vauvaa lisää. Syntyneiden tietoja on jälkikäteen aika työläs poimia tuolta viesteistä. Helpointa olisi, jos jokainen päivittäisi oman lapsensa syntymätiedot, kun ensimmäisen kerran ne ilmoittaa. Ctrl + c:n kanssa vaan kopio koko listasta, sitten uusi viesti, liität ctrl + v:llä listan siihen ja päivität tiedot. Sitten vaan klikataan ""lähetä"" kuten aina viestin kirjoituksen päätteeksi.

Tänään neuvola.Viikko sitten äippäpolilla painoarvio 3500 g.Kuulemma sopusuhtanen kun ottaa tän raskauajandiabeteksen huomioon.Tänään oli vauva jo kiinnittynyt lantioon.Muuten kaikki hyvin mutta minä niin väsyneen oloinen että päällepäin näkyy ja nyt merkittiin turvotuskin pelkällä plussalla.
Olisin jo ihan valmis jakaantumaan mutta saas nähdä kauanko menee.Tällä hetkellä rv39+1.

Täälä kärvistellään supistusten kanssa, väliä n. 10 min. Illalla käytiin lenkillä, ja näyttää et ois tehonnu hyvin. Miehen aion lähettää ainakin aamupäiväksi töihin, katsotaan ruokatunnin aikaan tilannetta uudelleen. Ois tänään yheltä neuvola, toivottavasti ehtis käydä mittauttaas paineet. Ei muuta kuin odotellaan!:) Nisa 39+2

Vipe: Kyllä tää aika uskomattomalta tuntuu... Ihan kohta pitäis olla pieni nyytti tuhisemassa kainalossa:) Jotenkin vaikeaa uskoa kun niin kovin kauan ensin yritettiin ja sitten oli se km... Silloin luulin etten voisi ikinä onnistua. Vaikka kyllä sitä vieläkin pelkää että jotain menee vikaan. Yhtenä päivänäkin olin lähes hysteerinen kun tuli jotain ruskeeta vuotoa ja yhtäkkiä tajusin ettei vauva ollut liikkunut vähään aikaan. Enkä meinannut saada sitä liikkumaan vaikka tönin ja join makeeta mehuakin. No mies sitten kuunteli sydänääniä mahan läpi ja kun ne kuului niin rauhotuin vähän ja sitten se pikkunen alkoi potkimaankin. Se vaan halusi nukkua:)

Kyllä alkaa käydä malttamattomaksi olo, mutta en oo silti mitään noita kolmea S:kään kokeillut enkä lenkkeillyt. Tosin tänään olis kyllä pakko imuroida, alkaa olla sen verran muruja lattialla:) Eipä ne lääkäritkään vaan mitenkään voi tietää koska se vauva on valmis ulos tulemaan. Mullekin sanottiin että 1-2 viikkoa ennen la voi tulla... Nyt siis enää 4 päivää laskettuun aikaan eikä mitään isompia merkkejä että sillä mitään kiirettä olis. Olen ihan varma että täällä vielä joulukuun puolella kärvistellään. Suppareita kyllä tulee ihan kiitettävästikin välillä mutta loppuvat sitten aina sen tunnin tai parin jälkeen. No, viimeistään 3 viikon päästä on vaavi ulkona, ei sitä siellä ainakaan kauempaa pidetä;D

Onnittelut vielä taas kaikille uusille poksahtaneille! On meitä sentään muutama vielä odottelemassa...

Sirenia 39+3

Jännät paikat siis muuallakin ku täälä! Eilen oli laskettu aika, mut mitään ei vieläkään tapahdu. Välillä vihloo lantion seutua, mut mitään supistuksia tai semmosiaei oo ollu. Välillä yritän kuulostella, varsinkin unissani et josko lapsivettä tihkuisi, mut ei...!

Tänään neuvola. Mut saa nähdä mitä ne sanoo. On vaan meinannut ilkeä flunssa iskeä, kamala yskä ja rakäkin lentää! Just kun oon täs syksyn mittaan päässy kehumaan miten oon saanu olla terve koko raskausajan.

Miehellä on onneks vapaata nyt lauantaihin asti, et ei väliä millon lähtö tulee, kun vaan tulis mahdollisimman pian... Mutta kun ei edelleenkään oo ollu niitä supistuksia ainuttakaan, sitten 23 viikon jälkeen. Odotellessa...

