Marraskuun odottajat 10

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gilda
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moi!
Mun napa ei ole vielä pullahtanut, mutta kohta se varmaan tapahtuu kun ei se ole enää läheskään niin syvä kuin normaalisti.

Sellaista piti kysä, että mihin meinasitte laittaa vauvelin nukkumaan silloin ihan pienenä? Mä ajattelin, että laittaisin tuohon äitiyspakkauslaatikkoon jonka sitten laittaisin pinnasänkyyn. Pitäisi vaan jostain saada siihen laatikkoon sellaiset pehmeät reunat niin olisi vauvan mukava siellä pehmeässä loikoilla... ;)

Tänään on tullut siivoiltua ja tehtyä vaikka mitä ja sitten tuli ihan totaalinen väsymys. Nukuin sohvalla pari tuntia, ihanaa kun on sunnuntai ja voi mennä päikkäreille kesken kaiken :D

t. Sipuli 29+6

aurinkoista syyskuun alkua!
täällä on näköjään kaikilla kaikki kohtalaisen hyvin=)
mä en oo vielä varmaankaan tuntenut supistuksia (kai sen sitte hoksaa)
oottakos jo miettineet nimiä vaaveille? me miehen kans täytetään sitä sairaalaan menevää esitieto lomaketta johon pitäs ne nimi ehotukset laittaa jos suostuu siihen hätä kasteeseen.. APUAA siis ei yksinkertasesti tuu kyllä mitää mieleen ite haluaisin jonkun ihan tavallisen nimen ja mies taas vähän erikoisemman nimen on tää nii vaikeeta=) mutta nyt pitää lähtä keitteleen riisipuuroa kalenterin kera=)

Vipe ,se oli seija.66@netti.fi
Täällä ei saisi ilmoittaa toisten osoitteita mutta kun tämä huonomuistinen äiti oli omansa unohtanut ja sitä kysyi niin hänen luvallaan tämä tässä nyt on.

Moikka!

Täällä kaikki kohtalaisen hyvin, labrassa kävin tänään taas mahaoireiden vuoksi, nyt epäilevät emätintulehdusta... Huomenna saa tulokset. Toissayönä veti jalasta suonta ihan hirveesti, vieläkin on jalka niin kipee ettei pääse kunnolla kävelemään:( Töissä olen pakertanut urhoollisesti silti kun ei ole niin pahalta tuntunut että saikkua olis tarvinnu hakea... Odotan vaan sitä äitiyslomaa niin ettei työt muuten vaan enää meinaa maistua.

Nimiä ollaan pohdittu ja tytölle kyllä löytyis nimiä useempikin sellasia mistä päästään yhteisymmärrykseen mutta pojalle onkin vaikeempi keksiä. Jos minä keksin hyvän nimen niin mies ei kelpuuta sitä ja toisinpäin:) On se vaikeeta...

Vaatteiden pesusta... ensin ajattelin etten ala pesemään uusia vaatteita mutta kun olen saanut kaverilta ja ostanut kirpparilta niin nyt taidan kuitenkin pestä ne kaikki, menee ne uudet siinä samalla sitten. Tietääpähän sitten että on ainakin puhtaita, vaikken mitenkään asialla hysterisoi:)

Moikka marraskuiset,

onpa outoa tottua tähän kotona oloon. Vieläkin herään miehen kanssa kuudelta kun se lähtee töihin enkä osaa nukkua pidempään. Päikkäreitä voisi nukkua, mutta en osaa ""laiskotella"" keskellä päivää. No univelkaa alkaa kyllä olemaan sen verran, että eiköhän nekin kohta maistu.

Vaatteiden pesusta: mä pesen tietenkin kaikki uudet vaatteet. Ihan samalla tavalla kun pesisin uudet liinavaatteet tai vaikka astiat (omia uusia vaatteita en pese paitsi alkkarit, mutta vauvalla on herkempi iho). Kun niiden valmistuksessa käytetään kaikkia kemikaaleja ja kankaat ovat pyörineet ties missä auton lattialla kuljetuksessa tai ompelimon huoneissa ja ompelijat tuskin ovat käsiään pesseet jne. (Mulla on yksi tuttu ompelija ja sen jälkeen kun näin sen työympäristön, niin tulin entistä vakuuttuneemmaksi asiasta ..) Muut vaatteet, kavereilta saadut pesin lähinnä siksi, että haisivat pahalle, olivat olleet vintillä laatikossa.

