*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - TOUKOKUUSSA vol2***

POKS, viikot poksui taas, se olisi rv 19 = 18+0 sitten!

Ihan nopeasti nyt vaan, sivu on käkkinyt koko päivän ja nyt tää poika karjuu vieressä... :kieh:

Söpöjä masuja oli laitettu! :heart:

Valkolilja, mun piti kanssa pinnistellä sitä hintaa, mutta eikös se ollut 28 euroa sis postikulut?

Annsku, meillä oli lääkäri jo pari viikkoa sitten ja se kaiketi on aika yleistä.
 
Annskulle tervetulotoivotukset takaisin koto-Suomeen! :wave: Mulla ainakin maha näkyy jo tosin hyvin, vaikka ensiodottaja olenkin. Tosin mulla on sitä tavaraa jonkun verran ollut jo omasta takaa ja se kaikki on kai nyt vaan noussut kohdun tieltä näkyviin... :ashamed: Mutta eilen näin vanhaa ystävääni pitkästä aikaa ja hänen ensimmäinen kysymys oli, että onko lapsia tulossa. Että kyllä se näkyy... :)
Neuvolalääkäriä mulla ei taida olla ollenkaan tämän raskauden aikana, koska pääsen ä-polilla joka kerta lääkärille.

thor, tattis! Niinpä taisikin olla 28 euroa hinta. Mä kyllä joka perjantai ihastelen noita sun viikkoja, tunnut aina olevan niin kauhean pitkällä. ;) Mutta perässä tullaan!

Tsemppiä taaperoiden sairastuvalle! :hug:

Ihanaa, istuttelin äsken puutarhaan juhannusruusuja ja jalosyreenejä. Mikäs tuolla pihalla touhutessa, kun aurinko paistelee ja linnut laulelee. :) Tosin masu muistuttaa aina välillä olemassaolostaan, että muistahan mamma ottaa vähän iisimmin. :D
 
:wave:

Täällä jo ollut parempi olo,kuume pysyy aisoissa lääkkeen kanssa. tosin nyt illalla oon kärsinyt,että saan ottaa sitten kun meen nukkumaan. Kauheet omatunnon tuskat kun oon poissa töistä 2päivää :ashamed: kun vielä tiiän että mulle ei saatu sijaista. mut niinkuin mun mieskin sanoi,että eiköhän mun olo oo tärkeempi kuin työ.. niinhän se on! mutta en ole kertaakaan ollut pois,vaikka nuhaa yms.on ollut niin kauhee stressi siitä.. :snotty:

mä haluisin kanssa tilata sen dopplerin,mies jarruttelee ja tottahan se on että kunhan tässä nyt muutama viikko kuluu niin liikkeet pitäis alkaa tuntua jo kunnolla,niin sitten ei sitä enää "tarvi" ja mä lähinnä ostasin sen omaksi mielenrauhaksi

Mitenkäs te muut muuten asutte?
me ostettiin vuosi sitten tää talo ja on niin ihana paikka,iiiiiiso piha ja rauhallinen seutu :D varsinkin tälläsillä ilmoilla huomaa kuinka ihana on nopeeta vaan käydä sisällä jos tyttö ulkona taikka pihalle lähtö on niin helppoa!

Annskulle: tervetuloa suomeen! :D hyvän viikonlopun ainakin valitsit B)
mulla kanssa näkyy maha jo,ei sitä piilotella enään voi ja edelleen nää mun tissit kasvaa :x kohta vois jo loppua..

nyt vielä hakeen leipää (joka muuten mun intohimo :p )

niina & napero 17+1 :heart:
 
Hei kaikki, ihmeissäni luin teidän sokerirasitustesteistä ku mulle se tehdään vasta joskus viikollla 24 tai jotain. En ole vielä tuntenut potkuja enkä muutenkaan koe olevani raskaana, pienet tissit, pieni masu jne. Onneks maanantaina oli neuvola ja kyllä siellä sydän jyskytti ihan urakalla. Mulla jo 18 viikkokin yli puolen välin. Aurinkoista viikonloppua kaikille!
 
niina22me asutaa tällä hetkellä rivarissa joka tosin rupee käymää jo liian pieneksi ja tavotteena ois ennen vauvan syntymää löytää mieluisa ok-talo jostai päin suomea.

