*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - TOUKOKUUSSA vol2***

Sain allergialääkkeet kutinaan, yhden kokeen tulokset oli vielä tulematta, joten niitä odotellessa, nyt tosin kutinakin on helpottanut... yleensä se menee niin, että oireet häviää, kun lääkäriin pääsee, ja hyvä niin, jos pysyiskin poissa.

Kuiskaten 14+3
 
Miina5 ja Schnappy79, mäkään en ole tuntenut mitään liikkeitä. Kumpua on jonkin verran, muttei kyllä verrattavissa noihin muutamiin kuviin, mitä tänne on laitettu. Välillä tuntuu, että pitäisi jotenkin itse nähdä se kasvu ja sitten, kun ei huomaan joka päivä jotain muutosta, niin iskee "paniikki"! Tiedän kyllä järjen tasolla, ettei voi itse oman vatsan kasvua samoin huomata kuin joku ulkopuolinen, joka näkee sen ehkä kerran kuussa, mutta silti sitä haluaisi huomata sen kasvun joka päivä! :ashamed:


 
Mahassa käy päivä päivältä kovempi vilske. Ja maha sen kuin kasvaa, alkaa olla jo melkoinen =) Sen se teettää kun 4 lasta 5 vuodessa niin paikat on jo valmiiksi löystyneet. Uskaltaudun itsekin laittamaan mahasta kuvaa joka on tänään otettu.



Säde ja masuasukki 17+2
 
Vieläkös tänne mahtuu joukkoon? :)

Olen vähän mattimyöhäinen, kun sain vasta 3 viikkoa sitten selville että olen raskaana :D
Noloa edes myöntää, mutta minulla on jo vuoden ikäinen poika, eli kakkosta odottelen :)
Noloa siis siksi, etten ole aiemmin tajunnut olevani raskaana, vaikka olen jo kerran tämän ihanuuden kokenut :p

Laskettu aika on 17.11.

söpöjooseppi ja pikku salamatkustaja 15+0 (kait..)
:heart:
 
Voihan häpyluu!!! :kieh:
Jostais syystä tuo alkoi vihoittelemaan eilen illalla vaikka normaali päivä takana ja ilta meni tietysti ihan hissuksiin!
Eipä edes yön aikana poistunut vaan edelleen kävely ON vaikeeta kun astuminen SATTUU niin kovasti :eek: :/ Samalla tuntuu että koko alapäätä särkee :whistle:
Huhhei...kun nyt ei vaan mitään vaarallista olis!!

Muuten meneekin hyvin ja pikku-murunen oli eilen oikein aktiivisella päällä masussa :heart:



 
mere79 Mäkin kyselen lapsiltani jatkuvasti, että onko mun maha kasvanut ..ja jos vastaus on joo...niin naama on kuin Naanatalin aurinko :D (siis mun aikaisemmat lapset on jo 19 ja 16...he kylläkin taitavat olla jo ko. kysymykseen suht kypsiä :) ) Mittaan vielä omaksi ilokseni aina välillä vatsanympäryksen ja kirjaan ylös...kiva katsoa, kun senttejä tulee =)


söpöjooseppi Tervetuloa joukkoon :wave:






 
Tietääkö kukaan onko rauhaskuumeella eli mononukleoosilla jotain haitallisia vaikutuksia sikiöön? Tyttärelläni on juuri ollut se ja taitaa olla hypännyt nyt minuun. Kaulan rauhaset ovat kipeät, päätä särkee ja voimat ovat totaalisesti poissa. Kehon lämpötila on laskenut tuonne 35,8 tienoille...tämä on mulla nykyään tyypillistä kun tulen kipeeksi...toisilla kuume nousee...mulla laskee...mutta mulla on silti kuumeinen olotila. Mitien juuri, pitäiskö lähteä työterveyteen hakemaan sairaslomaa. Eilen nukuin suoraan töiden jälkeen aamuun asti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Zera:
Korttieni mukaan odottamasi vauva on poika ja syntyy 30.10.2009. Enempää lapsia en sinulle näe.

