Marraskuun Odottajat 2009 maaliskuussa

Tine pistin sulle yvtä koskien tota miehen armeijassaoloa :)

Pomppiva pallokala mulla oli rv 6+1 ja 5,3mm koko. ja ööh joku kysyi vielä jotain.... *selaa ylöspäin* aah ne riskiviikot.

Tossa on yks lista mitä käyn välillä katselemassa:
http://www.tekay.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=20&Itemid=66
 
Pomppiva Pallokala: ultrassa alkion mitta 18mm, ja ultraajan maarittama raskauden kesto (rv8+1) vastasi taysin omaa kasitystani hedelmoitysajankohdasta ja siis lasketusta ajasta. Itse uskoisin enemman omaa laskelmaani, mikali kierto on aina ollut saannollinen ja varsinkin jos ovulaatio oli tiedossa tavalla tai toisella. Raskaustestikaan tuskin sita selvaa plussaa antaa viikko oviksesta. Lukemani perusteella nuo ultrassa maaritetyt alkion iat voivat kaiketi heilahdella jonkin verran. Tietty sitten, jos oma vankka tietamys alkion iasta olisi suuressa ristiriidassa ultran antamaan ikaan verrattuna heraisi kysymys, etta onko alkio alikehittynyt (jos esim pari viikkoakin heittoa). Sulla nyt tuskin on tosta kysymys, kun kerran kahdella eka ultrauskerralla eri tulokset saatu ja kyseessa kuitenkin suhteellisen pieni ero (eikos se niin ollut?). Varmaan tuo virhe menee ultraajan/laitteiston piikkiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja taaperotx4:
tässä vielä masukuva tänään otettu rv 7+3


Onko sulla ennestään ollu tuossa kumpua vai onko tuo kaikki nyt raskauden myötä tullu??

Mulla viikkoja se 7+1 ja ei kyllä yhtään oo pienintäkään turvotusta...

Hedelmöittymis ajankohdan tiedän päivälleen, ja 7+2 ois niin ku sen päivän mukaan kun kikittiin.. :D
 
Pomppiva pallokala Jos et ole huomannut niin mä olen repinyt stressiä kun mulla heitti ultrassa alkion ikä 4pv. :ashamed: Mutta siis :D Nyt mieli on jo paljon parempi, olen hirmuisesti googlettanut asiasta ja kävin tuolla lokakuisissakin kysymässä ( käypä lukemassa, jollakin samanlainen tilanne kun sulla, apteekin oma olisi jo muka näyttänyt ultran mukaan plussaa jo dpo8 ) ja tein aloituksenkin asiasta ja toooosi paljon on muillakin ollut heittoa vaikka ovis on ollut tiedossa ja säännöllinen kierto niinkuin minulla. Se mittaaminen on vaan niin epätarkkaa kun alkio on niin pienen pieni vielä. Mulla oli menkoista laskettuna viikot 7+0 ja alkio vastasi viikkoja 6+3 ja oli 6,5mm.
Mutta en nyt tuon vuokis lähe muuttamaan viikkojani koska neuvolassa tosta ei piitattaisi kumminkaan, sielä lasketaan menkoista ja niskapoimu-ultrassa sitten jos heittää yli viikolla muutetaan laskettua.
Sullakin siis on kaikki varmasti niinkuin pitääkin ja onnea siis onnellisista ultrakuulumisista :heart: :hug:
 
aamukastetta, kiitos kommentoinnista pahoinvointiasiaan. Samoilla linjoilla itsekin olin, mutta täytyy tässä pohtia kaikenlaista, kun ei tiedä kuinka pitkällä on menossa. :)

Emmama, täällä BMI 30. :ashamed: Sokerirasitus edessä kuulemma noin puolessa välissä raskautta.

( . ) Täällä olo on tänään ollut taas maailman parhain. Poissa kahden viime päivän pahoinvoinnit (epäilen yhä enemmän vatsatautia) ja muutaman viikon väsymys. Olen siis täynnä virtaa ja mitä parhaimmassa vedossa. Ehkä tämä muutos johtuu tosta ihanasta kevätilmasta. :heart: Yks oire kuitenkin on ja pysyy, rinnat on edelleen kovin kovin kipeät. Alavatsallakin on tänään taas pitkästä aikaa ollut tuntemuksia. Ei välttämättä menkkakipuisia vaan... no, omituisia.