Nyt toivottelen hyvät viikonloput kaikille marrasmasuille!!
 
Aargh!! Pakko valittaa, ärsyttää kun ukko ramppaa kaverinsa kanssa milloin missäkin perjantaisin(ei siis yömyöhään eikä ryyppäämässä..), eikä tunnu ymmärtävän että vaikka mä oon raskaana, niin en mä silti haluu lapsenvahdin roolia ottaa ja yksin olla kotona perjantai-iltaisin joka viikko! Kyllä mä haluun myös päästä kotoa jonnekkin, ja mieluiten ton miehen kanssa viettämään aikaa! Kohta sitä yhteistä aikaa kodin ulkopuolella on mahdotonta järjestää :|

Jotenkin tää raskaus herkistää muutenkin niin paljon, että sitä tämmösistä hermostuu ehkä enemmän kuin pitäisi :kieh: on vaan mustasukkanen olo (vaikkei ole syytäkään), varsinkin nyt kun on seksikiellot päällä ym.. Vaikka TIEDÄN ettei toi mies mua pettäis vaikka joutuis loppuraskauden olemaan ilman :heart: :D

Kuulostaako kenestäkään tutulle??

Heinis ja pikkuinen, 14+6 Huomenna poksutaan taas!
 
Schnappy79 ; meilläpäin tehdään 2 sokerirasitusta jos ollut aiemmin ongelmia, toinen vkolla 13-16 ja toinen joskus rv 26. Mulla 2 rasitusta koska toisessa raskaudessa mulla oli raskausajan diabetes ja nyt oon sen jälkeen joutunut käymään seuraavissa raskauksissa 2 kertaa vaikka arvot onkin olleet hyvät.

Halit heinikselle :hug: meillä päinvastanen ongelma, ukko ei käy yhtään missään kavereiden kanssa nykysin vaikka yritänkin saaha sitä välillä johonki :D Ei halua rasittaa mua liikaa nuitten 4n ipanan kanssa joitten kanssa oon 24/7. Tosin harvoin minäkään missään käyn...en vaan saa lähettyä :|

Onni rv 17+3
 
niina22, hienoa että sydänäänet kuului! ja toivottavasti kuume laskee pian.

me asutaan kerrostalossa vuokralla, ollaan nyt jo jonkin aikaa etitty isompaa, toivottavasti pian löytyis.

tänään poksuu viikot, 15+0 :heart:
 
Onni09 : kiitos haleista. Meillä tilanne niin, että olen kotiäitinä, ja hoidan kotona myös miehen entisen liiton hedelmää 24/7. Nyt raskaana ollessa alkaa vaan hormoonit hyrrätä ja vitutuskäyrät saattaa äkkiäkin nousta..Sillon tulee vaan olo että **rkel* mä en oo mikään lapsenvahti/pyykkikone/siivooja :kieh: tämä silloin kun mies pyörii missä milloinkin autonrämien, mönkijöiden,ym muiden vempeleiden kimpussa kun eka on päivät ollu töissä..ja nimenomaan perjantait suututtaa jostain kumman syystä :LOL: ärsyttää vaan yksin kykkiä kotona kun toisella on kivaa tuolla, eikä hevonpaskan vertaa välitä siitä että oon yksin hoitanu kaiken kotona.

Omat kaverit on enimmäkseen 400km päässä, ja ne keitä täälläpäin on, ovat perheellisiä/raskaana eikä jaksa lähteä mihinkään ilta-aikaan. Tämän siitä saa kun jättää kaiken ja muuttaa rakkauden perässä toiselle puolelle suomea |O
 
Ihana aurinkoinen aamu ja tuhruiluja/vuotoja ei oo *luojan kiitos* näkynyt nyt ainkaan 4 päivään :D

Mullakin on sokerirasitus joskus myöhemmin,pelottaa vaan hemmetisti kuinka siitä selviän kun muutenkin on oksennus tosi herkässä jos joudun nälkäisenä olemaan.....

