*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - TOUKOKUUSSA vol2***

Moikka vaan kaikille.

Täälläkin kaikki hyvin ja pikkuinen potkii ja pyörii mahassa välillä mahottomasti.olotilakin on ollut hyvä mitä nyt nuha on tullut ja kävin tänään kysymässä omalääkäriltä että mitä nenä suihketta uskalla käyttää jotta saisin nukuttua ,sillä jo 3 yötä takana että unta on tullut max 1h joten voite uskoa että on väsy olotila ,kuhan saan pyykit kuivuun menen nukkuun.

meille sukulaiset tarjos sitteriään ja turvakaukaloa kun eivät tarvi enään aj molemmat ovat olleet yhellä lapsella ja hyvässä kunnossa.

Mut nyt huilaileen tai nukahdan koneelle.

heidiS23 + pikku pirpana rv 17+3
 
Taitaa olla tekemisen puutetta täälläpäin kun kameran kanssa täytyy leikkiä tämän tästä :whistle:...tässä ehtoo-pallo seisten ja istuen :D



Mua voi kyllä sitten 'kopauttaa' että lopeta ny jo toi kuvaaminen :whistle: ;) :saint: :D

Jennyli+nappula 16+1
 
vihdoinkin aikaa kirjoittaa (töissä, hih), lueskelemassa oon käyny melkein joka päivä! =)

masussa kaikki hyvin, liikkeitä en vieläkään tunne kunnolla, välillä tuntuu kuin joku siellä mönkisi tai välillä tuntuu töytäisy mut kunnolla en vielä tunne mitään.

kivoja masukuvia kaikilla, kiva etten oo ainut kellä alkaa olemaan jo hillitön pötsi... :whistle:

Toksoplasmoosista sen verta että meillä on kans kissoja ollut aina, eikä esikoisen raskausaikana otettu kokeita. pitää jutella ens neuvolakäynnillä pitäiskö se nyt ottaa kun sisäkissa muutaman kerran karannu ulos ja kerran kantoi kuolleen jäniksen ikkunasta sisälle :x

mut nyt pitää jatkaa töitä, voikaahan paksusti! :D

-Nunneliini&Papuli 15+4-
 
Juu, ei tsiisus.. onkohan lie allergiaoireita vai flunssa/yskä tulossa, mutta en voi nukkua... makuultaan ei onnistu, edes kolmen tyynyn ja kylkiasennon kera. istualtaan ei myöskään pysty, vaikka väsymys ois kova. Siis ei toi hengitys oikeen kulje, kyllä on ikävä astmalääkkeitä, jotka neuvolatätini kielsi kokonaan :( kielsi myös (jännä juttu) allergialääkkeet, nyt oon kyllä joutunut pakosta allergialääkkeen ottamaan, koska ei siis oikeasti henki kulje :/ siis PAKKO kysyy ens PE neuvolassa, etteikö tosissaan saa mitään allergialääkettä ottaa.. en kestä kyl koko kesää..

pikkuihra ja mörkö 14+5
 
Halaukset teille jotka joudutte kutinoiden ja allergioiden kanssa kärsimään :hug: Pakkohan sitä nyt joku lääke on raskausaikanakin oltava...eihän nyt ketään voi tukehduttaakaan!! :eek:

Mulla on vaan tää tavallinen flunssa joka kyllä tuntuu alkavan jo helpottaa...eikä toivottavasti enää kesällä iske, porttikielto tänne huusholliin!
Liitoskivutkin tuntuu taas helpottaneen (kopkop ), ainakin nyt aamusta on ihan normaali olotila.

Meillä lähtee pojat tänään hoitopaikan kevätretkelle =) Toivottavasti ei sada!! Minuu jännittää varmaan yhtä paljon kun poikiakin, tosin itse jännitän kuinka reissu menee ;)
Nyt valmistautumaan töihin. Huomena oliskin sitten vapaapäivä ja pääsen kampaajalle (on kyllä jo aikakin :whistle: ) =)



 
Pikkuihra Mulla oli esikoisen odotuksessa hirveät allergiaoireet ja kyllä mä sain listan allergialääkkeistä jotka on turvallisia raskausaikana. En kyllä enää muista mitä. Soitappa nvlaan tai mielummin suoraan lääkärille ( ei munkaan nvlatätsy uskaltanu mitään sanoa vaan lääkäriltä kysäisi ).

