*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - TOUKOKUUSSA vol2***

Tupuna sulla on kyllä aivan mahtava masu.

Viime yö oli aivan hirvee kun naapurit taas oli vähän juhlatuulella ja kyllä lupasivat että 22.00 mennessä meteli loppuu,mutta ei se kyllä loppunu vaan paheni.Oli pakko soittaa poliisit paikalle ni johan tuli hiljasta.Yrittivät vielä lähtee karkuun mut eipä päässeetkään :LOL:

 
Mikä IHANA viikonloppu! B) Eipä ihme, että täälläkin on hiljaista... Oli pakko vaan välillä tulla viilentymään.

Tupunalla tosiaan masua kanssa jo löytyy ja muillakin hienosti pyöristynyt!

Nyt ollaan jopa kateellisia toisten isoille masuille, mutta kyllä taitaa olla toinen ääni kellossa, kun rv 38 + koittaa!!!
Itsellä oli ainakin niin tukala olo...

Eipä ihmeempiä täältä, onnea poksujille, Jennylillä on toivottavasti ollut mukava työpäivä ja Valkolilja saanut aamupalan kunnialla masuunsa!

Tuun tekemään uuden pinon tuossa illemmalla.

rv 18+2

 
Juuh,kyllä sitä näillä ilmoilla olis ihan jossain muualla kun töissä :kieh: B) Mutta voiton puolella ollaan ja kohta päästään kakkukahveelle!! Mulla oikein silmissä vilkkuu sellanen ihana tuoreista mansikoista ja kermavaahdosta tehty täyskäri :p

Tupunalla ei tosiaan oo epäilystä siitä odottaako vai ei ;) :D

Masusta tuli mieleeni että onko teillä muilla paljonki eroa aamu- ja iltamasun välillä? Musta tuntuu että itsellä kasvaa iltaa kohden masu varmaan puolella :whistle: Aamuisin se on aina aika pieni,ainakin pienempi!
Entä supisteleeko muilla?
Mulla on nyt varmaan viikon ollu tota supistelua ja nyt viimepäivinä ihan jokapäivä. Saattaa kiristyä ihan istuessakin...esim. tänään huomasin autossa istuessani että supisti. Ei kivaa ei :/ Oon vissiin aika supistusherkkä!!

Nyt tekemään piste töille...yksi mummeli vielä ja sitten kotiin :D

Jennyli&nappula 16+5
 
jee mun maha on huomattu.. joo ei tota tarvi ees yrittää peitellä enää :LOL:

jennyli mulla kans iltaa kohden kasvaa tosi paljon maha, otampa kuvan tänä iltana nii siinäkin sen näkee.. ja supistuksia täälläkin välillä, mähän olin pari viikkoa sitten saikulla 3 päivää niiden takia... :/
 
Ihania mahoja olette laittaneet:) Mä en tuonne aijaa:seen saa kuvia, herjaa että väärässä muodossa enkä osaa vaihtaa:/ Mutta profiiliin päivitin alkuviikosta otetun paisuneen mahani kuvan :D

Mulla kanssa supistelee nykyisin tosi herkästi. Iltasin maha huomattavasti isompi kuin aamulla!

Onni rv 17+5
 
Hei vaan,

Tosiaan on niin upeat kelit, ettei paljon koneella viitsi istua. Ihanaa. Tässä vaiheessa sunnuntaita vaan alkaa jo työasiat tunkemaan mieleen, kun aivan karsea viikko on edessä. Huhhuh.

Tosiaan kävin siellä sydänääniä kuuntelemassa ja hyvin kuului :) Olin kyllä tosi helpottunut ja onnellinen että kävin. Edelleenkään ei nimittäin mitään mahtimylläystä mahassa harrasteta, joten oikein kiva tietää että siellä se asukas kuitenkin on. Luulen, että istukka on edessä mikä vaimentaa liikkeitä. Näin epäilen, koska vatsassa näkyy oma syke voimakkaasti. Sama juttu oli esikoisen kohdalla ja silloin istukka oli edessä. Kakkosessa ei syke niin voimakas ollutkaan. Seuraava neuvola on kahden viikon päästä ja rakenneultra kahden viikon päästä eli aika pian pääsee taas kurkkimaan vaikkei liikkeet hurjasti vahvistuisikaan.