Kivaa tänään pääsee miehen siskon tytön lakkiaisia juhlimaan,tietää että siellä on hyvät sapuskat tiedossa ;)

Ja viikotkin poksuu B)

hannanmamma 15+0 :heart:
 
Jei, POKS POKS 15 Olipa taas niin herkullinen ja iloisa yö pitkästä aikaa :/ ja paskan marjat! Huomasin itestäni ihan uusia puoliakin; huusin kuin hyeena ja itkin kuin raivohullu |O meidän isäntä kun tuli täysin lärveissä kotiin joskus puoli kolmen pintaan, ensinnäkin se saatananmoinen viinankatku josta lens jo itellä ekat laatat, sit kehtas vielä tulla viereen röhisemään.. --> eikun taas vessan puolelle. Tulin vessasta ja kehotin menee sohvalle nukkumaan, joo ei vittu ku kaveri oli sit oksentanu sohvalle..Puklaili myös kesken yötä makkarin lattialle, mie itkin ja moppasin lattioita yms.. Siis ei voi olla, ihan ku pikkulasta hoivais!! |O :x |O :x Nyt voin kerrankin todeta et ONNEKS PÄÄSEE KOHTA TÖIHIN!! Miehellä ois toi meidän kanin häkin siivous tänään, kun kaveria tullaan hakemaan uuteen kotiin ja toivon todella että edes sen asian osais hoitaa..
potuttaa ja ketuttaa ja vituttaa ja kaikkea muuta mahollista

*muoks* päädyin siis itse nukkumaan loppu yöksi sohvalle, jotta sai edes vähän unta palloon
 
pikkuihra: :hug: voi vattu mikä noita ukkoja vaivaa |O meillä ei sentään kännissä ollut kun tuli, mutta otti asiakseen kuitenkin mut herättää kesken unien. Mutte en valita enempää, sun yös on ollut kakskyt kertaa kurjempi kuin mun :ashamed: :( nyt pidät ukolle kunnon puhuttelun :hug:

täällä poksui tänään 15+0!
 
pikkuihralle ja heinikselle poksumis- ja lohdutus :hug: . Miehet!!! |O Meillä ollaan tänään menossa ystäväpariskunnan tupaantuliaisiin ja tiedän jo lopputuloksen mieheni osalta. Samoin voin jo etukäteen aika hyvin arvioida oman v*tutuskäyräni asteen loppuillasta/yöstä...


Meillä se olinkin sitten minä, jolla aamulla laatta lensi. Söin aamupalan ihan hyvällä ruokahalulla ja menin hetkeksi vielä sänkyyn pötköttelemään. Sieltä kun hetken kuluttua nousin ja kävelin muutaman askeleen, olikin jo oksu kurkussa. Hyvä, että ehdin pöntön luokse. :x Ihan omituista, mulla kun ei alkuraskaudessakaan pahoinvointia ollut. Eikä nytkään ollut pahaolo lainkaan, tuli ihan puskista koko oksu. :eek:

hannanmamma, onnittelut tuhruttomuudesta ja poksu :hug: sinullekin! :heart: Mennään aika samalla tahdilla, mullakin on nyt pari päivää pysynyt poissa. *koputtaa puuta* Eiköhän me nyt sovita, että vuodot on taaksejäänyttä elämää meillä. ;)


Taidan mennä ottamaan uusintaottelun aamupalan kanssa. Toivottavasti aamupala voittaa! :D


 
täällä poksuu viikot, ja välillä ihan unohdan olevani raskaana... on niin hyvä olo, ei väsytä, ruoka maistuu ja muutenkin ihan normaaliolo =)

Täältä siivouksen lomasta pikasesti vaan toivotan kaikille Aurinkoista viikonloppua

Kuiskaten 15+0 B)
 
pikkuihralla ollu kyllä kurja yö. mutta hyvä että mieli jo parempi nyt! meillä olis ukko varmasti jo ulkoruokinnassa jos noin tekis ;)


voi että on ollu ihana ilma tänään, ollaan esikon kanssa ulkoiltu kovasti ja pahoinvointikin antanu olla rauhassa. vielä ei uskalla toivoa että ois loppumassa kokonaan kun aina kun sen ääneen sanon ni sit seuraavan päivän saa oksentaa.
 
Täälläki oltii tässä iltasella 5 tuntii pihalla kun ollaa vihdoinki tervehdytty.

Vähän kyllä säikähin ku oltii kotii tulossa ni naapurissa kun on 1v3kk ikänen poika ni hän menee jo kontaten keskellä autotietä eikä vanhemmat huomaa mittää,oli se hyvä ettei autoja just sillä hetkellä tullut.
 