Pirpana: jalka voi kai ""kasvaa"" pysyvästi raskauden myötä, jos on korkea jalkaholvi. Kun nuo relaksiinihormonit löysyttävät nivelsiteitä (muistaakseni?) ja jalan päällä on enemmän painoa, niin se litistyy eli tavallaan kasvaa. Mua nauratti tuo hääkenkien etsintä. Mekin mennään parin viikon päästä häihin, ja olen muutenkin hirveä norsu nykyisin, niin en edes uskalla sovittaa juhlakenkiä.. Olen käyttänyt sandaaleja ja lenkkareita niin pitkään ettei avokkaat varmaan enää mene jalkaan.

Meillä on suurin osa hankinnoista tehty. Vaatteita on saatu niin paljon, että lipastoon ei mahtuneet kuin 50-60-senttiset ja loput menivät pahvilaatikkoon komeroon. Kestovaippoja pitäisi vielä hankkia ja turvaistuin. Ammeeksi ostettiin joku halpismalli, joka oli tarjouksessa (siinä on kyllä jalat ja tyhjennystulppa pohjassa). Ei viitsinyt siihen oikein satsata, kun menee rahaa muutenkin ja sillä on lyhyt käyttöikä. Hoitopöytää ei varmaan osteta ollenkaan, kun olen monelta kuullut, että muutaman kk:n ikäiset eivät enää suostu sillä edes olemaan. Vaihdetaan varmaan sängyn päällä tms. Vauva laitetaan varmaan pinnasänkyyn nukkumaan suoraan.

Mitähän muita kysymyksiä.. no ainakin nimiasiat. Meillä on niinkuin muillakin ollut vaikeuksia:) Kun aina on se, että jos toinen tykkää jostain nimestä niin toinen tuntee jonkun sen nimisen kamalan ihmisen. Melkein ollaan kyllä päästy yhteisymmärrykseen ainakin toisista nimistä sekä pojalle että tytölle, kutsumanimet hieman hakusessa. Joka tapauksessa halutaan jotain perinnenimiä, ei nyt ehkä ihan tavallista mutta ei mitään sellaistakaan, että raukkaa kiusattaisiin koulussa. Suvussa on muutama tosi kiva.

Onneksi kaikilla alkaa olemaan olo parempi, toivotaan että Sireniakin pääsisi kohta lepäämään. Saikulle on tietty ikävä jäädä. Mutta jos kovin pahalta tuntuu, niin kyllä sillä tavalla varmaan kannattaa tehdä, että jaksaa paremmin. Mulla on ainakin tosi paljon parempi olo kuin pari viikkoa sitten, kun kitkutin vielä töissä.

Pärjäilkäähän!

Huomenta päivää!

Me ollaan koiran kanssa nautittu ja nukuttu pitkään. Nyt ollaan kyllä jo ehditty käymään lenkilläkin, ei sentään ihan näin pitkään uni maistunut.

Huomenna olisi taas neuvolakäynnin vuoro, mielenkiintoista nähdä kuinka tuo paino on kehittynyt. Itsellä on semmonen olo, että ei ole voinut nousta kovinkaan paljoa viime kerrasta. Olo on huomattavasti ""parempi"" kun viimeksi neuvolaan mennessä. Tarkoitan tällä sitä, että viimeksi kun meni niin olo oli kuin virtahevolla tai kun olisi syönyt itsensä täyteet possumunkkeja ja sitten hyppäisi vaa'alle, niin tietäähän sen mitä se näyttää. Nyt on tullut syötyä terveellisemmin ja liikuttua taas enemmän. Mikä on ihanaa, kun vielä pystyy liikkumaan. Paitsi, että eilen huomasin, että olisi parasta muistaa ottaa puhelin mukaan kun lähtee yksinään koiran kanssa lenkille.