Terv. Madam MAmma

Tuossa ennustus minulle:)))

Ja tänän tuli toinen ennustus Ennustaja Elliltä =)

Sinulle syntyy tyttö 19.10.2009.

T. EE

Ei oikeen mene saman suuntaisesti nuo ennustukset :D


 
Onko kenelläkään tietoa, onko HISTEC allergialääke turvallinen raskaana ollessa? Omalääkäri määräsi näitä jalkojen kutinaan, ja se auttoikin, mutta nyt jäi mietityttämään, kun netistä luin, ettei suositella raskaana... lisäksi aiheuttaa uneliaisuutta... ilmankos meinaa silmät lupsua kiinni ihan väkisin |O

Kuiskaten 14+4
 
Ostin huutonetistä tuon Graco Autobaby :n. Kuvia istuimesta:http://s85.photobucket.com/albums/k66/Tilli_2006/Turvakaukalo/

Mutta en tiedä sen vuosimallia.

Istuin vaikuttaa muuten hyvältä, mutta on painava. Olen varannut lastentarvikeliikkeestä toisen istuimen ( Espritin), joka taas on erittäin kevyt...mutta nyt mietin sen turvallisuutta. Sitä ei edes mainittu testilistoissa.
 
Moi moi Zera :wave: Tulin keskeyttään sun yksinpuhelut *hih* Tosin pikasesti vaan, pitäs mennä syömään.

Munkin täytyy ostaa turvaistuin, joten kiitti tosta testilinkistä!

Rauhaskuumeen haitoista raskaudelle ei oo mitään tietoa, mutta itse soittasin neuvolaan ja varmistasin sieltä. Eiks se voi olla aika pahakin tauti. Muistelen, että mut olis joskus nuorena otettu sairaalaan tarkkailuun sen takia kun nousi niin kova kuume, joka vaan jatku ja jatku, mutta en suostunut meneen.

Komeita masukuvia täällä :heart: Mun täytyy nyt ryhdistäytyä ja nappasta omastakin pötsistä kuva. Edellisessä raskaudessa ainoat masukuvat on ihan sieltä lopusta (no, jotain satunnaisotoksia on niitten lisäksi, mutta ne ei oo varsinaisesti masusta otettuja).

Liina ja ötö 16+1
 
Moikka taas!

En oo taas vähään aikaa jaksanu kirjotella.... Lukenu oon kyl. Mä pidän Zera sulle peukkuja että saat hyviä uutisia punktiosta!

(.) Nyt on taas iskeny hirvee väsymys ja ruokahaluttomuus, lämmin ruoka ei mee millään alas, eikä maistu ees hyvältä. Haluun kunnon ruokahalun takas! Nukkua pitää vähintään 9 tuntia yössä, muuten oon ihan zombie. Kävin vaassa, ja näköjään oon vähän laihtunu lähtöpainosta... Täytyy vaan yrittää syödä enemmän, nythän pitäis jo alkaa lihomaan!

Muita oireita on ollu tosi oudot unet. Jotku on tosi väkivaltasia ja välillä on tosi villejä seksiunia :D

magda 13+3
 
Niinpä tietysti. Kauhean romaanin kirjoitin ja jotenkin sain sen häviämään :headwall:

En ole taas vähään aikaan tänne mitään kirjoitellut, vatsa kasvaa kasvamistaan ja kohta ei voi kyllä enää peitellä. Alkoi kyllä näkymään paljon aikaisemmin kuin ensimmäinen raskaus.