Joku kyseli tuossa ennemmin, että saako sokerirasituksen tulokset heti seuraavana päivänä. Täällä ainakin saa, en tiedä mikä sitten on käytäntö missäkin paikassa.

Mun mielestä tuo sokerirasituksessa käytettävä juoma ei ole pahaa. Menee alas ihan hyvin eikä tee jälkeenpäinkään pahaa eli ei ole liian makean makuista.
Toista oli , kun odotin esikoista (-96), niin silloin se oli sellaista paksuhkoa sokerilitkua, jonka sai nippa napaa alas ja seuraavan tunnin sai pelätä, että tuleeko se vauhdilla ylös :x

Sitten mitä tulee noihin neuvolakäynteihin, niin täällä menee noi niin, että lääkärikäyntejä on 3, viikoilla 12, 27 ja 36-37.
Neuvolassa käydään 4 viikon välein. Rv 30 2 viikon välein ja sitten rv 36 kerran viikossa.

Tänään alkoi sitten kesälomat muksuilla. Hyvin meni koulu, todistukset oli kaikilla tosi hyvät. Eivät ainakaan ole äitiinsä tulleet :whistle: .

Rannalla olin kolmen nuorimman kanssa tässä illalla, isommat pojat menivät mummolaan yökyläilemään.

Sain sitten oikein eilen poltettua itseni auringossa :ashamed: Tuota ei ole kyllä sitten tapahtunut sen jälkeen kun olin teininä Suonenjoella mansikoita poimimassa.
Nyt sitten istuin tyytyväisenä leikkipuistossa penkillä ja aurinko paistoi selän takaa. Kävi sen verran viileä tuuli, etten huomannut kuumotusta ja niska paloi oikein lahjakkaasti :headwall:
Mä kun en ikinä ole tykännyt olla kauan auringossa, niin sikäili ihme, että sain poltettua itseni. Vanhetessa sitä näköjään alkaa kadota viimeisetkin järjen rippeet..

Selkä on sitten kipeä :/ Oma syy, kun leikkasin ruohoa, vaikka mies sanoi, että hän leikkaa, niin viimeisillä metreillä sain nykäistyä konetta jonkun puskan alta niin, että selkä on nyt sitten kipeä.
Että sen lisäksi, että maha on jo tosi iso pallo, niin nyt sitten varsinkin liikkeelle lähtiessäni kävelenkin kuin viimeisilläni raskaana :kieh:

Sain muuten jo kiskoa jalkaani äitiysalushousut :ashamed: Käytän normaalistikin sloggin maxeja, mutta nyt nekään eivät enää veny määräänsä enempää ja jäävät ikävästi painamaan mahaa, että pakko oli siirtyä näihin odottaviin housuihin :kieh:

Mutta eipä muuta.

-Fiona ja masu 14+2-
 
Huomenia vaan :wave:

Tää mamma lähtee taas paistattelemaan työmaalle :kieh: Kerranki kun on näin ihanat ulkoiluilmat niin eiköhän mulla oo töitä :headwall:

Eilen olinkin sitten aiiiivan rättipoikki kun työpäivän jälkeen lähdettiin suoraa päätä poikien kans ulos muutamaksi tunniksi, siitä saunaan ja sitten ruokaa. Olisin voinut nukuhtaa lopulta vaikka seisovilteen :whistle:
Meillä tuo isäntä ei oo mikään kauhee ulkoilmaihminen ja lisäks se sai tän saman flunssan kun mulla niin siksi mun oli PAKKO viedä pojat ulkoilemaan...ei nyt tälläsellä ilmalla kokopäivää sisällä voi mädäntyä!! ;)
Nyt sitten kutisee hillittömästi, niinkuin ensimmäiset aurinkokerrat aina tekee!! :/

Tänään pitäiskin sitten suunnata töiden jälkeen anoppilaan isännän siskon valmistujaiskahville.
Huomena olis mun veljen synttärikahveet ja tiistaina täyttää tuo oma ukko-kulta 30-vuotta! :D
Siinäpä saakin maistella kenen kakku on parhain :LOL:

Keskiviikkona mulla onkin sitten seuraava neuvola ja kauhulla odotan paljonko tuota elopainoo on taas lisää tullut :whistle: Ja yritän lohdutella itseeni että kohta ollaan jo puolivälissä ja viimeksi oli vain n. 2kg tullu yhteensä lisää.