Nyt pitäisi lähteä pyöräilemään kauppaan ja sitten laittaa puolukoita pakkaseen. Kirjastossakin voisi käydä katsomassa jotain mukavaa luettavaa.

Päivänjatkoja kaikille ja pitäkäähän huolta itsestänne ja masuasukista!
Myy (rv 29+3)

Hiessan, pitkästä aikaa! Meillä on ollut netti toimimattomana toista kuukautta, niin en oo päässy kirjottelemaan enkä lukemaan tänne teidän juttujanne.

Olen ollut kaksi kertaa viikon sairaslomalla kivuliaitten supistusten takia. Mut ne olivat onneks lyhkäsiä ym ja loppuivat muutamaan supistukseen. Itse säpsähdin viime supistuksia, kun ne ottivat niin kipeästi myös selkään. Menin sit lääkärille, toivomuksena että lääkäri tekisi sisätutukimuksen et eihän kohdunkaula ole alkanut aukeamaan. Mutta ei suostunut tekemään, kun ei ole ollut mitään vuotoa. Mut eipä ole nyt noin kuukauteen supistellut. Kävin sokerirasituksessakin ja arvot olivat onneksi loistavat!

Nyt alkaa vaan tämä tulevaisuus jännittämään. Mies tulee lokakuun alussa armeijasta ja samaan aikaan itselläni alkaa äitiysloma, niin samantien alkaa kova muutto operaatio. Kun asutaan tällä hetkellä rivitalossa, kolmen koiran kanssa ja romaanien piiritettävänä niin ei tahdo ikinä olla rauhallista! Niin nyt päästään onneksi omakotitaloon vuokralle. Ihana helpotus jo pelkkä ajatus, kun täällä en uskaltaisi laittaa lasta edes ulos nukkumaan yksin. Ja onhan se koirillekkin mukavampi. Kun en haluaisi edes ajatella et kasvattaisin lapseni täällä slummialueella.

Muutossa tuntuu olevan se hyvä puoli et en kerkiä edes ajattelemaan synnytysta tai sellasia, kun ajattelen vaan sitä muuttoa. En tietenkään pysty olemaan entisessä vedossa enään muutossa tai muutenkaan, mutta onhan siinä sitä verhojen laittamista ym pientä touhua. Mut nyt sit kuitenkin toivon vaan et kerkiäis saada kaikki kuntoon ennen vauvan tuloa. Mut ei sen ihmeempiä tänne päin.

Taitaa taas alkaa vauven joka iltaisen jalkapallotreenit!

T.Kuuhullu rv. 28+2

Sain eilen hoidettua lähes kaikki työasiat siihen pisteeseen, ettei tarvitse enää työpaikan verkkoon kirjautua muuta kuin sähköposteja lukemaan. Tänään olikin sitten pitkästä aikaa huomattavasti parempi olo. Kävelin yhteensä noin 4 km, mikä on merkittävän pitkä matka verrattuna esim. viime viikon 10 minuutin lenkkeihin.

Vauvalle pitäisi tehdä vielä paljon hankintoja. Useimmat tuntuvat saavan tutuilta paljon käytettyjä vaatteita. Mun tutuilla nuorimmat lapset ovat yli 3-vuotiaita ja vauvanvaatteista on hankkiuduttu eroon jo aikaa sitten.

Yritin tänään hankkia kunnollisia tukisukkahousuja, mutta en sitä vielä tehnyt, koska yli 70 euroa tuntuu kovalta hinnalta parin kuukauden käyttöä ajatellen. Aloitin aiheesta ihan erillisen ketjunkin.