Tuntuu taas, että kun yhdestä riesasta pääsee eroon, tulee joku toinen. Pahoinvointi ja ripuli kun on nyt olematonta niin perjantaina meni sitten selkä |O Olin vain vähän kumartuneena eteenpäin ja ihan kuin joku olisi hutmaissut pesäpallomailalla suoraan alaselkään. :/ Sen jälkeen ei enää ole selkä ollut entisensä. Joka päivä sattuu ja välillä särkee jatkuvasti vaikka vain yrittäisi olla rentoutuneena tekemättä mitään. Äidillä oli myös yhdessä raskaudessa vastaavaa kun vatsa alkoi kasvamaan ja lopulta ei päässyt edes portaita ylös tai alas.. Mulla on kyllä lihaskunto niin surkea, ehkä huonoin ikinä, joten enpä ihmettele jos paikat paukkuu. Mitään liikuntaa en oikein uskalla aloittaa joka tukisi tuota selkää kun en ennen raskautta paljon mitään tehnyt ja jos nyt alkaa rasittamaan itseään, niin en tiedä onko hyväksi. Venytellä olen koittanut kyllä paljon.

Liikkeistä en osaa kyllä sanoa mitään. Iltaisin tuntuu kyllä jotain liikehdintää kun rauhassa makoilee, mutta kauhean vaikea on sanoa onko oikeasti liikkeitä vai jotain muuta.

 
Zera kiitos tuosta autoliiton linkistä! Olinkin juuri aikeissa sitä hakea, kun kuulin muualta, että olivat tulokset tulleet.

Kiitos kaikille masukehuista...
Kyllähän tuo on paljon isompi nyt, kun viime vuonna viikoilla 26+ kun mentiin naimisiin - ei sentään kukaan ole kehdannut vielä kysyä laskettua aikaa!


söpöjooseppi tervetuloa joukkoon ja onnea odotukseen! :flower:

Jennyli tiedän tunteen, toivottavasti helppaa päivän mittaan.

Sateista päivänjatkoa kaikille, toivottavasti jossain edes paistaa aurinko...

rv 17+5
 
Meillä on -06 ostettu maxi cosin turvakaukalo ja tämä siis palvelee uudenkin tulokkaan. Tuossa vertailussa taisi kaikki maxi cosit olla testiluokkaa hyvä mikä on tietty hieno homma!! =) Ja hyväksi ja tilavaksi tuo tuli todettua muutenkin.

Ihania masujahan kaikilla kuvan laittaneilla jo on :heart:

Thor,kiitos :hug: Eipä tunnu helppaavan,huoh! :/ Vielä kun pikkusen olis kipeempi niin ei työnteko enää onnistuis...toivotaan siis että aikais helpottaa!
Välillä meinaa ihan jalka lähtee alta kun vihlasee niin pirusti :$ Istuessakin häpyluuta jomottelee ärsyttävästi.

Mutta jos jotain ihanaakin niin masussa on tanäänkin muljahdellut kovasti :heart: Tuntuu kuin parissa päivässä liikkeet ois voimistunu huomattavasti! Alkaa raskauskin taas tuntua konkreettisemmalta =)

Jennyli rv 16+1
 
pakko mainita tohom massu koko juttuihin et mulla ekassa raskaudessa ei kukaan huomannu mitään ennenko joskus viikoilla 21 ja jotain ja oon ihan normaalipainoinen eikä ylimääräist oo ku raskauden tuomat kilot.. :D no joo :D mut niin mulla on kohtu sen verran taaempana et se rupee näkyy vasta vähän myöhemmin..ja nyt tässä raskaudessa näkyy jo nyt massu :heart:
eli kai ne ensimmäiset raskaudet muokkaa vartaloa taj jottae :)
ny itse asiassa kaikki kyselee miten voi olla jo noin iso vaikka vasta 16+3 :)mulla onkin se rakenne ultra kun oli sitä verenvuotoa ym niin jo heinäkuun alussa :)hyvää vointia kaikille huomisiin :)))
 
Tänään on ekaa kertaa joku ihmeen alapään vihlomispäivä :| Konttorityötä siis istumatyötä teen mutta aika paljon joudun istumaan, nousemaan, istumaan, nousemaan, kumartelemaan, kantelemaan paperipinoja, niin joka kerta kun nousen tuolista niin vihlasee niin maan pirusti alavatsaan ja sitten alapäätä jomottelee :| Vaihdoin jo satulatuolinkin tavalliseen tuoliin kun se ei tuntunut alapäässä yhtään hyvälle istua, taas noiden kohjuisten jalkojen takia satulatuoli olis parempi, ei olis verisuonet niin "litussa" tuolta nivusista kun sillä istuu..... Tänään on tällainen vali vali päivä, eikä millään enää jaksais niitä punktionkaan tuloksia odotella :headwall:
Joo, mutta kai se on töiden pariin palattava, nää iltavuorot on sitten syvältä....