T.Kuuhullu rv.40+2

Heissansaa!!
Nyt alkaa arki meilläkin tasoittumaan. Alkuun tyttö tosiaan vain söi ja nukkui, mutta nyt alkaa jo löytymään hereilläolohetkiäkin.
Yöt on hiukan hankalia, Kiia ei tahdo nukkua omassa sängyssä, vaan mun vieressä ja hän käyttää mua täysin huvituttina. Maitoa tulee riittävästi :)
Kävimme tytön kanssa Karolinskassa tarkistuksella, kun hgän oli kolmen päivän vanha ja silloin lähtöpaino oli laskenut 60g ja sitten siitä viikon päästä oli jo eka neuvola. Oli silloin paino noussut pikkuisella 450g! Neuvolantäti vaan nauroi ja sanoi, ettei ainakaan tarvi korvikkeita tällä painon nousulla miettiä, minä kun olin huolissani siitä, kun tyttö vaan oli koko ajan tissillä. Saas nähdä mitä perjantaina sanotaan, kun on uus neuvola.
Syy siihen, miksi tuo meidän pikkuinen ei tahtonut kasvaa kohdussa kovin isoksi ei ole vieläkään selvinnyt, mutta en pidä sillä enää niin väliäkään, koska neiti oli kuitenkin suhteellisen hyvän kokoinen syntyessään ja nyt nousee painokäyrillä kohisten.
Kuinka pitkiä unia teillä muilla pikkuiset ottaa päivällä ja yöllä? Meillä Kiia nukkuu päivällä tunnin, jhoskus jopa neljä putkeen ja yöllä kun on vieressä ja maidon haju on nenän lähellä, saattaa jopa kuuden tunnin unia ottaa. Tosin aina silloin tällöin tulee vähäunisempia öitä, kuten viime yönäkin.
Mies meillä jo kovasti seuraavaa vauvaa suunnittelee, hän kun on sitä mieltä, ettei pitkällä ikäerolla... toivottavasti on jutellut ihan vitsinä vaan. En ihan tosissani oo kuitenkaan ottanut hänen juttujaan ;)
Millaisia ehkäisymenetelmiä ootte jatkossa ajatelleet käyttää? Mä kun en halua mitään hormonaalista ehkäisyä (toimii liiankin hyvin->ei tee tippaakaan mieli) ja mies ei pysty käyttämään kumia jatkuvasti, niin siinä on hiukan meillä miettimistä varsinkin, kun en oo ihan edes kärryillä, mitä niitä kaikkia on.
Hmm. Neiti juttelee unissaan. Yhätikin hän on silti maailman kiltein lapsi ja minä olen onnesta soikeana.

Jessi ja pikku-Kiia 2vko2pvää

Heippa!

Ä-poli käyty ja eipä oo tapahtunut muutoksia edelliseen käyntiin eikä aleta käynnistämään. Ootellaan vaan. Tulinpa siis takasi kotiin pottumuusin tekoon. Oli muka kassit mukana kun lähdin ja niin sitä tässä vaan istututaan. Ja eipä mitään: se kyllä mulle passaa.

Mullakin iski kova flunssa päälle ja kyllä on tympeää. Muutto vie mehut ja sitten vielä flunssa.

No, jospa tässä 2 viikon sisään poksahtaisi. Tiesin jo polille mentäessä, että eihän tästä mitään tule. Mulla ei suppareita kyllä mitenkään kovasti ole ja napakoista en tiedä mitään. Että vähän jo elättelen ajatusta, että pitkälle menee että hurahtaa. No, kyllä se tästä.

Odottavin tunnelmin

Vipe

Joo, eipä käynnistetty täälläkään vaikka sappiarvot oli nyt sit yli sallitun, eli hepatogeesia pukkaa... Tilanne kohdunsuulla vaan on niin epäkypsä että eivät halua käynnistää...En vaan oikein ymmärrä kun tää lääkäri oli sitä mieltä ettei lapsi ole edes kiinnittynyt...edellinen lääkäri väitti olevan ja neuvolassakin oltiin sitä mieltä. Tuskin se sieltä enää ylös pomppaa jos kiinnittyy...hmm =)

Mukelon painoarvio on nyt 4 - 4.2 kiloa, eli huh huh... Tässä kun vielä ootellaan pari vkoa ni ihan kiva pikku punnerrettava...