On tää yhtä ähellystä.. siivoot sen 76neliötä niin menee kolme päivää.. tietysti ei pysty kerrallaan kun vähäsen kun loppuu kunto kesken ja iskee väsy. mutta silti.. no mihinkäs tässä kiirekkään on. laitoin juuri koneellisen vauvan vaatteita pyörimään.. taitaa mennä aikas monta koneellista ennenkun on kaikki pesty, enkä vielä edes pese kun alle 68cm. jotka on kaapissa odottamassa, muut odottaa vielä säkeissään/laatikoissaan.. pitäskö vielä silittääkin ne kaikki.. huh huh.. eipä ainakaan iske tekemisen puute näin lomapäivinä.. oon kyllä positiivisesti yllättynyt noista kelan jutuista meilläpäin oli toiminta erityisen nopeeta ja kuvittelin että saap olla käsiojossa miehen suuntaan kokoajan mutta eihän mulla tapahdu juuri minkäänlaista muutosta palkan ja kelan rahojen välillä. ihan samallalain ""tienaan"".. sopii mulle!
ja nyt lähdemmä kuorimaan perunoita että kerkiän ruoan laittaa ennen miehen kotiin tuloa! rv. taitaapi olla tasan 30! (hui, kun aika rientää)

Terveisiä neuvolasta. Taas tuli käytyä pissimässä purkkiin ja näyttäytymässä uudelle neuvolatätille. Oikein mukava ja asiallinen täti olikin. Kaikki asiat tuntuvait olevan jotakuinkin kohdallaan. Pissa puhdas, painoa tullut 150g/vko, mikä on aika paljon vähemmän kun viimeks käydessä... Hemoglobiiniä ei edes mitannut kun on ollut niin hyvä viimeksikin.

Paitsi, että lähetteen sain sokerirasitustestiin ens viikoksi, vaikka pissassa ei olekkaan ollut sokeria. OYS:n periaate on kuulemma se, että mikäli painoindeksi on 25 tai yli niin aina testiin. No, mulla oli just se 25. Täti vaan vähän kummasteli, miksei oulussa neuvolassa oo ennen muuttoa mitään puhuttu testiin menosta, varsinkin kun vauva on vielä kasvanut käyrien yläpuolella. Mites muilla oululaisilla, onko puhuttu mitään testistä? Sinne siis ens viikolla ja sitte seuraavalla viikolla äippäpolille kontrolliin.

Nimiasioistakin on ollut täällä puhetta. Meille on ollut alusta asti helpompi keksiä pojalle nimiä kuin tytölle ja jotenkin musta alusta asti tuntuikin siltä, että poika on tulossa. Ja niinhän se lääkärikin sitten ultrassa totesi. Nyt on pojalle nimi ollut valmiina jo pari viikkoa, saa kutsumanimen lisäksi kaksi muuta nimeä, jotka toinen tulee isän puolelta ja toinen mun isältäni, joka ei ehtinyt ensimmäistä lastenlastaan koskaan nähdä. Ja sukunimi tulee äidiltä, kun ei kerran naimisissa olla niin sitte ollaan äipän kanssa samannimisiä.

Täällä on nuo pienimmät vaatteet pestyinä, tosin en todellakaan jaksanut niitä silittää. Inhoan sitä hommaa ihan ylitse kaiken. Ei yleensä jaksa silittää kuin ne jotka on ihan pakko, esim. kauluspaidat.

Potkiiko teillä vauvat kipeästi? Mulla potkii tuonne oikealle puolelle kylkiluihin ja se käy tosi kipeää ajoittain. Tänään olis pystynyt varmaan ottamaan vauvan kantapäästä kiinni kun mujautti oikein kunnon potkun. Tuntuu, että maha on niin korkealla ettei istumaankaan pysty. Mutta onneks on muut vaivat edelleen pysyneet poissa.

Nyt pitäisi tsempata ja lähteä koiruuden kanssa lenkille ennen kuin tulee vesisade.
Myy

Hei!

Ei voi olla totta. Kirjoitin viestin ja se meni jonnekkin.
Otetaan uusiksi.

Myy: minäkin kävin sokerirasituksessa ja minun indeksini on suurempi kuin sinun. Onneksi kaikki oli ok. Miksi menet vielä ä-polille?

Nimistä: pojan ja tytön nimet tiedossa. Tosin tytön toinen nimi on hakusesssa.

