Marraskuun Odottajat 2009 maaliskuussa

Voi tupuna, onpa ikäviä uutisia. :'( Toivotaan nyt tosiaan, että kyseessä olis vaan alkujärkytys voimakkaampana reaktiona vaan. Itse ainakin huomaan, että miehellä nyt on joku "prosessi" käynnissä, on käyttäytynyt vähän oudosti. Ja muistelen yhä, kun päätettiin mennä naimisiin ja meinattiin samantien erota. Paniikkireaktio oli silloinkin kyseessä. Tsemppiä! :hug:
 
Tän suurempaa motivaatiota tupakoinnin lopettamiseen saa kyllä hakea..Itselle tuli täysin yllätyksenä tämä raskaus, ja samantien, kun olin tehnyt testin ja plussannut..marssin tupakalle. Oli se sen verran suuri juttu...Se jäi viimeksi tupakaksi...Nyt siis viikko ja 4 päivää ilman...enää ei tee edes mieli. Tai tuskin siitä mielihalusta lopullisesti koskaan pääsee eroon, kun tietää kuinka ihanaa niiden henkosten vetäminen on...Kuitenkin oon jo nyt huomannu et, kun joku polttaa lähelläni, niin se haju on kamala!! Niille jotka kamppailee lopetuksen kanssa...oon aika varma et helpottaa ensimmäisten 3 päivän jälkeen ihan suunnattomasti...niinkuin mullakin helpotti...Kai se nikotiini poistuu siinä ajassa? Aika kärsimystä se ekat päivät kyllä oli...mut kuitenkin palkitsevaa, kun huomaa, ettei sitä oikeasti sit enää tee mieli...Ja opmasta mielestä nuo purkat ja muut vaan lisää sitä lopettamisen tuskaa...Olen yrittäny lopettaa niin monet kerran ennenkin...
Onko muuten tuon pahoinvoinnin kanssa normaalia, että sitä on silloin tällöin? Itsellä on ollut mitä mainion olo, paitsi eilen aamulla olo oli todella kamala ainakin puoleen päivään asti...Tänään ei taas mitään.
Annsku 6+2
 
Täällä kanssa itkettää ja vituttaa koska mies sanoi että se on mun oma vika että oon taas raskaana ja että se on sitte vaan mun vastuulla tuo tuleva vauva.Hän ei aio osallistua millään tavalla siihen.Ihmettelen vaan suuresti hänen reaktiota nyt kun ensin suostu että sitte saa seuraava vauva tulla kun poika täyttää 1v ja nyt kun on jo pullat uunissa niin enää ei toivokkaan..ja syyttää siitä kokoajan minua.Se on niin ärsyttävää :'(

 
tupuna21 kurja tilanne, mulla samankaltainen tilanne, eli tulevaa iskää kiinnostaa enempi juominen ja omat menot, kuin tuleva isyys...eikä asuta edes yhdessä, tuskin koskaan asutaankaan. Olen asennoitunut odotukseen ja vauva-arkeen ilman miehen tukea, koska parempi sitten yksin, kuin huonossa seurassa...

Ruokahalut on valtavat, ja fantahimo alkaa jo nolottaa... piti taas ostaa fantaa, mutta sainpas kaupassa käveltyä limpparihyllyn ohi :saint:

Kuiskaten 6+1
 
Tässä menikin kauan aikaa lukiessa teidän kirjoituksia jotempa ajattelin josko sopisin mukaan kirjoittelemaan...
Olen 31v. 3lapsen äiti.Neljättä odotellaan(ensimmäinen miehelle)la 8.11.Ultrassa oon käyny jo 2 kertaa kun on kans ollu vuotoja(veristäkin)ja kaikki sen mukaan hyvin onneksi.Ens pe sitten neuvola ja seuraavana maanantaina vielä kontrolliultra =)
Tässä nopsa esittäytyminen.Täytyykin lähteä tästä syömään mutta hyvää sunnuntaita kaikille!
 
gutupallo: itku pääsi sinun tekstiä lukiessa :'( paljon tsemppiä sinullekin lopettamiseen, ja nyt toivotaan kaikella mahdollisella voimalla että kaikki menee hyvin ja saat pienen sydämen valoittajan syliisi marraskuussa! :hug:

Sain tosi paljon nyt tsemppiä, ennen kaikkea Pomppivalta Pallokalalta ja huomenna marssinkin tuohon apteekkiin ja haen imeskelytabletteja ja koitan PPK:n ohjeen mukaan ainakin huomattavasti vähentää!

Kiitokset muillekin tsemppaajille, kyllä tää elämä tästä taas voittaa! :flower:


Edelleenkään ei minulla minkäänlaista oiretta, aamulla oli kyl ihan vähä heikko olo mut voi johtua siitä et olin eilen tosi myöhään hereillä ku olin töiden jälkeen viel laulamassa karaokeeta :D ja sit niitä kellojakin vielä siirrettiin..

