*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - TOUKOKUUSSA vol2***

Kuiskaten täällä toinen joka ei ole tehnyt vielä vaunuostoksia vaikka mieleiset on jo löytyneet :wave: Marraskuulle on vaan vielä niin pitkä aika eikä meillä ole oikeen tilaakaan täällä. Rakenneultran jälkeen voi kuitenkin olla jo vaikeuksia olla ostamatta ;)

Eipä muuta ihmeellistä...masu alkaa olla jo mukava pallo ja mummulassakin sitä tänään jo ihasteltiin...ja nuo päivittäiset muljahdukset saa kyllä huulet korviin :heart:
Ja juuh...rintsikkakaupoille joutuu tämäkin mamma lähtemään ;)




 
Kuiskaten me ei olla mitään vielä osteltu eikä paljon kerkiä uutta vauvaa edes ajattelemaan kun esikko viiheltää paikasta toiseen tuhatta ja sataa jatkuvasti :whistle: Kyllä sitä kerkiää kunhan viikkoja tulee enempi niin ostokset hoitaa =) Nyt on välillä tuntunut että ehkä jotain hipsaisuja olis mutta en vielä niitä sen kummemmin mieti.

Onkos täällä muita kellä on taapero ja vauva sitten eikä aio ostaa kaksostenrattaita?

Meillä siis vanhempi on marraskuussa sen 1v8kk joten kävellä ei vielä pitkiä matkoja jaksa mutta ei vaan haluta isoja rattaita. Tarkoitus on siis kantaa vauvaa manducassa ja taaperoa työntää rattaissa. Esikkoa kannoin manducalla varmaan ekat 7kk tjsp (ja siis mieskin kantoi aina mielellään sillä ) ja tykkäsin kovasti kun toinen oli siinä lähellä koko ajan ja siinä pystyy imettämäänkin :D Ilman autoa tuskin kuljen mihinkään kuitenkaan kahden lapsen kanssa muuta kuin tosi harvoin joten uskoisin että kahvila- ja kyläilyreissut sujuu hyvin. Tietysti jos käy ilmi sitten ettei millään onnistu niin ostetaan mutta aiotaan kokeilla näin. Täytynee ostaa yhdistelmät että voi vaunutella ja ratastella tarpeen mukaan.
 
Mulla on kokemusta viiden lapsen verran noista liitoskivuista.
Eli Valkolilja, nuo liitoskivut tuntuu lähinnä häpyluun alueella. Nukkuminen voi olla hankalaa eli tyyny jalkojen välissä auttaa jonkin verran, muttei välttämättä vie kipua kokonaan pois. Kävellässä voi sattua, ainakin kannattaa välttää äkillisiä liikkeitä (sivuttaisliikkeitä) ei esim. kannata avata ovea jalalla pökäten :ashamed: Sattuu muuten niin sairaasti, auts.
Mulla on ollut aina ongelmana myös iskiastyyppinen selkäkipu, joka säteilee peppuun , lantioihin ja reisiin ja lopuksi pohkeisiin, niin yhdistettynä nämä liitoskipuihin, tulee melkoinen kipusoppa, josta ei lopuksi ota selvää, että mihin sattuu eniten :(


Mulla on nuo liitoskivut alkaneet aina noin rv 15-16, että ihan hyvin voi alkaa jo 14 viikolla, kun kaksi painaa masussa.

Meille mies toi kirpparilta nätit brion yhdistelmävaunut, 25e. Ihan ovat siistit ja parempia ei tarvitakaan, kun todennäköisesti tämä on meidän viimeinen vauveli, kun alkaa jo ikäkin lähennellä 40...Ja 6 lasta on ihan soppeli määrä =)

-Fiona ja masu rv 13-
 
Kiitos Fiona! Eli nää mun lonkkasäryt on siis jotain muuta kuin liitoskipuja. Onneksi vielä tuolla häpyluun tietämissä ei ole ollut särkyjä ollut. :)

Kävin viime viikolla fysioterapian infossa raskausajan liikunnasta ja sain hyvät jumppaohjeet. Pitäisi varmaan ruveta säännöllisesti reenaamaan, että pysyis kroppa mukana näissä muutoksissa...