Vaatteet: pesty tähän touhuun. Jotakin vielä olisi laitettavaa, mutta nyt en oikein jaksa. Minäkin inhoan silittämistä yli kaiken. No, nämä eka vaatteet silitin sievästi kaappiin, mutta enpä taida sen jälkeen silitellä. En ole pahemmin koskaan tehnyt ja hyvin lapseni ihot ovat kestäneet:)

Tänään aika väsy päivä. Ei jaksa tehdä mitään. Minulla tämä raskaus aika kesästä alkaen on ollut aika rankkaa kun elämässäni on tapahtunut kaikenlaista. Äidin kuolema heinäkuussa ja siitä sitten riidat alkoikin. Eilenkin taas sai sellaisen pommin kuulla, että... perunkirjoitus on parin viikon päästä. Jospa sitten asiat rauhoittuisi. Olenkin sanonut, että tämä lapsi on saanut kokea kovia, mutta jospa siitä tulisi sitäkin kovempi tyyppi kun on taistellut minun kanssa.
Onneksi mieheni on niin ihana ja on auttanut minua.

Vauva potkii minullakin tosi kovasti. Alussahan se oli sellainen möyrijä,mutta nyt potkut ovat tosi jytkyjä. Mahtaavaa nähdä kun tulee kunnon laaki. Tänään on rento päivä. Ei jaksa eikä oikeastaan pysty tekemään mitään. Pitää sitten levätä. Huomenna uusi päivä.

Onneksi yksikönvuokraaja voi hyvin ja ilmoittaa iloisesti olostaan.

Terve Vipe!

Pitää mennä kontrolliin tuon umpparihaavan takia, että kestää synnytyksen aikana kai. Ja koska silloin leikkauksen jälkeen huomasivat, että ""jätkä"" on vähän isompi mitä pitäis niin haluavat nähdä miten on kasvu jatkunut, saa nähdä odotetaanko jättiläistä vai ei.

Voimia perunkirjoitukseen, osaan kuvitella mitä joudut käymään lävitse. Isämme kuoli viime talvena ja kevät meni papereita ja muita pyöritellessä.

Myy

Terve Vipe!

Pitää mennä kontrolliin tuon umpparihaavan takia, että kestää synnytyksen aikana kai. Ja koska silloin leikkauksen jälkeen huomasivat, että ""jätkä"" on vähän isompi mitä pitäis niin haluavat nähdä miten on kasvu jatkunut, saa nähdä odotetaanko jättiläistä vai ei.

Voimia perunkirjoitukseen, osaan kuvitella mitä joudut käymään lävitse. Isämme kuoli viime talvena ja kevät meni papereita ja muita pyöritellessä.

Myy

Ja jälleen olen saikulla... En kohta kehtaa enää edes terveyskeskukseen soittaa kun ne jo alkaa tunnistaa;) Olin eilen sen jalan takia lääkärillä kun kipu vaan paheni. Kyllä mulla ennenkin on ollut suonenvedon takia pohje kipeenä mutta ei ikinä montaa päivää. No, lääkäri laittoi lähetteen verikokeisiin taas ja jalan ultrattavaks, epäili laskimotukosta. No onneksi sieltä ei mitään löytynyt, kaikki oli kunnossa. Olipahan vaan h-tinmoinen kramppi... Vieläkin sattuu kävellessä mutta nyt alkaa olla jo parempaan päin. Tämä ja huominen siis saikulla ja sitten olis ollut muutenkin pitkä vapaa, tiistaina seuraavan kerran töihin:) Saa huilata kunnolla.

Tänään olen pessyt vauvan vaatteita, vaikka ei niitä kauheesti olekaan, suurin osa mitä on kaveriltakin tullut niin ovat 70 cm ja niitä en vielä viitti edes pestä. Varmaan tarvii silittääkin ne (vaikka sitä hommaa inhoan) kun ei satu nyt olemaan mitään mietoa huuhteluainetta. Jäävät muuten niin karheiksi.