Tämä lähtee koirien kanssa lenkille, sitten saunaan ja iltapalalle. Ihanaa! :) Tänään sain myös vähän vihiä, että ensi kuun vaihteessa katkolla olevaa työsopparia oltaisiin jatkamassa.
Ja enää kolme yötä äitipoliaikaan! :D

(Joo sori, joku on tänään vähän liian hyvällä tuulella... :LOL: )
 
Taaperox4 Mahtava masu sulla!!!!! =) Voiko tuo tarkoittaa kaksosia vai onko vain turvotusta? Mulla on myös aika iso maha (7+0), mutta ei aivan vielä samanlainen.

Rinnoista. Kasvaako kaikkien rinnat raskauden myötä ja tapahtuuko se lähinnä alussa vai lopussa jos on kasvaakseen?

7+0

 
taaperx4 todellakin mahtava maha!!! :) minullekkin!! B) oisko tosiaan kaksoset vai näkyykö sulla jo tässä vaiheessa siks ku on jo ennestään 4 lasta? sillonhan alkaa äkkisempään näkyä.. mulla turvotus laskenut, HÖH!

pomppiva pallokala mulla saman päivän aikana ensin mitattiin 5mm = 6+4 ja eri tohtori samana päivänä mittasi 6,4mm = 6+3rv ja hän väitti olevansa oikeassa.. eli ainakin 6,4mm pitkä, omien päivien mukaan eilen 7+1 28 kierron mukaan, eli varma en ole tod ollut..
 
No oli mulla ihan pieni kumpu mutta nyt kun raskaaksi tulin niin tuo vaan pullahti tuolta noin esiin,en sitte tiedä onko vaan pelkkää turvotusta vai mitä.Masua oon koittanut painella ja aika kovalta ja kohdunkin oon tunnistanut ja kyllä se on jo navan kohalla niinku neuvolatäti sanoi.
 
Lisäys vielä että koskaan aikasemmissa ei o näin nopeeta tuo maha tullu näkyviin ja oon voinu pitää omia housuja tuonne rv 15 asti ainaskin mutta nyt ei o voinut pitää..oon siirtyny jo rv 5 mammahousuihin.

Pääsispä jo sinne ultraan että sais jotai selkoo tähän asiaan,ei jaksais millää enää oottaa.
 
[Ohoh, mikä masu b]taaperotx4[/b]! Onkohan kaksoset tulossa. Sulla oliskin sit aikamoinen pesue kasassa :D

Ninnatar mulla rinnat kasvo edellisessä raskaudessa pikku hiljaa, mutta se kasvu alko vasta jossain puolessa välissä raskautta ja isoimmillaan rinnat oli sit kun maito nousi synnytyksen jälkeen. Valitettavasti ne on siitä vaan pienentynyt takas entiseen kokoonsa. Nyt vaan odotellaan, koska ne taas alkais kasvaa...

Mamacita- ja Emmama vielä tuosta raskausdiabeteksestä. Mullakin se todettiin vasta joskus rv 30 jälkeen. Neuvolantäti halus varmuudeks tehdä testin kun mun masuni oli niin jättikokonen (oon itte aikas pieni, siis lyhyt ja bmi on 21) ja sit tosiaan tuloksena oli kohonneet sokerit. Sitä hoidettiin samanlailla kun Mamacita-:lla eli ruokavaliolla. Onneks vauva ei kasvanut suureksi. Nyt stressaan tota raskausdiabetestä jotenkin enemmän kun huononolon takia en pysty syömään niin säännöllisesti kun pitäs. Lisäks mulle tulee kauhea morkkis jos syön jotain karkkia, vaikka tiedän että sitä voi sillon tällön syödä. :headwall:

Kyselikö joku vatsan supistelusta/kovaksi menemisestä tuolla aiemmin (en enää jaksa alkaa etsiä). Mulla supistelee, ei kipeesti vaan vatsa menee kovaksi, aina lenkillä. Neuvolassa käski ottaa rauhallisesti ja kuunnella omia tuntemuksia. Pikkusen pelottaa kun nyt jo alkanut supistelut, mutta edellisessä raskaudessa oli kyllä samanlailla, tosin se alko vasta vähän myöhemmin.