Tuhruttelijoille paljon tsemppiä, toivottavasti vaan harmitonta vuotoa, tosi ikävä lukea noista. :hug:
Itsell ei ole yhdestäkään raskaudesta tullut vuotoja, paitsi keskenmeno kyllä alkoi vuodolla mutta se oli heti todella runsasta ja kivuliasta joten heti kyllä tiesi mistä kyse. Mun yksi tuttava taas oli menossa alkuraskauden ultraan (hoikka nainen vielä ) niin sielläpä todettiinkin että raskaus oli jo puolen välin vai ylikin, hällä siis tuli kahdet tai kolmet oikeet menkat ennen kuin jäi pois ja kohtu taaksepäin kallellaan niin ei tosiaan osannut edes aavistaa että olisi pidemmällä. :)

Mua ihmetyttää tuo joidenkin miesten käytös, koskaan en täällä vois tuollaista kuvitellakaan tapahtuvan, ja jos tapahtuis niin en kyllä tiedä mitä ekisin,olen kyllä sen verran äkkipikainen että joko lähtisin tai heittäisin ukon pihalle ja sit vasta miettisin, jotenkin vaan niin uskomatonta kuinka mies voi muuttua muutamassa viikossa, kuukaudessa, eka on et joo joo tehään vauva ja sit se onkin katastrofi, kai se on joku miesten oikkuilu, toivottavasti teillä se menee pian ohi ja miehenne olisi katuvaisia sanoistaan ja loukkauksistaan!

Ja uusille tottakai, tervetuloa joukkoon kasvavaan :D

Ninnuli 6+6
 
Ninnuli: Se multa on unohtunut sanoa, että noita imeskelytabuja löytyy myös tavallisista kaupoista ja kun ne on aika hintavia niin jos keskität esim. S-ryhmään niin saat niistä sitten bonuksetkin. Minäkö muka keskittämis-riippuvainen? :snotty:

Ja kiitokset onnittelijoille =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ninnuli:
Mua ihmetyttää tuo joidenkin miesten käytös, koskaan en täällä vois tuollaista kuvitellakaan tapahtuvan, ja jos tapahtuis niin en kyllä tiedä mitä ekisin,olen kyllä sen verran äkkipikainen että joko lähtisin tai heittäisin ukon pihalle ja sit vasta miettisin, jotenkin vaan niin uskomatonta kuinka mies voi muuttua muutamassa viikossa, kuukaudessa, eka on et joo joo tehään vauva ja sit se onkin katastrofi
Ihan samaa mietin, jotenkin ihan käsittämätöntä :kieh: ei kyllä multa heruis ymmärrystä jos joku sanois että ei kiinnosta minä tai mun vauvat :eek: ihan sama mikä myllerrys olisi menossa, jos kerran yhdessä on vauvaa haluttu niin ei sen pitäisi mikään niin iso yllätys olla ja kyllähän nyt aikuisen ihmisen pitää olla loukkaamatta rakastaan noin karmealla tavalla *tähän joku hymiö joka antaa miehelle selkäsaunan* ja varsinkin jos koko viikonlopun on jossain ja sama meininki jatkuu. Kyllähän sitä saa "järkyttyä" ja vaatia oman aikansa ajatukseen tottumiseen mutta että tuolla tavoin..

Voimia ihan kauheesti näiden "miesten" kanssa ihan kauheesti :hug: Toivottavasti asiat kääntyvät suotuisasti ja mitä nopeammin sen parempi!

tupuna jaksamisia huomiseen ultraan! mistäpäin muuten oot jos saa kysyä?

Mamacita- ja pähkinä 6+3
 
Iltaa kaikille...

Täällä kärsitään mahan jomottelusta... tai siis tuntuu välillä että ihan supistelisi silleen että maha menee ihan pinkeäksi. :/ mikä lie, onko teillä muilla ollu samaa?