Huomenna sitten olis neuvola, jännittää paljonko on painoa tullut. Kotivaaka on sen verran vanha ja sellanen mekaaninen niin ei siitä niin tarkkaan selvää ota. Maha on ainakin kasvanut muutamassa viikossa ihan hirmusesti, taitaa olla vaavilla joku kasvuspurtti. Hirveesti muuten se potkii ja myllää, maha vaan tärisee ja välillä oikein tuntuu ilkeeltä kun kova muksaisu tulee.

Mutta nyt taidan mennä vielä päikkäreille, sii juu:)

Moi!
Täällä on ollut nimistä puhetta, meilläkin on ollut asia mietinnän alla mutta tuntuu ettei sitä voi varmasti päättää ennenkuin näkee sen vauvan. Ei tiedetä kumpi olisi tulossa, mutta äidillä on ollut vahvat tuntemukset alusta asti sen suhteen... aika näyttää sitten.

Varmuuden vuoksi ollaan mietitty tasapuolisesti nimiä. Tuntuu, että tytölle on paljon enemmän mieleisiä vaihtoehtoja kuin pojille. Molemmille on 2. tai 3. nimet valmiina, mutta se etunimi on vielä vaihdellut.

Mulla on ollut pari viimeistä viikkoa hirveät suklaa- ja jätskihimot. Apua! Joudun pakottamaan itseäni joka päivä etten söisi suklaata. Silti sortumisia on tullut... Jos tähän malliin jatkuu niin en uskalla mennä neuvolaan. Viimeksi oltiin yläkäyrällä sf-mitoissa ja lääkäri kyseli onko suvussa ollut diabetestä. Koska ei ole, niin eipä siitä sen enempää. Muuten painonnousu on ollut normaalin rajoissa.

Mulla on muuten maha ollut ihan koko raskauden ajan tosi alhaalla. Joku kysyikin töissä jo muutama viikko sitten, että onko se jo laskeutunut? Ai mitä laskeunut, siis lähtökuoppiinsako pää alaspäin...? Ei ainakaan neuvolan mukaan. Mä olen odottanut että nouseeko se vatsa tuohon rintojen alle vai miten tässä käy. Nyt ainakin se on kuin jalkapallo, pyöreä ja tuossa edessä. Ja kova polskiminen ja potkiminen tuntuu olevan käynnissä päivät pitkät. taitaakin olla tulossa oikein tosi kova menijä ;)

Krampeista, mä herään joskus yöllä siihen, että mua kramppaa pohkeesta ihan hirveästi. Se sattuu niin paljon että on pakko hypätä sängystä että saisi sen krampin pois. Aikaisemminkin olen kärsinyt suonenvedosta, mutta pienemmässä mittakaavassa.

Jaa mutta taidan jatkaa vielä töitä. Ihanaa lämmintä syksyistä päivää / iltaa kaikille marrasmasuille ja asukeille!

t. Sipuli 30+2

Hei Myy!

Minä kävin Oysissa elokuussa ja meidäkin vaavia isohkoksi ""moitittiin"". Seuraava käynti siellä marraskuun alussa. Vaavin koon ja painoindeksin takia kävin sokerirasituksessa ja se oli ihan ok.
Neuvolan sf-mitta on myös huipuilla, mutten oikein niihin perusta. Ultraus on sitten jo ihan toinen juttu. Mulla mitat ovat olleet aina huipuissaan, mutta ihen normaalikokoisia lapsia on tullut. En oikein jaksa siis perustaa noihin arvioihin...

Kiitos tsemppauksesta. Olen tänäänkin tosi väsy. Eilen huomasi että tämä kaikki tuntuu heti vatsassa ja supisiti koko ajan. Olen tässä miettinyt metodeja, että miten saan kaiken sen ""sotkun"" pois mielestäni.

No niin, neuvolassa on käyty. Painoa tullut alkuperäisestä n. 5 kg, Hb 115 joten rautaa nassuun ja sf-mitta 27 eli aikalailla siellä yläkäyrillä mennään. Reilun viikon päästä sit olis se ultra jossa katsotaan onko istukka siirtynyt vai ei. Ehkä sitten saa jonkun arvion vauvan koostakin... Vauva on kuulemma nyt aikalailla poikittain tuolla vattassa ja siltä se on itestäkin tuntunut.

