*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - TOUKOKUUSSA vol2***

Kyselen vielä viisaammilta napakorun käytöstä raskausaikana. Aikasemmin olikin juttua, että silikoninen koru olisi parempi vaihtoehto. Eli kysymys kuuluu, että miten käy jos jatkaa metallisen tappikorun käyttöä? Venyyky tappireikä vai mitä tapahtuu?
 
terkut lääkärineuvolasta!
Kaikki hyvin, paitsi verenpaine piti mitata kolmesti, kun näytti suuria lukemia... tosin poljin sinne fillarilla, ja olin hengästynyt...lopulta saatiin kelvollinen lukema: 138/88.
Painoa ei onneksi ollut kertynyt kuukaudessa kuin 500g.
Pieni yllätys oli, kun tutun neuvolalääkärin tilalla olikin nuori mieslääkäri "Valtteri" ;) , hyvin osasi hommansa hoitaa, ja tutkimus meni rutiinilla ohi...
Pikkuisen syke oli 158, ja sisätutkimuksessa kaikki ihan niinkuin pitääkin.

Seuraava etappi onkin sitten rakenneultra joskus heinäkuulla ja sen jälkeen vasta seuraava neuvolakäynti. Ja koska olen rh-negatiivinen, niin rh-näytteet otetaan vielä kahdesti.

Ainiin, pistin muuten merkille, että oli ensimmäinen neuvolalääkäri, joka on koskaan kysynyt mahdollisista synnytyspeloista, ja onko jäänyt aiemmista synnytyksistä mtn negatiivista kokemusta mieleen... mullahan ei sellaista ole, joten ei siin mitään.

Eli nyt vaan odotuksesta nauttien, ja hyvästä olosta...

Kuiskaten 13+6
 
Nopeasti vain hyvän viikonlopun toivotukset kaikille :hug:

Täällä pitäis vielä ehtiä siivota ja sitten suunnistaa kohden kaverin häitä. Esikko on yön mummon luona, joten saamme viettää "laatuaikaa" kylpylässä, jossa hääjuhla pidetään. Oi ihanuus! Tosin uusi uimapuku, jonka tilasin, ei ole vieläkään saapunut ja saa jännitellä kestääkö tuon ikivanhan puvun saumat. Kaveri jo ehdotti, että teen siitä äitiysuimapuvun leikkaamalla reiän mahan kohdalle :D

Sunnuntaina sitten vietetään meidän pikkuisen pojan 3 v. synttäreitä. Tästä huonosta olosta johtuen kaikki on tosin vielä leipomatta ja paikat on ihan totaalikaaoksessa... Pitää varmaan suunnistaa kaupan pakastealtaalle, onneksi pojan toiveet on kohtuulliset, kunhan on kakku ja kynttilä sekä vaahtokarkkia, niin synttärit on pystyssä. Äiti taitaa suunnitella vähän enemmän. Eilen herra auttoi siivoamisessa pesemällä vessan lavuaarin, pesuaineena oli purkillinen Bliw - saippuaa. Myös mun pesemät ikkunat tuli pojun toimnesta pestyä uudestaan märällä rätillä ja lastalla. Hän oli lopputulokseen tyytyväinen, koska ikkunassa oli kuulemma yksi puhdas kohta :)
 
Kuukuna tervetuloa mukaan!