Mä oon allerginen kaikelle vihreälle ja karvaiselle :/ Meilkein ainakin. Kesät ja keväät on yhtä tuskaa...mutta raskaus/imetysaika on tuon esikoisen odotusta lukuunottamatta oireetonta aikaa. Ei tarvi käyttää mitään allergialääkkeitä :eek: On se ihmeellistä mitä kaikkea tämä raskaus saa aikaan. Anoppini ja oma äitini jolla on koiria ja kyläily on normaalisti yhtä tuskaa kun mulla on naama punainen ja aivastelen kuin rekkamies ja sen vierailun jälkeen on aina vielä 2 päivää nokka tukossa ja aivastuttaa...nyt kun olen raskaana, ei tule mitään oireita koirista vaikka tukkisin nokkani turkkiin kiinni =)

Täällä voidaan hienosti, vatsanympärys kovasti kasvaa ja on ihana tuntea jo pieniä töytäisyjä masussa :heart: Muutenkin kaikki asiat on kunnossa ja elämä on ihanaa =) :heart: Että tämä odotusaika on ihanaa :heart:

Kovasti odottelen rakenne-ultraa :heart:

Ihanaa päivää kaikille ihanille naisille. Voikaa hyvin :flower:

Aamukaste onnellisena rv 16
 
Huomenet täältä sairastuvalta. :wave: Niin se vaan mun kaamea kurkkukipuni kääntyi ihan rehellisen flunssan puolelle ja aamuyöstä oli taas sen verran tukalat oltavat, että suosiolla jäin kotiin loppuviikoksi. :snotty: Johan sitä tosiaan tulikin edellisen sairasloman jälkeen oltua töissä peräti kolme päivää... :whistle:

Jennyli, kuvaile vaan masuasi, niin minäkin omaani. ;) Laittakaa toki muutkin omia masujanne kehiin, niitä on kiva katsella! Musta ainakin on tosi hauskaa vähän vertaillakin, että miten tämä oma rantapallo kasvaa verrattuna yhden odottajiin. :heart: Ja kun nyt puheeksi tuli, tässä tuore poksumiskuva rv 15+0.


Eilen kuunneltiin taas miehen kanssa pienien sydänääniä ja on ne kyllä paljon voimistuneet. :heart: :heart: Dopplerin ääniä ei voi enää pitää kovin kovalla, kun kaverit monottavat anturia sen verran railakkaasti ainakin, jos iltaisin kuuntelee. Ovat myös nousseet alusta noin 5 cm. Liikkeiden tuntemista odotellessa on kiva saada jotain konkreettista pienistä.

Eikun takaisin sohvalle vaakatasoon ja tallennettujen leffojen maratoni käyntiin. :)


 
Mä en kehtaa omaa pötsiäni ainkaan kuvailla kun kauhee läskimakkara tossa roikkuu... :ashamed: Sitten kun sen vetää "pois tieltä" niin näkyy vauva masu :LOL: Vaikka ennen raskautta laihduinkin melkein 10kg niin toi läskimakkara jäi tohon alavatsalle...Liikkeitä sais alkaa enemmän tuntumaan,välillä jotain pientä tuntuu mutta eilenkin en oikein illallakaan tuntenut mitään möyrimistä.. :/

hannanmamma 14+5 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta:
ekat liikkeet bongattu toissailtana eli rv 16+1 :heart:

turvakaukaloista ja -istuimista sen verran vaan kommentoin, et mun luulon mukaan niitä ei kai myytäis jos ei olis turvallisia ;)

tt ja pömppis rv 16+3
No sen verran tuohon että turvallisempaa se toki on pitää mitä tahansa istuinta kuin pistää vauva ilman mitään auton penkille, mutta on niissä turvallisuuksissa huimia eroja kuitenkin =) Eli suosittelen vahvasti satsaamaan turvalliseen istuimeen koska esim. sivutörmäyssuojat ovat eri istuimissa ja kaukaloissa hyvinkin erilaatuisia.