Ensiviikolla on siis ohjelmaa...lapset menee lauantaina mummulaan hoitoon ja me lähdetään isännän kanssa Sauna-festareille! Siinä sitä saakin katsella öykkäröivää kansaa (mukaan lukien tuo oma isäntä ) ehkäpä koko kesän edestä ;) :D

(.) Vointi olis mitä parhain jos tuo häpyluu ei olisi kiusana. Se on välillä tooosi kipee :/ Supistuksia on ruvennu myös ilmaantumaan joten nyt nuo kaikki kivat vaivat on alkanu :whistle:





 
hui, pikkusen jalkapohja on jo 2,2cm ompa iso :D mulla on todella iso maha jo, yritän laittaa kuvan taas.. en o ehtiny kirjotella ja lukea täällä, kaikki vapaa-aika menee työhommissa ku oon koulutuksessa täs ohessa vielä ja ravaan seminaareissa poitkin päiviä ja illat kirjottelen niitä aiheita..
joku kyseli asumisesta, me just muutettiin isoon rivariin(200n) voi huh huh tätä siivoomisen määrää :| mut tilaa riittää!

dopplerista kun joku siitä mainitsi, mulla ainakin ollut se oman mielenrauhan vuoksi, mullahan kyllä liikkeet jo tuntunu muutaman viikon mut viime viikol oli 2 päivää etten tuntenut mitään ni kiva oli kuunnella sykkeet kumminkin =) kaikki kuulosti olevan hyvin ja ne liikkeet kuuluin ainakin doppleriin!

enää 17päivää ultraan jee ja 2 viikkoa enää töitä ja koulutusta sit 6vkon loma!!!

aurinkoista päivänjatkoa kaikille pömppäreille!! B) :wave:

tupuna ja aarre 16+0 :heart:
 
tupuna: vau!! :D mahtava maha :heart:

mun pitäis kanssa yrittää laittaa kuvaa,kunhan löydän johdot jostain..

eilen oltiinkin sitten koko päivä pihalla,sisälle tultiin 7 jälkeen. Kivaa oli:eek:ltiin veneilemässä,mökillä uimassa (tosin tyttö ui jo tuossa meidänkin pihassa :D ) Tosi tarkkana saa kyllä olla vaan ton pikkuneidin juomisen kanssa,ruoka ei oikee maistu mut se ei oo mikään ihme kun on kuuma.. ja aurinko rasvaa saa olla koko ajan lisääs tuolle,käytän sillä 50+ eikä ainakaan oo palanut koko vkl aikana lainkaan

ja pihalle taas kunhan ollaan syöty.

heinis: säkö kirjoitit että sulla on tullut mustasukkaista oloa?? Mulla oli kans kun esikoista ootin ni hirveet hormoonihäiriöt,suutuin koko ajan miehelle ja olin tosi mustasukkanen ihan olemattomista asioista (vieläkin muistan kun silloin oli joulu tulossa ja oli ne H&M:n alusvaate mainokset ja olin niin vihainen miehelle kun se katsoi niitä (se oli siis MAINOS) ja kaikki elokuvat missä oli vaan nainen niin riita oli valmis :whistle:
Tosin loppui onneksi kuin seinään kun synnyts oli ohi. :D mutta oli siis oikeesti kamalaa ja kyllä oli suhde koetuksella :whistle:

nyt syömään!
 
Huomenta!

Täällä tupaantuliaiset vietetty eikä mulla mennyt edes hermo kännisiin kanssaihmisiin, ei edes tuohon omaan armaaseen mieheeni. :saint: Tosin kotiin tultiinkin jo yhdentoista jälkeen, mutta kuitenkin...

tupuna, ihana massu!! :heart: Ei mullakaan noin komia ole, vaikka kaksi onkin kyydissä, että oliskos sitten kolmin kappalein. ;)

Jennylille rattoisaa työpäivää!

Fiona, munkin pitäisi käydä jostain katsomassa mamma-alushousuja. Selkeesti omat kalsarit alkaa painaa ikävästi vatsaa tai sitten ne on vielä ikävämmin kurtussa ja rullalla vatsan alla. :kieh:

Nyt aamupalalle (jos pysyisi tänään vaikka kerrasta sisällä ) ja sitte ulos! :)


 

Yhteistyössä