Täällä ei vielä mitään hankintoja tehtynä, oon tässä pähkäilly ja pohtinu et pärjättäiskö noilla melki 30 vuotta vanhoilla emmaljungilla vai pitäiskö ostaa uudet ja jos niin millaset.. Asutaan vanhassa kerrostalossa jossa mielettömän pieni hissi.. en tosin tiä mahtuuko ees noi vanhat vaunut sinne. Ajatus on ollut että jos tois ne vanhat tänne sisälle ja parvekevaunuiks ja uusia vois sit säilyttää tua alhaalla olevassa vaunu varastossa, kun tonne hissiin taita ollamahdoton änkeytyä kahden koiran ja vaunujen kanssa ja sehän tulee kuitenkin olemaan ihan päivittäistä puuhaa. Yhdistelmiä oon miettiny, mut toisaalta se niiden käyttöikä voi kuitenki jäädä aikas lyhyeks ja kun hyvät renkaat ym niissä pitäs olla kun tuola mettässä ja poluilla koirien kans paljon liikutaan. Toisaaalta en viittis niihin suuria summia laittaa jos käyttöä on muutaman kuun ja sit vois jos siirtyä matkarattaisiin.. Eli miettimistä asian tiimoilta riittä, tosin kai vois jossain vaiheessa vaik mennä johonkin liikkeeseen ihan paikanpäälle tsuumaan niin pääsis johonki käsitykseen, mitä on tarjolla ja mitä haetaan.

Jos jollain hyviä vinkkejä, niitä otetaan kyllä vastaan!

(.) ei mitään erityistä, pahoinvointi 24/7 jatkuu edelleen ja se onkin ainoa oire, mut mielelläni siittä jo luopuisin, alkaa tää reilun 10viikon syömättömyys ja oksentelu riittää :x olo on niin voimaton kun mitään ei jaksa tehdä. ja töihinkin olis ihan kiva välillä mennä jotta sais rahaa hankintoihin!

Milli ja pikkuniitti 16+6 :heart:
 
NPS
Heippa!

Nyt pikaseen kirjoittelen, menee aina aika näiden teidän juttujen lukemiseen, ihanan aktiivisia pastalaisia olette!

Mulla oli siis viime viikon ke ultra, jolloin neuvolan mukaan olisi ollut rv 12+1, menkkojen mukaan 12+0. Ja veuskihan sielä tosiaan oli! :)
Pääperämitta oli vain 40mm, eli vastasi viikkoja 10+5. Menen nyt maanantaina uudestaan ultraan, jolloin tuon mitan perusteella viikkoja olisi 12+3. Eli todennäköisesti siirtyy la joulukuun alkuun. Eivät vielä voineet mitata niskturvotusta, enkä siis saanut veriseulan tuloksiakaan kun oli tuo ensimmäinen näyte liian aikasin otettu. Kävin heti seuraavana päivänä antamassa uuden näytteen ja nyt jännittelen maanantaita.
Eli katsotaan siirrynkö tuonne joulukuisten pinoon, onkin tuo jouluodotus tuttua vuoden takaa :D
Hyvää viikonloppua kaikille, ilmoittelen ensi viikolla tilanteesta!
 
Tää on ollut poissa täältä tovin. :| Tuskin sitä on kukaan huomannut...
Täällä on sattunut kaikenlaista....
Masuasukki on matkassa mukana kyllä :heart:
Ekat perhosen havinat tuntui eilen.
Kaikki on ihan mukavasti kyllä raskauden kans.Täällä on paljon kirjoitusta kasaantunut.
Täytyypä alkaa lukeen niitä läpi. :)
 
Etna Onnittelut isollesiskolle :flower:

Tervetuloa mukaan Kuukuna!

Viettettin tänään pojan kanssa ihana aamu, käytiin kauppahallissa ja torilla ostoksilla. Syötiin samalla matkalla eväät ja tultiin kotiin päiväunille. Nyt ukkeli nukkuu tyytyväisenä ja mä kerkiän taas surffaamaan vähän aikaa.

Omaan napaan ei kuulu mitään ihmeellistä, niin kuin ei tällä hetkellä monella muullakaan näytä kuuluvan :D

Ootteko muutkin kun Jennyli osallistuneet noihin odottaja-/mammatapaamisiin? Itse en ole käynyt, vaikka tapaamisia varmaan täällä Helsingin suunnalla olisikin. Pitäisi varmaan joskus kokeilla. Yhden hyvän ystävän olen tosin näiden sivujen kautta löytänyt.

