*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - TOUKOKUUSSA vol2***

Heinämassu82 ja Pomelo Meillä myös kissoja ja koira. Ekan raskauden aikana tosi monet kysyivät minne meinataan eläimet antaa kun vauva tulee :headwall: Ei pysty ymmärtämään ihmisten ajatusmaailmaa jos eläimistä pitäs luopua vauvan takia. Meillä ainakin koira on koulutettu ja tietää paikkansa laumassa. Mitään ongelmia eläinten ja vauvan/lapsen kanssa ei oo ollut. Päinvastoin ne on meilläkin tullut mua heti muistuttaan kun vauva on alkanut itkeen tms. Ja kovasti tykkää koira pitää päätä masun päällä nyt kun on raskaana ja kissa on koko ajan tunkemassa syliin :D
 
söpöjooseppi ja Liina, täällä kanssa yksi itkuherkkä tapaus. Ja tätä on siis jatkunut ihan alkuraskaudesta asti. Itken ihan ilman syytä ja aina, jos joku tv-ohjelma tms. koskettaa jotenkin. Sairaala-sarjaa (ja varsinkaan synnytyksiä ) en ole voinut katsella enää kuukausiin itkemättä. Viime sunnuntaina kummitytön ristiäisissä toinen kummitäti oli taas ainoa, joka koko juhlissa vetisteli... :whistle:

Meillä myös ainakin vanhempi koira vaistoaa jotain tästä raskaudesta. On selvästi "vahtinut" minua alkuraskaudesta asti. Toivottavasti ei sitten aikanaan suhtaudu vauvoihin samalla tavalla... Tämä kyseinen koira on tullut meille aikuisiällä ja edellisessä perheessä on pitänyt tossun alla perheen teini-ikäistä poikaa. :eek: Meillä on kyllä tehty selväksi, mikä on koiran paikka verrattuna ihmisiin. Silti mua vähän mietityttää koiran reagointi. Sillä selvää on, että koira lähtee, mikäli ei osaa lapsiin suhtautua...

pikkuihralle piti vielä kommentoimani, ettei noi vaunut ole mielestäni ollenkaan hölmöt. Jos ne itsestä hyvältä tuntuu ja, mikä parasta, sopii hyvin kukkarolle. :)
 
Liina- Joo, se on aivan kamalaa kun alkaa itkettää ihan typeristä asioista! Eilen oli ihan pala kurkussa kun kävin yksin kaupassa ja näin siellä poikani ikäisiä lapsia. Tuli niin kauhea ikävä omaa poikaa että meinasin alkaa itekä :D Tv:tä on tosi hankala katsoa kun jopa Kauniit ja Rohkeat itkettää!

En ollut kyllä ollenkaan näin herkkä kun odotin esikoista :D Oliskohan tyttö matkassa kun äiti käyttäytyy näin dramaattisesti :D

söpöjooseppi ja salamatkustaja 15+2
 
Pikkuihra Joillakin tuntuu noissa vaunuissa vaan hintalappu kiinnostaa eli jos on halvat niin tottakai ne on huonot :/ Meillä oli esikoisella alle 200 euron Haberkorn yhdistelmät ja sen puoli vuotta kun ne oli käytössä, toimivat loistavasti. Olivat sitäpaitsi paljon kevyemmät ja ketterämmät kuin siskon lähes tonnin Emmaljungat. Puolivuotiaana siirryttiin sitten pienempiin kuomurattaisiin joissa saa selkänojan makuuasentoon. Marraskuussa aiotaan ottaa taas nuo "halpisvaunut" käyttöön ja käyttää niitä sinne kevääseen saakka, jolloin otetaan taas kevyemmät esiin. Osta siis ihmeessä halvemmat jos siltä tuntuu. Olen monella noita Carenoita nähnyt ja ihan näpsäköiltä näyttävät. Tietty kannattaa liikkeessä käydä vähän renkaita potkimassa, en tuntemattomia vaunuja lähtisi postimyynnin kautta tilaamaan näkemättä kun voihan tosi kalliitkin vaunut olla itselle sopimattomat.