Kuiskaten, meillä on vaunut jo ostettu ihan vain ja ainoastaan kahdesta syystä:
1) Satuttiin naapurinkaupungin monikkoperheestä saamaan melko edullisesti melkein uudet vaunut.
2) Meidän on pakko alkaa tehdä ostoksia pikkuhiljaa, ettei jouduta syksyllä konkurssiin. :ashamed:
 
Fiona71, mulla kans noita liitoskipuja ja sit viel hirveet iskiaskivut päälle, ei oo hyvä yhdistelmä. esikoisen odotuksessa mulla oli jossain vaiheessa noi kivut niin pahat et ukko joutu aina illalla nostaa mun jalat sänkyyn kun ei ite vaan kyenny.


meille tulee tuplarattaat kun ikäeroa tulee 1v10kk.
http://www.ababy.com.au/product_images/q/p_tsportappledub__90682.jpg tuollaiset ajattelin hankkia :)
 
Ahaa,eli nämä häpyluukivut on tosiaan liitoskipuja?! :attn:
Mullahan oli viimeviikolla eli rv 14 kävely vaikeeta tuon kivun takia ja edelleen kipuilee muttei välttis jokapäivä. Ei mikään mukavin tunne kyllä ole...siihen vielä jos lisää selkä tai lonkkakivut niin auts!! :eek:
 
No niin, nyt mä idiootti menin ja opiskelin aihetta lantion löystyminen. Ja olen tietysti varma, että nää mun lantiokivut ovat sitä. :ashamed: Multa pitäis ehkä rajata netin käyttöoikeudet kaksplussaan, naamakirjaan ja sähköpostiin, etten keksi kaikenmaailman dignooseja itelleni. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miyaki:
meille tulee tuplarattaat kun ikäeroa tulee 1v10kk.
http://www.ababy.com.au/product_images/q/p_tsportappledub__90682.jpg tuollaiset ajattelin hankkia :)
Ootko käynyt kattomassa vielä? mitenköhän kulkee lumessa vai onko tarkoitus käyttää vaan esim ostosreissuilla? Mietin hetken niitä samankaltaisia kuin nuo on mutta päädyin sitte että parempi ilman loskakeleillä kun täällä Helsingissä ainakin (en nyt luntannut oletko täältä myöskin) ajattelin että kura lentää kevääseen saakka ja silloin kun tulee lunta niin pääseekö noilla etiäpäin :/ Tietysti mulla siihen kurajuttuun vaikuttaa myös se että meillä on iso koira jonka tassuista lentää kurat nykyistenki rattaiden sivu täyteen ja siksi en uskalla harkitakaan sellaisia missä lapsi on vielä matalammalla. Eikö siihen alas mene myös kaikki pakokaasut suoraan autoista?

Onko jollain jo tälläiset rattaat ja omakohtaista kokemusta? Näissähän on se loistava puoli että ne ei ole kovin leveät :p
 
Mamacita-, en oo käyny itse noita vielä kokeilemassa mutta monella on noita ollut kun vastaan tullu ja ihan hyvin talvellakin niillä näytti menevän ja itse asiassa ne näytti kulkevan helpommin kun meidän emmaljungat joita saa loskassa työntää hiki päässä :D ja ihan livenä katsottuna toi istuin mikä on takana ni se on melko kiinni tuossa etummaisessa istuimessa ja siinä on aika korkeet ne reunat eli ei sinne kyllä mun mielestä lapseen lennä mitään, paitsi ehkä sit sen koiran kanssa voi olla ongelma. meillä on onneks tosi pieni koira jonka tassuista ei kura lennä niin pääsee sit senkin kanssa lenkille noilla. oikeastaan sen takia oon noihin vaunuihin ihastunut kun ne on niin kapeat verrattuna muihin tupliin ja se kun siitä saa sen toisen istuimen pois kun isompi ei enää tarvi rattaita niin tuntuis et meille ainakin tosi kätevät :)

muoks, niin ja meillä siis noi vaunut olis käytössä ihan aina kun johku mentäs, kuljetaan tosi paljon vaunuilla kun ei meillä autoakaan ole niin noi tuntuu tosi ketteriltä kun oon kyllästynyt noihin raskaisiin ja kömpelöihin emmaljungiin.
 
meillä on yhdistelmät jo kakkoselta joka täytti juuri 2 V mutta emme aio ostaa kaksosten vaunuja koska pikku neiti kävelee kyllä itte jo tosi hyvin.