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

*muoks* marihoi79:Toivottavasti mitään hirveän ikävää ei ole sattunut :hug: Onneksi ainakin masussa kaikki on kunnossa.

Liina ja ötö 15+3
 
On käyty sit äippäpolilla, tässä kuulumiset :

Istukan reunassa hematooma, joka vuotaa..

Ei uimista, ei seksiä, ei edes kauppakassien kantamista..Kontrolli kahden viikon päästä. Mitään ei voi kuulemma millekkään tehdä, aika näyttää miten tässä käy.

Vauva oli ainakin vilkas, kovasti venytteli jalkojaan ja potki kummallakin jalalla yhtä aikaa.. oli huvittavan näköistä, ja jopa lääkäriltä pääsi nauru kun seuraili touhua hetken
:LOL: :heart:
 
Milli laitan sulle yksäriä koskien tota tapaamista :wave: Olishan se kivaa jos pääsisit tuleen =)
Osa porukasta tapas jo tiistaina (itse en ollut ) ja nyt pitäis sunnuntaina tulla sit useempi!

Ihana ilma ollut tänään B) Toivottavasti huomenakin olis keliä että pääsis sinne markkinoille! Lakua on saatava monta metriä :p Saan sitten syödä niitä illalla yksinäni kun isäntä sanoi lähtevänsä viettämään miesten iltaa biljardin parissa, veljensä kanssa! Suotakoon se hälle...käy niin harvoin missään ;)

(.) Tänään paljastin töissä jääväni mammalomalle,huojentavaa =) esimies ei kuitenkaan vielä tiedä.
Liikkeet (muljahdukset,pyrähdykset ) On tuntunut aiemmin vain istuvilteen mutta tänään oon tuntenut niitä myös seistessä :heart: Sielä se pieni myllertää ja kohta jo potkutkin vahvistuu =)

Jennyli 15+3
 
hannanmamma, mulla on muuten mennyt näiden vuotojen kanssa ihan samanlailla: aina kun tuhruttelu on päiväksi pariksi tauonnut, onkin seuraavan kerran ollut luvassa taas ihan kunnon verta. Se on niin rasittavaa, siksi olenkin nyt vain iloinen siitä, että tuhruttelen koko ajan. :whistle: Jaksuja sinne! :hug:

Heinikselle myös tsemppiä ja pitkää pinnaa "tekemättömyyteen". :hug:

Kuukunalle tervetulotoivotukset minunkin puolestani! :wave:

marihoille myös iso :hug: , toivottavasti siellä on kuitenkin kaikki hyvin. :flower:

Täällä on tänään tehty puutarhahommia ja palkaksi siitä sain masu-, selkä- ja ilmeisesti ensikerran myös liitoskipuja. :/ Onneksi hetken levolla helpottivat. Nyt voinkin sitten hyvillä mielin lepäillä loppuillan ja katsella ikkunasta kätteni jälkiä. :D

Ihanaa viikonloppua kaikille! :heart:


 
mukavaa viikonloppua kaikille =)
omaan napaan kuuluu liitoskipuja..kipuilee välistä oikeen lujaakin,varsinkin jos äkkiä lähtee liikkeelle,samoin lukenut että muillakin tätä.liikkeistä en ole ihan varma joko tuntuu,esikoisesta tuntui rv 16..välillä oikeen pysähtyy tunnustelemaan että oliko se sitä mitä luulen :D
hannanmammalle jaksuja vuotojen kanssa ja tietysti kaikille muillekkin joilla niitä on.
rv14+5
 
Tulin vaan toivottaa hyvää viikonloppua kaikille marrasmasuille!!

Täällä ollaan käyty tänää ostaa pojulle uusia vaatteita kun nuo 86cm kuteet rupee käymää jo pieniksi.

