*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - TOUKOKUUSSA vol2***

Schnappy79 Tervetuloa :wave:

Täällä liikkeet huolestuttaa. Edellisistä raskauksista on niin pitkä aika, että en muista, miten vaavi liikkui näin alussa. Välillä olen tuntenut hyvinkin liikkeet, mutta sitten menee pitkäksi pitkäksi aikaa ihan hiljaiseksi...nytkin on ollut hilaiseloa pari vuorokautta. Onkohan tää normaalia ? Muuten kaikki ok. Mulla on vasta 26.6 rakenneuä, jota jo odottelen.
Tällä viikolla pitäisi selvitä vauvan kromosomit...jännää...



 
Huomenta!

Pikaseen kommentoin että minun ymmärryksen mukaan hepatoosi ja raskausmyrkytys ovat kaksi täysin eri asiaa. Raskausmyrkytyksessä verenpaine nousee, valkuaista erittyy virtsaan, turvottaa, päätä särkee jne. on vaarallinen sekä äidille että vauvalle. Hepatoosi taas ilmenee kutinalla jalkapohjissa sekä kämmenissä ym vartalolla vasta n.rv30 jälkeen ja on maksan toiminta häiriö joka menee ohi synnytyksen jälkeen. On myös haitallinen vauvalle ja usein synnytys käynnistetään tämän takia.

Minullakin on ollut kutinaa mutta nyt tuntuu helpottavan. Erityisesti jaloissa, mutta ei jalkapohjissa, vatsan seudulla ja käsivarsissa. Oliskohan iho joka venyy sittenkin jo tässä vaiheessa?

Ja poks rv 14 tänään =)
 
Schnappy79 Tervetuloa mukaan :flower:

Heinämassu82 Hyvä, että vuoto on loppunut! Täällä pidetään peukkja pystyssä kontrollitarkastusta varten. Toivotaan, että hematooma olis hävinnyt kokonaan!

Mun naamani näyttää nykyään kauheelta |O Raskaushormoonit varmaan vaikuttaa kun yleensä mulle ei mitään näppyjä oo, mutta nyt... 1,5-vuotias poikakin ihmetteli äitin "haavoja" naamassa. Peitevoidetta kuluu litra kaupalla ennen kun kehtää lähteä ihmisten ilmoille. Kaiken lisäks hiukset rasvottuu tosi nopeeta nyt raskaana. Sais olla joka päivä pesemässä niitä. Sitä tuntee ittensä niiiiin kauniiksi raskaana :kieh:

On se hyvä, että pienet on nää mun murheeni *koputtaa puuta* Välillä kun lukee muitten oikeista ongelmista, tulee ihan huono omatunto kun "valittaa" pikkuasioista.

Hei, mikä toi ennustaja elli -juttu oikein on? Onko ihan ilmanen ennustaja, jolle voi pistää vaan sähköpostia jos haluaa oman vauvaennustuksen. Juup, minäkin haluan kolme tyttöä ;)

Liina ja ötö 15+6
 
Liina-: kiitos peukutuksista :heart:

Naama kukkii täälläkin, samoin rintakehässä on finnejä. Hiukset taas ovat joko rasvaiset, tai sitten rutikuiva kiharapehko...Jotenkin todella karheen tuntuseks ja samalla taipuisaksi mennyt.
Ja onneks täällä on lupa jokaisen "valittaa" niistä omista raskausongelmistaan tai niiden puutteesta jos haluaa, eihän kukaan voi suoraan verrata omia kurjia juttuja toisten kurjiin juttuihin ja sitten pohtia onko ne omat sittenkään tarpeeks kurjia :D :LOL: Tuli nyt niiiin hyvä selostus että :whistle: ;)

Ennustaja-Elli-juttu on ihan ilmanen hömpänpömppäjuttu :D


Heinis ja potkuri-babe 14+2 :D
 
Nennii Raskaus vaikuttaa tuohon verenvuototaipumukseen (kai joillain enemmän ja joillain vähemmän). Mulla tulee mustelmia helpommin ja myös nenästä vuotaa herkemmin verta. Mulla otettiin edellisessä raskaudessa verestä jotkut "vuotoarvot" varmuuden vuoksi lääkärin lähetteellä ja ne oli hieman koholla, mutta kuitenkin raskausajaksi ihan normaalit. Tosin lääkäri oli tosi nihkeä ottamaan tuota testiä - oli kurja lääkäri muutenkin! Kannattaa siis varmaan neuvolassa mainita asiasta, jos joka päiväkin nenä vuotaa verta. Lähinnä siis varmistelivat synnytystä varten, ettei ole mitään riskiä ja aika loppuraskaudesta tuo testi tehtiin.