 
Heinämassu82 & Liina- Esikoinen oli meillä koliikkivauva, joten oli siinä välillä äidin ja iskän hermot hippasen kireällä, kun vauva huusi ja kissat naukui kuorossa vieressä :D Sellainen hauska ongelma meillä oli, että meille odotusaikana tullut kissanpentu oli kateellinen, kun imetin. Ihmeteltiin pitkään, että kuka käy vääntämässä kakat eteisen lattialle, kunnes tajuttiin, että Roope-kissa ryntäs aina mun syliin, kun aloin imettää ja mä nostin sen alas, jolloin se marssi eteiseen osoittamaan haisevan vastalauseen... Piti sitten miehen silitellä tuota kateellista "esikoista" kun mä imetin. Meillä myös lapsi ja kissat on niin tottuneita toisiinsa, että elo sujuu ilman kummempia kommervenkkejä. Välillä täytyy tosin poikaa muistuttaa, että hän ei ole kissa eikä saa hyppiä hyllyjen päällä tms. Ja joskus on joutunut jäähylle, kun on kohdellut kissoja kovakouraisesti, tosin ei kissat siitäkään ole itse millänsäkään.
 
Neuvolassa kaikki ok!

Hb oli jonkin verran laskenut, ja rautakuurin joudun aloittamaan. Pieni oli paikallaan, ja syke 150 :heart: Taisi olla unet menossa kun ei karkuun lähtenyt.

Painoa oli tullut kaksi kiloa viime kerrasta :ashamed: onneks lähtöpaino oli sen verran alhanen että on vähän varaa noustakkin :D
 
Tänää sain tietää sokerirasitustestin tulokset ja yksi oli ylirajojen ja sen takii pitää mennä joku päivä yheksi päiväksi makoilee tyksiin,ei kyllä yhtään huvittas.

Yksi päivä joku vieras nainen tulee sanoo mulle että onpas sulla masu kasvanu ja rupee vaa taputtelee sitä ilman mun lupaa.



 
Alkuperäinen kirjoittaja W09:
MOikka täältäkin..

Pitää vain pikaisesti kommentoida näin töistä niistä astmalääkkeiden käytöstä.

Mulle neuvolalääkäri sanoi ja oikein painotti, että astmalääkkeiden käyttöä PITÄÄ jatkaa normaalisti, ja mulla ainakin astman tilaa seurataan raskauden aikana useaan kertaan. Lääkäri sanoi, että pitää olla kokoajan "kunnossa" lääkitys, koska raskaudenaikana ei välttämättä itse tunne oireiden pahenemista, ja on erittäin tärkeää että lopussa astma on "hoidossa".

Mutta näin siis mulla, käytän jatkuvaa lääkitystä, ja varsinkin näin keväisin joudun siitepölyjen yms allergioiden takia nostamaan annosta ettei tule flunssaa -> poski/otsaontelontulehdusta -> keuhkoputkentulehdusta, joka mulle niin helposti tulee...

W09, tänään 16+6

mullakin on astma mutta lievänä ja kerran jo olen saanut keuhkokuumeen kun unohdin ottaa lääkkeitäni koska olin oireeton ilmankin ja nyt kun vuosi sitten juttelin lääkärin kanssa niin hän anto luvan olla ilman lääkkeitä jos pärjään kuhan lupaan kuljettaa lääkkeitä mukanani jos tarve tulee varsinkin varalääkettä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja taaperotx4:
Tänää sain tietää sokerirasitustestin tulokset ja yksi oli ylirajojen ja sen takii pitää mennä joku päivä yheksi päiväksi makoilee tyksiin,ei kyllä yhtään huvittas.
mulla oli kakkosesta paasto just rajalla mutta olin silti diabetes ruokavaliolla ja arvot olivat hyvä ,paitsi jos ruokailujen väli oli pitkä niin arvot nousi ja kun taas söin niin laski normaaliin joten vähän erilailla kun normaalisti pitäisi mennä.
 