Uusille myös tervetuloa :flower:

Ennen oon ollut kauhea makean ystävä mut nyt ei pysty sitä syömään lainkaan kun heti tulee tosi kamala olo jos vähänki syö jotai makeaa,mutta suolanen kyllä maittaa.

 
W09
Hei taas kaikille,

En olekaan pitkään aikaan päässyt kirjoittelemaan, töissä kun on ollut niin hektistä ja kotiin päästyä on väsymys jo niin tajuton ettei siinä sitten mitään voi muuta kuin mennä nukkumaan :|

Tänään olin sokerirasitustestissä, ja saa nähdä joudunko uusimaan sen lähiaikoina. Ensimmäisen näytteenoton jälkeen pystyin pitämään litkun sisällä noin 30min jonka jälkeen olo oli niin huono että tuli oikein vauhdilla ulos... labran täti oli kovin ymmärtäväinen ja sanoi että jatketaan kuitenkin, mutta täytyy katsoa mitä tulokset sanoo = onko siis luotettavia vai ei. Ihan kohta en haluis samaa kokea, oli se sen verran kauhee olo mikä siitä litkusta tuli. Itse se litkun nieleminen ei ollut kauheeta, sokerivedeltähän se maistui, mutta tyhjään vatsaan se määrä sokeria ei sitten ollutkaan kiva juttu.

On pitänyt kysyä muilta jo jonkin aikaa, onko muilla ollut kovia alaselkäkipuja? mulla on välillä niin paljon etten pysty sängystä nousemaan, enkä liikkumaan. Kipu on viiltävä, ja ei kauhean pitkä mutta niin että pitää pidättää hengitystä jos se vaikka auttaisi. Neuvolasta ei otettu kantaa mitä voisi olla, joten odotellaan mitä tuleman pitää.

sellaista tällä kertaa,

Iloista viikoloppua kaikille!

W09 tänään 16+0!
 
W09: selkäkipua ei ole ollut nyt eikä edellisessä raskaudessa näin alussa,kuulostaa aika rajulta,inhottavaa kun neuvolassa ei ole asialle mitään tehty.pitäisiköhän siitä soitella lääkäriin?!voihan tietysti olla että se on "vain" jotenkin liitoskipujakin.jaksamista kivun kanssa ja toivottavasti helpottaa tai löytyy syy,kerrohan sitten kuulumisia :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja W09:
Hei taas kaikille,
On pitänyt kysyä muilta jo jonkin aikaa, onko muilla ollut kovia alaselkäkipuja? mulla on välillä niin paljon etten pysty sängystä nousemaan, enkä liikkumaan. Kipu on viiltävä, ja ei kauhean pitkä mutta niin että pitää pidättää hengitystä jos se vaikka auttaisi. Neuvolasta ei otettu kantaa mitä voisi olla, joten odotellaan mitä tuleman pitää.
mulla on kans ollu tosi kovia alaselkäkipuja, tai mulla ne on niinku ihan tuolla tosi alhaalla eli ilmeisesti on enemmänkin iskiaskipuja. esikoisesta oli paljon pahemmat kivut kun tästä, sillon ei pystyny miltei liikkumaankaan mutta se alko sit kyllä helpottaa siitä.
 
Omaan oloon ei sen kummempia. Liitoskivut kovasti jo vaivaavat ja muutenki tuntuu et alavatsan seutu on kipeä kohdun kasvun seurauksena. Töissä ku joutu tänäänki olemaan koko päivän jaloillaan niin selkä on tosi kipeä (Teen vain yksittäisiä päiviä töitä). Liikkeitä on alkanut tuntumaan paljon selvemmin, tekee tästä odotuksesta paljon todellisemman. Maha on kasvanut kovasti ja jo moni "ulkopuolinen" on tullut onnittelemaan vauvauutisesta. Kovasti en kyllä edes yritä enää peitellä, alussa kun sitä tein ettei liian aikaisin tule muiden tietoon. Sitä halusi odotella rauhassa sinne viikolle 12, jonka jälkeen on uskaltanut vähän vapaammin näyttää mahansa. Sunnuntaina tulisi jo 17 viikkoa täyteen. Kolmisen viikkoa ja puolivälissä oltaisiin jo menossa. Hurjaa miten nopeaa se aika on mennyt, ja kesällä menee varmaan vielä huomaamattomasti aika.