Tämä pallo muuten myös kasvaa iltaa kohden :)

Nyt ilmasta nauttimaan!
Emmama 17+5
 
kiva kun muillakin on jo mahaa, etten luule olevani vaan lihava :LOL: mulla ei siis ennen raskautta ollut mahaa ollenkaan, et kyl toi on ihan sitä vauvan tuomaa ihanaa =)

piti laittaa vielä iltakuva ku musta tuntuu et se on paljo isompi nyt ku aamuisin..

ihanat kelit ollu nyt, ainoa kurjuus että meillä sisällä 29 astetta nii mehujäät maistuu :D

huomenna koulutukseen blääh, täytyy alkaa tekee niit tehtäviä.. höh



ei auta enää huijailla ettenkö muka ois raskaana, mut eikös olla jo viidennellä kuulla?! :whistle:

tupuna ja gigant baby 16+0 :heart:
 
Jennyli, mulla kans masu kasvaa hurjasti iltaa kohden ja supistuksia on tullu rv11 alkaen ja ihan päivittäin tulee monesti. esikoisesta alko kans aikasin ja tosi paljon niitä sillonkin tuli. tosi inhottavan tuntusta vaan kun koko ajan suppailee
 
Heipparallaa! Tulin vaan merkkailemaan ja toivottelee aurinkoisia päiviä kaikille, me lähetään huomenna tytön kans reissuun eikä olla koneen ulottuvilla vähään aikaan :wave:
Aivan ihana päivä tänään ollu, unohtui vaan toi aurinkorasva niin ollaan kaikki palaneita, mulla paloi jalat, tytöllä käsivarret ja miehellä niska...
nyt kylmään suihkuun!

Nunneliini ja Papuliini 15+6
 
Kysymys teille, joilla supistelee:

Oletteko jutelleet asiasta neuvolassa ja tutkiiko lääkäri sitten kohdunsuuta useammin kuin muilta, ettei mitenkään pehmene tai jotain?? (Ekakertalaisella vähän termit hukassa.)

Itse olen nyt muutaman viikon miettinyt, että pitääkö mennä lääkärin tutkimukseen, kun hölmö olen lukenut liikaa nettiä ja saanut vaikka mitä päähäni. En ole vieläkään saanut aikaiseksi soittaa neuvolaan tai yksityiselle lääkärille, kun en ole kuitenkaan varma, onko mulla edes suppareita. Kipuja ei siis ole, mutta vatsa tuntuu koko ajan aika kovalta ja välillä tuntuu, että ehkä kiristää, mutta en oikein osaa asiaa selittää, enkä tiedä, miltä ennenaikaiset supparit oikeasti tuntuvat. Joku jossain kirjoitti, että ellei tule ihan kunnon kivuliaita suppareita, niin mitään avautumista tai muuta ikävää ei voi tapahtua, mutta oliko tuo sitten faktatietoa, niin en tiedä.

Luulen, että vaan turhaan panikoin, kun täällä monella tuntuu olevan suppareita, eikä kukaan niistä ole pahemmin huolissaan. Täytyy lopettaa tämä turha murehtiminen ja nauttia vaan periaatteessa tosi helposti ja hyvin menneestä raskaudesta. Tsemppiä teille muillekin ja älkää missään nimessä antako mun tartuttaa itseenne mitään paniikkia! Mä nimenomaan nyt aion rauhoittua teidän esimerkkiänne seuraten! :)
 
mere79 ; ehdottomasti jos olet huolissasi ota yhteyttä neuvolaan!Ei se ole mitään turhaa panikointia. Mullekin neuvolatäti aina sanoo että soita heti jos joku huolettaa..Kyllä minäkin olin herkästi neuvolaan yhteydessä kun ekaa odotin, mutta nyt jo 5s vauva tulossa niin tunnen jo itseni niin hyvin näissä raskauksissa. Esim. nuita supisteluja tulee siksikin mulla niin aikaisin(rv10 lähtien) kun jo useampi raskaus takana ja kohtu supistus herkkä. Mulla ne ei oo koskaan aukasseet paikkoja liian aikaisin kumminkaan.
 