( . ) Ekat varmasti tunnistettavat liikkeet tuntui perjantaina ja nyt osaa jo odotella pieniä nykäisyjä ja hipaisuja silloin tällöin :) Väsymys on edelleen hurjaa ja huono olo ja ripuli edelleen aika rajua. Töissä kuitenkin sinnittelen, tosin aika joustavin ajoin - tänäänkin tulin vasta 11 maissa tänne. Onneksi on hiljainen päivä!
 
Tänä aamuna mulla oli jo klo 8.00 sokerirasitus ja oli kyllä vaikeeta saada nieltyy se litku sisuksiin,mutta onneksi sain pidettyy sen sisälläni koko sen 2h ajan nii ei tartte uusia sitä.

Siellä labrassa kiunolin nii kaikki vahtas vaan mun mahaani ja jotkut tuli myös kysyy että koskas vauvan ois tarkotus syntyy

nyt pitäs varmaa ruveta tekee makaronilaatikkoo ennen kun mies ja tytöt tulee kotiin nii pääsisivät suoraan syömään.

 
Täällä eilen tuli rv 17 täyteen. :) Tuntuu aika huimalta.raskaus vieläkin niin epävarman oloinen kun ei ulospäin näy ollenkaan.Anoppi kysyikin että ootko raskaana ollenkaan kun ei näy.
Masuasukki on viimeisen päälle salamatkustaja. :D
Perhosen kevyitä liikkeitä alkoi tuntumaan torstaina kesken esikoisen tanssiesityksen.Tais vauveli tykätä musiikista. =)

Mullakin tuli pari viikkoa sitten vähän vuotoa,johtui rehkimisestä,onneks.
Se ikävä asia mitä täällä on sattunut...11 aviovuoden jälkeen...perheväkivalta äitienpäivää edeltävänä iltana.Ikimuistoinen äitienpäivä...tarjota lapsille naama turvoksissa kakkua,jonak mies oli edellisenä päivänä tehnyt.Yksin vietin lasten kans päivän.Miestä en päästäny lauantai illan jälkeen asuntoon.Sunnuntai-iltana vasta.
Tuloksena mulla nenä murtunu ja syytteet on miehellä päällä.Kovaa selvittelyä on pari viikkoa ollut.Neutraalilla linjalla mennään päivä kerrallaan...fiilikset sekaisin. :headwall:
 
marihoi79 :hug: Voi miten kurja tilanne. Paljon voimia ja jaksamista sinulle! Hienoa, että syytteet on nostettu ja asia etenee. Toivottavasti saat apua ja on joku, jonka kanssa voit jutella asiasta rauhassa esim. neuvolapsykologi.

Sokerirasitus Sain kuin sainkin ostettua colan makuisen juoman apteekista (Glugodyn) ja labrasta luvan käyttää tuota ainetta sen niiden itse sekoittaman sijaan. Nyt siis uusi yritys edessä ja toivottavasti ilman oksenteluja tällä kertaa.
 
marihoi79:lle voimia perhetilanteeseenne! :hug:

Olen jo monesti hillinnyt itseäni kirjoittamasta kuulumisia. On aivan kammottava tilanne kun haluaisi NIIIIN kovasti olla normaalisti (?) raskaana ja vertailla oloja & ällötyksiä, miettiä mammatapaamisia ja iloita pienien juttujen haalimisesta jne jne. Ja kun koko ajan on hillitön pelko että onko siellä masussa kuitenkaan enään ketään hengissä ja mikä on pienen kohtalo niillä ikävillä prosenteilla jotka selviytymiseen meille annettiin. Sairaan piinaavaa myös jutella muutaman tutun kanssa, jotka suht samoilla viikoilla raskaana... :/
Omakin masu on ihan turvonnut ja näkyy jo selvästi. Ei ole kohta kenellekään epäselvää onko vain viihdytty grillillä vai onko masussa muutakin..?! Ja sitten jos joutuu sen rankimman päätöksen eteen. Argh!?!
Hengailen edelleen täällä wanna-be marraskuisena ennen kuin paremmin tiedän. Odotan ja jännitän ja panikoin ja rukoilen seuraavan ultran tuovan jotain tietoa paremmasta. pitäkäähän peukkuja. Palaan viimeistään 2 viikon päästä kertomaan miten kävi.... :wave:

Hyviä oloja & auringontäyteisiä kevätpäiviä kaikille kasvaville kummuille!! B)

caribbee + pieni rakas mysteeri 14+0
 
Heipä hei taas! Huojentavaa kuulla että muillakin on samoja mietteitä siitä, että onkohan masussa ketään ku ei ole oireita. Mulla ainoat oireet ollu väsymys ja vatsassa nipistely viime aikoina. Masu on hieman pyöristynyt. Tänään kävin neuvolassa ja helpotti kuullla sydänääniä ku viimeks ei niitä kunnolla kuulunut. Nyt jo raskaus pidemmällä 17 vkoa.. niin helpommin kuuluu. Yllättävintä mun kohdalla on se että paino oli taas noussu noin 500 g viikkovauhtia. Yhteensä jo 4 kiloa tullut parissa kuukaudessa ja silti samat vaatteet menee päälle, jos ne on lantiolle ulottuvia housuja. Masun päälle ei mahdu. Tuleekohan musta ihan valas ku nyt jo paino nousee ja masu ei silti ole iso :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kuiskaten:
siis tää kutina on ihan kamalaa... iltaa kohti kun mennään, se alkaa, ja saa raapia ihon verille |O reisistä alaspäin... ei kuitenkaan jalkapohjiin asti, vaan nilkkoihin... neuvolantäti sanoi, ett raskausmyrkytyksessä kutiais nimenomaan jalkapohjia... tiedä sitten, mutta tää on ihan järisyttävää, kun menee yöunetkin pilalle

Kuiskaten 14+1
Siis eikai kuitenkaan raskausmyrkytyksessä, vaan raskaushepatoosissa.. ?
Mulla ollut se kahdessa raskaudessa, ja odotettavissa siis myös tässä. :(
Se kutina on nimenomaan jalkapohjissa ja kämmenissä, ja on **lvetillistä!!
 
marihoi79 kurja tilanne teillä on päällä, paljon tsemppiä sinne! :hug:

caribbeelle myös lohtu :hug: - on vaikea kuvitella millaista odotus on noin inhottavassa tilanteessa. Paljon voimia toivottelen kuitenkin sinne.

Me käytiin tänään pojan 6kk neuvolassa ja oli pakko samalla kysyä kuunneltaisiinko vauvan sydänäänet. :ashamed: Ihme juttu, miten epävarmuus nostaa nopeasti päätään, kun masussa on ollut hiljaisempaa ja dopplerillakin oli eilen vaikeuksia löytää kotona ääniä. Kaikki oli kuitenkin ihan hyvin ja siellä se jumputti. :heart:

Mukavaa viikon alkua kaikille! :wave:

rv 17+3
 
marihoille iso :hug: . Olen kovin pahoillani, että olet joutunut moisen äitienpäivän kokemaan. :(

caribbeelle myös monen monituista rutistusta :hug: :hug: :hug: . Kiva, että käyt meitä moikkailemassa. Tiedäthän, että täällä on monta toivojaa kanssasi hyviä uutisia odottelemassa. :heart:


( . ) Ensimmäinen työpäivä saikun jälkeen takana ja kaamea väsymys iski jälleen. Ehkei se sitten olekaan vielä helpottanut... Yöllä kun piti vielä uneksia taas outoja ja valvoa sen jälkeen masu kipristellen. :/ Jos sitä raahaisi vielä itsensä puutarhahommiin ja lämmittäisi saunan. Sen jälkeen voisi kaiketi hyvällä omalla tunnolla taas kaatua sänkyyn.
Ai niin, töissä ihailivat kovasti, kuinka paljon massu on kasvanut kolmessa viikossa. No, pitihän se superyllätyskin sitten paljastaa. Nyt musta ainakin pidetään töissä tuplasti parempaa huolta, koko ajan on joku kysymässä, että jaksanhan varmasti. :whistle:

Illalla on ehkä vielä pakko kuunnella itsekin möykkyjen jumputukset, on tää niin ihmeellinen oireeton olotila. Jos ei tota rantapalloa olisi... Liikkeitä odotellessa siis. ;)

 
Kaikki myötätuntoni Caribbeelle, täällä kun melko samassa tilanteessa ollaan :hug:
Minäkin haluaisin iloita raskaudesta, kertoa siitä kaikille, vaan kun ei voi, kun ei tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Toisaalta jos kertois, saisi sitten sitä tukea jne... jos vaikean tilanteen eteen joutuu, mutta itseni tuntien, en kestäisi muutenkin siinä vaikeassa tilanteessa sitä sääliä, voivottelua, osanottoja. :(
Nyt mitä lähemmäksi totuuden hetki tulee, sitä enemmän alkaa tuskaa olemaan tämä odottelu. Nyt jos sanottaisiin, että odota 8viikkoa, niin varmaan sekoaisin, ihmeesti sitä on jaksanut elää epätietoisuudessa.... nyt vaan alkaa olla jaksamiset lopussa. Meilläkin siis vielä se 2viikkoa punktion tuloksia odotettava ja tuskaa on.
Oireista ja vaivoista kertominen tuntuu minustakin jotenkin "hölmöltä"/"tyhmältä" tässä tilanteessa, mielummin olen hiljaa vain ja lueskelen muiden juttuja...... :ashamed:

Jennula rv15+6
 
Onko kukaan muu pyörtyny?:D
Mulle kävi kauhee juttu tänään töissä, yhtäkkii pimeni silmissä ja olin sit maassa makaamassa..... :whistle: Koskaan ennen ei ole käynyt näin! Ja vielä eka työpäivä. Shit.
Mutta nyt pitää ottaa ihan vakavasti se asia, että oikeasti on raskaana, ja elettävä sen mukaan...... Näköjään heti kun tulee nälkä, mustenee silmissä.
Ja en ole edes kertonut työpaikallani raskaudesta......... Tämä kun on kesätyö, jonkin verran fyysistä, mutta sisätyötä kuitenkin ja muuten ihan ok. Pakko vain rahan takia tehdä ja homman saadessani en vielä tiennyt raskaudesta, nyt pelkään, että jos tänään olisin selittänyt asian niin olisi työsuhde loppunut lyhyeen :eek:
 
Malla29
Jos minäkin nyt täältä taustalta huikkaisin jotain.
Jennulin ja Caribbeen tavoin raskaus on "katkolla", siis istukkanäytteen tuloksia tässä odotellaan. Tosin mitään seulontoja ei ole tehty eikä niistä kiinni jääty mutta meillä kun on tuo kehitysvammainen esikoinen niin näytteen otto varataan jo heti plussan tärähdettyä testiin. Kahden terveen lapsen jälkeen kuitenkin olen tässä raskaudessa vihdoin hieman positiivisemmalla mielellä enkä taas aivan kusi sukassa testin tuloksia odottamassa.

Jaksamista kuitenkin muille jännittäjille, tämä on jo kolmas raskaus kun alkuviikot (dna-testi selviää vasta joskus vk 17) mennään jarru päällä, tiedän miltä tuntuu kun tekisi mieli nauttia mutta ei kuitenkaan uskalla. :hug:
Nytkin ekat viikot meni kaikessa hiljaisuudessa, ei uskaltanut kertoa asiasta jos tällä kertaa pitääkin keskeyttää raskaus. Mutta vk 11 muutin mieleni ja paljastin netissä odotuksen tuttaville ja sitä myötä olotila huojentui, ei enää pelkästään odottanutkaan pahinta vaan olen rohkeasti raskaana. :wave:

Hepatoosista: edellisessä raskaudessa maksa-arvot alkoi nousta loppupuolella ja se ilmeni liiallisena kutinana käsivarsissa ja reisissä, myös selässä ja vatsassa. Ei siis perinteisesti jalkapohjissa ja kämmenissä. Mutta kutina oli aivan kauheaa! Ei mitenkään normaalia johon rasvaus auttaisi koska kutina tulee ihon sisäpuolelta. Hepatoosi siis on papereissani merkintönä, vaikkakin epätyypillisin oirein, maksa-arvot nimittäin pikkuhiljaa paranivat loppua kohti vaikka niiden olisi pitänyt nousta. Neuvolan täti epäili syyksi esim. jotain tulehdusta joka ois rasittanut maksaa. Jos kutina tuntuu liian voimakkaalta, vaikkakin "väärissä paikoissa" niin kannattaa pyytää pääsyä verikokeeseen, siitäpä se selviää. Hepatoosihan voi alkaa myös aiemmin kuin vasta loppuviikoilla.

Mulle ennustaja elli ja madamemamma ennustivat puoli vuotta sitten ihan pieleen, toinen lupas kaksoset 2012, toinen väitti että meille ei tule enempää lapsia. :p
Nyt on kuitenkin rv 14 meneillään.
 
Carribbeelle iso voima :hug: Toivon sydämestä että seuraava ultra toisi iloisia uutisia :heart:
Ja kaikille muillekin joilla on epäselvä tilanne iso :hug: myös!

Marihoilla onkin ollut kurja äitienpäivä :hug: Tosi ikävä tilanne, itse en ainakaan tiedä kuinka tuollaiseen suhtautuisin :ashamed:
Voimia myös sinne asioiden selvittämiseen :hug:

(.) Täällä pokspokspoksuu rv 16,voi mahoton!! :heart: :D
Flunssa on päällä, ei yhtään kivaa :/ Mutta yritän silti nauttia helteistä




 
Carribbeelle ja Marihoille isot :hug: , toivon että asiat kääntyy parhain päin teillä!

Myös muille kaipaaville isot lohtuhalit..Kurjaa kun pitää tämä aika elää epätietoisuudessa, vaikka tämän pitäisi olla onnellista aikaa jokaisen elämässä :'(

Omaa napaa: Täällä tosiaan näyttää sille että vuodot on kokonaan loppuneet :heart: Masu kasvaa vauhdilla, ja jomottelukivut sitten sitä myötä lisääntyy :kieh: Esikoista odottaessa alaselän kivut oli jotain kauheeta noin rv 17, ja sillon jo piti ottaa tukivyö käyttöön..Ja se oli käytössä n. viikolle 20 saakka. Saas nähdä miten tässä nyt käy..Häpyluuta jomottelee pahiten.

Iho on todella kuiva, ja kutina kamala täälläkin! Kovasti oon rasvata yrittänyt, mutta kun iho on kuin sahara, niin ei noi kevyet rasvat ainakaan auta mitään, pitäis käydä ostamassa jotain kunon vartalovoita. Body Shopista oon ostellut niiden tuotteita, kalliita ovat mutta todella hyväksi todettuja! tuoksuvat hyvälle ja todellakin kosteuttavat pitkään.

Täällä on nyt mietitty toksoplasmoosi-asiaa.. Meillä on kaksi kissaa, ja nyt on tullut todistettua, että käyvät meidän kasvimaallakin kakkimassa :kieh: ja samalta kasvimaalta on löytynyt nyttemmin elukoiden raatoja..Ja siellä siis kasvaa meidän raparperit, ruohosipulit ym ym..ja siellä mä kitken salaattipenkkejä ja muuta. Ja toinen mistä tää "paniikki" tuli, oli toi ulkomaan reissu..Siellä lähes joka ruoka-annoksessa oli salaatinlehtiä laitettuna osittain ruuan alle. Mulla alkoi perjantaina sattumaan ihmeellisesti tonne leuan/kaulan alueelle, ja huomasin että imusolmukkeet on turvoksissa ja kipeet :eek: eikä siis flunssan oireita ole. Torstaina pitää neuvolassa kysyä että mitäs nyt sitten...Toivon että oon vaan ylihysteerinen odottaja :LOL:

Aurinkoista päivää kaikille, tää mamma lähtee ostamaan äitiysfarkut H&M:ltä kunhan liike vaan aukee :wave:

Heinis ja pikku-potkuri 14+3
 

Yhteistyössä