ON täällä siitepöly tekee ajoittain tosi väsyneeksi ja päänsärkyäkin.Meillä myös toi uhmis kakkonen kiukuttelee koko ajan ja ei toi esimurkku ikäinen ole poikkeus vaan kova uhma hänelläkin |O |O .Muuten olotila hyvä ja neuvolassa kaikki pikkuisella hyvin ,paitsi mulla verenpaine oli yhä korkea.

Kuiskaten Mäkin olen nähnyt ennen unia pojasta heti kun plussasin ja poikahan meille on tulossa.

Mut nyt hommiin tai ei taaskaan tuu mitään.

HeidiS23+ pikku pirpana rv 16+4
 
Onko kenelläkään kokemusta netistä tilatuista vaunuista? eikös joissain liikkeissä luvata ilmaista kotiinkuljetustakin?

Täällä repinyt masua, jos äkisti nousen makuulta ylös :/ liitoskipuja?
Huomenna neuvolalääkäriin...

 
Vielä noista kivuista. Mulla on kanssa tuo iskias/liitoskivut loppuvaiheessa olleet niin pahat, että mm. petistä nouseminen on ollut työn ja tuskan takana. Mulle on jo kahdessa viimeisessä raskaudessa ennen tätä vilauteltu kainalosauvojen mahdollisuutta avuksi, mutta pärjäsin ilman kuitenkin.
Valmiiksi sai jo kuopusta odottaessa jännittää äitipolireissuja, kun otettiin se 20-30min sydänäänikäyrää ja se peti missä maataan, ei ole mikään luxusluokan peti, niin kyllä on ollut vaikeaa, että siitä on päässyt ylös ja liikkeelle...

Kuiskatennuo repivät mahakivut on normaaleja ja eivät mun käsittääkseni ole liitoskipuja, vaan johtuvat kasvavasta kohdusta ja kiinnikkeiden venymisestä. Mulla on aina noita ollut ja on nytkin. Sattuvat välillä oikein kunnolla :/ mutta vaarattomia ovat.

Mulla on myös siitepölyallergia ja kun on muutenkin väsynyt, niin lisää vain väsymystä tuo vaiva. Mä oon käyttänyt apuna tuohon apteeksista saatavaa sarvikuonoa ja huuhdellut suolavedellä nenäonteloita. Helpottaa kummasti, kannattaa kokeilla heidi :wave:

Ja sekin tuossa siitepölyallergiassa on ongelma, kun ei tämä pidätyskyky muutenkaan ole parhaimmillaan näin raskaana, niin voi pojat, kun joutuu aivastelemaan :ashamed: Siinä kyllä on parempi a) joko olla just käynyt vessassa, b) olla erittäin lähellä vessaa c)olla vaipat pöksyissä tai d) saada jalat todella tiukasti ristiin ja läntätä vielä käsi haaroihin :LOL:
Kaikkea sitä..No, pitää kai mennä sotkuja selvittelemään..
 
Täällähän ollaan oltu erittäin aktiivisia! :) Itse olen kyllä käynyt lueskelemassa kommenttejanne mutta kun omassa navassa ei ole ollut sen suurempia muutoksia niin ei ole tullut komentoitua.
Maha on hiukka taas kasvanut mutta varmasti tunnistettavia liikkeitä en vielä ole tuntenut. Olo muuten hyvä, välillä noita mahan repäsykipuja ollut mutta muuten kaikki on ollut ihan ok. Onneksi ensi viikolla on neuvola ja pääsee viimein kuuntelemaan toukan sykkeitä.

Kuiskaten Mekään ei olla vielä vaunuja ostettu, samoin meinattiin että odotellaan vielä tuo rakenneultra ennen kuin niitä shoppaillaan.

Vaunuista niitä ollaan kyllä jo käyty katselemassa ja hiukan on vaikea valinta tulossa.. Monet suosittelevat että otettaisiin yhdistelmärattaat ja matkarattaat. Lisäksi itse halutaan turvakaukalo joka sopisi ainakin adapterilla molempien rattaiden ratasosaan mutta tämän tuottaa hiukan vaikeuksia sillä yhdeltäkään valmistajalta ei saa tällaista kokonaisuutta. Mä mielelläni haluaisin että kaikki ois samaa merkkiä eli se ei suoranaisesti helpota tätä juttua! :LOL:

Olisiko kenelläkään kokeneemmalla käytännön kokemusta noiden matkarattaiden osalta, mitkä on niiden ne tärkeimmät ominaisuudet? Kuinka pian niitä tarvii ja millaiseen käyttöön?