Mä olin kanssa eilen sokerirasituksessa. Ihan rutiinilla meni tuo, litku oli ihan juotavaa ja meni alas helposti. Istuminen rassasi, varsinkin kun mukaan piti ottaa tuo meidän 3v ja 6v. Niillä meinas aika käydä pitkäksi. Totta kai miehellä piti olla just samaan aikaan fysioterapeutti :/

Niin ja tulokset. Sain tänään ja oli kyllä melkoinen yllätys...Meinaa kaikki tulokset olivat ok =) Kolmessa vipassa raskaudessa keskimmäinen arvo oli se, josta napsahti. Nyt nuo arvot olivat 5.2-8.1-5.6. Eli tuo keskimmäinen oli ihan loistava suorastaan.

No, nyt mä jäin sitten miettimään, että missä vika, kun ei kerta olekaan mitään vikaa :kieh:
Kummallinen tämä ihmismieli...
Mutta tässä vaiheessa, kun etominen alkaa helpottamaan, liikkeitä tuntuu vain harvakseltaan eikä edes joka päivä, niin tulee välillä tunne, että onko raskaana ensinkään.. :whistle: Ja kun sokeiarvot oli ok, miettii, että onko masussa kaikki nyt kunnossa. Eikä olekin hyvä tämä meikäläisen logiikka?! :attn:

Mutta tuo, että nuo arvot oli nyt ok, tarkoittaa väkisinkin sitä, että joudun ennen 30rv uudestaan rasitukseen. Viimeksi, kun näillä viikoilla nuo arvot heitti, riitti yksi rasitus, kun omat mittaukset oli hyvät läpi koko raskauden.

Mutta eipä täällä muuta.

-Fiona ja masu rv 14-
 
Terveisiä pitkästä aikaa :wave:

Tänään poksuu viikot 16 ja sen kunniaksi neuvolakäynti. Tällä hetkellä vointi on kaikin puolin hyvä alun pahoinvoinnin ja väsymyksen ohituttua. Voi sanoa että tämä nyt on varmaan sitä idyllistä onnellista odotusta. Maha kasvaa ja sitä on aika vaikea enää piilotella. Vanhoihin vaatteisiin mahtumiseta ei toivoakaan. Tilasin netistä Espritin äitiyskuteita, pitäisi pian tulla. Toivottavasti on sopivia. Mistään kaupoista ei täällä päin tunnu oikeen äitiysvaatteita löytyvän. Olis hienoa saada taas vaikka farkut jalkaan.

Neuvolassa kaikki hyvin:
Poikasen syke 144/min
Verenpaine 120/79
Paino melkein + 3 kg 8 viikossa (argh!)
Hb 141
Pissa ok
Nt-veriseulan tarkka riskiluku 1:4400

Liikkeitä en vielä voi sanoa tuntevani, jotain möyrynää välillä alamahalla, mutta voi olla mitä lie ilmavaivaakin...

Ostettiin käytetyt vaunut, 2005 harmaapilkulliset Gessleinit. Oikein hienot mun mielestä. Pesin just kangasosat koneessa ja on oikeastaan kuin uudet. Hintaa tuli 165 erkkiä. Vaihtoehtona mietittiin Gessleinin M3-vaunuja Saksasta babyonlineshopista. Siellä tietyt värit tarjouksessa alta 400, joten ei nyt hirveen kalliiksi olisi sieltäkään tullut.

Tsempit ja jaksut muille odottajille, erityisesti syystä tai toisesta sitä nyt tarvitseville.

Lispu ja Poikanen 16+0
 
Emmama: kävitkös siellä neuvolassa kuuntelemassa?