Kotona siis kärvistellen edelleen. Liikkeiden kanssa oon edelleen tarkkana ja vähän tuppaa ottamaan päähän, että joudun olemaan kotona ja kokoajan huolissani siitä onko lapsella kaikki hyvin. Supistuksia tulee pitkin päivää, mutta täysin epäsäännöllisesti ja aika vaisuja ovat...eli tuskinpa siellä kohdunsuulla edelleenkään mitään tapahtuu. Olo on tukala ja turvonnut, mut minkäs voit.

Torstaina taas verikokeisiin ja perjantaina äippäpolille kontrolliin. Jos kohdunsuun tilanne on kypsynyt ni saattavat jopa ottaa käynnistykseen, jos eivät ni alkuviikosta oliskin sitten jo yliaikakontrolli. Et eiköhän tässä nyt 1½ tai ainakin 2 viikon sisällä pitäis vauva olla kainalossa =) Ei vaan malttais oottaa.

-Loora- rv 40+3

Listan päivitys:
Marraskuun odottajat:

01.11. Sarika, 34v, pikkukakkonen, KYS
*24.10. tyttö, 3860g ja 50 cm
01.11. Rinuli, 25v, esikoinen, TAYS
01.11. Pirpana, 31v, kakkonen, Porvoon sairaala
02.11. Perhonen, 23v, esikoinen, Jorvi
*23.9. poika, 2040 g ja 44 cm
02.11. Gilda, 40v, esikoinen, NKL
*26.10. poika, 3 350 g ja 52 cm
04.11. Tiia, 22v, toinen, SKS
06.11. Hansuli, 36v, esikoinen, Aasia
06.11. Mimmi, 36v, neljäs, miehelle eka, SKKS
* 31.10. poika 3150g, 48 cm
07.11. Sanni, 21v, esikoinen, OYS
07.11. Liisi, 31v, esikoinen, eteläinen Saksa
07.11. Jessi, 26v, kolmas, miehelle eka, Karolinska
* 6,11 tyttö 3010g, 48cm
09.11. Nitta, 28v, pikkukakkonen, SKS
* 2.11. tyttö 3740g, 49 cm
09.11. Tulppaani, 30v, esikoinen, Salon seudun sairaala
10.11. Raisa, 28v, esikoinen, Kätilöopisto
*21.10. tyttö, 2860 g ja 47 cm
10.11. Jonsku, 20v, esikoinen, Kätilöopisto
10.11. Kata, 25v, esikoinen, LKS
*7.11. tyttö, 3440 g ja 49cm
11.11. Marras-masu, 29v, kolmas, miehelle eka, Kätilöopisto
14.11. Katri, 25v, esikoinen, PKKS
14.11. Sipuli1, 28v, esikoinen, NKL
*8.11. poika, 3650 g ja 50 cm
15.11. TiinaMaria, 36v, kakkonen, PHKS
15.11. Iita, 24v, esikoiskaksoset, KYS
15.11. Katriina, 36v, toinen, PHKS
16.11. Lilja, 24v, esikoinen, NKL
16.11. Tiikeri, 21v, esikoinen, HYS
*7.11. tyttö 2492g, 49,5cm
*27.10. Jonna,28v,tyttö, 2700g ja 46 cm
17.11. Leenu, 25v, esikoinen, PHKS
17.11. Janda, 28v, esikoinen, TAYS
17.11. Tintti, 31v, esikoinen, VKS
18.11. Sue, esikoinen
18.11. Anne, 23v, esikoinen, KS-KS
19.11. Loora, 30v, esikoinen, NKL
19.11. Lyyli, 21v, esikoinen, KAKS
19.11. Myy, 24v, esikoinen, OYS
*19.11. poika 4270g, 53,5cm
19.11. Sopuli, 34v, esikoinen, SKS
19.11. Marrasmamma, kolmas, Kätilöopisto
21.11. Leijona, 29v, toinen, TYKS
21.11. Kuuhullu, 19v, esikoinen, SEKS
21.11. Hanu, 38v, kolmas, miehen esikoinen, HYS
22.11. Che, 31v, esikoinen, OYS
23.11. Giana, 22v, toinen, OYS
24.11. Mökö, 22v, esikoinen, EKKS
24.11. Amanda, 25v, esikoinen, NKL
26.11. Peppa, 17v, esikoinen, Kätilöopisto
26.11. Sirenia, 27v, esikoinen, KHKS
27.11. KS, 28v, esikoinen, EKKS
28.11. Vipe, 38v, kolmas, miehelle eka, uusioperheen
iltatähti, OYS
28.11. Jasi, 33v, eka, Kätilöopisto
28.11. Minski, 29v, esikoinen, Jorvi
28.11. Mimmu78, 27v, esikoinen, PHKS
30.11. Zatu, 29v, esikoinen, KS-KS
* 30.10. poika 2170g ja 46cm
30.11. Tiina, esikoinen, Kuusamo

Tiistai-iltaa kaikille!