On ollut puhetta tuplavaunuista. Meillä on sellaiset ollut käytössä ja olen ollut oikein tyytyväinen niihin. 1. ja 2. väli oli 1v6kk ja koin että tuplat oli meille oikein hyvä valinta. ei asuta kaupungissa ja vaan vähän pienemmällä paikkakunnalla niin olen tykännyt liikkua isommilla vaunuilla. Tykkään itse lenkkeillä vaunujen kanssa pidempiäkin matkoja ja minusta on ollut näppärää kun kaksi saa matkaan, saa isommankin nukkumaan päiväunensa. 2. ja 3. väli oli 1v8kk ja samalla tavalla koin hyväksi nämä vaunut. Toki meillä on myös tavalliset yhdistelmävaunut ettei aina tartte isojen vaunujen kanssa olla liikenteessä ( löydettiin netin kautta aikoinaan hyvät ja edulliset tuplat). Enkä ole aikeissa vieläkään luopua näistä vaikka nelosen synnyttyä toiseksi nuorin on 1v9kk. Minusta on on helppo saada kaks nuorinta aina nukkumaan kun molemmat sopivat vaunuun. Tykkään liikkua lasten kanssa paljon jalkaisin ja vaunut ovat käytössä päivittäin, nyt tosin tuplat ovat sen aikaa pois käytöstä kunnes neljäs syntyy, koska kesällä on hyvä lasten pyöräillä yms. Talvella itse olen myös aina sään mukaan käyttäny pulkkaa niin ei aina tarvitse isoja vaunuja käyttää. Että näin meillä. Meillä koettu hyväksi tuplat, mutta toiset pärjäävät loistavasti ilman.

Säde ja masuasukki 16+5
 
Valkolilja: Ihanaa etten oo ainoa jolla näitä vuotoja on,toivotaan nyt että päästäis niistä eroon jossain vaiheessa...

Heinämassu: Mulla kätilö sanoi nt-ultrassa että istukka on "täydellinen ja kaunis" mutta mietityttää silti että olisko mullakin joku hematooma tms..Kun nää vuodot jatkuu aina vaan :ashamed:

Onneksi tulee ens viikolla lomittaja...Ja viikotkin poksuu,jotain iloakin tähän elämään ;)

hannanmamma 14+0 :heart:
 
hannanmammalle poksuhalit :hug: ! Kyllä me vielä nämä vuodot selätetään! :heart:

Täällä sitten synnytettiin viime yönä, tosin unissaan. Mies sanoi, että olin vallannut koko sängyn ja närkästynyt kovin, kun oli minua tuuppinut omalle puolelleen. No, kai sitä nyt ihminen synnyttäessään vähän tilaa tarvitsee! :LOL:

Onpas vähän kurjan harmaa ilma ulkona, jos silti saisi itsensä kerättyä koirien kanssa lenkille.

 
täällä poksuu POKSPOKS 14 ja taas töihin :ashamed: torstaina ois sitten huima yks pvä vapaata :)
Onko kellään mitään tietoa, saiskos tohon parvekkeen oveen jonku suojan ettei noita stanan amppareita tulis koko ajan sisälle.. kun mie pelkään ylikaiken niitä pörriäisiä :| Mutta en haluu sellasta oviverho systeemii, missä on joko niitä valkeita tai ruskeita pitkiä liuskoja, vaan jonkun muun?
ja nokka taas vuotaa! :snotty:
 

Yhteistyössä