Lopuksi vielä tervetuloa kaikille uusille ja ihana kuulla muiden ultrakokemuksia!

Liina 8+0
 
Mä kyllä veikkaan et taaperolla on joko kaksoset tai sit on raskaus edenpänä =)

Mullakin viides raskaus (yks keskenmeno ) ja ehkä ihan pienen pientä turvotusta havaittavissa (just äsken huomasin ) mutta vetämällä vatsan sisään sekin häviää.. :D No toisaaltaan kyllä ihan kiva et voi vielä farkuissa kulkea ku töissä oltava siistit housut eikä mulla ole muita sellasia ku nuo parit farkut, en tiiä mitkä housut sit laitan ku noi ei enää mahu, onhan mulla tuolla yhet mammafarkut mut ne menee kai vasta puolen välin jälkeen..

Mua ahistaa ku se neuvola vasta 7.4. ja siitä saa vielä muutaman viikon odotella ultraa..

Äsken tilasin sellasen annoksen ruokaa et on ihme jos ei ala maha pömpöttää, tilasin normi texmex annoksen jossa on vaikka mitä ja sit siihen vielä lisäks kebab-lihaa :p just tulikin ukko ovesta joten tää mamma alkaa ahtaa pöpperiä naamariin :D
 
Vielä on maaliskuu...! :D

Meillä on nyt sitten vatsatauti ihan kunnolla ja yksi lapsista oli viime yönä pitkään sairaalassa :( Selvittiin onneksi säikähdyksellä ja pääsi vielä kotiinkin yöllä. Nyt onneksi syö ja juo jotenkuten.

Mun pitäis muistaa varata varmaan neuvola. Jotenkin olen sitä siirtänyt ja odottanut sitä ultraan että näen onko tuolla mitään elämää edes :ashamed:
Mun massu ainakin pömpöttää siihen malliin vaan enemmän päiväpäivältä että kyllä siellä on pakko olla. Laitan kuvaa kunhan kerkiän. :D Itse uskon että mun kohdalla vatsa pullahtaa nopeammin ulos kun on 4 raskautta takana ja viimeisin 1,5 v sitten. Vaikkakin mulla on taaksepäin kallellaan kohtukin, mutta silti se vaan pullahtaa ajoissa näkyviin.

Koirista oli ollut puhetta ja meiltä löytyy paimensukuinen Suomen lapinkoira. Ulkoilutuksen hoidan pääasiassa minä ja rakastan pitkiä iltalenkkejä. Nautin kun saa rauhassa kävellä koiran kanssa varsinkin illalla päivän päätteeksi ja saa raitista ilmaa samalla. =)

Chira ja Onni rv6+1
 
Moikkamoi, ja hyvää alkanutta kuukautta kaikille!

Miten teillä muilla alkanut tuo pahoinvointi? Mulla nyt eilisestä asti tullut ``aaltoina`` huono olo, eikä vielä ainakaan kovin voimakasta huonoa oloa.. :whistle: Sen verran tätä omaa oireettomutta säikähdin, että varasin ensi tiistaille varhaisultran..vähänkö jänskättää =)

Liekö sitten odotukseen liittyvää vai tekikö muuten vaan mieli, mutta eilen oli pakko kaupasta ostaa omar-karkkeja...viimeks ostanu niitä joskus varmaan lapsena :whistle: toinen outo mieltymys tällä hetkellä on että oliiveja laittaisin vaikka joka ruokaan, vaikka yleensä en voi sietää oliiveja :D

Tohon koirakeskusteluun; mulla 9 vuotias labbis tyttö, mutta joutuu oleen mun äidillä. Nyt pääsiäisenä meen äidille koiraa hoitamaan kun äippä lähtee risteilee =)

Saya 6+1

muoks. mäkin oon onnistunut oleen kohta kaks viikkoo polttamatta eli siitä asti kun sain plussan :wave: oon alkanu polttaa 13v. ja ollu polttamatta kun edellistä muksua odotin ja vielä imetysajan yhteensä n.1,5v. uudestaan repsahdin kun lähdin ekaa kertaa vauvan jälkeen "viihteelle" =)
 

Yhteistyössä