Lueskelin teidän juttuja mut nyt en ehdi itse kirjoittaa, lenkille kohta lähdössä kaverin kanssa (räntäsateeseen...) :wave:
 
harmi kuulla että täällä osaa muidenkin miehet "reagoida" näin... täällä saatu jo puhuttua ja näin, eniten harmitti miehen puheet just siks et yhessä haluttiin (ja tehtiin, et ei voi sanoa että vain minä olen yrittänyt vauvaa) :D ja sit yhtäkkii ei vois vähempää kiinnostaa.. ja siks et sillä 3 lasta ennestään jotka kyllä kiinnostavat, kyllä he ovat rakkaita miehelle, mut meidän yhteinen ei.. kyllä se nyt jo anto ymmärtää et jee jee taas mutta mä olen vieläkin vihainen, ja otan kyllä ukkelin mukaan ultraan huomenna, mut se pääsee vaan kaikki kivat jutut kokemaan, ja muuten sit puhuu mulle ilkeesti, et melkein ei pitäs ottaa sitä mukaan, mut sekin olisi väärin..

ja mulla kauhea suru mieli kun äitin kans puhuin puhelimessa ja itkin et en kohta halua koko lasta kun tämmöseksi menee tilanne ja heti kaduin sanojani koska haluan tätä lasta enemmän kuin mitään muuta tässä maailmassa, kasvatan vaikka sitten ypöyksin tämän rakkaan aarteen joka mun sisällä kasvaa :heart:

olen kauhea äiti ennenku lapsi on edes syntynyt..

yritän skarpata itteeni positiivisemmalle päälle, ja tulen sit takas kirjottamaan, tarttuu muuten tää asenne muihin :ashamed:

tsemppiä röökinpolton lopettelijoille, itte polttanu 6 vuotta aski päivässä ja viimesen röökin vedin just ennen plussausta. enkä polta, en halua vauvalle mitään häiriötekijöitä. Nikotiinipurkka on hyvä vaihtoehto ja sen jälkeen voi vaihtaa tavalliseen purkkaan :D
 
Olettepa olleet ahkeria, ystäväiset - täällä ollaan oltu reissun päällä koko viikonloppu...

Alkuun isot synttärionnittelut PP:lle! :flower:

tupuna , Kuiskaten ja taaperotx4, kurjaa kuulla että joudutte kantamaan tuollaista taakkaa miehistänne vielä tähän odotuksen alkuun - muutenkin hormoonit hyrrää ja saa taistella mielialojen kanssa... :headwall: Koettakaahan kestää ja tsemppihalit :hug: täältä!

Ninnuli hienon vaihteen olet saanut päälle tuossa tupakka asiassa, onnea siitä jo nyt.

Kaikille tuhruttelijoille tasapuolisesti positiivisia ajatuksia lähettelen täältä - vielä muutama viikko kestettävää ja hiukan helppaa ainakin. :)

Varanikki, toivottavasti saat hyviä uutisia neuvolasta, tuu heti kertomaan sitten. :wave:

Niin ja vielä tervetuloa norjanangervo ja paljon onnea plussasta! :flower: :heart:

Omaan napaan ei ihmeellistä kuulu; väsymystä, ajoittaista pahaa oloa, mega rasvainen tukka ja jatkuva nälkä ja jano... :x

Voikaahan hyvin!

Rv8+6
 
tervetuloa uusille!!

Täällä ollaa yrittää puhua asiasta mutta mies ei ole oikeen puhe tuulella.

Tänää oon ollut taas ahkera,olen pessy 3 koneellista pyykkiä,vaihtanu petivaatteet,siivonnut kämpän ja kohta pitäs viel noi lapsukaiset pestä kunha ovat syöneet iltapalan ensin.

Tänää aattelin kattoo töllöstä sen amazing racen kun se on kuvattu suomesta.

 
taaperotx4 miten voit olla noin ahkera, en tajua??!!! =) :eek: =)

Mä en jaksa tehdä ikinä mitään, olen laiskin ihminen ketä tiiän.. imuroin vaan kun on ihan pakko et saadaan astma ellen siivoa :LOL: ja meidän kämppä on välillä ihan kauhean näköinen, hyi!! siis ei ehkä likainen, kyllä mä kuitenkin puhtaana tätä pidän, mut tavarat saattaa olla hujanhajan ja se tekee tosi rönttäsen näköseks koko kämpän.

mun pitäs alkaa siivoileen enempi, viihtyisin kotonakin paremmin ku ois siistii :D

paljon parempi mieli jo, ja mies on ainakin olevinaan iloinen kun tulin takasin kotiin.. itseasiassa me ollaan asuttu yhdessä vajaa 3 vuotta, mutta mulla on silti oma asunto vieläkin :ashamed: en vaan ole halunnut antaa sitä pois koska olen aina ollut niin itsenäinen jotenkin, musta tuntuu et olen täysin riippuvainen miehestäni jos annan asuntoni pois, mut kyllähän se on pakko antaa pois viim kesällä kun alivuokralainen painuu sieltä..

täällä mä lasken tunteja huomiseen ultraan, jännittää niin sikana että onko siellä elämää ja miltä se syke kuullostaa ja onko viikkoja niinkuin olen laskenut... enää n 22 tuntia :LOL:
 
Iltaa!


Täällä ollaan jännittyneinä jo huomisen takia. Eikä kyllä ole kovasti tänään tuhrutellut, tai no samalla tapaa kun viime viikolla vain :)

En varmaan huomisaamuna tänne ehdi, kerron sitten iltapäivällä miten meni.