Mua rupes nyt ahdistaa ihan oikeesti,en saa vieläkään liikkeitä tuntumaan ja töissä nousi kova kuume :/ mä meen kyllä oman mielenrauhan vuoksi huomenna neuvolaan myös kuunteleen niitä.. voihan olla että vaan nyt pelkään ihan turhaa mutta toi kuume mua epäilyttää..

huomenna selviää! toivokaa parasta

niina & napero 17+0
 
Se olis vapaapäivä tänään

Ja pyhitän tän päivän vain ja ainoastaan itselleni :D
Tunnin päästä kampaajalle ja siitä kaupungille...mukaan pitäis tarttua ainakin isommat rintaliivit, vanhat alkaa siihen malliin ahistaa! Sikäli sattui hyvä säkä että mun vakkari liiviliikkeessä on 50% alennus kaikista liiveistä ja bikineistä =)



 
Huomenet! :wave:

heiniksen ja lispun neuvolakuulumisista :hug: . Mun hb:n lasku on ollut melkoista ja tällä tahdilla saan aloittaa raudan myös pian. Eikä se lähtötaso ollutkaan kuin se 157. :whistle:

taaperot, fiona ja muut, mulla on sokerirasitus ensi viikolla. Odotan jo kauhulla sitä litkua, mun kun on muutenkin aamuisin saatava jotain suolaista suuhuni, makea ei uppoa sitten millään. :p Saako sieltä tosiaan tulokset jo seuraavana päivänä?

Jennylille ihanaa vapaapäivää, hemmottelehan itseäsi oikein kunnolla! :flower:

Ja niinan sydänäänikuulumisia odotellaan! :wave:

Täällä ollaan edelleen siis flunssan kourissa ja sairaspäivää viettelen kotona. Jos sentään kaupassa lähtisi käymään, ettei tarvitse miehen sitten töiden jälkeen mennä ruuhkiin. Kauheesti tekisi mieli mennä myös kiertelemään kirpputoreille hypistelemään vauvanvaatteita... :whistle:


 
sokerirasitus Mulla on sokerirasitus (yritys numero 2) ensi tiistaina, joten kaikki peukut pystyyn, että onnistuu. Ostin itse apteekista colan makuisen ja hiilihapotetun Glucodyn nesteen ja toivottavasti menee paremmin alas, kuin pelkkä vesi glukoosi -litku, jota Huslabeissa on tarjolla. Sitä en ymmärrä miten kukaan saa alas ja en taida olla ainut oksentelija, koska hoitaja otti valmiiksi oksennuspussin esille :x Glucodyn maksoi 7 ? ja tarvitsin erikseen vielä laboratoriosta luvan, että saan rasituksen tehdä sillä. Meidän lähilabrassa ei saanut, mutta onneksi löytyi sitten toinen, jossa antoivat luvan. Hauskinta on, kun lähilabran hoitaja väitti että tuo Glucodyn ei olisi "pätevä" sokerirasituksen tekemiseen, mutta esim. yksityisissä sairaaloissa se on pelkästään käytössä ja monissa "pohjoisen suomen" terveyskeskusten laboratorioissa. Eli täällä siis säästetään siitäkin...
 
joka päivä käyn kyllä taustalla kaikki tedän jutut lukemassa ja oon hengessä mukana,mutta töissä on niin raskasta ettei jaksa sitten ruveta mitää rustaamaan.tänäänkin on 12-21.15 töitä..huh huh!

niina toivottavasti sydänäänet kuuluu( tuun vielä illalla kurkkimaan ootkos käynyt neuvolaterkut kertomassa)
omaan napaan ei erikoista..hirmusti odotan jo liikkeiden tuntemista..jossain vaiheessa luulin jo että tuntuu,mutta mitä lie oli,toivottavasti kaikki on vain hyvin,ensi viikolla on keskiviikkona neuvola :D
rv 15+5
 
olivia83 pitänee käydä sitten tuossa kesäloman aikana hki hobbarissa niitä renkaita "potkimassa" :D jaa muutenki vähän testailemassa..

Huoh, kyllä taas harmittaa.. palkka tuli ja palkka melkeen meni :D vielä haluisin parvekkeelle kaikkea kivaa ostella jne.. pesukone sitten ens palkasta (kesälomarahoja odotellessa :p )
Apteekista kävin vihdoin ja viimein ne kaikki vitamiinit ja kalsiumlisät, paracetamoolit ostamassa.. hujahti sinnekin vähän vajaa 50? (koiran punkkipantakin kyllä oli siinä osasyyllisenä) sitten hirmusesti tekis SU mieli lähtee kirpparille pyörii ja hypistelemään ja ehkä myöskin ostelemaan kivoja vauvajuttuja :D jos vähän ja pikkuhiljaa.. Onko muut ostaneet vielä mitään vauvajuttuja?