Heipähei kaikille.
Aurinkoinen ja mukava päivä takana mutta nyt jo potuttaa sitten urakalla :(
mulla tuntuu olevan ongelma anopin suhteen... en voi sietää hänen "temppujaan". Tunne on ollu jo viime syksystä lähtien ja ei tunnu mihinkään muuttuvan. Kerran soitin hänelle silloin syksyllä ja yritin selittää miltä musta tuntuu kun hän puuttuu meidän elämään. Silloin en paljoa edes saanut sanottua kun hän alkoi "raivoamaan" mulle. Kasvotusten en pysty hänelle asioista puhumaan. Jostain syystä vaan en ole sen jälkeen kyennyt enää luottamaan enkä pitämään hänestä samalla tavalla kuin ennen.
Nyt viimeisin mikä mua potuttaa niin on ehkä muiden mielestä typerä asia mutta mua vaivaa menneiden tapahtumien vuoksi. Hän on tapaillut yhtä miestä hirmu lyhyen aikaa ja nyt jo muutti yhteen. Yhtenä päivänä kun oli täällä käymässä alkoi esikoisellemme puhua että voisi mennä sinne yökylään kun siellä on valmiiksi sänkykin. Me emme ole kyseistä miestä tavanneet, tiedämme vain nimeltä ja sen perusteella mitä anoppi nyt on kertonut. Minä en tunne ko henkilöä niin en voi silleen sanoa millainen ihminen olisi mutta en myöskään haluaisi että anoppi meidän lapsemme vie tuon miehen luo ennenkuin me oltais tavattu hänet ja tutustuttu edes hieman.
Tänä iltana anoppi oli soittanut mun miehelle ja häneltä kysynyt voisiko esikoisemme mennä päiväksi heidän luokseen huomenna. Miksi hän ei suoraan multa sitä kysy koska mähän lasten kanssa olen kaiket päivät ja suunnittelen päivän tekemiset. Mies päivät töissä. Toisaalta tiedän miksi teki noin, arveli varmaankin että kieltäydyn. Pojaltaan helpompi kysyä koska usein antanut luvan, Mutta onneksi olin puhunut mieheni kanssa asioista silloin kun kuulimme heidän yhteenmuuttamisesta. Sanoin että en halua heidän keskenään sopivan asioista koskien meidän lapsia. Se ei ole mua kohtaan reilua. No hän sitten kysyi multa voiko poikamme mennä sinne enkä vaan yksinkertaisesti jaksanut sitten kieltää kun muutenkin huonohko olo helteen jälkeen.. Ehkäpä olisi kuitenkin pitänyt kieltää mutta yökylään hänen on turha kysellä :kieh:
Ehkäpä en ole itse reilu anoppiani kohtaan mutta hän on se joka sai mut tuntemaan näin... En voi tunteilleni mitään ja kun mä menetän luottamukseni johonkin ihmiseen niin sitä luottamusta ei ole helppo saada takaisin. Eikä tuo mun anoppi ole sitä ikinä edes yrittänyt, eipä taida sitä edes tajuta kun on kaikessa niin itsekeskeinen. Hänen tekemisillä ja sanomisilla on väliä, yks lysti mitä mä sanon omista lapsistani, elämästämme tai tunteistani...
Anteeksi purkaus mutta mun on ihan turha miehelle tästä puhua kun ei hän ymmärtänyt syksylläkään mistä oli kyse. Sanoi vaan että ylireagoin ja sanoisi tästä myös :( Valitettavasti on usein äitinsä puolella asioissa :'(
Ei nyt on kyl vaan yritettävä rauhoittua kun ei muuten nukkuminen onnistu. Nää potutukset on yleensä sellaisia että kestää useamman päivän. Hankala on anoppisuhde :headwall:
Taisi tulla hieman sekavasti, sori. Ajatukset juoksee nopeammin kuin ehtii kirjoittaa...
 
mere79, mulla ei oo mitenkään erityisesti kohdunsuuta tarkkailtu, normaali lääkäri ja ultrakäynneillä vain. noiden kivuttomien suppareiden ei pitäis saada mitään aikaiseksi, vasta sit kun kipeitä ovat. ei mulla esikoisestakaan alkanut kun vasta lopussa kohdunsuu aukeamaan vaikka tiheesti suppaili koko ajan. eli ei pitäis mitään syytä olla huoleen jos ei kipua esiinny :)