En sitten saanut suutani auki kun nlan täti alkoi mulle niitä perhevalmennusaikoja antamaan, etten ole menossa. Jotenkin se niin topakasti siitä puhui etten saanut kunnolla suunvuoroa, oletti että on ihan itsestäänselvää että ollaan menossa. Sen pitää joku toinen nlan täti ja sen kautta kuulemma sitten pitäis varata se sairaalaan tutustuminen. Mites minä sen varaan jos en koko tätiäkään nää... Vaikka varmaan sille voi soittaakin sitten jossain vaiheessa. Ja tää valmennuskin on just sellaseen aikaan että sekä minä että mies ollaan töissä siihen aikaan vielä, joten hankalaa olis meidän sinne päästäkään vaikka oltaisikin menossa...

Tilasin muuten Hobby Hallista sellaset edulliset ABC Pramy yhdistelmävaunut, maksoi vaan 239,-. Vaikka jotkut sanoo ettei halvat vaunut kestä mitään mutta uskon että ne nyt sen kestää mitä meillä niitä käytetään. Eri asia jos asuttais kaupungin keskustassa jolloin tulis liikuttua kaupungilla vaunujen kanssa, mutta täältä asti melkein pitää lähteä autolla.

Eipä muuta tällä kertaa, hyviä vointeja:)

Sirenia 28+5

Ostakaa nyt hyvät ihmiset niitä tukisukkapolvisukkia, jos kärsitte suonenvedoista. Ohuemmat maksaa Anttilassa 5 euroa ja paksummat noin 10 euroa. Laadukkaampia kaipaava löytää niitä Instrumentariumista. Itse ajattelin, että en osta koko tukisukkahousuja ollenkaan vaan siinnittelen näillä polvisukkatukisukilla synnytykseen asti. Tukisukat myös ehkäisevät suonikohjujen syntymistä, joten suosittelen lämpimästi!

Säännöllinen magnesiumin syönti on myös itselläni auttanut kramppeihin. Suonta on vetänyt viitenä yönä, mutta nyt ei ole ollut vaivoja liki kahteen kuukauteen.

Mullakin hb laski 116, joten jouduin rautakuurille. Tabletteja en suostu syömään, mutta minulle suositeltiinkin hankkimaan apteekista Saksalaista yrttijuomaa, jota nyt nautiskelen raudan puuteeseen. Tableteista on aina mennyt maha sekaisin, mutta tämä yrttijuoma on onneksi masulle lempeämpää!

Sain vihdoinkin paperit kelaan, joten äitiyspakkauskin ehtinee saapua ennen synnytystä :)

Vointeja kaikille toivoopi Sopuli

Minua taas huolestuttaa, kun sf-mitat ovat vähän alalanttiin. Nyt 31+0 oli sf mitta 27, joka Sirenialla oli siis jo viikolla 28+5. Mutta kaipa se vauva sielä kunnossa on vaikka käyrän alarajoilla ollaankin. Tomerasti ainakin potkii ´ja sydänäänet on kuulemma vahvat.

Mites muilla, oletteko käyrän ala- vai ylärajoilla vai kultaisella keskitiellä? :)

Hei taas!

Joku kirjotteli, että masu on tosi alhaalla ja ihmiset luulelavt vauvan jo ""laskeutuneen"". Mullekin on moista ehdoteltu, koska maha on koko ajan olut alhaalla. Ei kai se tosin voi rintojen alla vielä ollakaan kun on pitkä selkä....muuten sf mitta olisi kai jotain ihan huimaa. Nyt mennään sen suhteen nätisti keskikäyrillä.

Tukisukkia olen myös minä käyttänyt. Ostin kahdet; toiset halvemmat 11eurolla Stockalta ja toiset kalliimmat 17eurolla Instrusta. Kyllä on selkeä ero -Instrun sukat on olleet paljon paremmat. Eli itse en suosittele noiden halvempien ostamista.