Omassa olossa ei mitään sanottavaa, väsymystä vain hiukan ja hiukan myös iltakutinaa.. Ja noi rinnat, siis miten voi ollakkaan niin herkät :| Plussana kylläkin, minä elämäni A-kuppi olen saanut ostaa jo C-kupin liivit :LOL:

pikkuihra ja mörkö 14+6 (jee, huomenna poksuu :D tuun tänne sit poksuilee)

Mistäs mie muuten sellasen doplerin voisin tilailla, ja paljon arviolta kustantaa ja vielä toimitusaika mikä ollut teillä, joilla sellanen on :)
 
:wave:

kävin neuvolassa ja terkkari etsi ääniä 10minuuttia,kyllä kerkesi tulemaan jo mulle poru kurkkuun mutta juuri kun terkkari sanoi että hakee ultralaitteen ja katsoo sillä niin löytyi äänet.. :heart: huh,kylläpä oli helpotus!!

Aluksi terkkari paineli mahaa joka oli todella arka,olin jo siinä vaiheessa varma että no niin,selvä peli :/

käski vaan olla rauhassa koko vkl ja levätä,koska kuumetta on todella paljon vieläkin :/

mutta ne pienet äänet kuului kuitenkin ja se on tärkeintä,nyt paremmin mielin rakenne ultraan 11.6 :heart:

palaan illalla paremmin ja kirjoittelen jotakin muuta kuin omaa napaa :ashamed:
 
niina, ihanaa, että äänet löytyi! :heart:

pikkuihra, meillä doppleri (angel sounds) tilattiin ebaysta, maksoi jotain päälle kakskymppiä postikuluineen ja tuli Hong Kongista (?) parissa viikossa. Näin hyvin sitä muistaa, vaikkei tilaamisesta nyt niin montaa kuukauttakaan ole... Mahtaisiko thor muistaa tarkemmin? Laite on ollut kyllä jokaikisen euron väärtti. :)
Niin ja noista osteluista. Tänään taas eksyin kauppareissulla pyörimään paikalliselle kirpparille ja niin vaan yksi body tarttui matkaan. On niitä jo pari ennestään tuolla kaapissa odottamassa. :ashamed: Meillä kyllä mennään sillä mentaliteetilla, että ostellaan tässä pikkuhiljaa. Muuten koittaa konkurssi syksyllä...
 
Heissulivei ja 15 VKO POKS :)

Me palailtiin juuri Kreetalta ihanasta kuumuudesta :) Jännä, kuinka viikossa on kasvit kasvanu ihan järjettömästi, ja pihanurmikkokin kamala viidakko jo! Se on KESÄ nyt!

Harmi, etten ole yhtään perillä mitä täällä on kirjoteltu mun poissaollessa, ja tekstiä on ainakin tullut niin monta sivua, että tuskin kaikkea kerkeää läpi käymään, kun uuttakin tulee kokoajan :)

Näkyykö teillä muilla jo masu selvästi? Mä kokoajan pähkäilen, että olenko vaan lihonu, vai voiko se muka nyt jo alkaa näkyä...(eka lapsi...)...?

Ei muutakun ihanaa viikonloppua kaikille :)

AINIIN! Semmosta mun piti vieläkysyä, että onko kaikilla ollut siis tässä vaiheessa jo neuvolasta annettu lääkäriaika? Siis kun olen lukenut, että monelle on tehty sisätutkimuskin? Mulle ei ainakaan sellaista ole tehty...??? Neuvolassa vaan otettu nyt 2 kertaa verenpaine ja punnittu...ja juteltu niitä näitä....ei muuta??! Onko tää ihan normaali käytäntö...


Annsku ja pikkunen 15+0 :heart:
 

Yhteistyössä