Tuollahan on arvosteltuna (ainakin viime vuonna oli) myös puhallettava turvaistuin ja varmasti kaikki ymmärtävät että vaikka sillä on myyntilupa niin turvallisuuspuoli on aika heikkoa kunnon istuimeen verrattuna.. :D
 
Soittelen sinne neuvolaan kyl tossa soittoaikana.. Omasta lääkäristä kun ei mitään hajua, kertaakaan kun en ole joutunu käyttämään :$
Suihkussa uinuin tunnin verran, siellä kun kuuman veden valuessa edes henki jonku verran pihisi. Varmaan johtunee kyllä näistä allergioista, ja nyt vapaa päivänä voisi vielä tämän mökin puunata lattiasta kattoon, josko sekin auttais..
ja kun *myöntää häpeällisesti* olen vieläkin kamppaillut sen tupakan kanssa, ni eiköhän tää oo ihan vikatikki, nyt jäi sekin.. ei oo ees tehny mieli koko aamuna :)

http://s7v1.scene7.com/s7ondemand/zoom/flasht_zoom.jsp?company=Stockmann&sku=242737&config=fi_zoom_config&zoomheight=580&zoomwidth=510

Oiskohan nuo rattaat ihan hölmö ja kamala vaihtoehto, ois mun kukkarolle juuri sopivat :D kaveri vaan eilen haukku ne täysin lyttyyn puhelimessa, vaikkei sillä edes ole lapsia. Vai täytyykö oikeasti olla jotkut tyyliin emmaljungat hintaluokkaa 400?
Huuto.netistä kans katellu kaikkia kivoja juttuja, hinnat ei oo ollu suuria mutta paljons se sellanen matkahuollon kautta lähettäminen maksaa, ja miten se oikeen toimii koko systeemi?

Pesin äsken muuten yhen maton pyykkituvalla, ja voi tsiisus :D mies saa kyl luvan pestä loput...
 
W09
MOikka täältäkin..

Pitää vain pikaisesti kommentoida näin töistä niistä astmalääkkeiden käytöstä.

Mulle neuvolalääkäri sanoi ja oikein painotti, että astmalääkkeiden käyttöä PITÄÄ jatkaa normaalisti, ja mulla ainakin astman tilaa seurataan raskauden aikana useaan kertaan. Lääkäri sanoi, että pitää olla kokoajan "kunnossa" lääkitys, koska raskaudenaikana ei välttämättä itse tunne oireiden pahenemista, ja on erittäin tärkeää että lopussa astma on "hoidossa".

Mutta näin siis mulla, käytän jatkuvaa lääkitystä, ja varsinkin näin keväisin joudun siitepölyjen yms allergioiden takia nostamaan annosta ettei tule flunssaa -> poski/otsaontelontulehdusta -> keuhkoputkentulehdusta, joka mulle niin helposti tulee...

W09, tänään 16+6
 
Kävin tänään aamulla sokerirasituskokeessa. En kokenut sitä tälläkään kertaa ( tehty myös aikaisemmissa raskauksissa, tuloksissa ei mitään häikkää kuitenkaan) epämielyttäväksi. Litkun sain nopeasti ja helposti juotua. Istuminen ja odottaminen vain aika puuduttava touhua.
Omaan napaan ei mitään muuta.

Mukavaa ja aurinkoista päivää kaikille!!