Kun ensimmäistä odottaa niin on näissä asioissa aikalailla muiden mielipiteiden armolla, kaupan tätsyihin en ihan kokonaan uskalla luottaa kun omia tuotteitahan ne siellä kaupassa on myymässä..

Päksy + toukka rv 15+6
 
Komppaan Päksyä ja odottelen kommentteja matkarattaista! :wave: Meillä siis tilanne, että mihinkään täältä metsän keskeltä ei pääse ilman autoa ja noi Briot ainakin on sen verran järeet, ettei joka kerta jaksais niitäkään auton takapoksiin taitella. Eikä kahden kanssa sitten oikein muuten liikuta, kuin jollain työnnettävillä vehkeillä, joissa on pyörät alla... Kai?
 
Matkarattaita me käytetään ihan pelkästään nykyään, meillä oli aluksi emmaljungan yhdistelmät mutta oli niin raskaat että myin ne pois ja ostettiin satasen matkikset (poika oli silloin kyllä jo 9kk) :D

Niitä "kaukalo-kiinni-matkiksiin" käytetään esim jos lähtee kauppaan tai kyläilemään niin että vauvan ei ole tarkoitus pitkään nukkua kun siinä kaukalossa ei sais mitään hirmu pitkiä aikoja vauvaa pitää kerrallaan. Paljon vähemmänhän ne tosiaan takaluukussa tilaa vie kuin isot yhdistelmät ja sitten vaan kaukalo autosta niihin kiinni ja menoksi :)

Se vähän riippuu tarviiko niitä edes, meillä tosiaan tuli käyttöön vasta kun poika jo istui kunnolla ja haluttiin kevyet liikuteltavat. Siihen saakka aina kun vauva autosta nostettiin pistin suoraan kantoreppuun tai kannettiin sylissä.

Ruokaostoksilla oli itseasiassa paljon kätevämpää käyttää niitä kaupan kärryjä missä on se kaukalo kiinni jotta ne ruokaostokset mahtui mukaan myöskin. Alussa pistin jonkun alustan siihen päälle ja sitten vasta vauvan,joissain kaupoissa kun ei pidetä puhtaina niitä o_O

Useissa matkarattaissa on myös se että vauva pitää jo osata istua (ilman siis sitä kaukalo-osaa) että niitä voi käyttää. Jos ei oo varma tarviiko niin kannattaa ehkä vaan tutustua mieleisiin ja käydä ostamassa vasta jos kokee tarpeelliseksi kun vauva on jo syntynyt.
 
Mamacita- ; meillä on joka lapsen välissä alle 2v seuraavaan(1v8kk-vajaa 2v) ja ei oo ollu koskaan käytössä kaksostenrattaita. Nyt tulee ikäeroksi nelosen ja viidennen väliin 1v11kk ja samalla kaavalla mennään. Meillä on käytössä Emmalgungan yhdistelmät jonka päällä sisaristuin. Talvella yleensä työnnän yhtä ja vedän kahta rattiksessa(hyvää kuntoilua!). Keväällä sitten toiseksi nuorin on jo yli 2v ja polkee pyörällä. Meille ei mahtuiskaan mihinkään kaksostenrattaat enkä oo kokenut niitä muutenkaan tarpeelliseksi. Eriasia olisi jos ikäeroksi tulis vaan jotain reilu 1v.

ON. olo ennallaan; maha kasvaa hurjaa vauhtia, on jo melkonen pallo. Kyselyitä alkaa tulla että joko laskettuaika lähellä :LOL: Niin oli edellisessäkin raskaudessa, ihmiset kysyi jo kesällä että joko se syntyy kun laskettuaika oli vasta joulukuussa :LOL: Liitoskivut vaivaa täällä lenkillä ei muuten, alkovat vaivaan jo vkolla 10 :/ Paikat taitaa olla aika paskana nuitten neljän raskauden jäliltä...