Jennula rv 16+1
 
Pikaisesti raahauduin taas lukemaan kuulumiset. Tuo työ vetää kyllä minusta kaikki mehut päivän aikana... :/

Zera, mulla on täsmälleen samat oireet. Ihan kamala kurkkukipu. Viime yönä heräsin siihen, että nieleminen sattuu ihan hirveästi ja olo oli kuin kovassa kuumeessa. Mittari kuitenkin näytti 35,1 astetta eli melkein kaksi astetta alle normaalin. :eek: Mä olen mononukleoosin kylläkin jo teininä sairastanut ja multa on nielurisatkin ryöstetty muutama vuosi takaperin jatkuvien nielutulehdusten takia ja silti näin. Jos huomenaamulla olotila on samankaltainen, taidan jäädä (TAAS) sairaslomalle. Johan sitä onkin useampi päivä oltu töissä... :whistle:

Siirryn sohvalle tuhisemaan. Leppoisaa iltaa myös muille! :wave:

 
Tervehdys

Täällä on ollut hiljaisempaa. Minäkin olen viestit lukenut, mutta ei ole tullut kirjoiteltua. Varmaan helpottunut olo ja hyvät kelit vähentää palsta-aktiivisuutta.

Oma olo on ollut paljon parempi. Veemäinen närästys vaan vaivaa aina ja edelleen. Oksentanut en enää ole. Haaveilen siitä, että närästys loppuisi ja olo olisi muutenkin normaali. Tai saahan niitä raskauden merkkejä olla, mutta mielellään jotain muuta kuin ruoansulatukseen liittyvää :LOL:
Huimaus jatkuu edelleen, välillä oikein tähtiä näkyy. Eli ei taida ihan helpoissa merkeissä tämä raskaus jatkuakaan.
Ja jos vielä lisää hieman valitan, niin liikkeetkin on ollut tosi minimissä viime viikon. Huomenna menen neuvolaan kuuntelemaan sydänäänet, vaikka täti aika nihkeä oli minua sinne ottamaan. Huolettaa vaan niin kovasti, että jos vatsassa ei olekaan enää eloa :( Ei näillä viikoilla liikkeitä kovasti vielä tarvitsisikaan olla, mutta kun välissä jo tuntui monta kertaa päivässä liikettä.

No se valitus osastosta :) Zeralle minultakin kiitos linkistä. Turvakaukalon hankinta taitaa olla edessä. Ellei sitten käytettynä jostain saada. Vaunut taidan loppujen lopuksi olla hankkimatta, elvytän vanhat Briomme :) Täällä oli muuten jossain vaiheessa keskustelua tuplarattaiden tarpeellisuudesta. Meillä oli rattaat tosi kovassa käytössä, kun kahden ensimmäisen ikäero oli 1v8kk. Joka euron arvoiset oli. Nyt ei tietty enää ole tarvetta ja mietinkin, että jos laittaisi vaikka neuvolan seinälle ilmoituksen, että saapi käydä vaikka kympillä hakemassa. Jos joku tarvitsisi tuollaisia "paljon käytetty ja sen huomaa" -kärrejä. Kyllä niillä vielä eteenpäin pääsee :) Mutta siis varmaan perhekohtaista, mutta meille oli tosi tarpeelliset.

Mitähän muita juttuja täällä onkaan ollut? Pallomahoja täällä on esitelty, hienoja on. Minullakin alkaa aika pallero olemaan. Ihan kiva.

Tsemppiä kaikille ikävien uutisten pelossa eläville.

Emmama 17+2
 

Yhteistyössä