Säde ja masuasukki 17+4
 
Pikkuihra nuo Carenat on kyllä tosi edulliset vaunut ja ihan hyvin tuollaisilla mun yksi tuttava lapsensa lykki ;) Ei nyt välttämättä tietenkään mitkään kaikista kevyimmät/näppärimmät mutta asiansa ajaa varmasti!
Kyllä mäkin noita aluksi mietin kun tosiaan maksaa alta 200e uutena mutta nyt kun löysin sellaset mitkä on PAKKO saada niin enää mun mieltä ei muuta mikään!! :whistle: :D

Ihunia masuja taas ootte laittaneet :heart:

Jennyli työn touhussa...muka! :saint:
 
Tervehdys pitkästä aikaa ja voima :hug: kaikille jotka sitä kaipaavat.
Käyn aina välillä lukemassa viestejä mutta en ole saanut itsestäni irti kirjoittaa mitään. Ihania masukuvia on ollu. Itse ei ole tullut otettua ku pari kuvaa. omat vatsamakkarat kun pullistelee et luulis raskauden olevan pitemmällä :ashamed:

ON Ultrassa ja veriseerumissa kävin 27.4. ja kaikki oli ok. Ihana oli saada se varmistus pienokaisesta ja nähdä liikkuvan reippaasti :) niskaturvotus oli 0,6mm ja kotiin tuli kirje seerumitulos että on normaali. Tiistaina oli neuvola ja eipä sielläkään ollut ihmeempää sanottavaa. Äänet kuului hienosti kun edelliskerralla sai etsiä melko kauan ennenkuin kuului. Hb oli 110 niin joudun alkaa obsidania syömään. Jännä että kun labrassa kävin viikkoa aiemmin niin hb oli 123. Painon nousua olen pelänny ihan älyttömästi ja yritän sit syödä sen mukaan kevyesti. Ihan alussa tuli n.4kg kun oli kilpirauhasarvot hieman hakusessa. lääkeannoksen suurentaminen auttoi siihen. Nyt 4vk aikana oli tullut vain +600g. Kyllä olin helpottunu ku vaa'alta nousin pois :whistle:
Allergia oireisiin antoi luvan käyttää Heinixiä, tulee tarpeen välillä kun yritän noita kukkapenkkejä saada siistiksi. Yksikin penkki oli niin täys heinää ja nokkosta ettei kukkia edes erottanu sieltä.

Esikoinen on suloinen välillä kun tulee juttelemaan vauvalle, kuopus ei silleen vielä taida ymmärtää että äitillä on masussa vauva. Kuopuksen 2v synttäreitä pitäisi alkaa suunnittelemaan. Kun löytäisi jostain Puuha-Peten Kisusta kakkumallia... Tykkää niin kovasti kissoista sekä Petestä.
Hyviä vointeja kaikille :wave:

Polkkis 16+4

jk. miten tänne oikeen liitetään kuva? Kun en ole aiemmin liittäny muuta ku profiilikuvan, sinne nyt laitoin ultrakuvan sitte =)
 
Voi nuita teidän masuja... :D
Olispa mullakin jo edes vähän,mutta ei....piilossa on jo pysyy...toistaseks ainakin. :)
Mulla kun on taaksepäin kallellaan oleva kohtu,niin mahan tulo kestää tovin.No,tulee aika jolloin se on vähän väliä edessä. =)
Vointi on ok ja mahdotom uskoa että edes on raskaana.Pienet liikkeet illalla muistuttaa että asukki siellä kasvaa. :heart:
Painoa ei ole tullut lisää kuin kilon verran.rakenneultra on 2 viikon päästä.Kovasti sitä odottelen. :)

Mukavaa viikonloppua kaikille,hyviä koulunpäättäjäisjuhlia juhliinmenijöille.
Mulla tiedossa uhdet Yo-juhlat,ja se lahjakin pitäisi vielä hankkia.
Omien tyttöjen koulujen kevätjuhlapuvuissa vielä mietintää. :whistle: kauheeta tää kevät,kun stressiä jostain vaatteista. ;)
Mutta,Lämmintä viikonloppua ja hyviä vointeja.

marihoi ja asukki 17+4
 
Voi kun te ootte ihanan hoikkia!