Vielä olisi viikko töitä ja sitten alkaa kauan kaivattu äitiysloma! ihanaa=) Pääsee nauttimaan vauvan odotuksesta täysin rinnoin. Toivottavsti vaavi vaan pysyy masussa vielä muutaman viikon, että ehtii saada kodin ja tavarat kuntoon ennen syntymää. Jotenkin vaan on sellainen olo, että voisi syntyä ennen aikojaan.

Onko teillä muilla muuten ollut joku alue ""häntäluun ja häpuluun"" välillä kipeä istuessa? Istun töissä satulatuolilla ja erityisesti sen jälkeen huomaan tuon alueen olevan kipeä. Arvelen liittyvän jotenkin paikkojen löystymiseen.

Mukavaa odotusta kaikille!

Ajattelinpa tässä nyt ihan ajankuluksi kirjoitella ja ettemme tipahda kovin kauas keskustelussa.

Viikonloppu on mennyt äkkiä, ja tuntuu että mitään ei ole kuitenkaan saanut tehtyä. Eilen yritettiin käydä hakemassa osia Ludian hyllyyn, vaan eipä juuri sitä tietenkään ollut. Kaksi viikkoa menee kun tilataan, en siis pääse laittamaan tavaroita hyllyyn ja järjestelemään.

Miehen kaveri tuli perjantaina yllätysyllätys vierailulle ja tarvitsi tietenkin yöpaikan. Eipä site oikein kehdannut sanoa että ei käy. Vaikka ehkä olisi tehnyt mieli, edellisellä viikolla kun oli myös yötä ja viime viikonloppuna miehen vanhemmat ja pikkusisko oli kylässä. Nyt tämä kaveri ja ens viikonloppuna pitää itse lähteä reissuun. Olisi mukava olla vaan kahdestaan. Mutta sen olen päättänyt, että kohta meille ei enää parana tulla ilmoittamatta. EN todellakaan halua sitten kun vauva on kotona, että pölähtää yövieraita ilmoittamatta.

Vauvalla kaikki tavallisesti. Potkii ja melskaa. Ei mitään uutta raportoitavaa. Sokerirasitustestiä odotellessa menee alkava viikko.

Terveisin, Myy rv 30+1 (jes...)

Huomenia kaikille!

Siivouksen lomassa aattelin pistäytyä myöskin sivuilla kuuntelemassa mitä muille kuuluu.

Minulla kaikki suht.koht hyvin. Vatsa on taas tullut kyllä kipeäksi ja en tosiaankaan tiedä mitä se on. Toisaalta se on supistusta, mutta toisaalta vatsakipua. Onko muilla tätä?
Tämän takiahhan jäin saikullekkin. Vauvalla on kai menossa hiljaisempi kausi, kun ei niin kamalasti molski kuin viime viikolla, mutta liikkuu kuitenkin. Toisaalta tuntuu, että se nyt on tippunut tuonne alas kun sen potkut ja liikkeet tuntuu alapäässä.

Huomenna onneksi neuvola.

Seksi ei kyllä mulla ainakaan oikein maistu. Miten muilla?
Jotenkin sitten säälittää mies rukka... Oonko ainut ko. linjalla kulkeva?

Huomenta!
Taas maanantai ja kamalan vaikeaa oli aamulla nousta. Työkaveri sanoi aamulla että etkö sä jo kohta jää pois. Niin-in, siltä mustakin tuntuu tällä hetkellä. Kyllä kai ne hommat hoituu ilman munkin panostusta.
Nukuin yön tosi huonosti. Heräsin keskellä yötä alavatsakipuun joka säteili reisiin asti. Onneksi se meni sitten loppujen lopuksi ohi ja aamulla oli vaan muuten vaan kurja olo.

Seksistä, silloin kun satumme miehen kanssa samaan aikaan olemaan kotona, niin nukahdamme ennen kuin mitä kummempaa ehtii tapahtumaan. Eli aika hiljaista on sillä rintamalla....

t. Sipuli1, 31+0

Yhteistyössä