Polkkajäde, ymmärrän tuon sun anoppi-jutun hyvin. itsekään en tuossa tilanteessa haluis hoitoon antaa. mulla on itellä tosi huonot välit anoppiin, me ollaan sen kanssa kuin yö ja päivä ni ei vaan voida tulla toimeen ja molemmilla vielä tosi vahvat mielipiteet niin ainahan siitä sota syttyy kun siellä käydään :|
 
Viiko taas poksuu, 18+0 täynnä.

Hurjaa miten nopeaa aika tuntuu menevän, puoliväli on jo ihan kohta käsillä. Itsellä on kans jonkun kerran supistellu, ei ole tehny kipeää et varmaan on enemmän sitä kovottelua mitä neuvolassa sanovat. Aivan kuin ei ois yhtään lasta enne ku ei tiedä supistaako vai kovottelee :ashamed: Ja kolme mukamas jo ennestään. En oikein tioedä näiden termien eroa. Olen joka kerta miettiny et eikö muka voi supistaa jos ei satu, tiedä häntä.

Tupuna21 Sulla on ihanan kokoinen massu, itsellä on varmaan aika samankokinen ja näin helteillä kun pukeutuminen on niukempaa ei voi kuvitellaakaan et mahaa vois piilotella. Mutta miksi sitä piilottelis :) Ihmiset vain varmaan luulee et vauva on jo piankin tulossa, se vain tässä isossa mahassa vähän harmittaa kun kyselevät et millos on tulossa, joko piankin.

Säde ja masuasukki 18+0
 
Vautsi vau Tupuna! AIvan mahtavan kokoinen masu sulla. Mulla ei masusta paljon tietoakaan, töissäkään ei ole tarvinnut vielä sanoa mitään, ku masu niin pieni ja tänään jo 17+6 rv. Mulla on vähä nipistelly keskeltä alavatsasta, erityisesti tänään. Se tuntuu välillä vähän vihlovalta. En tiedä ku ei ole kokemusta aiemmin, että miltä supistelut tai potkut tuntuu. Koko ajan yritän kuulostella itseäni, mutta mistään en ole varma, enkä osaa hätäillä mistään ku 10 viikon kesäloma alkoi :wave:
 
Mullakaan ei oo siis YHTÄÄN mahaa vieläkään:D Varsinkaan aamusin. Luulen, että mun maha johtuu vaan ilmavaivoista.......... Ja vauvan liikkeet...mitä ne on????? Välillä tunnen pari "potkua" mutta luulen kyllä, että nekin olis ilmaa:D En usko niiden johtuvan lapsesta. Olen viikolla 18+4.
Odotan vaan ultraa, jotta voisin saada tietää, onko kaikki kunnossa..... Millon ootte alkanu liikkeitä tuntemaan??????
Kauhee kiire ja hirvee työpaikka ja haluisin vaan nukkua kellon ympäri........Muutenkin oikeastaan ainoa merkki raskaudesta on, että oon itkuinen, vihanen ( miehelle ), paiskon tavaroita ym... hormonit miten sattuu varmaankin. Ja kyllä miesten kanssa muutenkin saa kestää...ihan ku mul olis jo yks lapsi.... nimittäin mun mies, joka on viime aikoina käyttäytyny kuin 15 -vuotias kapinoiva tein |O Lähtee salaa kavereiden kanssa ulos, lupaa tulla tunnin sisällä, mutta herraa ei sit näykään ennen aamua. Ja pian lähdössä kuukaudeks vielä töihin ulkomaille... Haluaa kuulemma olla " itsekäs" niinkuin minä ja viettää aikaansa mieluummin tietokoneen kuin mun kanssa ..... :DDDD
No, tollasta se on kun riidellään, enkä kyllä itsekään oo sillon ihan helppo tapaus!!!! Välillä tosiaan tuntee löytävänsä itsestään ihan uusia ( hullun) piirteitä, jotka kai sit kuuluu tähän raskausaikaan :saint:
 

Yhteistyössä