Itse en kehtaa vatsaani tänne lykätä :D Kohtu on eteenpäin kallellaan, joten selvästi jo näkyy, mutta kun on tuota ylipainoa ja paino noussut ja laskenut, niin ei kukaan kehtaa asiasta mitään sanoa. Taitaa siis mennä muiden makkaroiden piikkiin tämä odotusmasu. Vähän kyllä oon kade noista kiinteistä vauvamasuista ja vihainen itselleni, etten saanut painoa sittenkään pudotettua ennen odotusta, mutta näin tässä nyt mennään.

toksoplasmoosi Kannattaa tosiaan vasta-ainetesti pyytää, jos siltä tuntuu. Itseltäni ei tässä toisessa raskaudessa testiä otettu - terkkari ja minä itse pidimme sitä tarpeettomana. Uskon kuitenkin, että multatöissä hanskat suojaa, ruoan kanssa järkevä hygienia ja sisäkissojen kanssa riski on todella pieni. Itseasiassa jokin aika sitten oli lääkärin ja kissa-asiantuntijan juttu lehdessämme zonooseista (kissasta ihmisiin tarttuvista taudeista) ja siinäkin todettiin että riski saada tartunta kissasta on pieni, pienempi, kuin muista tautilähteistä. Eli kannattaa testata, mutta kannattaa myös välttää turhaa hysteriaa...

Liikkeitä tuntuu silloin tällöin. Luulen, että istukka on edessä, joten kumman selkeästi väliin tuntuu nuo liikkeet. Eilen illalla ihan nauratti nukkumaan mennessä, kun oli sellainen hyörinä käynnissä.
 
Pomelo: meillä nuo kissat on vapaita kulkemaan pitkin pihoja, ja saalistavat jatkuvasti..ja siis kakkivat ilmeisesti kasvimaalla :/ Eli meillä kuitenkin kissoista riskiä taitaa enemmän olla kuin sisäkissoista. No, kahdelta tänään on neuvola, pitää tädiltä kysyä mitä mieltä asiasta on :) en yleensä ole hysteerinen mistään, edes raskauden suhteen, mutta kun taustalla on jo kolme keskenmenoa ja yksi ennenaikainen synnytys, niin jotenkin tässä alkaa suojelemaan ja varomaan masuasukkia ihan eri tavalla..

Heinis ja pikkuinen 14+5 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emmama:
Tervehdys

Huomenna menen neuvolaan kuuntelemaan sydänäänet, vaikka täti aika nihkeä oli minua sinne ottamaan. Huolettaa vaan niin kovasti, että jos vatsassa ei olekaan enää eloa :( Ei näillä viikoilla liikkeitä kovasti vielä tarvitsisikaan olla, mutta kun välissä jo tuntui monta kertaa päivässä liikettä.

Emmama 17+2
mulla on ihan sama tilanne,jotenkin tuntuu että ne ois ihan täysin hiipuneet. Mut tosiaan varmaankin johtuu vaan kun kuitenkin viikkoja aika vähän vielä :/ mulla neuvola vasta 10päivä ja sit rakenne ultra 11päivä joten pari viikkoa pitäis vielä jaksaa odottaa!

Tänne ei mitään ihmeellistä,kasvukipuja on aika paljon ja maha alkaa olemaan jo aika iso :D

Niina ja napero 17+0
 
Heipä hei taas!

Onpas täällä allergista porukkaa :( Inhottava vuodenaika tämä kun nuhanenä vaivaa kaikkia :(
:hug:

Itselläni olo on aikas hyvä. Ei oikeastaan mitään kummempia raskauteen viittaavia vaivoja ole. Ainoastaan se, että jos touhuan paljon ja esim imuroin, niin alaselkää alkaa vihloa inhottavasti :( Minulla oli ensimmäisessä raskaudessa alussa sama ongelma, joten en tiedä johtuuko sitten siitä että kohtu painaa joohonkin vielä tässä vaiheessa :whistle:

Maha on pikkusen pömpöllään, lähinnä niin että näytän vain lihoneen :D
5.6. olisi seuraava neuvola ja jännittää kyllä kovasti painonnousu :eek: On tullut kyllä sen verran herkuteltua viime aikoina...