Niinkuin perjantaina aavistelin niin synnyttämäänhän sitä lähdettiin. Syntyi komea poika jolla painoa oli 4270g ja pituuttakin 53,5cm. Ei siis ihme että maha oli iso... ja lapsivettäkin oli paljon. Jopa kätilön mielestä. Päivitin itsemme tuohon listaan, vaan en jaksa alkaa poimimaan tuolta listasta jokaisen tietoja. Joten jospa jokainen tekisi sen itse,

Synnytys sujui kohtalaisesti. Supistuksia tuli säännöllisesti 3min välein kun mentiin sairaalaan. Sitte pulahdin melkein heti ammeeseen, jossa supistukset ei tuntunut lähellekkään niin voimakkaasti. 1 1/2h siellä pulikoituani kuunneltiin sydänääniä ja piirrettiin käyriä. Siinä keinustuolissa supistukset sitte voimistuivat ja pyysin epiduraalin. Sen sain siinä klo00.00, jonka jälkeen elämä hymyili monta tuntia... =) Mies nukkui ja mie torkuin sängyllä kaikissa johdoissa ja letkuissa. Valitettavasti kaikki ei aina mene kuitenkaan niinkuin toivoisi, niinkuin ei nytkään. Ponnistusvaihe pitkittyi, koska vauva ei ollut laskeutunut kunnolla vielä siinäkään vaiheessa kun olin tunnin ajan ponnistanut. Joten hetken päästä päädyttiin ottamaan imukuppi avuksi, koska omat voimat alkoivat olla tosi lopussa. Sitte vauva syntyikin kahdeln supistuksen aikana kun saatiin hieman apua. Lastenlääkäri oli paikalla puhdistamassa röörit ja sitte kuului kunnon parkaisu. 10 pisteen poika oli syntynyt. Äitille tehtiin episiotomia ja pieni repeämä tuli sen lisäksi. Nyt tikit alpäässä ja tuntuu epämiellyttävälle. Mutta positiivisen yllättynyt oon toipumisesta kuitenkin.

Kolme vuorokautta vietettiin sairaalassa ja tänään tultiin kotiin. Onni-poika syö hyvin rinnalta ja on saanut ainoastaan öisin lisäruokaa ja paino on nousussa alun laskun jälkeen. Ei itkeskele ainakaan vielä turhia, sillon kun on nälkä lähinnä. Itellä alkaa rinnat olemaan niin täynnä, että ahdistaa jo...

Muuten, jos joku on kehoittanut jumppaamaan noita alapäänlihaksia heti synnytyksen jälkeen. Kannattaa ottaa vinkki tosissaan. Mulla lirahti just tuossa nauraessa pissat housuun, onneks oltiin kotona.

Nyt äkkiä nukkumaan kun Onnikin nukkuu. Tsemppiä ja voimia kaikille, olette sitte synnyttäneet ja vauvan kanssa kotona tai vielä omaa kääröä odottamassa!!!

Myy ja Onni 3vrk

Huomenta!

Onnea Myy ja koko poppoo!! Näin minä vähän myöskin aavistelin, että kylläpä taisit mennä synnärille. Ja mahtavan kokoisen poitsun olet maailmaan tehnyt! Kyllä siinä on ollut pukkaamista:)

Meidän vauvan painoarvio on nyt 3200 ja rista. Eli ei ihan päässä noihin sinun mittoihin...

Huomenia!

Ja onnittelut Myyn perheelle:) Aika potran pojan olen maailmaan pukannut... on varmaan ollut tekemistä:)

Eilen ensimmäisen kerran mietin tosissani että joko sitä lähdettäsiin... Supisteli koko illan alle 10 min. välein. Siis ei tasasesti vaan niin että välit oli esim. 8,6,6,7,5,4,6 ja 7 min. Joskus joku on sanonut että aika säännöllisiä nuokin olisivat mutta ite en olis ihan sitä mieltä... Tiedä sitten...
Ja varsin napakoita supistuksia olikin, mutta mistä näin ensikertalainen tietää onko ne tarpeeksi kovia? Pitääkö ne olla sellasia että ei tiedä miten päin olisi ja sattuu ihan todenteolla?