Onni rv 16+2
 
Kuiskaten, mulla ei ole kokemusta vaunujen tilaamisesta netistä mutta nyt ajattelin niin tehdä :D Ja ainakin tämä nettikauppa/tukku lupaa ilmaisen kotiinkuljetuksen!
Meille siis tulossa tällaiset...
http://www.orasel.fi/www/popupcard.php?id=32

Muuten ei ihmeitä, töihin pitäis suunnata. Huomena sitten hyvän ilman sattuessa mennään tuonne 'isolle kylälle' markkinoille ja sunnuntaina olis Tampereella tän 2+:n Tamperelaisten syysodottajien tapaaminen jonne olis tarkoitus lähtee,hui kun jännää :D


 
huomenta!

en ookkaan aikoihin kirjotellu, menin töihin ja oon ehtiny hätäsesti vaan lukemaan, kerhon puolella oon vähä kirjotellu.

täälä alkaa selällään ollessa maha tuntumaan vaikkaki kauheet turvotukset on on ollu jo viikkoja, näytän samalta ko esikoisen aikaan rv 20 + huh huh

neuvolassa käyty ja sikiö vastas suurin piirtein viikkoja, oli 2pv "vanhempi"mutta ei sitä taideta enää edes laskea.

minä sain 17.5 uuden pikkuveljen B) minulla on myös isän toisesta kirroksesta syksyllä kouluun menevä pikkuveli. joten tästä päästäänki hankintoihin, sisko on saanu pojan ennen minua (minullakin on poika) joten minulla on oikeestaan liikaaki kaikkea,ainut että pinnasängyn haluan ostaa koska mulla on vanha pieni nyt ja esikkokaan ei nukkunu siinä kun se nitisi ja natisi... vaunut mulla on kans mutta haluan kotiin yhdistelmä vaunut vaikkakaan täälä ei ollaakkaan kuin nukkumassa mutta yhditelmissä saa sitte isompana henkselit lapsen ympäri niin ei tartte pelätä putoamista, niin paljoa.

navetalla on yhdistelmä vaunut mutta uskon että vielä syksylläki esikko nukkuu niissä mielellään päikkäreitä joten varmaan niitä toisia vaunua kuljetetaan mukana.

matkasänkyki on tullu hommattua vaikkaki se on esikon kannalta aivan turha ostos. joten se saa toimia navetalla kakkosen petinä jos nukuttaa sisällä. (navetassa on siis yläkerta joka on aivan kuin normaali koti (sänkyjä, keittiö, alakerrasta löytyy vessa ja sauna/suihku)) joten tullaan viellään paljon aikaa kakkosenki tulon jälkeen navetalla. vaikkaki aluksi oon varmaan pari, kolme viikkoa ihan kotona.

minulla esikoisesta alko kävely hankaloitumaan rv 20 alkaen liitoskipuja/lantion löystymistä molempia oli mutta sekottu aika hyvin niiin että lopen jäin rv 32 sairaslomalle, oli päiviä jollon joka askeleen sai oikeen keskittyä että pääsi eteenpäin (onneksi näitä päiviä oli vähä). joten odotan että joskus samoilla tienoilla alkaa nytki oirehtiin.

nyt pitää ryhtyä aamu toimiin

rv 16+2
 
Me ei kanssa olla vielä hankittu mitään...Kovasti oon huuto.netistä jo vaunuja kyllä kattellu =) Mulla alaselkä on kipeä ja iskias... :/ tosi ärsyttävää ja noita repäisykipuja tulee välillä kun tekee jotain äkkinäisiä liikkeitä.

hannanmamma 13+6 :heart:
 
Uusi täällä ilmoittautuu, mahtuuko vielä mukaan?! :wave:

Olen lähinnä lueskellut joulukuisia, mutta taannoisessa ultrassa laskettuaika siirtyi marraskuun puolelle, joten ilmoittaudun nyt sitten tänne =) Laskettu aika on siis 27.11., toista lastamme odotan ja synnytys tapahtunee Jorvissa.

En kovasti kerenny vanhoja juttuja selata, mutta noihin tuplavaunuasioihin tekee mieli kommentoida: meidän lasten ikäero tulee siis olemaan 1v9kk ja arvon vähän kahden vaiheilla... Pitkälti uskoisin meidän pärjäävän nykyisillä yhdistelmillä, jos kannan pientä liinassa tai vedän isompaa pulkassa tai hankin sisarusistuimen vaunuihin. Ainoastaan ne harvat kerrat, jolloin menisimme johonkin isomman päiväuniaikaan arveluttavat, mutta ehkä tosiaan liinailu riittäisi silloin. Jos kuitenkin tuplat ostan niin ajattelin ne huutiksesta halvalla katsoa, koska käyttöikä jää lyhyeksi ja uskoisin lapsiluvunkin olevan meillä sitten täynnä =)

Mutta eipä muuta kuin hauskaa ja aurinkoista perjantaita kaikille!