Olen todella itkuherkkä koko ajan. Kaikki asiat itkettää. Voi johtua osaksi siitä, että henkilökohtaiset asiat eivät ole niin hyvin kuin voisivat olla. Vaikea nauttia raskaudesta kun on niin paljon huolia :(

Olipas ihania masukuvia kaikilla :)

söpöjooseppi ja pikku salamatkustaja 15+2
 
Heinämassu82 Aivan! Toki kannattaa nuo vasta-aineet ottaa ja sulla on siihen tosi hyvät perustelut. Toivottavasti olet jo joskus tuon tokson sairastanut, niin ei tarvitse sitä enää miettiä ja ainakaan sen suhteen huolehtia. Ulkokissojen kanssa riski on toki suurempi ja meillä ei oo edes kasvimaata - vain pareveketomaatteja :D

Mä vaan törmäsin itse niin hurjiin ennakkoluuloihin edellisen odotuksen aikaan juuri kissojen suhteen - ne olisi pitänyt suunnilleen hävittää heti kun testistä tuli plussaa, että hankin jo silloin tietoa aika paljon. Ja jostain syystä moni oli sitä mieltä, että kissat vaanii makkarin oven takana, jotta pääsisivät hyökkäämään ja tukahduttamaan vauvan sänkyynsä...

Toki eläin on aina eläin, mutta meillä kissat toimi aika vaistonvaraisesti positiivisella tavalla ja kohtelivat vauvaa kuin omaa pentua. Supistusten alkaessa yksi kissoistamme nojasi minua olkapäihin ja painoi otsaansa otsaani ja hoiti, aivan kuin toisilleen läheiset kissat hoitavat toisiaan synnytyksen alkaessa ja vauvan itkiessä kissat tulivat naukumaan minulle, että hoida pentuasi, sillä on joku hätä. No, mutta meidän perhe onkin tällainen kissahullu :kieh: Ja siis makkariin kissat eivät päässeet ja siten eivät myöskään vauvan sänkyyn ja kissojen astiat on edelleen kodinhoitohuoneessa, jonne on kulku vain kissoilla (hakasen takana) ei lapsella ja lattiallekaan en vauvaa jättänyt ilman valvontaa kissojen kanssa...
 
Pomelo: tämä mamma on myös eläinhullu ihminen, ja varsinkin kissat on aina olleet lähellä sydäntä :D Mulla ei esikoisen kohdalla ollut omaa kissaa kotona, mutta vanhempien luona huomasi myös tuon, että KISSAT vahtivat (ja koira) sitä ettei vauva vaan itke :LOL: tulivat heti paikalla ilmoittamaan vaativalla naukumisella että "ala mennä jo" :D meidän kissat on lapsiin tottuneet, eikä niitä kiinnosta nuo nykyisetkään tenavat eikä heidän sänkynsä..Puskevat vaan poikia jos tielle sattuvat :)
 
söpöjooseppi Täällä kanssa yksi itkuherkkä tapaus :wave: Eilen oli pojan päiväkodin kevätjuhla, eikä siellä edes ollut muuta ohjelmaa kun lastenbändi soittamassa, mutta minä olin tippa linssissä koko juhlan. Mulla ei tarvi olla mitään järkevää syytä kun itku tulee, jotkut mainoksetkin saa sen aikaseks :LOL:

niina22 ja Emmama Mua huolettaa kanssa kun liikkeitä ei paljon tunnu. Sillon tällön jotain hipasuja, mutta en oo varma onko ne oikeesti liikkeitä vai jotain muuta. Esikoinen oli aikoinaan tosi kova liikkumaan ja liikkeet tunsin jo viikolla 16. En ikinä joutunut laskemaan liikkeitä, välillä jopa toivoi, että rauhottuisi vähän siellä masussa. Toivottavasti tää uus tulokas on vaan rauhallisempi tapaus ja sen takia liikkeitä ei paljon tunnu.

Rutistus kaikille allergioista kärsiville :hug:

Liina ja ötö 16+2
 

Yhteistyössä