Mun mielestä olis noloa lähteä sairaalaan turhaan, varsinkin kun matkaakin on sinne yli 60 km. Samoin olis kauheeta jos ei tajuais lähteä ajoissa eikä ehtis.... No, yöllä ei sitten pahemmin supistellut, eli turhaan olisin sairaalaan mennyt vaikka monta tuntia noita suppareita tulikin. Tuskin sitä sais nukuttua yhtään jos synnytys olis oikeesti käynnissä, siis ilman mitään kivunlievitystä ;)

Niin ja valkovuoto on lisääntynyt ihan hirveesti. Tulee välillä oikein lorahtelemalla ja sit onkin pakko juosta vessaan tarkistamaan ettei vaan lapsivettä ole... Oonkohan mä ihan neuroottinen?:)

Ei muuta kun odotellaan...

Sirenia 39+4

Ensimmäinen yö kotona takana ja oli melko mielenkiintoista. Onni oli kyllä melko kiltisti, tosin tahtoi nyt sitten syödä 2h välein kun sairaalassa saattoi mennä 5,5h syömättä yöllä. Mutta ei kyllä syönyt kauaa ja nukahti uudelleen rinnalle. Aamusta sitten nukuttiin miehen lähdettyä töihin yhdessä isossa sängyssä vierekkäin 4h niin äitikin sai vähän pitemmän pätkän nukuttua.

Mulle ei tullu koko aikna ennen eilistä mieleen kuinka väsynyt mies voi olla. On joutunu käymään töissä, ajamaan kotiin hakemaan koiran, ajamaan takasin Ouluun sairaalaan kattomaan meitä, koiran kanssa lenkille, kauppaan, suihkuun, laittaa ruokaa ja nukkua ennen kun pitää mennä takaisin töihin. Eilen näin ensimmäisen kerran oman miehen todellakin väsyneen näköisenä, silmien ala pussit ja ihan veto poissa. Passitinkin sen sitte yhdeksän jälkeen nukkumaan. Pitää yrittää tehdä kotitöitä sen minkä jaksaa, ettei kaikki jää toiselle. Joutuu kuitenkin vielä jonkun aikaa hoitamaan koiran lenkityksen, kaupassa käynnin. Mun kävely kun on pahempaa kun 40 raskausviikolla.

Sirenia, mulla lorahteli valkovuotoa loppuajasta oikein hulahtamalla välillä. Inhottavaa, ja meinasivat, että perjantaina housutkin kasteli pariin otteeseen valkovuoto. Kun ei haissut pissallekkaan.

Jos jollakulla on hyviä vinkkejä koiran totutteluun vauvaan niin niitä otetaan vastaan? Jos vauva vinkasee, niin koira on salamana pystyssä ja vinkuu myös... Kivaa, jos tulee vaikka koliikki!!!

Tästä se kai sitte lähtee perhe-elämä pikkuhiljaa rullaamaan. Nyt meen koittamaan saanko pakastepurkin auki, jossa on mun ruoka. Purkki on jotenkin jämähtänyt kiinni!

Myy ja Onni-poika (joka nukkuu...)

Kokeillaan, josko nyt pysyttäis listoilla...
Marraskuun odottajat:

01.11. Sarika, 34v, pikkukakkonen, KYS
*24.10. tyttö, 3860g ja 50 cm
01.11. Rinuli, 25v, esikoinen, TAYS
01.11. Pirpana, 31v, kakkonen, Porvoon sairaala
*10.11. tyttö, 3920g ja 53 cm
02.11. Perhonen, 23v, esikoinen, Jorvi
*23.9. poika, 2040 g ja 44 cm
02.11. Gilda, 40v, esikoinen, NKL
*26.10. poika, 3 350 g ja 52 cm
04.11. Tiia, 22v, toinen, SKS
06.11. Hansuli, 36v, esikoinen, Aasia
06.11. Mimmi, 36v, neljäs, miehelle eka, SKKS
* 31.10. poika 3150g, 48 cm
07.11. Sanni, 21v, esikoinen, OYS
07.11. Liisi, 31v, esikoinen, eteläinen Saksa
07.11. Jessi, 26v, kolmas, miehelle eka, Karolinska
* 6,11 tyttö 3010g, 48cm
09.11. Nitta, 28v, pikkukakkonen, SKS
* 2.11. tyttö 3740g, 49 cm
09.11. Tulppaani, 30v, esikoinen, Salon seudun sairaala
10.11. Raisa, 28v, esikoinen, Kätilöopisto
*21.10. tyttö, 2860 g ja 47 cm
10.11. Jonsku, 20v, esikoinen, Kätilöopisto
10.11. Kata, 25v, esikoinen, LKS
*7.11. tyttö, 3440 g ja 49cm
11.11. Marras-masu, 29v, kolmas, miehelle eka, Kätilöopisto
14.11. Katri, 25v, esikoinen, PKKS
14.11. Sipuli1, 28v, esikoinen, NKL
*8.11. poika, 3650 g ja 50 cm
15.11. TiinaMaria, 36v, kakkonen, PHKS
15.11. Iita, 24v, esikoiskaksoset, KYS
15.11. Katriina, 36v, toinen, PHKS
16.11. Lilja, 24v, esikoinen, NKL
16.11. Tiikeri, 21v, esikoinen, HYS
*7.11. tyttö 2492g, 49,5cm
*27.10. Jonna,28v,tyttö, 2700g ja 46 cm
17.11. Leenu, 25v, esikoinen, PHKS
17.11. Janda, 28v, esikoinen, TAYS
17.11. Tintti, 31v, esikoinen, VKS
18.11. Sue, esikoinen
18.11. Anne, 23v, esikoinen, KS-KS
19.11. Loora, 30v, esikoinen, NKL
19.11. Lyyli, 21v, esikoinen, KAKS
19.11. Myy, 24v, esikoinen, OYS
*19.11. poika 4270g, 53,5cm
19.11. Sopuli, 34v, esikoinen, SKS
19.11. Marrasmamma, kolmas, Kätilöopisto
21.11. Leijona, 29v, toinen, TYKS
21.11. Kuuhullu, 19v, esikoinen, SEKS
21.11. Hanu, 38v, kolmas, miehen esikoinen, HYS
22.11. Che, 31v, esikoinen, OYS
23.11. Giana, 22v, toinen, OYS
24.11. Mökö, 22v, esikoinen, EKKS
24.11. Amanda, 25v, esikoinen, NKL
26.11. Peppa, 17v, esikoinen, Kätilöopisto
26.11. Sirenia, 27v, esikoinen, KHKS
27.11. KS, 28v, esikoinen, EKKS
28.11. Vipe, 38v, kolmas, miehelle eka, uusioperheen
iltatähti, OYS
28.11. Jasi, 33v, eka, Kätilöopisto
28.11. Minski, 29v, esikoinen, Jorvi
28.11. Mimmu78, 27v, esikoinen, PHKS
30.11. Zatu, 29v, esikoinen, KS-KS
* 30.10. poika 2170g ja 46cm
30.11. Tiina, esikoinen, Kuusamo

Onnea Myylle ja koko poppoolle!! Täälä edelleenkin odotellaan ja odotellaan. Kunto on aivan maassa, flunssaa iskee, ulkona ei oo enään ees lunta ja miehellä alkaa työt jo taas lauantaina... Et sais pikkuhiljaa se vauveli tulla!

Mielenkiinnolla odottelen josko se sattuis syntymään 25. päivä kun sillon tulee tasan vuosi kun koirani teki pennut ja nyt on kotona siitä pentueesta tyttö. Et sillä on synttärit perjantaina. Tai jos se tulis tänään, torstaina kun ollaan kumpikin vauvan isän kanssa torstain lapsia... En tiiä millon tulee, kun ei oo ainakaan antanut minkäänlaisia merkkejä.

Tiistaina oli neuvola, kaikki ok. Jos ei ensviikon perjantaihin mennessä ala tapahtumaan niin sit äitiyspolille kontrolliin. Sinne on turhan pitkä aika!! Mut ei auta ku odotella ja yrittää nauttia viimeisistä laiskotteluhetkistä, niinku kaikki neuvoo...

Odottevin mielin. Kuuhullu rv.40+4

Kuuhullu: Mulla kans jotain flunssan tynkää... :( Toivottavasti ei iske kunnolla, olis varmaan kamalaa pakertaa vaavia ulos hirveessä räkätaudissa.