Kuukuna + pikkukakkonen 13+0
 
Laiskana kopsaan kuulumiset toisesta pinosta..

Huomenta kaikille!

On se jännä miten tosiaan olo muuttuu kun viikkoja tulee lisää..Jos mahaa ei olisi, niin eipä mistään huomais että raskaana on :D ei väsytä, eikä oikeestaan oo paha olo jos muistaa vaan säännöllisesti syödä. Se älytön jano mikä oli jossain vaiheessa, meni pois, yöllä ei tarvii enää vessaan nousta pissalle (kohtu sen verran ilmeisesti noussu). Levottomat unet loppui, ja saa nukuttua taas todella hyvin :) oikein ei mitään kirjoteltavaakaan ole (jos ei vuotopaniikkia lasketa). Ens viikolla on neuvola torstaina.

Hyvää viikonloppua vaan kaikille :wave:

Heinis ja rakas 13+6 Huomenna poksuu taas :heart:
 
Jennyli kävin tuolla nettiliikkeessä vilkuilemassa, mutta ymmärsin, että ne toimittaa yli 70 e tuotteet lähimpään matkahuollon toimipisteeseen, ei siis suoraan kotiin??

Täällä kohta lähdössä neuvolalääkäriin... palailen päivittämään kuulumiset sen jälkeen.

Kuiskaten 13+6
 
Heipä hei ja taas kerran POKS! 17+0



:attn: Laskeskelin tässä, että pitäisi jo loppupään odottajatkin kaikki olla pikku hiljaa käyneet np ultran ja varmistaneet lasketun ajan. Ovatkohan nikit Semona, marceille, ja La Mer vielä keskuudessamme?? Josko ei heistä kuulu viikonlopun aikaan mitään poistan listoilta, kun on kurjaa roikottaa sellaisia mukana, jotka eivät odota kanssamme. :attn:

Ja enhän minä mikään pinopoliisi muuten halua olla, :ashamed: saahan täällä taustailla ja kirjoitella vaikka joka toinen kuukausi, mutta on kiva katsella sitten kun päästään tosi toimeen miten kukakin odottelee ja siinä vaiheessa on vähän ärsyttävää pitää listoilla ylimääräisiä nimiä.

Vaunuista oli puhetta, meillä on tietenkin pakko hankkia sisarusrattaat, kun eroa tulee vain 11 kk ja olen nyt vihdoin saanut vaihtoehdot rajatuksi kahteen. Edullisemmat ovat nuo Carena Double Swing ja hinnakkaammat Easywalker Duowalker Sky. Tuolta löytyvät http://www.pikkupingviini.fi/index.php?id=2&products_action=list&category=tuplarattaat&PHPSESSID=co8tf1qth45s0f9d9sob40fu86

Meillä oli sitten loppujen lopuksi kriteereinä rattaat, jossa on omat kuomut, kääntyvät etupyörät ja kohtuullisen pieni koko. Toivottavasti noi Carenat olisi ok, niin ei tarvitsisi ostaa taas kalliita menopelejä. Vieläkin harmittaa, kun viime talvena ostettiin uudet 800 euron Emmaljungan Duo Edget ja nyt kun laitettiin myyntiin, hyvä kun 450 euroa saa. :headwall: Taitaa olla kuin uusien autojen kanssa, kaupasta kun ajat pois, hinta putoaa 30 %... :whistle:

Jaa, mitäs muuta, Kuukuna tervetuloa! :flower:

Liitoskivuista oli kanssa puhetta, minähän täällä olen niitä kiroillut jo useamman viikon.
Kuten mainittiinkin, liitoskivut ovat sellaista häpyluun ja nivusten kipua, joka on sekä repäisevän kovaa vihlontaa äkkinäisissä liikkeissä tai ääriasennoissa tai jomottavaa "toosan" kipua esim. rasittavan päivän jälkeen illalla. Kohdun kivut taas tuntuvat useimmiten esim. kävellessä alavatsalla repimisenä tai kurkottaessa tai nostaessa. ilkeää kyllä ja etenkin kun se alkoi näin aikaisessa vaiheessa...

 

Yhteistyössä