Kauniita unia masukkaat :wave:
 
Ninnuli onnea vähentämiseen/lopetukseen,kyllä se siitä!Minäkin polttanut 18v ja myös edellisissä raskauksissani :ashamed: vähensin kyllä siihen1-5päivässä mutta en lopettanut muuta kun nyt,heti plussan jälkeen eli viimeks vetäsin 2.3 B) Kokeillut olen aijemmin muutamaan kertaan lopettaa eikä ole onnistunut.Nyt on ainut sauma ja motivaatio.Ja sitten kun ei tule juotuakaan niin tulee pitkä tauko et uskon onnistuvani!Lisäks oli tossa kohdunkaulansyövän esiastetta joka poistettiin(ja tupakointi riskitekiä tässäkin),joten oli aikakin.

Röhkypossun kanssa sitten samoilla päivillä mennään :) Tuttuja juttuja myös menneisyydestä yhdistelmä mies ja alkoholi...mut se siitä!Jaksamista teille keitä se koskee.

Niin ja onnea tupunalle ultraan.
 
:hug: kaikille sitä kaipaaville.

Voiko olla että tulee pahoinvointia vasta nyt kun viikkoja on 8? Mulla ollut nyt parina päivänä semmonen huono olo, eilen olin ihan älyttömän väsynytkin. Syöminen jäi sit erittäin vähälle kun tuntui pelkkä ajatuskin ruuasta pahalta. Makoilin vaan sohvalla ja että pitikin sitten turhan monen mieheni sukulaisen tulla käymään. on kyllä ihme jos eivät mitään arvanneet. Tänään parempi olo ja olen saanut syötyäkin jotain. Mutta tuntuu että veto on ihan pois eikä kunnon ruokahalua ole vieläkään.
Tuli vaan mieleen että edellisissä raskauksissa ei ole ollut pahoinvointia ja tuli molemmista pojat. Oiskohan nyt sitten tyttö tuloillaan ;)

Mä laitoin itelleni muistutuksen puhelimeen että muistan huomenna soittaa ultraan ajan. Sit pitäis ens viikon aikana käydä myös labrassa. Miten ihmeessä mä senkin järjestän ilman että tarttee kenellekään selitellä miksi tarvin lapsenvahtia... Ei varmaan mene enää läpi että täytyy käydä asioilla...

Mulla on muuten tuntunu ihme muljahteluja mahassa, ihan ku ois potkuja mut eihän sitä millään voi olla tässä vaiheessa. Taitaa vaan masu tehdä temppujaan.... :ashamed:
Kohta saunaan, katsoo nyt voinko sielläkään kunnolla nauttia olosta kun on muutenki kehno olo. Onko muilla semmosta että palelee koko ajan, esim vaik olis viltin alla ja normi vaatteet päällä? Mä olen sitäki ihmetelly ku yleensä en niin paljoa palele...

taaperotx4 olisko jakaa siivousenergiaa tännekin, laiskuus kun on iskeny turhan pahasti. olen imuroinninki aloittanu mut sit vaan jääny kesken |O
 
hömpänpömppä
Varanikille peukut huomiselle d :) b

ja muille tuhruttelijoille halauksia :hug:
Minulla tiistaina eka neuvola. Toivon kovasti et kuuluis jo sydänäänet vaikka tiedän et ei ne välttämättä vielä kuulu (molemmista aiemmista vaan on kuulunu jo ihan alussa, siksi olen toiveikas)..
Eipä muuten mitään

pömppä ja pömppis rv7+6
 
täällä yökyöpeli heränny jo pari tuntia sitten.. varmaan jännittää se ultra ettei nukutuksi saa

röhkypossu on sulla ollu kurjaa, mutta hienoa, että olet selvinnyt niistäkin ajoista. Mulla mies on 40v mut silti riittää virtaa elää kuin teini. toivon että rauhoittuisi ajan myötä, eikä ukko arkisin voikkaan juoda kun hänen lapset asuu meillä. harmi vaan et sillon harvoin kun lapset menevät äidilleen ja me saatas hetki olla kaksistaan (mikä ei tekis pahaa parisuhteelle) niin tää dokaa.. eikä riitä et dokaa vaik pe ja on la kotona, ku pitää ryypätä molemmat päivät :'(

nyt kuitenkin innoissaan mies tulossa ultraan mukaan, suuttu melkein kun sanoin aiemmin et menen yksin ku ei sitä kiinnosta :p

varanikki tsemppiä, toivotaan et kaikki ok :heart:

hyvää päivän jatkoa kaikille :wave:

tupuna21 7+1 :)
 

Yhteistyössä