Neuvolassa kävin tänään, kaikki ok, ei mitään ihmeellistä. Vauvan pää ei ollu ihan kauheesti jämähtäny paikalleen mut hyvin alhaalla oli kuitenkin. Täti sanoi että voipi tulla millon vaan. Piti sanoa että ihanko totta, en ois ite arvannukkaan... La kuitenkin ylihuomenna. Antoi se mulle ajan ens viikon torstaille taas mutta sanoi että ei usko että niin pitkälle menee kun ottaa huomioon että viikko sitten ollu jo 1,5 cm auki ja kohdunkaulaa jäljellä 1 cm. Ja sit kun oli viel niitä hirveitä supistuksia koko tiistai-illan... No, saapi nähdä kuinka kauan kärvistellään.

Sirenia 39+5

Juu ei tää flunssa mitään kivaa kyl oo. Oon vaan naureskellu et kait se vauva tulee yskimällä pihalle. Mulla nimittäin tuntuu tää flunssa eniten kamalana yskänä. Vähänkin jos hengästyy niin tuumaa keuhkot lähtee. Et ois se varmaan kiva pakertaasitä vauvaa yskänkohtauksien välillä... Ja sit kun ei tosiaan kärsi mitään yskänlääkkeitä ottaa. Oon vaan mynthonia syöny, se aina helpottaa vähän mut vaan hetkeks. :/

Tuntuu et täs menettää pian toivonsa, lapsen luonnollisesta syntymästä. Hirvittää vaan jos joutuu siihen käynnistykseen, kun monet jokka on sen joutunu kokemaan puhuu et se on paljon kivuliaampi ja vaikeampi kun normaali synnytys. Et tuntuu melki et kallistuisin sektion puolelle jos niin paljon yli menee, jos vaan olis vara valita.

jostain syystä on minun nimeni ja laskettuaikani tippunut pois tuolta listasta. yhdessä se on mutta ei muissa. no kuitenkin la oli 4.11. tyttö syntyi kaksi viikkoa jälkeenpäin 18.11. esin alkoi omat supistukset pe yönä kun aamulla olisi käynnistetty, mutta sairaalassa omat supparit loppuvat lähes kokonaan ja käynnisteltiin sitten kymmenen aikaan aamulla. tyttö näki päivän valon 18.45 pituus 51,5 cm ja painoi 3775 g.
kotona ollaan oltu nyt kaksi yötä ja kaikki on mennyt tosi hyvin. ainut asia mikä minut yllätti on kipu joka johtuu välilihan leikkaus haavasta ja sen vieressä olevasta isosta mustelmasta. samoin maidon tuotannon runsaus. rinnat ovat niin täynnä varsinkin öisin että ovat ihan kuhmuraiset. olen joutunut vähän pumppaamaan etteivät tulehdu. menee liivisuojuksia tuplaten verrattuna siteisiin vaikka joka vessa käynnillä vaihdankin:)
kyllä on pakko todeta etten olisi ilman miestäni selvinnyt näistä kahdesta edellisestä päivästä, niin kipeä olen ollut.
olen kivusta huolimatta super onnellinen maailman kauneimman tyttölapsen äiti, joka syntyi poikamahasta ja jolla oli koko raskausajan poika sykkeet jopa neuvolatätin mielestä:)
onnea kaikille muillekkin vauvan saaneille ja tseppiä kaikille jota ovat loppusuoralla!

Onnea synnyttäneille! Kohta aletaan olemaan varmaan kypsiä vauvanhoitopuolelle:)

Meillä mahavaivat jatkuu. Kaikkea mahdollista on kokeiltu, mutta ainoa mikä oikeasti auttaa, on mahan painelu, että tyttö saa kakattua. ja sitä on tosi kurja tehdä, kun toinen rääkyy kun syötävä kun tietysti sattuu. Mutta kun kakat tulee, sitten tyttö rauhoittuu ja nukkuu tosi hyvin ja on reipas. En tiedä, miksei kakkaaminen onnistu siltä muuten:/ Jos ei ole mahavaivaa, niin se nukkuu yöllä tosi hyvin ja paivälläkin nukkuu ja seurustelee reippaasti. Olispa sellaista aina. Vähän tyttö osaa jo hymyillä ja jokeltaa, tosin yleensä juttelee vain leluille eikä meille.. kai me ollaan niin tylsiä:)

Sirenialle supistuksista: kaikki sanoi mulle, että kyllä sen sitten tietää kun ne ovat synnytyssupistuksia. No mulla sellaiset tosi kipeet supistukset alkoivat vasta kun olin jo 7 cm auki ja tuli tosi kiire laittaa epiduraali. Jos olisin kotona odotellut niitä enkä ollut valmiiksi sairaalassa, niin en olisi kyllä kerinnyt epiduraalia saamaan. Kipeiden supistusten alkamisesta kahden tunnin päästä sain alkaa jo ponnistamaan. Tämä on kyllä varmaan harvinaista, mutta sullahan on myös ollut paljon supistuksia jo raskausaikana eli niihin on vähän niinkun tottunut. Mullahan ne ""normaalin tuntuiset"" supistukset avasi tosiaan 6 cm asti auki, ennen kuin lapsivedet meni. Hieman pelottaa, että jos vielä joskus synnytän, että miten kerkiää laitokselle.. En tietty tahdo pelotella, vaan todeta lähinnä että parempi mennä ""turhaan"" sairaalaan kuin jäädä sitten ilman kivunlievitystä jos sellaista vain tahtoo. Tsemppiä!

Kyllä on kurjaa olla vain kotona kaiket päivät, kadehdin loputtomasti kaikkia jotka voivat liikkua vapaasti.. mulla olisi kaikkea asioita hoidettavana, joululahjatkin pitäisi kohta katsella ja itselle päällepantavaa nimiäisiin ja muuta, mutta lähde nyt tuon huutavan vauvan kanssa sitten mihinkään:( Ihan sumussa kyllä mennyt tämä eka kuukausi. Terkkari kysyi neuvolassa, että jaksanko, ja lisäsi samaan hengenvetoon että täytyy vaan jaksaa. Mitähän se olisi sanonut, jos olisin sanonut että voisko tän vauvan palauttaa..

Muuten kaikki oli 1kk-neuvolassa ok, paino ja pituus hyvin nousussa ja tyttö alkaa olemaan jo nelikiloinen vaikka kotiutuessa vain 2,5 kiloa. Ja siltä se tuntuukin, alkaa olla raskas nostella.

Raisa ja tyttö 1kk

Hei!

Liitynpä mukaan tähän flunssaporukkaan. Mulla sitä on ollut jo pari viikkoa ja nyt taas tuntuu, että kurkkukipu tuli takaisin. Sitten kun yskii, niin tuntuu, että keuhkot lentää pihalle. Ei tunnu hyvältä ja tosiaankin: rankka synnytys edessä kun tämmösessä flunssassa pitää pakertaa!

Minulta poika käynnistettiin ja Kuuhullulle voin sanoa, että ei se sen kivuliaampi ollut kuin normaalikaan. Tytön tein normaalisti. Se hyvä puoli oli, että olinpahan sairaalassa valmiiksi ja oli takuu varma että saan epiduraalin. Silloin asuin vielä 100 km sairaalasta. Joten, älä turhaan huolehdi käynnistyksestä. Tietenkin normaalisynnytys on hyvä ja itsekkin sitä toivon. Tulee sitten kun tulee eikä tarvi alkaa jännnittämään etukäteen. Sirenialle tosiaan noista suppareista, että muistan itsekkin eka synnytyksen supparit ja voin sanoa, että et voi erehtyä!!! Luota itseesi. Luonto hoitaa ja tunnet kyllä asiat ""nahoissasi"" :) Eikö ole lohduttavaa...

Raisalle: jaksamista vauvan kanssa. Olen hieman huolestuneena lukenut sinun reaktioitasi ja vauvan vatsavaivoja ja sinun jaksamista. Kuullostat hieman ""pettyneeltä"", närkästyneeltä ja väsyneeltä tai miten sen nyt sanoisinkaan. Vauvanhoito ei olekaan vaan pelkkää vauvantuoksua. Tosi ikävää kyllä vauvanne vatsaoireilu ja voin kyllä uskoa ja tietää, että rankalta se tuntuu. Toivottavsti miehesi ehtii hoitaa myös vaavianne ja antaa sulle vapaata. Kyllä se siitä. Ehdit kyllä sitten shoppailuun. Jätä vaavi miehelle joku kerta ja sano, että nyt lähdet vähän tuulettumaan. Pienikin yksinolohetki tekee terää.

Täällä ootellaan hyvin rauhallisin mielin, että milloinka tämä meidän h-hetki tulee. Eikä oo mitään tuntemuksia...:)

Yhteistyössä